Gæst Sigurd Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 HALLO.... Det er sgu da det en terapeut gør. Desværre så langt fra alle :damn: Selv de som kommer ud, har ofte ikke evne eller lyst til at se sammenhængen mellem hund og ejer, men focuserer alt for meget på hunden. Men selvfølgelig kan det jo være svært og måske pinligt, at skulle fortælle en ejer, at hans hund er helt almindelig, men at det er ejeren der er noget galt med. Derfor burde menneske psykologi være en obligatorisk del af en adfærdsbehandlers uddannelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Sigurd jeg kunne rigtig godt tænke mig et svar på mine spørgsmål: Igen må jeg spørge om du opfatter de metoder der er omtalt i denne tråd som "rigtige?" Har du slet ikke en holdning til hvad du mener man bør udsætte andre levende væsner for? Har du aldrig oplevet at se en bestemt træningsform og tænkt, at det ville du aldrig udsætte din hund for, fordi du med din viden godt ved, at det ikke gavner hunden eller fordi det slet ikke matcher med din måde at omgås og være sammen med dine hunde på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Sigurd jeg kunne rigtig godt tænke mig et svar på mine spørgsmål: Igen må jeg spørge om du opfatter de metoder der er omtalt i denne tråd som "rigtige?" Har du slet ikke en holdning til hvad du mener man bør udsætte andre levende væsner for? Har du aldrig oplevet at se en bestemt træningsform og tænkt, at det ville du aldrig udsætte din hund for, fordi du med din viden godt ved, at det ikke gavner hunden eller fordi det slet ikke matcher med din måde at omgås og være sammen med dine hunde på? Beklager, men jeg har ikke lyst til at svare dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Om man er enig eller ej i CM måder er ligegyldigt for mig. Det er mig ubegribeligt, at CM's metoder kan efterlade ligegyldighed hos nogen... Hans "unikke halsbånd" bruges til at nærmest kvæle hunden. Sammenlign det med de simulerede drukninger der bruges under tortur - er det også ligegyldigt for dig, om de bliver brugt? Og her taler vi jo ikke engang om krigstilstande - men om vores hunde, der er en del af vores egen familie! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Beklager, men jeg har ikke lyst til at svare dig. Hvad laver du så i en debat?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Stort set alle adfærdsbehandlere jeg har mødt har deres "ene og alene" fortrukne metoder. De er ikke i stand til at forstå menneske psykologi og dermed se samspillet og måske problemerne mellem den enkelte hund og den enkelte ejer. Nogle tilbyder endda vejledning over telefonen uden at besøge hund og ejer, skandaløst :damn: Jeg nar lært at du nærmest kategorisk ikke besvarer spørgsmål, så jeg vil nøjes med at beklage at du dels har haft brug for mange adfærdsbehandlere samt at du åbenbart kun har mødt nogle dårlige af slagsen. Uddannede adfærdsbehandlere ved at hund og ejer skal ses ved langt de fleste problemer og da det er mennesket vi arbejder mere med end hunden lyder dine oplevelser helt ude i skoven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Hvad laver du så i en debat?? Udtrykker min mening om et emne der interesserer mig. Da emnet ikke kun er CM, men mere adfærdsbehandlere in live og på tv, har jeg, som tidligere skrevet, forstået, at det var i en forkert tråd jeg søgte denne debat. Derfor stopper jeg her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lupus Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 HALLO.... Det er sgu da det en terapeut gør. Adfærdsrådgivning foregår jo somregel i hjemmet med hund og ejer tilstede. Er du helt væk fra vinduet :hmm: Tager jeg helt fejl (har ikke et blad på mig) hvis der bag i DKKs er en liste af rådgivere man kan ringe til og få hjælp? Er det forkert? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Igen må jeg spørge om du opfatter de metoder der er omtalt i denne tråd som "rigtige?" Har du slet ikke en holdning til hvad du mener man bør udsætte andre levende væsner for? Har du aldrig oplevet at se en bestemt træningsform og tænkt, at det ville du aldrig udsætte din hund for, fordi du med din viden godt ved, at det ikke gavner hunden eller fordi det slet ikke matcher med din måde at omgås og være sammen med dine hunde på? Du skriver til en opdrætter som for at tilpasse hvalpene købernes mulige ønsker overvejer at lade sine hvalpe neutralisere, før de skal skifte hjem. Derfor tror jeg ikke der er mange faste holdinger at komme efter her - ud over at vi andre ikke ved lige så meget, tænker lige så meget og er mere fastlåste i vores syn end Sigurd. Holdinger skabes ofte af viden og erfaring og det er muligvis fraværet af disse kvaliteter, som skinner igennem og er den direkte anledning til at der ikke svares på direkte spørgsmål Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Tager jeg helt fejl (har ikke et blad på mig) hvis der bag i DKKs er en liste af rådgivere man kan ringe til og få hjælp? Er det forkert? Det har du ret i og de skal hurtigt henvise videre til adfærdsbehandler, hvis problemet ikke er et, som kan løses under en kort telefonsamtale. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lupus Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Det har du ret i og de skal hurtigt henvise videre til adfærdsbehandler, hvis problemet ikke er et, som kan løses under en kort telefonsamtale. Okay, det lyder godt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Okay, det lyder godt Jep. Der er jo ting man kan forklare i telefonen, men de store problemer løses som regel ikke via telefonrådgivning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Tager jeg helt fejl (har ikke et blad på mig) hvis der bag i DKKs er en liste af rådgivere man kan ringe til og få hjælp? Er det forkert? Ingen af mine 3 hunde er fine nok til at modtage Dkk's blad :lol: Men i så fald håber jeg da de henviser til en rådgiver hvis ikke problemet er et almindeligt et som :hvalpen bider i tingene. F.eks. Da jeg havde adfærdsrådgiver til Lua synes jeg da der blev gjort meget ud af hvordan jeg ligesom reagerede i situationerne. Og meget af træningen handlede da ligeså meget om mig som om Lua. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Ingen af mine 3 hunde er fine nok til at modtage Dkk's blad :lol: Men i så fald håber jeg da de henviser til en rådgiver hvis ikke problemet er et almindeligt et som :hvalpen bider i tingene. F.eks. Da jeg havde adfærdsrådgiver til Lua synes jeg da der blev gjort meget ud af hvordan jeg ligesom reagerede i situationerne. Og meget af træningen handlede da ligeså meget om mig som om Lua. Adfærdsbehandling er vist også primært træning af ejerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 du får da så lige min amatør mening. Grunden til jeg ikke bryder mig om CM er han hårdnakket mener alle hunde vil overtage verdensherredømmet, uanset hvilket problem de har. Kan godt være hans metoder virker på hans hunde som han har overtaget andre steder fra. Men på "små" hverdags problemer og det faktum at den "grønne" hundeejer prøver at kopiere disse metoder, kan det gå grueligt galt for både ejer og hund. Grunden til jeg synes Victory er god til tv, er fordi hun er/var en almindelig hundeejer der gik et skridt videre og hendes metoder er nemmere at kopiere for den "grønne" hundeejer, med "små" hverdags problemer. Er meget enig med dig. Har læst " mig eller hunden" at VT, synes der var mange gode ting i. På et tidspunkt så jeg noget med CM, han skulle hjælpe en familie hvor hunden ikke ville i poolen sammen med børnene. Han fik tvunget den stakkels hund i vandet kan ved gud ikke forstå at hunden skulle i vandet fordi familens børn ønskede det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bankov Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Jep. Der er jo ting man kan forklare i telefonen, men de store problemer løses som regel ikke via telefonrådgivning Telefonen kan sikkert også være nok, hvis f.eks. ejeren er i tvivl om hundens adfærd er normalt eller ej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Beklager, men jeg har ikke lyst til at svare dig. Hvorfor 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Du skriver til en opdrætter som for at tilpasse hvalpene købernes mulige ønsker overvejer at lade sine hvalpe neutralisere, før de skal skifte hjem. Derfor tror jeg ikke der er mange faste holdinger at komme efter her - ud over at vi andre ikke ved lige så meget, tænker lige så meget og er mere fastlåste i vores syn end Sigurd. Holdinger skabes ofte af viden og erfaring og det er muligvis fraværet af disse kvaliteter, som skinner igennem og er den direkte anledning til at der ikke svares på direkte spørgsmål Ja, jeg undrer mig også over at nogen der beskæftiger sig i så høj grad som jeg har indtryk af, at Sigurd bare i kraft af at han opdrætter, ikke har dannet sig en holdning omkring hvad der er rigtig eller forkert hundeopdragelse. Men det er selvfølgelig ganske belejligt at springe over de spørgsmål, man ikke kan svare på og argumentere for sit valg med: "Dette er jo ikke en brevkasse..." :blink: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Telefonen kan sikkert også være nok, hvis f.eks. ejeren er i tvivl om hundens adfærd er normalt eller ej. Ja da eller hvis ejeren ikke kan få hvalpen til ro selvom de kaster bold ½ time Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Ja, jeg undrer mig også over at nogen der beskæftiger sig i så høj grad som jeg har indtryk af, at Sigurd bare i kraft af at han opdrætter, ikke har dannet sig en holdning omkring hvad der er rigtig eller forkert hundeopdragelse. Men det er selvfølgelig ganske belejligt at springe over de spørgsmål, man ikke kan svare på og argumentere for sit valg med: "Dette er jo ikke en brevkasse..." :blink: Belejligt ja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sarafia Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Hold da op en fest i holder her når man ikke lige følger med et par dage:shock: og det eneste i er enige om er at være uenige:blink: Men ok underholdningen er da sikret:slem: Laver fluks mirkopopcorn og følger med på sidelinien.:5up: Distanceret ironi kan forekomme i ovenstående indlæg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Advantage Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Sigurd jeg kunne rigtig godt tænke mig et svar på mine spørgsmål: Igen må jeg spørge om du opfatter de metoder der er omtalt i denne tråd som "rigtige?" Har du slet ikke en holdning til hvad du mener man bør udsætte andre levende væsner for? Har du aldrig oplevet at se en bestemt træningsform og tænkt, at det ville du aldrig udsætte din hund for, fordi du med din viden godt ved, at det ikke gavner hunden eller fordi det slet ikke matcher med din måde at omgås og være sammen med dine hunde på? Næ det skal du vist ikke regne med. Han er så "stor i slaget" men har aldrig lyst til at svare på de spørgmål der bliver stillet. Han vil heller ikke svare på det jeg spørger om, selvom jeg faktisk syntes det er ganske fornuftigt det jeg skriver Men om ikke andet har jeg fundet ud af at det er spild af min tid at begynde at diskutere med ham og gider derfor fremover ikke at kommentere det kan siger/skriver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Ja da eller hvis ejeren ikke kan få hvalpen til ro selvom de kaster bold ½ time Klassisker! Uh den hører man tit på hvalpeholdene i en eller anden variation.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Næ det skal du vist ikke regne med. Han er så "stor i slaget" men har aldrig lyst til at svare på de spørgmål der bliver stillet. Han vil heller ikke svare på det jeg spørger om, selvom jeg faktisk syntes det er ganske fornuftigt det jeg skriver Men om ikke andet har jeg fundet ud af at det er spild af min tid at begynde at diskutere med ham og gider derfor fremover ikke at kommentere det kan siger/skriver. Næh, det ville han heller ikke. Og fred være med det, forstår bare ikke man deltager i en debat, hvis man ikke vil svare på spørgsmål Men det behøver selvfølgelig heller ikke være meningen jeg skal forstå det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Selvfølgeligt er det fint at der er forskellige programmer med forskelllige metoder. Men jeg synes ikke det er OK med programmer hvor det er på grænsen af vold og dyrplageri. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts