Hop til indhold

Wroooomn wromn


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Åhhhhh hvor har Motor nydt det kan man se!!!!:lun:

 

Men stakkels Jytte.. hvad har du gjort ved hendes ansigt:confused:....:lol:... Jeg tror da ikke hun havde haft noget imod at være med på billederne.:engel:

 

Ej ville ikke bare sådan ligge hende uden hun(d) ved det.. men dem som kender hende, kan jo sagtens kende hende :lol:

 

Årh hvad, mon man alligevel kan finde en halv afspadseringsdag, så der kan komme seks hunde foran den vogn i stedet for fem:blink:

 

Jeg tror nok lige der er nogen der glæder sig til på lørdag, det ser super fedt ud:mrgreen:

 

Ja, vi glæder os osse! Og JA, du er så vellidt på dit job, du må da kunne få nogle halve fridage, eller halve arbejd hjemmefra dage :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap::klap: Motor :lun:

 

Sikke en fest han har haft! Det må bare være afsindigt fedt at kunne lave lige præcis det med sin hund, som den er skabt til.

 

Hvad er dobers egentlig lavet til?

 

Jeg lavede engang en tråd om det, om man lavede noget ala det hunden oprindeligt var lavet til, synes det er ret spændende at høre om, der er virkelig mange racer jeg ikke aner hvad har været brugt til i tidernes morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Fantastiske billeder:klap:

 

Han er altså bare top lækker, ja han er så. Og nøøj hvor han ser ud til at nyde det! 2tal sejt....:5up:

 

Fedt at i allerede skal afsted igen på lørdag;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

user3390_pic17710_1288812540.jpguser3390_pic17711_1288812540.jpg

 

Hvor meget ligner han en Barbapapa på det første billede? :lol:

 

Han er overhovedet ikke nogen Barbapapa :fornaermet: Han er da en snebold med ben :mrgreen::hjerte:

 

Fede billeder, det er skønt som de griner allesammen :lun::hjerte::lun:

 

Men altså, er det egentlig ikke snyd at koble en Motor på sådan en vogn? :hmm:Det troede jeg ikke at man måtte :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er overhovedet ikke nogen Barbapapa :fornaermet: Han er da en snebold med ben :mrgreen::hjerte:

 

Mon jeg får en anmeldelse for øre-kupering en skønne dag :mrgreen:

 

Men altså, er det egentlig ikke snyd at koble en Motor på sådan en vogn? :hmm:Det troede jeg ikke at man måtte :cool:
:drille: Nej for han var slet ikk tanket op :fornaermet: Haha apropo, så satte han sig efter 4 km med panik i øjnene, bremsen i og så lavede Motor lige en lille kage der midt på stien :mrgreen:

 

I dag er han ret meget sådan her:

[ATTACH]34760[/ATTACH][ATTACH]34761[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: Sååååååå er der film fra i lørdags! Mother off.. hvor var de hunde dygtige!

 

Motor var sgu på helt fra start, stadig ham bagerst, seeee som han hopper for at komme afsted! Og lige da de så satte i gang..... der slukkede jeg kameraet :damn: Men Jytte har reddet det meget godt, hun har klippet klippene sammen.

 

Og mig? Jeg havde så absolut ingen luft tilbage, tog rimelig lang tid før jeg fik indhentet dem. På et tidspunkt når vi den vildeste stejle bakke, jeg måtte stå af cyklen tilsidst og trække, Motor - Motor han løb da bare i galop op af :mrgreen:

 

Efter 5 km tror jeg, stod Samson og Buju og ventede, og så blev han også spændt på og løb (og trak :5up:) de sidste 2 km. Spændt på om han kommer med fra start næste gang, ellers tror jeg det bliver det samme som Motor, at han starter med at trække en cykel :-D

Han er på tilsidst, ham der løber bagerst til højre på filmen (jeg står sammen med Jytte på vognen).

 

Her er filmen (og har jeg nævnt at jeg er så stolt at jeg er ved at gro ud af huset jeg sidder i :engel::oops::mrgreen:):

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Feeede billeder og fed film :5up: Det ser simpelthen så fantastisk ud!

