Gæst Stella Skrevet November 21, 2010 Rapporter Share Skrevet November 21, 2010 Jeg beklager jeg laver så mange indlæg for tiden, men der er brug for det . Min familie er noget af det mest konfliktsky. De bor på landet, har altid gjort det og lever efter " ikke se, ikke høre, ikke tale" og hvad ville naoben ikke tænke osv. Over for den gård mine forældre bor på, ligger nabo gården og her har de en ældre hund, på omkring 12 år, som hele sit liv har været forvist til at leve udenfor, uden nogen omsorg og kærlighed. Den har det sidste år haft det rigtig skidt. Den har gigt i nærmest hele kroppen, alle dens led er hævet og den halter. Mine forældre snakker godt med dem som har hunden. Nu besøger jeg ikke mine forældre særlig tit, af flere forskelige årsager. I denne her weekend tog jeg så op til dem og mit hjerte bristede da jeg så den stakkels hund. Det er tydeligt at noget er helt galt med den. Den går i cirkler, går hvileløst rundt, midt ude på vejen, dag og nat, dens hale kan ikke løftes og den halter på alle benene, den går skævt med hovedet. Og som altid lukker alle øjene her. Jeg sagde til min mor at det da var det væreste jeg længe havde set og hvorfor ingen gør noget. Jeg sagde at jeg ville gå over til dem og sige på en pæn måde at deres hund led. Men hun gik helt op i en spids og skreg at så kunne jeg tage hjem og blande mig uden om. Det lyder måske vildt at hun regaere sådan , men for år tilbage valgte jeg at anmelde nogen i deres omgangskreds for dyremishandling. De havde et hestehold som var under alt kritik, og DB fjernde hestene. I et år ville mine forældre ikke tale med mig, udelukkende fordi jeg havde blandet mig. Men for fanden, jeg kan ikke se på dyr lider, og jeg havde set på det i et helt år , uden at nogen ville gøre noget. Nu er jeg så igen blevet uvenner med mine forældre, fordi det pisser mig simpelthen sådan af, at de kan gøre det. Bare se på den hund hver eneste dag, uden at gøre noget som helst. Alle herude mener at det koster for meget at få den aflivet og at dyr skal dø af sig selv. :damn: Jeg ved også, at hvis JEG går over og siger mit til naboen, så er jeg ikke længere velkommen hos mine forældre. Det så jeg jo sidst jeg blandene mig. Hvad skal man dog gøre. Er så ked af det. Skal bare lieg ud med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 :ae::ae::ae: Ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, udover det er en lorte situation, du er kommet i Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 har du mulighed for at anmelde dem anonymt til dyrenes beskyttelse? det er selvfølgelig også nemt nok for mig at sige, det er jo klart, at der er meget på spil for dig. men helt sikkert er det desværre også, at den stakkels hund lider i den situation den er i nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 kan du ikke give os adressen og så melder vi dem? Så er det jo egentlig ikke dig der blander dig :5up: Men lorte situation at stå i :ae: Man vælger jo ikke bare lige sådan mellem dyr og familie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hej Stella Jeg kan sagtens se din udfordring, men hvis du ikke gør noget, gør du jo det samme som dine forældre. Jeg købte engang et par fugle af en som havde flere fulge under ganske kummerlige forhold. Der kontaktede jeg dyrensbeskyttelse, men de turde ikke gøre noget da det var en person med ætnisk baggrund end dansk. Det jeg prøver at sige med dette - selvom man nogen gange prøver at gøre noget, må man bare indrømme, at danske husdyr ikke er beskyttet nok i dansk lovgivning. Sørgeligt - men sandt. /Bo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Sikke en sørgelig historie Du kan sagtens anmelde annonymt til Dyrenes Beskyttelse og hvis de ikke vil tage sig af det, så kontakt Axel fra Alle Dyrs Ret Dyrevrnsforeningen ALLE DYRS RET Jeg håber at der bliver gjort noget for den hund, det er utroligt at folk bare lukker øjnene for åbenlys mishandling Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Prinsen Romo Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Øv for en historie... Stakkels hund... Og hvad sker der lige for dine forældre, det kan da ikke være vigtigere at bevare roen frem for at hjælpe dyrerne.... Syntes du gjorde det rigtige ang. hestenen... Og ang. hunden kan du ikke bare lade som ingenting, prøv snakke med dine forældre igen, evt. snakke med dem der har hunden og så melde det, det havde jeg 100% gjort, kan godt se det er træls hvis det koster dig dit forhold med dine forældre, men er sikker på hunden vil være dig evig taknemlig... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Øv øv ... En dum situation... Jeg synes, du skulle anmelde det... Mener jeg har hørt, det kan være anonymt ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Jeg havde anmeldt.... Altså normalt er jeg ikke meget for at "stikke" folk jeg kender, og jeg er da også bedøvende ligeglad med om min nabo får udført sort arbejde eller kører 10km for stærkt... MEN...når det går ud over dyr, som er noget af det mest forsvarsløse(lige efter babyer), og ikke selv kan sige fra, så står jeg af....Der er nogle mennesker der bare tror de kan behandle dyr som det passer dem...de mangler empati, og kan åbenbart ikke selv se at den er gal...så må man jo "hjælpe" dem lidt på vej.... Ang. forholdet til dine forældre: Næsten alle elsker deres forældre højt, og 99.9% af alle forældre elsker også deres børn...så selvom de bliver sure nu, så vil de med tiden tilgive dig...om du så kan tilgive dem, burde nærmere være spørgsmålet, du gør bare din pligt som borger, og ikke mindst menneske.... MEN jeg kan sagtens følge dig i at det er forbandet svært, og jeg kan forstå de tanker der går gennem dit hoved nu...men jeg kunne ikke lukke øjnene for et dyrs lidelser, uanset hvad mine forældre måtte mene... Håber det løser sig for dig, og ikke mindst den stakkels hund..:ae: Mvh Brian Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LoneB Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Sikke en skidt situation Ud fra din meget korte beskrivelse tror jeg, at konflikten i jeres familie stikker langt dybere end en anmeldelse til DB. Derfor tror jeg heller ikke, at det gør nogen forskel, om du tager en snak med naboen i første omgang og hvis det ikke giver en reaktion, hvor de hjælper hunden, så ville jeg anmelde dem -men jeg ville hele tiden fortælle mine forældre om det. Så kan de ikke efterfølgende sige, at du har gjort noget bag deres ryg. Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil holde facaden - det er trods alt dine forældre, men du er flyttet hjemmefra, er voksen og du har, som alle andre i dette land, lov til at have dine egne meninger og holdninger til tingene. Man kan godt blive et gladere menneske af kompromiser, men hvis du resten af dit liv skal ligge under for, hvad din familie synes og ikke hvad du selv mener, så tror jeg, at du bliver ret indebrændt til sidst. For nogle forældre tager det meget, meget lang tid at acceptere, at deres børn vokser op og bliver selvstændigt tænkende individer. Det resulterer af og til i, at når forældrene ikke længere kan "styre" børnene, så er det nemmere at stikke hovedet i busken, frem for at håndtere situationerne. Undskyld - det var nok liiiiige lovig meget lommepsykologi, men jeg håber, du forstår, hvad jeg mener - og jeg taler (skriver) i dén grad af erfaring. Alle valg, man foretager, har en konsekvens. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hej igen og tak for svar. Min tiltro til DB er lig nul. Dengang med hestene, var de ude to gange og gad dårligt se på dem. De sagde at så længe de ikke lå ned og ikke kunne rejse sig, kunne man intet gøre. :stupid: Først da jeg ringede trejde gang, lettede de røven og bad ejeren gøre noget. Kun fordi ejeren indvilligede i et mindre samarbjede blev hestene fjernet. Et sted jeg engang havde opstaldet min egen hest var der en hest som gik for lud og kold vand. Der var nogle som anmeldte den, men DB gad ikke engang komme. Den måtte til sidst aflives pga underernæing og følgesygdomme heraf. Mine forældre har altid ment at jeg blander mig i alt for meget. Jeg mener ikke jeg blander mig i mere end der er nødvendig, jeg mener bare jeg prøver at gøre det som de ikke ville gøre og aldrig har gjort. Jeg er altså ikke sådan en der går og melder folk til højre og venstre. Der er jo mange måder at holde dyr på, og fordi man holder hund, eller hest eller andre dyr på den anden måde end jer gør, så er der ikke noget forkert i det. Men denne her hund lider tydligt. Det gladelig var dog, at da jeg tog hjem i dag, ringede min mor og sagde at hun havde mødt naboen, og havde sagt at hunden så ud til at have det lidt skidt og måske var til fare for trafikken når den gik i cirkler ude på vejen. ( Det er et stort skridt, at de har sagt noget og at de har sagt at den har det "lidt" skidt. ) Naboen mumlede noget om at det da godt kunne være de alligvel skulle få en dyrlæge til at aflive den. Det er da et mikro fremskridt. Jeg er lidt roligere nu. Jeg tror ikke naboerne er onde mennesker, de er bare gammeldags og ville ikke have bøvl. Jeg ber og håber dybt og inderligt at den får fred inden længe. Ingen fortjener at lide sådan. Skal nok opdatere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hvis du ikke har tiltro til DB, så kontakt alle dyrs ret som skrevet i andet indlæg herinde.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Jeg synes lige som de andre at du skal melde det.. Og igen, du kan jo gøre det anonymt.:5up:.. så behøver dine forældre jo ikke at vide at det er dig som der har gjort det.. men klart, der SKAL ske noget.. stakkels hund altså. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Jeg havde nu gjort noget forlængst... Tænk sig at den stakkels hund har levet på den måde i 12 år.... - Og hvad i alverden anskaffer man sig en hund for, hvis den kun må være udenfor..?! Jeg havde først og fremmest ringet til politiet, og fortalt dem at jeg fortsat vil kime dem ned, til de foretager sig noget. Jeg har dog gode erfaringer med DB, så dem ville jeg også kontakte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Jeg havde nu gjort noget forlængst... Tænk sig at den stakkels hund har levet på den måde i 12 år.... - Og hvad i alverden anskaffer man sig en hund for, hvis den kun må være udenfor..?! Jeg havde først og fremmest ringet til politiet, og fortalt dem at jeg fortsat vil kime dem ned, til de foretager sig noget. Jeg har dog gode erfaringer med DB, så dem ville jeg også kontakte. Der findes mange hunde, der kun bor udenfor. Jeg har gennem min barndom leget med en del børn af landmænd, og der kommer hundene aller højest i bryggerset, og oftest holder de til i staldene. Det er nogle skønne hunde, der bare har et andet formål, end at være en familiehund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Der findes mange hunde, der kun bor udenfor. Jeg har gennem min barndom leget med en del børn af landmænd, og der kommer hundene aller højest i bryggerset, og oftest holder de til i staldene. Det er nogle skønne hunde, der bare har et andet formål, end at være en familiehund Hunden er et flokdyr, og her kan man jo høre at hunden har været helt alene, overladt til sig selv udenfor. Det er ikke fair over for en hund, at give den et sådant liv.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Jeg anmelder dem med glæde for dig.... Jeg kan sagtens finde på en lille historie om at jeg har været forbi.. Man kan ikke blande sig for meget når det handler om dyrs vilkår.. Vi har valgt dem og ikke omvendt, og dem som ikke lever op til deres ansvar burde straffes HÅRDT.. Jeg synes det er flot du tager konflikten, og som det er sagt tidligere tror jeg også at der må være andre udløsende faktorer siden du blev frosset ude i så lang tid.. Men det kan jo være svært at få opklaret med den livsfilosofi dine forældre kører efter Håber det bedste for hunden (og dig og dit forhold til dine forældre) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anders46fils Besvaret November 22, 2010 Rapporter Share Besvaret November 22, 2010 I dyreværnsloven §1 står følgende: Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelser,angst, varigt men og væsentlig ulempe. Det siger jo næsten alt, så hvis alle rettede sig efter dette ville vi ikke have disse problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts