Hop til indhold

Hvordan kunne han?


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Er det nu jeg skal sige jeg også havde mareridt i nat med stakkels Møffe der ikke vågnede op fra op.? :megaked::genert:

 

Åh gud nej da! :ae: :ae: :ae: Jamen, han ligger herhjemme og er ganske vågen endnu, bare rolig :ae: Eller, lige nu sover han, men han har lige været vågen og blevet nusset igennem :blink:

 

Ai, det er da lidt rørende :lun:

 

Velkommen hjem til den søde Møffe:klap: - hans ar ser rigtig pænt ud!!!! Utroligt hvor hurtigt sådan noget heler på:5up:

Det ligner jo et helt apotek, du nu holder dig - håber han tåler det hele (lagde lige mærke til at 2 ud af de tre tåler Hayly ikke, men heldigvis reagerer alle hunde forskelligt).

Når jeg skal give Hayly noget medicin, som ikke smager godt - altså som hun ikke frivilligt vil tage, så bliver det skjult i en lille klat leverpostej, og så ryger det ned med stor fornøjelse. Leverpostej er vidundermidlet herhjemme:lol:.

 

Hvor vildt at se et røntgenbilled af tennisbolden - helt utroligt, at han har kunne sluge den hel:shock:

 

Tør ikke leverpostejen! Han fik pillerne i maden her til morgen, der var nok til at skjule det. Og har lige snakket med en diætist, han skal sørme have skånekost i hele 14 dage, for at være helt sikker, og ikke kun 3-5dage :shock: Og først efter 5.dagen må jeg begynde at øge rationen med 50g hver anden dag :shock: Og han må altså kun få 500g ud af de 1000g han normalt får pt :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 283
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Æv, der er gået lidt betændelse i såret :???:

 

Har ringet til dyrlægen (min normale, efter at have brugt 17½ minut på at ringe til Kbh Dyrehospital, som ikke tog telefonen), hun sagde, at vi skulle holde øje med det. Og hun blev sq næsten vred på mig, da jeg fortalte, at Møffe ikke har krave på - måtte jo så forklare, at det var Københavns Dyrehospital, der ikke mente, at det var nødvendigt og jeg jo selvfølgelig havde taget dem på ordet :???: Så om lidt kører min mor derop hos min alm. dyrlæge (hun skal alligevel ud og handle og dyrlægen ligger ved siden af centret) og køber en oppustelig krave. For Møffe har jo nok slikket lidt i såret i nat, selvom jeg forsøgte at gøre det umuligt for ham, ved at binde et viskestykke fast - men det sad forkert i dag.

 

Men Møffe har jo også været fuldstændig sløv derude grundet narkose osv. og tænker, han har jo nok ikke haft det 100% optimalt og har derfor ikke rigtig soigneret sig :hmm: Det var i hvert fald nærmest det første han gjorde, da han kom hjem! Og jeg har grebet ham i det et par gange, sååh. Også derfor jeg lavede det med viskestykket i nat...

 

Åh pis da!

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv da :ae:

 

Får han ikke antibiotika til at sørge for at holde evt. infektioner nede efter operationen?

 

Jo, det gør han. Men han fik desværre ikke nok igår, fordi han nægtede at spise det. Så i stedet for 1½ pille fik han kun 1. Her til morgen lykkedes det heldigvis at gemme pillerne (2½) godt nok i morgenmåltidet!

 

Så en blanding af en anelse for lidt antibiotika og så at han måske har slikket sig i såret, er måske det, der har gjort udslaget :???:

 

Nu har Møffe fået sin fine, nye krave. Han accepterer den vist, sådan, halvt om halvt nogenlunde. Han har dog ikke lagt sig ned med den endnu! :mrgreen: Tilgengæld sidder han og bliver nusset, så det er lidt svært at skrive indlægget her :lun:

 

[ATTACH]35258[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det gør han. Men han fik desværre ikke nok igår, fordi han nægtede at spise det. Så i stedet for 1½ pille fik han kun 1. Her til morgen lykkedes det heldigvis at gemme pillerne (2½) godt nok i morgenmåltidet!

 

Så en blanding af en anelse for lidt antibiotika og så at han måske har slikket sig i såret, er måske det, der har gjort udslaget :???:

 

Nu har Møffe fået sin fine, nye krave. Han accepterer den vist, sådan, halvt om halvt nogenlunde. Han har dog ikke lagt sig ned med den endnu! :mrgreen: Tilgengæld sidder han og bliver nusset, så det er lidt svært at skrive indlægget her :lun:

 

[ATTACH]35258[/ATTACH]

 

Typisk Berner !!! Sidder bare dér og ligner en happy julegris :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Typisk Berner !!! Sidder bare dér og ligner en happy julegris :mrgreen:

 

Hehe, jeps! Det er han god til!

 

Og ihh guder, hvor alle også bare roser ham for hans temperament! Veterinærsygeplejersken sagde også til min mor, at han simpelthen havde så godt så godt et sind - og det selvom vi kun har mødt lige hende en gang eller to! Han efterlader bare poteaftryk hvorend han går :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, jeps! Det er han god til!

 

Og ihh guder, hvor alle også bare roser ham for hans temperament! Veterinærsygeplejersken sagde også til min mor, at han simpelthen havde så godt så godt et sind - og det selvom vi kun har mødt lige hende en gang eller to! Han efterlader bare poteaftryk hvorend han går :lun:

 

Sådan er det vist med Bernere og det er så en gang imellem lidt deres kors.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, måske er jeg bare "utålmodig", men kunne ikke have, at se Møffe gå rastløs rundt konstant og lægge hovedet på diverse ting (bl.a. min mors ben) for at hvile det :cry: Han kunne virkelig ikke forenes med den krave, når han lå ned kunne han ikke finde en god liggestilling osv. Tror sq, at den traditionelle krave er bedre, ja, den er i vejen, men tilgengæld vil den jo bøje sig og lade hunden hvile hovedet, øvøvøv.

 

Så min mor fandt en lang natkjole, som Møffe har fået på nu, der er lige klippet til, så bagbenene kunne komme igennem - og endelig, siden han først vi kraven på, ligger han nu ned og sover rigtigt. Tror han er lykkelig igen :lun: Og tænkt, han havde intet imod at få en lyserød natkjole:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, måske er jeg bare "utålmodig", men kunne ikke have, at se Møffe gå rastløs rundt konstant og lægge hovedet på diverse ting (bl.a. min mors ben) for at hvile det :cry: Han kunne virkelig ikke forenes med den krave, når han lå ned kunne han ikke finde en god liggestilling osv. Tror sq, at den traditionelle krave er bedre, ja, den er i vejen, men tilgengæld vil den jo bøje sig og lade hunden hvile hovedet, øvøvøv.

 

Så min mor fandt en lang natkjole, som Møffe har fået på nu, der er lige klippet til, så bagbenene kunne komme igennem - og endelig, siden han først vi kraven på, ligger han nu ned og sover rigtigt. Tror han er lykkelig igen :lun: Og tænkt, han havde intet imod at få en lyserød natkjole:mrgreen:

 

BILLEDER BILLEDER :engel:

 

Helt enig - vi vil se billeder

Link til indlæg
Del på andre sites

Deres kors, tror du? Jeg ved et ikke, men det er i hvert fald bare herligt at få at vide gang på gang på gang :-D

 

Nogle gange synes jeg bare at det er svært for en lille Berner-mand at få fred, når vi er ude i verden. Han er jo så søøøøøød og sådan er det med Bernere. De er så søøøøøøøde. Jeg synes nogle gange de må stå model til lidt af hvert.

 

Og derudover, hvis du har stoppet Møffe i en lyserød natkjole, så BILLEDER tak...hvis det altså ikke sårer hans mandighed for meget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gange synes jeg bare at det er svært for en lille Berner-mand at få fred, når vi er ude i verden. Han er jo så søøøøøød og sådan er det med Bernere. De er så søøøøøøøde. Jeg synes nogle gange de må stå model til lidt af hvert.

 

Og derudover, hvis du har stoppet Møffe i en lyserød natkjole, så BILLEDER tak...hvis det altså ikke sårer hans mandighed for meget :mrgreen:

 

Ja, det er sq svært for hunden at få fred, når man går visse steder - men det er heldigvis ikke noget, vi oplever som voldsomt i dagligdagen :mrgreen:

 

Skal nok tage billeder, bare rolig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er da nuttet :hjerte:

Det kan da godt være at det er synd at give ham en lyselilla natkjole på, men hold da op det er genialt, den ligner næsten den dragt Molly fik på da hun fik fjernet livmoderen. Så længe han ikke kan komme til at slikke i såret.

Hvordan ser såret ud nu?

 

Det er nemlig rigtig genialt :-D

 

Såret ser lidt pænere ud end i går, så det er jo rigtig godt. Der er ikke længere fugtigt, så vil mene, at det tyder på, at betændelse er nedkæmpet (pyha).:-D

 

Hvor ser han øm ud :klap:

Ang. pillerne, har du ikke overvejet at købe den Buster Pilleindgiver jeg linkede til?

 

Indtil videre går det alligevel fint med at gemme pillerne i maden, så køb af pilleindgiver er indstillet midlertidigt :cool:

 

Han ser da slet ikke så fesen ud :hmm: Der er lidt supermandskappe over den natkjole der :-D

 

Det vil Møffe blive glad for at høre - så kan han få lidt værdighed tilbage - han så MEGET deprimeret ud, da jeg forsøgte at tage billeder af ham og forsøgte endda at tackle kameraet :mrgreen:

 

Hvordan har han det idag? :ae:

 

Han er stadig rigtig meget træt, han har ikke fået mere energi. Men han får jo også kun halv dagsration af, hvad han skulle have og er ikke sikker på, hvor meget energi, der er i sådan noget skånekost. Men ellers har han det fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...