Gæst Stella Skrevet November 13, 2010 Rapporter Share Skrevet November 13, 2010 Min hanhund har altid haft det lidt svært med andre hanhunde, men synes det går bedre og bedre og vi er lige kommet hjem fra en god stor hundeskov, hvor han bare tog alting så flot, undtagen lige en ting, men det vender jeg tilbage til. Normalt tager jeg sjælden i hundeskoven, da han stresser helt vildt, men har fundet en god stor hundeskov med meget åben plads, og ikke mindst en sø :slem: hvor han tilbringer det meste af tiden. Men han er blevet bedre og bedre til at tackle de " store farlige hanhunde" og går bare en bue udenom. Førhen knurrede han og skrabte i jorden og rejse hår. Og det gør han stadig hvis man møder store hanhunde, når han er i snor. Men når han er fri og de er fri, så går han bare udenom. Faktisk kom der hele 2 store bernersennen hanhunde og en husky og snuste til ham på samme tid, og jeg tænkte at han med garanti ville flippe helt ud, så stod klar til at gribe ind, men næ nej, han satte sig bare på jorden og lod dem snuse og luntede så videre. Dygtig vovse :klap: Nå men så til noget lidt sært jeg har lagt mærke til på det sidste, og det er at mops, er han tosset på også selv om det er tæver, hvilket er helt unormal, da han mener man skal tungeslaske med alle tæver. Der bor to mops hvor jeg bor, i samme kvarter, og møder vi dem, i snor, går han helt agurk, hvilket de også gør. Både i dag og sidste gang vi var i hundeskoven mødte vi en mops, og min hund kan simpelthen ikke snuppe dem. Jeg har bare tænkt det var tilfældighed, men så i dag lagde jeg mærke til noget. Min hund og den ene mops snusede til hinanden, pludeslig gryntede mopsen og straks knurrede min hund , så jeg straks tog ham i snor og gik den anden vej. Er det grynten der for andre hunde lyder som en dyb aggersiv knurren ?? Er der nogle af jer der har oplevet det samme ? både jer som ejer en mops, og jer som møder en mops ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 Jeg mener at der var en artikel i "Hunden" for ikke så lang tid siden angående Mopsen og dens "grynten". Så vidt jeg husker stod der at nogle hunde blev lidt forvirret over denne grynten da den ikke er en del af "normal hundesprog":hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 det er vist næsten helt normalt. Tror både det er grundet grynten, der misforståes og øjenkontakten;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 Luna kan ikke lide mops, franske bulldogs og engelske bulldogs. (Heller ikke selvom Nelson ihærdigt prøver at ændre på det:mrgreen:) og det er både deres lyde (grynten) og så tror jeg også det er det "flade" ansigt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 Nu du siger det kan jeg egentlig godt erindre noget om den artikel, men var faktisk i tvivl om det var ren indbildning, eller om jeg havde læst sådan en artikel. Måske er min hund lidt rascistisk :slem: han kan ikke lide mops og så er det der med labrador, efter han blev overfaldet som hvalp, som jeg engang også havde en indlæg om. Både de gule, de sorte og de brune labrador, både tæver og hanner er yt og skal helst knurres af. Og nu er det så også mops. Han er dog aldrig blevet overfaldet af en mops, så går ud fra det er deres grynten, og ja måske udseende. Men heldigvis kan han med alle andre hunde, selvfølgelig er han ligesom andre hanhunde, og spiller lidt kong gulerod, men det er så også det. I øvrigt har jeg lagt mærke til at han leger allerbedst med sin egen race, også hannerne. Vi mødes jævnligt med to andre cocker spaniel hanner, og dem knurre han ALDRIG ad, de leger faktisk sammen. Vi mødte også en fremmed han cocker i dag, og efter lidt hilsen, løb de efter hinanden og svømmede ud i søen sammen og legede virkelig med hinanden, det var så dejligt at se. Han gider normalt ikke at lege. Er det også noget i har oplevet ?? At de leger bedst med deres egen race ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bantus Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 Nu du siger det kan jeg egentlig godt erindre noget om den artikel, men var faktisk i tvivl om det var ren indbildning, eller om jeg havde læst sådan en artikel. Måske er min hund lidt rascistisk :slem: han kan ikke lide mops og så er det der med labrador, efter han blev overfaldet som hvalp, som jeg engang også havde en indlæg om. Både de gule, de sorte og de brune labrador, både tæver og hanner er yt og skal helst knurres af. Og nu er det så også mops. Han er dog aldrig blevet overfaldet af en mops, så går ud fra det er deres grynten, og ja måske udseende. Men heldigvis kan han med alle andre hunde, selvfølgelig er han ligesom andre hanhunde, og spiller lidt kong gulerod, men det er så også det. I øvrigt har jeg lagt mærke til at han leger allerbedst med sin egen race, også hannerne. Vi mødes jævnligt med to andre cocker spaniel hanner, og dem knurre han ALDRIG ad, de leger faktisk sammen. Vi mødte også en fremmed han cocker i dag, og efter lidt hilsen, løb de efter hinanden og svømmede ud i søen sammen og legede virkelig med hinanden, det var så dejligt at se. Han gider normalt ikke at lege. Er det også noget i har oplevet ?? At de leger bedst med deres egen race ? Min hund kan heller ikke lide mopser eller franske bulldogs, tror det er fordi at tungen tit hænger ud af munden på dem, og de grynter, hun synes vidst de er lidt ulækre. Nu da Bananna ikk er en race så kan jeg ikk sige at hun leget bedst med sin egen race, Men hun leget bedst med dem der gider at lege løbe leg, de andre gider hun ikke lege med. I dag i hundeskoven mødte vi en grey hound, og det var lige noget for hende, der blev løbet til den helt store guldmadalje:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 Synd for den lille mops, at den er blevet så fremavlet og muteret, at andre hunde ligefrem ikke kan lide den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 Syned for den lille mops, at den er blevet så fremavlet og muteret, at andre hunde ligefrem ikke kan lide den. Tænker præcis det samme :hmm:. Stakkels lille hund ikke at kunne kommunikere ordentligt med andre hunde . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 Ja det tænker jeg også, jeg synes også det er synd for mopsen. Den er ved at falde død om, når den løber, fordi den næsten ikke kan trække vejret. Og den grynter så meget, at åbenbart ikke kun min hund, opfatter dens signaler forkert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 Jeg forstår simpelthen ikke de der køber en mops. Hvorfor køber de den? Fordi den ser sjov ud? Ved alle racer kan nogle hunde have problemer, men ALLE mops'er ser ens ud, og har problemer med vejretrækningen. I sommers skulle vi ned på en café, og der sad f.eks. en pige med hendes lille mops. Den havde fået en skål vand, og den lå fuldstændig udmattet og gispede. Jeg spurgte om den havde fået hedelsag, men nej sådan havde den det skam altid når det var varmt! Og stort set alle de mops'er man møder, kommer hvæsende afsted, og i parken må de ofte give op at lege med de andre, fordi de slet ikke kan få vejret til det. Gud hvor er det synd - længe leve modehunde!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 der er mange gode grunde til, at det kan være surt at være mops, så på den måde er jeg helt enig med jer. vil dog lige fortælle, at det (selvfølgelig) ikke er alle hunde, der ikke kan kommunikere med dem - min egen elsker alle de mops og franske og engelsk bulldogs der kommer i vores park, så det er nok også et spørgsmål om, at de møder nogle stykker mens de er små-agtigt. min har endda lært at grynte med, når der bli'r leget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 der er mange gode grunde til, at det kan være surt at være mops, så på den måde er jeg helt enig med jer. vil dog lige fortælle, at det (selvfølgelig) ikke er alle hunde, der ikke kan kommunikere med dem - min egen elsker alle de mops og franske og engelsk bulldogs der kommer i vores park, så det er nok også et spørgsmål om, at de møder nogle stykker mens de er små-agtigt. min har endda lært at grynte med, når der bli'r leget Enig - Liva elsker Lisbeths Eddie, som hun har kendt siden han var 8 uger og hun var 1 år. Hun har nu lært at forbinde hans (lette) grunten med en god ven, og skal derfor altid lige hen og hilse, når vi møder andre bulldogs eller mopser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Bassen er heller ikke super begejstret for mops. Jeg troede, at det var deres stirrende runde øjne, der gik ham på ?!? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mtum Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Synd for den lille mops, at den er blevet så fremavlet og muteret, at andre hunde ligefrem ikke kan lide den. Præcis. Det må da være svært for andre hunde at læse "hundesproget" på en mops, tænker jeg. Jeg ved ikke, om det reelt forholder sig sådan, men hvis det gør, så er det i min verden udtryk for, at avlen er gået alt alt for langt, bare for at fremme et bestemt eksteriør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 en af mine kolleger har to mops, og de har ikke specielt problemer med vejrtrækning. De har også massrer af hundevenner, bl.a. min Charles De er også begge flot slanke og i god fysisk form, det hjælper helt sikkert at hun ikke har ladet dem blive fede som mange af dem er! Ralph og Charles (som var drengekærester, de elskede virkelig hinanden ) Gus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Ja det tænker jeg også, jeg synes også det er synd for mopsen. Den er ved at falde død om, når den løber, fordi den næsten ikke kan trække vejret. Og den grynter så meget, at åbenbart ikke kun min hund, opfatter dens signaler forkert. Jeg forstår simpelthen ikke de der køber en mops. Hvorfor køber de den? Fordi den ser sjov ud? Ved alle racer kan nogle hunde have problemer, men ALLE mops'er ser ens ud, og har problemer med vejretrækningen. I sommers skulle vi ned på en café, og der sad f.eks. en pige med hendes lille mops. Den havde fået en skål vand, og den lå fuldstændig udmattet og gispede. Jeg spurgte om den havde fået hedelsag, men nej sådan havde den det skam altid når det var varmt! Og stort set alle de mops'er man møder, kommer hvæsende afsted, og i parken må de ofte give op at lege med de andre, fordi de slet ikke kan få vejret til det. Gud hvor er det synd - længe leve modehunde!! Synes det er ærgerligt at der er så mange fordomme ved diverse race. Jeg ved jeg har valgt en hund, som folk ser ned på. Nogle mener jeg er uansvarlig, da jeg valgte sådan en syg syg race. Mopser ser ens ud, ja. Men det er vel derfor man kalder det en race? Jeg har bestemt ikke købt Oskar, fordi jeg synes racen ser dum ud eller er grimme. Jeg synes det er en skøn race. Jeg elsker at sidde og kigge på Oskar, der ligger med det skønneste udtryk og kigger kærligt tilbage til mig - Sådan har I det vel med jeres hunde også? Jeg bryder mig ikke om visse racer, i mine øjne er de ikke kønne, men det er vel en smags sag, uanset hvilken race man taler om. Oskar er 17 måneder. Han er min øjesten, mit lyspunkt i mit liv. Jeg vil gerne stå ved, at jeg har valgt en mops - Så må i kalde det en modehund, det er jeg bedøvende ligeglad med. Modehunde kan altså være ligeså sunde som "almindelige" hunde. I mine øjne er en cavalier også en modehund, så det er svært at definere. I løbet af sommeren har jeg været på stranden med Oskar mindst 1-2 gange om ugen i flere timer. Vi har hygget og slappet af. Oskar har fået noget vand og så har han ellers løbet i sin 20m line. Han har ikke været døden nær. For et par uger siden var jeg med til hundeleg på stranden. 7 (mener jeg) hunde i alle størrelser styrtede rundt på stranden. Oskar løb som var han en ligemand. Ja, han gisper og grynter, men det betyder altså ikke han ikke kan være med. De løb og legede et par timer og ikke engang stoppede han op, for at skulle have vand, til trods for jeg slæbte rundt på 1 liter Jeg fik faktisk at vide, at det var skønt at se en mops, der kunne rende rundt og lege med andre hunde, så de findes altså - Og Oskar er endda uden papir.. Jeg synes ikke man kan sige det er synd for en mops. Jeg er sikker på de kan få et lige så godt liv, som mange andre hunde. Oskar er i hvert fald den mest forkælede hund der nogensinde har boet i det her hus. PinPoynter - Hold kæft hvor er de altså lækre 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Ditte Tved. Du må ikke misforstå mig når jeg skriver at det er synd for mopsen. Selvfølgelig er det ikke synd for feks din mops, er sikker på at den har et godt liv hos dig. Nej jeg synes det er synd at man avler som man gør, og jeg synes mopsen er hårdt udsat. Det er synd at avlsmålene skal være til gene for hunden. Man tænker godt nok ikke så langt, når man avler deres øjne så store, og næse så korte, at de gipser voldsomt efter vejret, og det gør de altså, de trækker ikke vejret som andre hunde gør. Deres grynten må jo betyde at det er svært for dem ?? Men nu var det ikke en avls tråd det her skulle handle op, men om der er andre der har oplevet at deres hund misforstå en mops grynten, som en dyb gnurren, for jeg tror det er det min hund gør. Han kan snuse lige så fint til dem, men grynter de, så spiller han straks op. Men det er også godt at læse at nogle herinde oplever at deres hunde leger fint med mops Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Nej, vi har vidst også diskuteret avlen af mops og lign. et andet sted, så skal også nok lade være at rode mere i det Det er ærgerligt at din hund ikke bryder sig om mopsen. Oskar grynter tilgengæld heller ikke hele tiden, så måske det har noget at sige? Jeg synes i hvert fald ikke de andre hunde vi legede med til træffet virkede til at have problemer med ham. Men min kusines dsg er vidst ikke så pjattet med ham, men ved ikke om det var fordi han havde hvalpedamp da de så hinanden sidst, eller om det er pga gryntene :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 At man pågeer en hunds skavanker, har intet at gøre med "fordomme". - Jeg har endnu aldriig set an mops der ikke havde besvær med vejrtrækningen, og at den mops ser "såd ud", har den bestemt ikke altid gjort. - Den ser først og fremmest sådan ud, fordi nogle mennesker synes den ser morsom ud. Nogle gange går et sjovt udseende før hundens velbefindende, og det er der det går galt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Bailey kan heller ikke med mopser/bulldogs, og hun kan ellers med alle hunde Jeg tror det er fordi hun ikke kan læse dem rigtigt - jeg tror hun forveksler deres grynteri med knurren - og halen kan hun heller ikke rigtig se logrer. Og jeg er lidt enig med flere andre her - hvorfor fremavler man en hund der (ofte) har problemer med at kommunikerer med andre hunde ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Jeg fik at vide til hvalpetræning, da vi fik undervisning omkring hundes adfærd, at fordi mops er avlet så specielt ud fra hvad mennesker synes om af udseende, så udviser de en adfærd hele tiden, som ved 'normalt' udseende hunde er truende signaler. Stive ben: truende signal. Rynket ansigt: at rynke snuden er et truende signal ved andre hunde. Store stirrende øjne: truende signal halen 'står op': Hvis en anden hund (ligesom at gøre benene stive) gør halen stiv og lader den stå op, er det et truende signal. grynten: Kan forstås som knurren Dette kan forklare, hvorfor andre hunde kan misforstå mopser. Dette har min hund så ikke lagt mærke til. Han synes at mopser er herlige at lege med! Men han er bare træt af, at de ikke kan løbe ligeså stærkt som ham. Det er nemli sådan at min hund leger, altså løbelege. Så der er faktisk mange hunde, han ikke rigtig kan lege så godt med, fordi de ikke er så hurtige (og derfor ikke kan følge med ham) og hellere vil lege pølelege. Så de bedste legekammerater Dexter kan få, er mindre hunde, som kan løbe stærkt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 At man pågeer en hunds skavanker, har intet at gøre med "fordomme". - Jeg har endnu aldriig set an mops der ikke havde besvær med vejrtrækningen, og at den mops ser "såd ud", har den bestemt ikke altid gjort. - Den ser først og fremmest sådan ud, fordi nogle mennesker synes den ser morsom ud. Nogle gange går et sjovt udseende før hundens velbefindende, og det er der det går galt. Ikke for at være hård, men jeg tror at du skal passe på med at fordømme andre hunderacer, for der er også mange indsigelser mod dit racevalg. Cavalier er også meget en modehund for tiden, fordi den ser 'sød' ud. Men der er også mange sygdomme tilknyttet cavalieren, netop fordi den er avlet på dens udseende tidligere, frem for sundhed. Dette nævner jeg bare for dig. Jeg synes at der er rigtig mange ulemper ved både cavalieren og mopsen, men folk vælger jo dem på grund af fordelene og jeg synes at begge racer er nogle dejlige typer hunde. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Ikke for at være hård, men jeg tror at du skal passe på med at fordømme andre hunderacer, for der er også mange indsigelser mod dit racevalg. Cavalier er også meget en modehund for tiden, fordi den ser 'sød' ud. Men der er også mange sygdomme tilknyttet cavalieren, netop fordi den er avlet på dens udseende tidligere, frem for sundhed. Dette nævner jeg bare for dig. Jeg synes at der er rigtig mange ulemper ved både cavalieren og mopsen, men folk vælger jo dem på grund af fordelene og jeg synes at begge racer er nogle dejlige typer hunde. Jeg har set tonen på f.eks. Hundegalleri, der er ikke grænser for hvor meget de kan rose hinanden, og fremavl, muteringer og overdrevne udtryk er nærmest tabu derinde. Sådan gider jeg netop ikke at det skal være herinde. Du behøver skam ikke lære mig om cavalieren, jeg fik min for 8 år siden da stort set ingen havde dem. Jeg kender alt til hjerteproblemer, osv. - Og som jeg før skrev, så kan nogle hunde inden for visse racer have deres problemer, men alle mopser i dag er stort set ens hvad angår svælg og næse, osv. - Og det er synd, for det går ud over hundenes helbred, at nogle synes en hund først og fremmest skal se sjov ud.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Jeg har set tonen på f.eks. Hundegalleri, der er ikke grænser for hvor meget de kan rose hinanden, og fremavl, muteringer og overdrevne udtryk er nærmest tabu derinde. Sådan gider jeg netop ikke at det skal være herinde. Du behøver skam ikke lære mig om cavalieren, jeg fik min for 8 år siden da stort set ingen havde dem. Jeg kender alt til hjerteproblemer, osv. - Og som jeg før skrev, så kan nogle hunde inden for visse racer have deres problemer, men alle mopser i dag er stort set ens hvad angår svælg og næse, osv. - Og det er synd, for det går ud over hundenes helbred, at nogle synes en hund først og fremmest skal se sjov ud.. Det bliver vi så bare ikke enige i, da jeg har set mopser, der sagtens kan løbe og lege. Hermed slut fra mig. Tråden handler ikke om avl af mops, men om hvorfor andre hunde ikke kan tolke dens signaler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Det bliver vi så bare ikke enige i, da jeg har set mopser, der sagtens kan løbe og lege. Jeg har også set mange mopser, der kan løbe og lege uden problemer. Laki havde heller aldrig problemer med mopser eller franske bulldogs og legede gladeligt med dem. Jeg ved at nogle hunde kan have et problem med disse racer, så derfor synes jeg da, at det er en del af socialiseringen af ens hund møder en masse forskellige racer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts