Gæst Gismo hunden Skrevet November 10, 2010 Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 Min lille sheltie han skal tabe et par kilo og vi har derfor skåret ned på foder og godbider. Han elsker gulerødder, men det bliver lidt ensformigt i længden. Er der nogen der kan hjælpe med lidt input hvilke grøntsager jeg ellers kan bruge. /Bo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Min lille sheltie han skal tabe et par kilo og vi har derfor skåret ned på foder og godbider. Han elsker gulerødder, men det bliver lidt ensformigt i længden. Er der nogen der kan hjælpe med lidt input hvilke grøntsager jeg ellers kan bruge. /Bo Øhm, ved ikke lige med grøntsager i forhold til godbidder. Men da jeg var på motivationskursus for et par uger siden var der en på holdet hvis hund vist godt kunne lide æbler.. Hvad med at lave "sunde" godbidder selv? Sådan noget som kylling kunne evt. være et godt alternativ. Kyllingetern, kyllingepølser, hakket kylling ( små frikadeller) osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Øhm, ved ikke lige med grøntsager i forhold til godbidder. Men da jeg var på motivationskursus for et par uger siden var der en på holdet hvis hund vist godt kunne lide æbler.. Hvad med at lave "sunde" godbidder selv? Sådan noget som kylling kunne evt. være et godt alternativ. Kyllingetern, kyllingepølser, hakket kylling ( små frikadeller) osv. God idé - men vil også gerne have lidt input til grøntsager. /Bo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Peberfrugt. Og kartofler og rødbeder, enten rå eller kogte. Tomat. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Peberfrugt. Og kartofler og rødbeder, enten rå eller kogte. Tomat. Jeg har læst at rå kartofler er giftige for hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 God idé - men vil også gerne have lidt input til grøntsager. /Bo Nu er det jo godt nok ikke grøntsager, men frugt, men vi har god erfaring med at dele frugt med Milo mod små træningstricks. Han er vild med æbler og mango især. Han kan også godt lide melon i meget små bidder (ellers synes han vist det er mærkeligt i konsistensen), og hindbær i meget små bidder også (mest fordi han spytter ting ud og undersøger dem, hvis de er store nok og spændende. Og jeg gider ikke have hindbærpletter på gulvet ). Vi har også haft held med tomat i små mundrette stykker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Jeg ved at de amerikanske labejer skifter en del af foderet ud med grønne bønner, så det var også en ide.. Og hvis du vil have det i maden, så kan du i og for sig bare købe en pose blandet frostgrønt, koge dem og give hunden i mad:-D Du kan også bruge dem som guffer i frossen tilstand, dog kan for meget give tynd mave, men en enkelt snack 2-3 gange om dagen burde ikke betyde så meget:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Spiser en hund grøntsager kan den i realiteten godt få en mæthedsfornemmelse, men den har intet ud af grøntsagerne på samme måde som vi har. Den "udvinder" ikke noget af grøntsagernes egenskaber, ligesom vi gør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Det er jeg nu altså slet ikke så sikker på. Min Luna fik grønt i lange perioder og der var INTET at se i hendes afføring, så noget er altså optaget i kroppen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Spiser en hund grøntsager kan den i realiteten godt få en mæthedsfornemmelse, men den har intet ud af grøntsagerne på samme måde som vi har. Den "udvinder" ikke noget af grøntsagernes egenskaber, ligesom vi gør. Det er jeg nu altså slet ikke så sikker på. Min Luna fik grønt i lange perioder og der var INTET at se i hendes afføring, så noget er altså optaget i kroppen.. Jeg ser heller ikke nogen rester af grøntsagerne i Gismo's afførring. Det er lige præcis mæthedsfornemmelsen vi skal bruge - så det er super. /Bo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts