korvis Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Jeg tror det bliver meget svært, at afgøre hvad vold er, på en side som denne.Men heldigvis har vi da vore domstole til at afgøre den slags spørgsmål. Tja, stødhalsbånd er da forbudt i DK, så vidt jeg ved... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Holder spilleren på bolden risikerer han en ankelskade i en anden spillers forsøg på at få bolden i spil, hvis vi skal blive i det sprog. Jeg vil snart gerne have et indkast så bolden kommer i spil igen Ankelskader opstår kun, hvis modparten bruger urene metoder :slem: Men snup du bare bolden, indkastet er dit Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Jeg tror det bliver meget svært, at afgøre hvad vold er, på en side som denne.Men heldigvis har vi da vore domstole til at afgøre den slags spørgsmål. Et overgreb er et overgreb - og det tror jeg er lige sort/hvidt for både mennesker og hunde :blink: og selvfølgelig skal man træne som man lyster og har evner for, så længe kræet har det sjovt og ikke lider overlast... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Men snup du bare bolden, indkastet er dit Jeg har skam bolden i spil, det er dig der ikke vil spille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Jeg vil så mene at hvis metoderne er vold mod hunden så skal det ikke være op til den enkelte. Jeg kunne ikke sige det bedre.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Et overgreb er et overgreb - og det tror jeg er lige sort/hvidt for både mennesker og hunde :blink: og selvfølgelig skal man træne som man lyster og har evner for, så længe kræet har det sjovt og ikke lider overlast... Desværre tror jeg ikke det er så sort/hvidt som du tror. Jeg har været ude for en person, som mente det var overgreb på min hund, at jeg forlangte at den blev liggende et bestemt sted. Det mente jeg selvfølgelig ikke det var. Jeg har også mødt mennesker der mente at det var dyrplageri, at jeg gik med mine hunde i halsbånd og ikke i sele, men når hundene ikke trækker kan jeg ikke se forskellen. Så der er vist meget stor forskel på, hvad vi mennesker ser som overgreb. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 ]Desværre tror jeg ikke det er så sort/hvidt som du tror.[/b]Jeg har været ude for en person' date=' som mente det var overgreb på min hund, at jeg forlangte at den blev liggende et bestemt sted. Det mente jeg selvfølgelig ikke det var[/b']. Jeg har også mødt mennesker der mente at det var dyrplageri, at jeg gik med mine hunde i halsbånd og ikke i sele, men når hundene ikke trækker kan jeg ikke se forskellen. Så der er vist meget stor forskel på, hvad vi mennesker ser som overgreb. Det er måske også at overgøre det, altså din hund lider jo ikke overlast ved det, så lad da folk mene hvad de vil :blink: Flipsedyret har også kun halsbånd på tur og sele når han sidder i cykeltraileren - og det er fordi den sarte lille fyr nedlægger en protestant når han får sele på overgreb er for eksempel ham her i byen der pryglede hundebassen med snoren eller de jægere der førhen spændte en vandskræk hund på en vandglad hund også ellers kastede en apport i søen - eller en som Cesar Milan der i den grad også laver overgreb på hunde!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Advantage Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Jeg er meget modstander af censur og manipulering, derfor ser jeg gerne en bred form for alsidighed på landsdækkende tv. Ja det kan du have ret i, men igen hvorfor vise åbenlys vold mod hunde i fjernsyn......syntes du virkelig det er i orden Jeg synes at man bør lade det være op til den enkelte hvilke metoder der er gode og hvilke der er dårlige. Her er vi så godt nok bare bund uenige. Jeg går ind for at man har sit frie valg, men når det drejer sim om åbenlyst vold (som de CM udføre) så tager jeg klart afstand fra det, og det ville for mig svare til at man også viste børneopdragelses metoder hvor forældrene bliver rådet til at bruge vold. HVilke metoder der er gode og hvilke der er dårlige, det er vist et synspunkt fra ejerens side. Fra hundens side bliver CM metoder aldrig en god oplevelse og andre lign metode.......det kan du da for pokker ikke være uenig i :damn: Fra ejeren side, ja der kan det da godt opfattes som gode, for ja de virker da sikkert. Men hvis man syntes det er i orden at yde vold mod sin hund, for at få den til at "arte" sig, så er man i mine øjne en magtsyg og afstumpet person der ikke har nogen forståelse og indsigt i andres følelser (jeg kunne sige meget mere her, men det undlader jeg, da jeg nok vil komme til at gå langt over stregen). Jeg vil da bestemt håbe, at både du og andre fortsat vil kommentere mine indlæg. Tak fordi du gad at svare i øvrigt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst topsytop Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Et overgreb er et overgreb - og det tror jeg er lige sort/hvidt for både mennesker og hunde :blink: og selvfølgelig skal man træne som man lyster og har evner for, så længe kræet har det sjovt og ikke lider overlast... Men hvordan bliver man så enige om hvornår kræet har det sjovt og ikke lider overlast?? Jeg har da set en del som træner "efter positive metoder" som har en smækforvirret hund der tilbyder alt muligt mærkelig adfærd i alle mulige situationer, og slet ikke fatter hvorfor den sommetider får ros og godbidder og somme tider ignoreres totalt. Se det synes jeg jo er, at kræet lider (psykisk) overlast, og jeg er overbevist om at disse hunde slet ikke har det sjovt. Men det bliver