Hop til indhold

Jeg fatter altså ikke hvad der går af folk i øjeblikket...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg syntes vi hører om den ene dyremishandlingssag efter den anden, både af katte, hunde og andre dyr :evil:

 

Har det altid været sådan og bliver vi bare mere informeret nu, eller er folk generelt set blevet mere afstumpede :vedikke:

 

Den nyeste sag er denne med Ziko, hvor der blev sat ild til den bil som den 9 måneder gamle hund var i, men desværre er det jo ikke den eneste, og nok heller ikke den sidste historie vi kommer til at høre om den slags dyremishandling :megaked:

 

Heldigvis har Ziko nu fået det lidt bedre

 

Ekstra Bladet - Ziko har fået det bedre

 

Zikos_brandskade_00_601587m.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er et mix af mange ting..

 

Den digitale verden gør det meget nemmere at videregive disse skrækhistorier

 

Jeg tror også at volden generelt er blevet værre herhjemme.

 

Men æv det er sgu tragisk:cry:

 

Det kan godt være at det er en kombination, for jeg tror da helt sikkert at dette også eksisterede før i tiden, det nåede nok bare ikke til aviserne, men om det også er steget i antal (eller råhed), det ved jeg ikke :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde linkede til Ekstrabladets historie om det i går Ekstra Bladet - Hund fanget i brændende bil og jeg sad på arbejdet og fik tårer i øjnene :megaked: Hvad f***n sker der for folk at gøre sådan noget??? Årrrh hvor er jeg glad for at det ikke var mig som skulle hjælpe den bagefter, jeg tror at jeg var gået helt i sort og bare havde siddet og kysset den på hovedet og forsøgt at fortælle den at ikke alle mennesker er så onde :megaked: Jeg kunne slet ikke have at den lå der med brændsår over det hele og ejeren ikke var der :megaked: Hvor må den have været bange :megaked:

Yrk, jeg kan slet ikke have det, jeg springer ud igen og prøver at tænke på noget andet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde linkede til Ekstrabladets historie om det i går Ekstra Bladet - Hund fanget i brændende bil og jeg sad på arbejdet og fik tårer i øjnene :megaked: Hvad f***n sker der for folk at gøre sådan noget??? Årrrh hvor er jeg glad for at det ikke var mig som skulle hjælpe den bagefter, jeg tror at jeg var gået helt i sort og bare havde siddet og kysset den på hovedet og forsøgt at fortælle den at ikke alle mennesker er så onde :megaked: Jeg kunne slet ikke have at den lå der med brændsår over det hele og ejeren ikke var der :megaked: Hvor må den have været bange :megaked:

Yrk, jeg kan slet ikke have det, jeg springer ud igen og prøver at tænke på noget andet...

 

Det er derfor jeg først har skrevet om det nu da den er i bedre, jeg plejer ikke at skrive om den slags ting, jeg kan slet ikke have det :megaked:

 

Jeg kan aldrig lade være med at tænke på hvordan jeg ville have det hvis det nu var Luna det var gået ud over :shock::megaked: :megaked: :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes vi hører om den ene dyremishandlingssag efter den anden, både af katte, hunde og andre dyr :evil:

 

Har det altid været sådan og bliver vi bare mere informeret nu, eller er folk generelt set blevet mere afstumpede :vedikke:

 

Det kan godt være at nogen ankalger mig som racist, men vi har fået en befolkningsgruppe til landet hvoraf en del unge i høj grad er afstumpede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at nogen ankalger mig som racist, men vi har fået en befolkningsgruppe til landet hvoraf en del unge i høj grad er afstumpede.

 

Jeg vil ikke anklage dig for noget som helst, men jeg vil bare nøjes med at tænke højt, at de unge, du snakker om, nok ikke er så meget værre end dem vi havde i forvejen.

 

Det er aldrig populært at sige det, men jeg tror, der er en del forældre, der glemmer at vise deres afkom, at der rent faktisk findes grænser, normer og værdier ud fra devisen om, at man da endelig ikke må trække sine egne holdninger osv ned over sit yngel. De skal da have lov til at finde deres egne meninger og holdninger selv.

 

Når det så sker uden noget som helst at spille op i mod fra forældregenerationen, så går der lort i det...efter min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha... Jeg så godt historien i EB... :cry:

 

HVEM kan dog finde på at sætte ild til en vogn med en hund i?

Det er MEGA ubehageligt at tænke på..

Jeg håber sørme, at politiet finder dem, der har gjort det.

 

Det burde være blevet optaget på en mobiltelefon af dem, der så det ske. Og lagt på Nettet..

 

SÅ skulle man nok have fået rødderne til at melde sig selv. Af frygt for gengældelse..

 

---Men at det skulle være politiets skyld??

 

Altså, vil de have, at hver gang politiet stopper en fyr for et eller andet og tager ham med til stationen, så skal de først putte hans hund i pension? Det er jo hundens ejer der skal betale for pensionen.. Og det er da næsten for meget, for ejerens mor kunne jo have hentet hunden i bilen i løbet af kort tid.. Hunden har da bedst af at vente i den bil, den kender..

 

Det er rødderne, der satte ild til bilen, der er hjerneblæste.. DET kunne man da ikke have forudset.. :shock:

 

NEJ! Jeg synes, at der er meget mindre omsorg for dyr generelt i dag end der var tidligere.

Okay, man går meget op i sin egen lille fido, men alle andre dyr er der stor ligegladhed med.

 

Når børn vokser op med en almen accept af forholdene på dyrefabrikkerne, så KAN det ikke undre, at de tager liv og død lidt let, generelt, når de bliver ældre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Saphiira

Jeg forstår det slet ikke... :shock:Hvordan kan de få sig selv til det? Stakkels hund... :/

Nogle mennesker tænker slet ikke over at det er levende væsener de gør fortræd?? Ej øv, håber de bliver fundet!

Link til indlæg
Del på andre sites

---Men at det skulle være politiets skyld??

 

Altså, vil de have, at hver gang politiet stopper en fyr for et eller andet og tager ham med til stationen, så skal de først putte hans hund i pension?

 

Ja selvfølgelig. Man efterlader da ikke bare et dyr alene. Det nævnes jo også netop i artiklen at det ikke er normal fremgangsmåde.

 

Og lille Ziko kan vel nu se frem til at få kærlig pleje til sine sår, indtil han bliver aflivet for at være listehund :vedikke:

 

Danmark er et lorteland!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja selvfølgelig. Man efterlader da ikke bare et dyr alene. Det nævnes jo også netop i artiklen at det ikke er normal fremgangsmåde.

 

Og lille Ziko kan vel nu se frem til at få kærlig pleje til sine sår, indtil han bliver aflivet for at være listehund :vedikke:

 

Danmark er et lorteland!

 

 

Ej, altså.. der står ikke i artiklen at politiet aldrig efterlader en hund alene. Tværtimod. Hvis der er tale om at den kun skal være alene kortvarigt, så gør de det.

Og når ejeren er mistænkt for at være høj, så KAN man da ikke proppe ham ind i en bil sammen med hunden. Der er da nogen, der skal tage vare på hunden under kørslen.

 

Hvis den ikke skulle være alene i ejerens bil, så skulle betjenten have tilkaldt en transport, der kunne køre hunden på internat.

 

Der er da masser at hunde, der opholder sig alene i ejernes biler i timevis. På denne årstid burde det være ret ufarligt, hvis da ikke lige nogle psykopatiske halvhjerner kommer forbi.

DET... kan man aldrig sikre sig imod. Og det kan jo lige så godt ske i hjemmet.. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og lille Ziko kan vel nu se frem til at få kærlig pleje til sine sår, indtil han bliver aflivet for at være listehund :vedikke:

 

Danmark er et lorteland!

 

P*s, du har ret :megaked:

 

Sad lige og regnede på det og den er jo født i slut januar/start februar = først videresolgt i slut marts/start april (hvis 8-ugers-loven ellers er fulgt). Crap for en lortelov...:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

:hmm:

Er det ikke som om der er en generald tildens til at vis man viser sig som værene sånden let farlig så er man cool alsår sagt på en anden måde det er moderne at være en farlig personlighed.:hmm:

 

Personlighedspleje er det man ser i TV hver dag, fra morgen til aften og natten med, er det farlige personer man ser der, ja måske nok jeg vil da ikke afvise påstanden:slem: nogle af de mest farlige har ovenikøbet fået deres såkaldte spindoktorer til at føre kampen, men så er vi også ude i ekstremt farlige personer, her taler vi ikke om hr og fru hvemsomhelst:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...