 

Men sig mig, er det kun Jytte, der får lov til at køre vognen? Det er da lidt kedeligt :mrgreen: Og hvordan stopper hun dem eller får dem mere op i fart?

 

EDIT: jeg har lige endnu flere spørgsmål: og hvor mange kan man egentlig stå på den vogn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu op der er fart på :shock:

 

og så sidder jeg og sender en person jeg engang diskuterede sammyer med venlige tanker (Misja er kvart sammy og derfor har racen altid haft min interesse), hun mente overhovedet ikke at man kunne kalde dem for hverken slædehunde eller trækhunde - nææ-nej, de duede ikke til andet end udstilling og til at larme :stupid:

 

Snakkede jeg stadig med damen, ville jeg vise hende dine skønne videoer og sige noget så - æmm - blidt: SE SEELV!!! :mrgreen: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu op der er fart på :shock:

 

og så sidder jeg og sender en person jeg engang diskuterede sammyer med venlige tanker (Misja er kvart sammy og derfor har racen altid haft min interesse), hun mente overhovedet ikke at man kunne kalde dem for hverken slædehunde eller trækhunde - nææ-nej, de duede ikke til andet end udstilling og til at larme :stupid:

 

Snakkede jeg stadig med damen, ville jeg vise hende dine skønne videoer og sige noget så - æmm - blidt: SE SEELV!!! :mrgreen: :banan:

 

Jaa det må du meget gerne fortælle hende :kys:

De er nemlig nogle rigtig dygtige trækhunde. Det er vist lidt sådan (groft sagt), at huskyer er de hurtige, malamutter kan trække de tungeste læs, mens samojeder er ret udholdende. Man bruger så ikke sammier så meget i de meget lange løb hvor det gælder om at være hurtigst, der tror jeg faktisk mest man bruger alaskan huskys.

 

Men det er jeg ligeglad med, vi går efter brugshunde certifikat og så går vi efter det løb de laver i Sverige, eller et lignende sted :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilsidst, da alle 6 hunde er på, der trækker de faktisk 160-170 kilo (ved ikke lige hvor meget Jytte vejer :blink: men et godt gæt).

 

Og mener at Jytte sagde, at start hastigheden var omkring 30km/timen - så kunne jeg bedre forstå at jeg ikke kunne følge med hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Feeede billeder og fed film :5up: Det ser simpelthen så fantastisk ud!

 

Men sig mig, er det kun Jytte, der får lov til at køre vognen? Det er da lidt kedeligt :mrgreen: Og hvordan stopper hun dem eller får dem mere op i fart?

 

EDIT: jeg har lige endnu flere spørgsmål: og hvor mange kan man egentlig stå på den vogn?

 

Ja, det er jo hendes 4 hunde :blink: Men vi er selv igang med at få fat i en vogn, det er bare en større operation da den skal sendes fra England. Men jeg stod med på de sidste 2 km hvor Buju så cyklede forrest.

Jeg vil også gerne lære mere om hvordan JEG skal gøre først, når vi selv skal køre. Anders synes jeg skal køre til konkurrencerne, da jeg vejer mindst.. Men lad os nu se :-D

 

Man står helst kun 1 på vognen, men vi kunne da sagtens stå 2. Man læner sig lidt frem og tilbage i svingene, og især i starten hvor det går så hurtigt, der skal man holde balancen så vognen kører stabilt jo. Plus, jo mere vægt der er på (inklusiv vognen), jo hårdere er det jo for hundene. Så skal de løbe 7 km med 2 mennesker på vognen, så skal de trænes op til det. Jeg er med på cykel både for oplevelsen, men også HVIS nu der skete noget, så er 5 hunde mange at holde styr på ene kvinde.

 

Op i fart er GOGOGO og "jaaaaaaa kom såååå, xxx (gerne førerhunden)", og lignende. Hun roser dem også undervejs for at gøre det godt, og så er der højre/venstre kommandoerne i svingene.

Stop er også med kommando - men mest med bremsen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaa det må du meget gerne fortælle hende :kys:

De er nemlig nogle rigtig dygtige trækhunde. Det er vist lidt sådan (groft sagt), at huskyer er de hurtige, malamutter kan trække de tungeste læs, mens samojeder er ret udholdende. Man bruger så ikke sammier så meget i de meget lange løb hvor det gælder om at være hurtigst, der tror jeg faktisk mest man bruger alaskan huskys.

 

Men det er jeg ligeglad med, vi går efter brugshunde certifikat og så går vi efter det løb de laver i Sverige, eller et lignende sted :banan:

Hun brugte netop Huskyer og Mutterne som begrundelse for, at de da ikke var noget værd (!:shock:) i den forbindelse. For de var ikke hurtige nok og heller ikke stærke nok, at jeg så kunne smide den ene hjemmeside efter den anden i bøtten på hende, ændrede ikke noget (og hva stiller man så op :vedikke:).

 

De var IKKE, i hendes øjne, træk eller slædehunde da de ikke var ligesom de to andre (Grønlændere kom vi slet ikke ind på) og deres historie og de erfaringer som lå ude på nettet, var ikke validt i hendes øjne - så jeg droppede bare den diskussion, men ikke før jeg havde vendt den rundt på hendes egen race :engel: hvor der også findes linjer og individer der kan "noget", og de linjer der ikke kan andet end at se godt ud.

 

Wroooomn wromn er en perfekt og rammende overskrift, punktum! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun brugte netop Huskyer og Mutterne som begrundelse for, at de da ikke var noget værd (!:shock:) i den forbindelse. For de var ikke hurtige nok og heller ikke stærke nok, at jeg så kunne smide den ene hjemmeside efter den anden i bøtten på hende, ændrede ikke noget (og hva stiller man så op :vedikke:).

 

De var IKKE, i hendes øjne, træk eller slædehunde da de ikke var ligesom de to andre (Grønlændere kom vi slet ikke ind på) og deres historie og de erfaringer som lå ude på nettet, var ikke validt i hendes øjne - så jeg droppede bare den diskussion, men ikke før jeg havde vendt den rundt på hendes egen race :engel: hvor der også findes linjer og individer der kan "noget", og de linjer der ikke kan andet end at se godt ud.

 

Wroooomn wromn er en perfekt og rammende overskrift, punktum! :banan:

 

Har ingen anelse om, hvorvidt et samojedespand kan vinde over husky eller malamut :hmm: Med den rette træning og sådan samme klasse, så måske. Men der er mange løb i DK som kun er for samojeder, så vi skal nok få os en god chance.

Så apropo billeder igår af en fyr der løb med 2 samojeder forrest og 2 huskyer bagerst. Nok meget smart med den opsætning, så samojederne bestemmer tempoet men bliver "stresset" lidt bagfra, og dermed løber hurtigere.

 

Åhja, grønlænderne - altså, de kan jo så det hele på een gang! :lun: De er virkelig vilde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååååhr, seje Motor og Samson! :yeah:

 

Nu er det sq rigtig ved at komme gang i det der træk! :banan:

 

Og hey - måske sammyer ikke er verdens BEDSTE træk-/slædehunde, men tilgengæld så kan de bare også hyrde! :fornaermet:

 

:mrgreen:

Da jeg i sin tid læste om deres historiske oprindelse tænkte jeg, at de er Alt-I-En-Hund hunde :lun:

 

Hyrdehunde, jagthunde, slædehunde om vinteren, trækhunde om sommeren, følgesvende, kærlige og sociale varmedunke, alarmklokker - og - smukke :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er jeres mål at stille op til en konkurrence?! :rolleyes:

 

Jaha! :-D

 

Da jeg i sin tid læste om deres historiske oprindelse tænkte jeg, at de er Alt-I-En-Hund hunde :lun:

 

Hyrdehunde, jagthunde, slædehunde om vinteren, trækhunde om sommeren, følgesvende, kærlige og sociale varmedunke, alarmklokker - og - smukke :hjerte:

 

De må ikke trække om sommeren, det er alt, alt for varmt.

Og lige det med følgesvend... den har Motor vist ikke fået med i den samlede pakke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...