Gæst Sillemus1 Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Hej alle Har læst lidt rundt på siden og det virker til at være et fantastisk sted - også for en usikker 1. gangs hvalpeejer. Vi hentede sidste søndag en lille Shih-tzu på 9 uger. Status her efter en uge er, at han faktisk er rigtig dygtig til at besørge udenfor. Der sker da uheld herinde, men det er ikke mange i løbet af dagen. Desværre laver han ofte nr 2 om natten - også selvom han har været ude omkring midnat. Han bruger også det meste af natten på at hyle, det er vildt synd for ham og jeg synes godtnok det er lidt svært hvordan vi skal tackle nætterne. Hvis han selv kunne bestemme valgte han helt sikkert trygheden i vores seng:slem: Men da vi har 4 unger, så ønsker jeg ikke at vænne ham til at sove der. Har prøvet at have ham ved siden af sengen - i sin kurv/seng, haft ham i gangen køkkenet (lige udenfor soveværelset), hvor han skal vænnes til at være, når han er alene. Og han er bare ked af det Men sikke da en fantastisk hvalp - en skøn race og både ungerne og vi elsker ham allerede højt. Han er vadet ind i vores hjerter og vores hjem, som om han altid har været her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Velkommen til Håber du får stor glæde af at være herinde - jeg har ihvertfald lært rigtig meget af de andre brugere :5up: Har du prøvet at lægge dig på en madras nede på gulvet ved siden af hundens kurv? Det virkede rigtig godt for mig I løbet af få nætter holdte Nana op med at pive om natten og jeg listede så op i sengen igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tolleren Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 hva med ungernes seng, må den være der? er selv vokset op med hund i fodenden, og har elsket det men ellers ja, en madras på gulvet ved siden af kurven, som rygges ligeså stille længere væk. til du/i til sidst kan hoppe i sengen igen, med en hund som sover trygt i sin kurv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sillemus1 Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Tak for jeres svar - tænker, at vi skal prøvet tricket med madrassen. Det betyder ganske vist at en af os skal sove i den store gang, men det går nok.... Håber så bare det virker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lotte Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Tillykke med jeres hvalp - og velkommen til HF. Jeg har aldrig brugt tricket med madrassen på gulvet ved hunden, men ved fra venner og bekendte at det kan afhjælpe problemet med hvalpen der er ked af det om natten. Her i huset er det ungerne der ikke må ligge i min seng om natten - men hundene må godt :hmm: gad vide hvad der lige er galt i det billede??? Nej spøg til side, jeg er velsignet med børn, der yderste sjælden vågner om natten, og hvis de en enkelt gang gør det, så rykker vi alle sammen indtil det bliver for varmt for hundene og de så ligger sig ned på gulvet.... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sillemus1 Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Nu har vi haft Messi i 2 uger og vi knuselsker ham simpelthen. Han har ca 2-3 "uheld" indenfor om dagen. Er rigtig dygtig til at hygge sig når vi er afsted på arbejde et par timer. Nattesøvnen er sådan lidt hmm... Han tog et par nætter i kurven i gangen, men det bliver for meget hylen, der vækker ungerne. Derfor er jeg gået på kompromis og har lagt hans tæppe i fodenden af vores seng og så kan han ligge der - og så sover han rent faktisk HELE natten!!! Må nok bare erkende at jeg har en vuffer i sengen de næste mange år Nu vil vi tage en lille luftetur inden det er puttetid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Sillemus1 skrev: Nu har vi haft Messi i 2 uger og vi knuselsker ham simpelthen. Han har ca 2-3 "uheld" indenfor om dagen. Er rigtig dygtig til at hygge sig når vi er afsted på arbejde et par timer. Nattesøvnen er sådan lidt hmm... Han tog et par nætter i kurven i gangen, men det bliver for meget hylen, der vækker ungerne. Derfor er jeg gået på kompromis og har lagt hans tæppe i fodenden af vores seng og så kan han ligge der - og så sover han rent faktisk HELE natten!!! Må nok bare erkende at jeg har en vuffer i sengen de næste mange år Nu vil vi tage en lille luftetur inden det er puttetid. velkommen til jeg er sikker på, at i blir glade for hund i sengen! og måske søger han ned på gulvet, når han blir lidt ældre, det har vores gjort. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BzyBee Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Hej og velkommen fra mig også.. Jeg er også/stadig ny - men det er et godt forum at være på; folk er meget søde (og overbærende ). Glæder mig til vapse-billeder! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Jeg synes ikke at en hvalp der lige kommer fra sin moder - overhovedet bør skulle sove alene en hel nat og jeg forstår hans angst og reaktion. Du kan evt lave en hyggehule eller kurv ved sengen hvis du ikke gider fortsætte med sengehunde, men vent med det, til nattetryghed er helt OK. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts