Hop til indhold

Cesar Milan på tv3 puls... Nu


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Lige nu er der "Dog Whisperer" på tv3 puls.... Nogle der ser det?

 

Mød hundehviskeren over dem alle, Cesar Millan. Det mexicanskfødte hundegeni har en nærmest magisk evne til at få de firbenede kræ til at lystre og vise ejerne, hvordan de skaber et afbalanceret forhold mellem dyr og menneske. Den evne får han brug for, når han i serien her kommer amerikanske familier til undsætning. Omdrejningspunktet er problembørn af den gøende slags, og det er aldrig dyrenes egen skyld. Cesar Millan er kort og godt en slags ”Supernanny” for uopdragne hunde, som har fået det indtryk, at familien skal lystre dem og ikke omvendt. Undervejs i programmet ser vi Cesar tackle alt fra små overforkælede chihuahuaer med ejerfornemmelse over moren i huset til en labrador, der er panisk angst for trægulve.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 163
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Lige nu er der "Dog Whisperer" på tv3 puls.... Nogle der ser det?

 

Mød hundehviskeren over dem alle, Cesar Millan. Det mexicanskfødte hundegeni har en nærmest magisk evne til at få de firbenede kræ til at lystre og vise ejerne, hvordan de skaber et afbalanceret forhold mellem dyr og menneske. Den evne får han brug for, når han i serien her kommer amerikanske familier til undsætning. Omdrejningspunktet er problembørn af den gøende slags, og det er aldrig dyrenes egen skyld. Cesar Millan er kort og godt en slags ”Supernanny” for uopdragne hunde, som har fået det indtryk, at familien skal lystre dem og ikke omvendt. Undervejs i programmet ser vi Cesar tackle alt fra små overforkælede chihuahuaer med ejerfornemmelse over moren i huset til en labrador, der er panisk angst for trægulve.

 

Kan ikke tage TV3 puls og kunne jeg, så skulle jeg ikke se det. Gider ikke se dyreplageri

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, han har været forholdsvis rolig (indtil videre)

 

Jeg krummede tæer over nogle af hans udtalelser... Især hans "Calm and submisive"... Men nej, han var ikke slem. Kæresten skiftede dog kanal så så ikke mere end at Calvin og Lucy blev bragt sammen.

 

Men hvorfor er det, at de så tit har pighalsbånd på - også inden han kommer på besøg.

 

Aner det ikke... Det er måske bare mere standard:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg krummede tæer over nogle af hans udtalelser... Især hans "Calm and submisive"... Men nej, han var ikke slem. Kæresten skiftede dog kanal så så ikke mere end at Calvin og Lucy blev bragt sammen.

 

 

 

Aner det ikke... Det er måske bare mere standard:hmm:

 

"calm" vil jeg gerne være med på, men hans "submissive" må han meget gerne beholde selv

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes CM er lidt af en plattenslager, og jeg kunne VIRKELIG godt tænke mig at se hvor mange fraklip den serie har. Kan forestille mig, at det overstiger det der faktisk bliver sendt, med en hel del.

 

Han bruger jo fysisk undertrykkelse og fysisk udmattelse. Ikke underligt at hans "fantastiske" her og nu resultater ikke holder længere end til man kan nå at skifte kanal.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da utroligt, at nogle stadig mener at have opskriften på den eneste rigtige måde at opdrage hunde på. :stupid:

 

Det gælder Cesar Milan, Irene Jarnvig, Victoria Stilwell og alle I andre.

 

Det er min fulde overbevisning, at hunde ikke kan eller skal opdrages ens.

 

Derfor "suger jeg til mig" fra alle, for både hunde og mennesker er forskellige, så et bredt kendskab til metoder giver mulighed for en tilpasning til den enkelte hund. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er da utroligt, at nogle stadig mener at have opskriften på den eneste rigtige måde at opdrage hunde på. :stupid:

 

Det gælder Cesar Milan, Irene Jarnvig, Victoria Stilwell og alle I andre.

 

Det er min fulde overbevisning, at hunde ikke kan eller skal opdrages ens.

 

Derfor "suger jeg til mig" fra alle, for både hunde og mennesker er forskellige, så et bredt kendskab til metoder giver mulighed for en tilpasning til den enkelte hund. :-)

 

 

Wauww, du får IGEN med ganske få ord lige påpeget hvad du synes om os andre og fremhævet dig selv. Charmerende :rolleyes:

 

Vil du uddybe hvad du mener?

 

Jeg har slet ikke opfattet, at de to nævnte damer (Irene hedder Jarnved ikke Jarnvig) på nogen måde udtrykker at de har den eneste korrekte måde at opdrage på. Måske har jeg overset noget

 

Hvorimod CM ofte udtrykker, om end ikke direkte med ord, så med gerning og udtryk at hans måde er den bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wauww, du får IGEN med ganske få ord lige påpeget hvad du synes om os andre og fremhævet dig selv. Charmerende :rolleyes:

 

Vil du uddybe hvad du mener?

 

Jeg har slet ikke opfattet, at de to nævnte damer (Irene hedder Jarnved ikke Jarnvig) på nogen måde udtrykker at de har den eneste korrekte måde at opdrage på. Måske har jeg overset noget

 

Hvorimod CM ofte udtrykker, om end ikke direkte med ord, så med gerning og udtryk at hans måde er den bedste.

 

 

Nogles øjne og ører ser, hører og husker kun det de ønsker. Den gruppe tror jeg du hører til. :-)

 

Andre ser og hører alt og forsøger at huske det hele Den gruppe hører jeg til.

For måske en dag,får man en hund, hvor metoden kan/skal bruges .

 

Derfor stempler jeg aldrig nogen eller noget som forkert, men ser alle måder og metoder som idéer. Desuden kan det være en stor fordel at kunne kombinere forskellige metoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nogles øjne og ører ser, hører og husker kun det de ønsker. Den gruppe tror jeg du hører til. :-)

 

Andre ser og hører alt og forsøger at huske det hele Den gruppe hører jeg til.

For måske en dag,får man en hund, hvor metoden kan/skal bruges .

 

Derfor stempler jeg aldrig nogen eller noget som forkert, men ser alle måder og metoder som idéer. Desuden kan det være en stor fordel at kunne kombinere forskellige metoder.

 

Undskyld, jeg må le..

 

Når du gang på gang skriver at "vi", denne gang "alle I andre" er/gør et eller andet, denne gang:

Det er da utroligt, at nogle stadig mener at have opskriften på den eneste rigtige måde at opdrage hunde på. :stupid:

 

Det gælder Cesar Milan, Irene Jarnvig, Victoria Stilwell og alle I andre

.

 

Og følger op med:

Derfor "suger jeg til mig" fra alle, for både hunde og mennesker er forskellige, så et bredt kendskab til metoder giver mulighed for en tilpasning til den enkelte hund.

 

Hvordan i alverden vil du så have det skal tolkes anderledes end det jeg gør?

 

Når du så topper med denne:

Derfor stempler jeg aldrig nogen eller noget som forkert

 

Så har du lige sat tingene på plads, underforstået at du er en tak bedre end alle vi andre.

 

Det kan være, du ikke mener det sådan, med det er hvad du gang på gang får indikeret.

 

Vil du svare på spørgsmålet jeg stillede dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogles øjne og ører ser, hører og husker kun det de ønsker. Den gruppe tror jeg du hører til. :-)

 

Andre ser og hører alt og forsøger at huske det hele Den gruppe hører jeg til.

For måske en dag,får man en hund, hvor metoden kan/skal bruges .

 

Derfor stempler jeg aldrig nogen eller noget som forkert, men ser alle måder og metoder som idéer. Desuden kan det være en stor fordel at kunne kombinere forskellige metoder.

du får da så lige min amatør mening.

 

Grunden til jeg ikke bryder mig om CM er han hårdnakket mener alle hunde vil overtage verdensherredømmet, uanset hvilket problem de har.

Kan godt være hans metoder virker på hans hunde som han har overtaget andre steder fra.

Men på "små" hverdags problemer og det faktum at den "grønne" hundeejer prøver at kopiere disse metoder, kan det gå grueligt galt for både ejer og hund.

 

Grunden til jeg synes Victory er god til tv, er fordi hun er/var en almindelig hundeejer der gik et skridt videre og hendes metoder er nemmere at kopiere for den "grønne" hundeejer, med "små" hverdags problemer.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, jeg må le..

 

 

Vil du svare på spørgsmålet jeg stillede dig?

 

Jeg er da glad for at mine indlæg får dig til at le, en sund og god latter er da altid rart. :lol::lol::lol:

 

Spørgsmål føler jeg mig ikke forpligtet til at svare på, dette er jo ingen brevkasse.

Link til indlæg
Del på andre sites

du får da så lige min amatør mening.

 

Grunden til jeg ikke bryder mig om CM er han hårdnakket mener alle hunde vil overtage verdensherredømmet, uanset hvilket problem de har.

Kan godt være hans metoder virker på hans hunde som han har overtaget andre steder fra.

Men på "små" hverdags problemer og det faktum at den "grønne" hundeejer prøver at kopiere disse metoder, kan det gå grueligt galt for både ejer og hund.

 

Grunden til jeg synes Victory er god til tv, er fordi hun er/var en almindelig hundeejer der gik et skridt videre og hendes metoder er nemmere at kopiere for den "grønne" hundeejer, med "små" hverdags problemer.

 

Er som sådan ikke helt uenig med dig. Men nye hundeejere er jo heller ikke ens og tv udsendelserne bliver helt sikkert set af mange erfarne hundeejere også.

Så en "blanding af det hele" ville nok være at foretrække, så kan folk selv bruge den eller de måder og metoder, som de mener er bedst for dem og deres hund.

Derfor ville jeg ønske, at tv stationerne blandene udsendelserne lidt mere og ikke som nu, sender en lang periode med én type og så måske langt senere en periode med en anden type, det giver ikke seerne forståelse for at der er flere måder at gribe hundeproblemer an på, fordi de enkelte udsendelsesrækker hver især giver udtryk for, at "de alene vide"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
du får da så lige min amatør mening.

 

Grunden til jeg ikke bryder mig om CM er han hårdnakket mener alle hunde vil overtage verdensherredømmet, uanset hvilket problem de har.

Kan godt være hans metoder virker på hans hunde som han har overtaget andre steder fra.

Men på "små" hverdags problemer og det faktum at den "grønne" hundeejer prøver at kopiere disse metoder, kan det gå grueligt galt for både ejer og hund.

 

Grunden til jeg synes Victory er god til tv, er fordi hun er/var en almindelig hundeejer der gik et skridt videre og hendes metoder er nemmere at kopiere for den "grønne" hundeejer, med "små" hverdags problemer.

 

 

Noget andet er også, at CM menneskeliggør hunde og deres reaktioner samt straffer for naturlig adfærd :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget andet er også, at CM menneskeliggør hunde og deres reaktioner samt straffer for naturlig adfærd :cry:

 

Det er vel (desværre) meget almindeligt. Det er jo stadig de færreste hundejere der har studeret etologi, så måske er der også behov for en træningstype, som tilgodeser sådanne hundeejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes CM er pænt uhyggelig. Taget i betragtning af TVmediets magt må nogen mennesker tro han ligger med guldkornene til hundetræning og desværre er han meget orienteret henimod den "gamle sorte hundeskole".

 

Jeg stoppede med at se hans programmer da han "tæmmede" en amstaff ved at køre psykisk terror på den og da den var rædselslagen for ham, trykkede han den fysisk ved at den skulle gå med kløv med vægt tilsvarende dens egen vægt.

 

:evil:

 

Derudover havde den pighalsbånd på når de gik og stød halsbånd på derhjemme...:damn:

 

Nej CM er bestemt ikke være at lytte til efter min mening.

 

Jeg må give sigurd ret i at de færreste hunde kan trænes ens, men heldivis kan mange trække en rød tråd gennem deres træning alligevel.

 

"Den hundefører der ser sig selv som færdiguddannet

- er mere færdig end uddannet."

af Kurt Verup Ruhnefelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes CM er en psykopat. Jeg har ondt af de hunde der møder ham på sin vej. Han burde have søgt ind for militæret, så han kunne komme af med noget af sit magtliderlighed.

 

Han holder hunde på en måde jeg slet ikke på nogen måde kan se noget positivt i.

Link til indlæg
Del på andre sites

"Den hundefører der ser sig selv som færdiguddannet

- er mere færdig end uddannet."

 

af Kurt Verup Ruhnefelt.

 

 

Et rigtig godt citat :lol:

 

Som måske kunne supleres med at: En hundetræner eller -adfærdsbehandler som kun kan foreslå én type løsning, fortjener ikke sin titel.

En sådan bør altid, efter vudering hver enkelt hund og ikke mindst dens ejer, kunne tilpasse sine idéer og forslag til problemløsninger og træningsmetoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et rigtig godt citat :lol: .

 

Ja nemlig. Min far som viste mig vejen til hundeverdnen sagde det til mig engang jeg som 18 årig udtalte at jeg ville være den bedste, så fik jeg ligesom den:genert::5up:

 

Men den har siddet fast siden og ser det som en styrke at kunne tage mod gode råd og se tingene fra flere vinkler.

 

Men CM kommer jeg aldrig til at forstå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Indlæringspsykologi er indlæringspsykologi.

Positiv forstærkning er positiv forstærkning.

Ubehag som konsekvens er ubehag som konsekvens

Smerte er smerte.. Ligegyldigt hvem disse metoder anvendes overfor.

 

Valget af de metoder, man vil gøre brug af i opdragelse og træning er ens for alle. Vi skal alle træffe disse valg.

 

Valget fortæller langt mere om personen end om den hund, som mærker konsekvensen af valget.

 

Hvis en person "er mere til" f.eks. CM's metodevalg i opdragelse og træning fortæller alene dette en historie, enten om uvidenhed, magtsyge eller manglende indfølingsevne.

 

Det første kan man læse/lære sig ud af... Så i mine øjne er CM metoder ikke værdige til brug.

Uværdige for brugeren og uværdige for hunde at skulle lægge liv til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Indlæringspsykologi er indlæringspsykologi.

Positiv forstærkning er positiv forstærkning.

Ubehag som konsekvens er ubehag som konsekvens

Smerte er smerte.. Ligegyldigt hvem disse metoder anvendes overfor.

 

Valget af de metoder, man vil gøre brug af i opdragelse og træning er ens for alle. Vi skal alle træffe disse valg.

 

Valget fortæller langt mere om personen end om den hund, som mærker konsekvensen af valget.

 

Hvis en person "er mere til" f.eks. CM's metodevalg i opdragelse og træning fortæller alene dette en historie, enten om uvidenhed, magtsyge eller manglende indfølingsevne.

 

Det første kan man læse/lære sig ud af... Så i mine øjne er CM metoder ikke værdige til brug.

Uværdige for brugeren og uværdige for hunde at skulle lægge liv til.

 

Du har sikkert helt ret. CM´s metoder kan du og mange andre ikke praktisere, men det betyder jo ikke at ingen kan praktisere dem med glæde.

Jeg er IKKE fortaler for hverken CM, IJ, VS, NM eller andre der fører sig frem, med "den eneste rigtige løsning"

Jeg er fortaler for, at man tilpasser sine metoder, så den enkelte hund og dens ejer får en glæde og et resultat ud af træning og samværd.

De som tror, at de har fundet "de vise sten" og kun kan acceptere én måde at gøre tingene på, ja dem kan jeg kun have ondt af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...