nok svært at blive enige om. Efter min mening er psykisk overlast lige så slemt, måske endda værre, end fysisk overlast. Det er bare meget vanskeligere at få øje på, hvornår en hund lider psykisk overlast Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Men hvordan bliver man så enige om hvornår kræet har det sjovt og ikke lider overlast?? Jeg har da set en del som træner "efter positive metoder" som har en smækforvirret hund der tilbyder alt muligt mærkelig adfærd i alle mulige situationer, og slet ikke fatter hvorfor den sommetider får ros og godbidder og somme tider ignoreres totalt. Se det synes jeg jo er, at kræet lider (psykisk) overlast, og jeg er overbevist om at disse hunde slet ikke har det sjovt. Men det bliver nok svært at blive enige om. Efter min mening er psykisk overlast lige så slemt, måske endda værre, end fysisk overlast. Det er bare meget vanskeligere at få øje på, hvornår en hund lider psykisk overlast Hvor har du bare ret :klap: Takker for at du kunne udtrykke det på skrift, som jeg bare kan tænke. men ikke få skrevet ned. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Tak fordi du gad at svare i øvrigt :5up: Du får det til at lyde som om der kun findes to måder, at arbejde med hunde på, CM og så den anden. Nu har jeg arbejdet med hunde i mange år, så jeg har set utrolig mange måder, og også i dag findes der da adskillige acceptere måder, at arbejde med hunde på. Så valget er altså ikke kun mellem to måder, men mellem mange måder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Advantage Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Du får det til at lyde som om der kun findes to måder, at arbejde med hunde på, CM og så den anden. Nu har jeg arbejdet med hunde i mange år, så jeg har set utrolig mange måder, og også i dag findes der da adskillige acceptere måder, at arbejde med hunde på. Så valget er altså ikke kun mellem to måder, men mellem mange måder. Hmmmm dejligt at du igen vælger at gå let og elegang hen over mit svar :damn: Når du konkludere det ud fra mit svar, kan jeg kun spørger om du da slet ikke har læst hvad jeg har skrevet i mine andre indlæg eller vil du bare ikke læse det (og jeg skrev faktisk CM og andre metoder) Jeg mener bestemt ikke kun der er en måde at træne hund på. Men jeg mener så til gengæld at der aldrig bør indgå fysisk vold, spykisk vold og fysisk manipulation i omgan med vores hunde....længer er den ikke for mig. Så vælg du bare at kalde mig snæversynet eller havd du har lyst til, men det ændre altså ikke på at jeg aldrig vil eller kan acceptere at man behanldler sine hunde på den måde. Og så vil jeg lige sige det en gang til for prins knud.......selvom man ikke buger hårde metoder, er der altså rigtig mange måder at træne og opdrage sine hunde på :blink: Og så vil jeg lige til slut sige, at jeg også har haft med hunde at gøre i mange år og at min far er gammel jæger, så jeg har set mange af de hårde metoder på tæt hold (min far har også været hård ved sine hunde, men har heldigvis aldrig været en af de slemme og i dag har han heldigvis ændret sig utoligt meget på det punkt og er blevet ganske fornuftig i sit hundehold) jeg kan ligge søvnløs og grædefærdig over de ting jeg har set og de ting min far har fortalt mig i gennem årene og nok også derfor dette emne berører mig så meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Du får det til at lyde som om der kun findes to måder, at arbejde med hunde på, CM og så den anden. Der er da flere måder/metoder, men det vi har haft diskuteret her er CM, som står for terrorregimet i den ene ende og andre som står for en mere human tilgang. Alt der ligger derimellem kan og bliver mixet og brugt på hunde. Rsultatet er derefter. Det virker som om du ikke har forstået, at det der er til debat for de fleste her i tråden er holdningen til hundeopdragelse, ikke om alle har ret eller ikke ret til at synes eller gøre noget andet end andre, der er alle vist enige, men selve grundholdningen til hunde, som skal opdrages og trænes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Men hvordan bliver man så enige om hvornår kræet har det sjovt og ikke lider overlast?? Min definition er at hunden generelt virker harmonisk og tryg ved sine mennesker/omgivelser. Viser glade/trygge signaler med rejst krop, rejst hoved, viftende hale mv. kan slappe af og generelt ser sund ud. Jeg har da set en del som træner "efter positive metoder" som har en smækforvirret hund der tilbyder alt muligt mærkelig adfærd i alle mulige situationer, og slet ikke fatter hvorfor den sommetider får ros og godbidder og somme tider ignoreres totalt. Som modvægt til det kan man naturligvis fremføre, at CM's hunde ikke behøver være i tvivl! Det du beskriver er opdragelse/træning som er kørt af sporet, sikkert pga. uvidenhed omkring metoden. Og det er slemt for hunden, ingen tvivl om det. Se det synes jeg jo er, at kræet lider (psykisk) overlast, og jeg er overbevist om at disse hunde slet ikke har det sjovt. Det er netop det emne jeg skriver om i Vi Med Hund denne og næste måned, for der er en stor risiko med ustruktureret opdragelse og træning og en fælde en entusiastisk klikkerfan nemt kan falde i, hvis der ikke er baggrundsviden nok. Men det bliver nok svært at blive enige om. Ikke nødvendigvis Efter min mening er psykisk overlast lige så slemt, måske endda værre, end fysisk overlast. Det er bare meget vanskeligere at få øje på, hvornår en hund lider psykisk overlast Og desværre står CM for begge dele Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts