Hop til indhold

Hvordan fjerner i sneen i pelsen?


Rams
 Share

Recommended Posts

JA sådan en hund som er avlet til at gå rundt i sneen :mrgreen:men løverne er kun avlet til at ligge i sengene. Og der behøver de ikke være vandskyende. Det er alligevel et fåtal af os der er sengevæddere :engel::mrgreen::klap:

 

OK, anede ikke, at der var forskel på hundepels. Troede bare, at det var noget udenpå hunden, der havde en eller anden farve eller flere og var kort, medium eller lang.

 

Men så må sådan nogle løve-basser da blive dyngvåde. Fryser de ikke helt vildt ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, anede ikke, at der var forskel på hundepels. Troede bare, at det var noget udenpå hunden, der havde en eller anden farve eller flere og var kort, medium eller lang.

 

Men så må sådan nogle løve-basser da blive dyngvåde. Fryser de ikke helt vildt ?!?

Nej der er stor forskel på pels... Løvernes pels er vel blevet fremavlet for øjets skyld ikke for at varme eller holde hunden tør..

Jo de fryser hvis de ikke bevæger sig... Mine som er mange bevæger sig jo når vi er ude..Og det gør jeg ikke, så jeg fryser før dem og så går vi ind uden at de begynder at fryse..Men de små hvalpe fryser lynhurtigt.. Dem der er klippet ned fryser også lynhurtigt...

Jeg kunne forestille mig at en løve som boede hos en familie med kun den, også hurtigt ville fryse (og have brug for et dækken)

Og ja løverne bliver dyngvåde.. og så er de sq ikke et kønt syn :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej der er stor forskel på pels... Løvernes pels er vel blevet fremavlet for øjets skyld ikke for at varme eller holde hunden tør..

Jo de fryser hvis de ikke bevæger sig... Mine som er mange bevæger sig jo når vi er ude..Og det gør jeg ikke, så jeg fryser før dem og så går vi ind uden at de begynder at fryse..Men de små hvalpe fryser lynhurtigt.. Dem der er klippet ned fryser også lynhurtigt...

Jeg kunne forestille mig at en løve som boede hos en familie med kun den, også hurtigt ville fryse (og have brug for et dækken)

Og ja løverne bliver dyngvåde.. og så er de sq ikke et kønt syn :mrgreen:

 

Uha, så er det slet ikke en hund for mig (de ser ellers så skønne ud, de små banditter). Den ville jo bo under min dyne, have en trøje på udenfor, når det var koldt osv osv osv. Egentlig tror jeg den ville ende med at få spat af mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, så er det slet ikke en hund for mig (de ser ellers så skønne ud, de små banditter). Den ville jo bo under min dyne, have en trøje på udenfor, når det var koldt osv osv osv. Egentlig tror jeg den ville ende med at få spat af mig :mrgreen:

 

Tja.. Jeg kalder Dexter for rotten, når han er våd, så det siger nok sig selv, hvor slem han ser ud. :slem: Tog forresten nogle billeder af ham igår, da han var i bad. Bare for sjov skyld. Jeg kan lige uploade sådan et billede senere, så kan du se hvordan de ser ud våde:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: nej du skal jo ikke komme bagefter og sige jeg ikke fortalte dig ulemperne :engel:

 

Dækkener :shock: Hvor herligt tror du lige jeg har det når det regner og ALLE får tørret poter... Gang lige mit antal hunde med 4..Jeg hader sq poter..Både når de skal klippes og når de skal tørres efter udebesøg :mrgreen:

 

Hvis jeg havde valgt en større race kunne jeg sikkert ikke have haft så mange i sengen..

 

Sagtens! Der ville bare ikke være plads til dig:blink:

 

Forresten har jeg udstillingsklippet alle babyerne i dag :mrgreen: og skvattet kan freestande..Det er virkelig en klog hund jeg har fået mig der :lun: I morgen vil jeg begynde at træne Mozart og ham med B :slem:

 

Det bliver sjovt, når skvattet engang bliver en stor og flot voksen løve og han så stadig går under navnet: Skvattet!:slem:

 

Ja, træn endelig ham med B!:mrgreen: For han ender jo også på udstilling engang! Kunsten er bare med hvem:engel:

 

Tja.. Dexter formåede så at løbe væk endnu engang igår, selvom vi havde fået lukket baghaven af. :rolleyes: Jeg var endda kun lige kort ude og hente brænde, og jeg troede jo bare at han var fulgt med mig..

Naboen kom tilbage med ham, for han havde siddet og kigget ind af et vindue de har ved deres fordør:stupid: Han havde nok bestemt sig for at ville besøge deres havaneser.

 

Sagde du ikke engang til mig, at løver ikke strejfer? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Vores labrador er heldigvis ikke plaget af alt det sne, der er ikke noget is eller sne der sætte sig fast nogen steder på ham, så det er ret nemt med ham. Det er nok bare lige at tørre hans poter med et håndklæde.

 

Det er værre med de 2 flatcoated. Der hænger sne i både ders faner, og på poterne. Jeg prøver så godt jeg kan at klippe håret mellem tærene og under poten, for at undgå at alt for meget skal hænge sig fast. Deres faner vil jeg i år prøve at klippe så meget ned som jeg nænner. Jeg nænner ikke at klippe alt for meget af, men bare lige lidt. Jeg syntes heller ikke det er så stort et problem med sne i fanerne, for det smeltet lynhurtigt når vi kommer ind i varmen igen.

 

Nu bor vi jo på labdet og det er meget sjældent at mine hunde er rene når de kommer ind udefra. De har altid fundet et vandhul at springe rundt i, en mudderpøl, at soppe i, en rævelort eller en hæstepære at rulle sig i osv, og de er derfor ikke vant til at have adgang til hele huset når de lige kommer ind udefra. Når de er så våde eller bedskidte, så har de kun adgang til vores bryggers, kontor og mellemgang. I mellemgangen er et børnegitter ind til vores køkkenalrum og stue og de ligger som regel foran det på ders puder. så kan de stadig følge med i hvad der sker og vi kan snakke med dem gennem gitteret. Men det begrænser at jeg har sand, mudder og vand i hele huset og jeg syntes i forvejen at der er rigelig rengøring ved 3 store hunde. Når de er nogenlunde tørre bliver gitteret lukket op og de har adgang til hele huset.

Så det samme gælder når de er fyldt med sne, de kommer først ind når de er nogenlunde tørre. Sne mellem tæerene eller under poterne, nuldre jeg dog væk med det samme, da jeg kunne forestille mig at det irretere dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bailey8240

Jeg har selv lige været ude og købe et dækken til min lille cavalier...

 

Der var en som nævnte noget med super absorberende håndklæder? Hvor køber man dem? De ville være geniale når Bailey har været i bad (eller leget i sne)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bailey8240
Dem har de i hvert fald ved Tholo ... og sikkert også pitstop ...

 

Jep fandt dem

 

men nogle der ved om de kan købes i en fysisk butik i nærheden af Århus??

Redigeret af Bailey8240
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo en langhåret cocker, og det er lidt af et problem, for når han leger og går i sneen så bliver klumperne enorme, under hans mave, bryst, i fanerne på benene , pelsen mellem tæerne og på halsen og ikke mindst de lange ører. De bliver tit så store at han slet ikke han gå og han bider konstant i dem. Så hver gang vi har været ude i sneen er det ind under den lunke bruser med ham, og skylle i 5-10 min så er alle klumperne ude og han kan gå igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumme sne altså..!!! Otto synes det er en fest og vil i haven konstant - da renligheden jo stadig er noget vi arbejder med (2 uheld på 10 dage:klap:) , vil jeg hellere ikke sige nej, når han vil ud...

 

Men kunne han i det mindste ikke bare lade sneen blive udendørs..!!:damn:

 

Aarrghh....!!! Overvejer en varmeblæser, som han kan lægge sig foran.. Tror gerne han vil, for han hopper jo nærmest selv op på "grooming-bordet" for at blive føntørret, hver gang han kommer ind...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...