Hop til indhold

Haltehund - Hvornår skal man reagere?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Håber virkelig, virkelig heller ikke der er noget alvorligt galt.

 

Bare tanken gør mig helt dårlig og jeg har været total passiv hele dagen.

Burde have luftet hunde og trænet med dem, nu jeg har været tidligt hjemme.... Men kan slet ikke lige overskue noget, for jeg har den her onde, store knude i maven.

 

Ved godt det ikke behøver være verdens undergang for Bamse, hvis det viser sig der er noget galt med leddene.

Men kan bare ikke lige overskue hvis han fejler noget fysisk, når nu vi er nået så langt med det mentale.

 

Forhåbentlig så er det ingenting og vi kan vende hjem med besked om, at han skal have en pause og ro i en kortere periode.

Uvisheden er den værste - Bare det at vide besked, selvom det måske ikke er den bedste besked, er bedre end det her. :cry:

Men håber sådan på nogle fine led og knogler!!! Han skal jo have et aktivt og laaaaangt liv, med time lange gåture og masser af træning indtil han bliver mindst 20 år :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Miss_menelli

Så er Bamse sendt til dyrlæge.....

 

Vi tager simpelthen den store tur, nu han alligevel skal bruge en dag deroppe og bedøves.

Der bliver taget billeder af albuer, hofter og lunger og så håber jeg virkelig at alle billeder viser en sund og rask hund. :x::x2::x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Bamse sendt til dyrlæge.....

 

Vi tager simpelthen den store tur, nu han alligevel skal bruge en dag deroppe og bedøves.

Der bliver taget billeder af albuer, hofter og lunger og så håber jeg virkelig at alle billeder viser en sund og rask hund. :x::x2::x:

 

Bliver spændene om der er noget at se *S*

 

Da Fie´s albue drillede var der intet at se.

 

Krydser fingre for i finder en årsag til han halter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Bliver spændene om der er noget at se *S*

 

Da Fie´s albue drillede var der intet at se.

 

Krydser fingre for i finder en årsag til han halter

 

Håber de kan se et eller andet, som ikke er alvorligt - For så har vi en forklaring og kan komme videre.

 

Vil jo helst undgå at skulle igennem samme tur med Bamse, som Fie har været igennem.

 

Men vi har heldigvis haft en god snak med dyrlægen om, hvordan vi griber det an, hvis billederne ikke viser noget.

Så nu er der ikke andet for end at vente og se....

 

På den ene side, håber jeg jo på anmærkningsfrie billeder, på den anden side, håber jeg på noget der kan forklare hvorfor han halter :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh gud nej da!

 

Jeg håber på det bedst mulige resultat for bamsen :x: Det er slet ikke sjovt at gå rundt med den der uvidenhed... Havde det forfærdeligt, den gang Møffe skulle fotograferes i leddene, selvom risikoen for, at der var noget reelt, ikke var noget særligt... Og ligeledes med tennisbolden, indtil dyrlægen endelig gav svar... Det er bare ikke sjovt ikke at vide, hvad man skal gribe eller gøre i :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

:banan:

 

Bamses led er super duper i orden :5up:

 

Dyrlægen fandt absolut intet på røntgen og havde han været en avls hund så hed den A hofter og 0 på albuerne :klap:

 

Selv hans lunger så fine ud - Det var det samme som sidst og der var ingen udvikling sket i negativ retning siden sidt.

 

Tilgengæld fik han undersøgt benet lidt nærmere og det virkede som en sene/muskel der var problemet og der var en lille smule hævelse på stedet i dag, som han ikke så i går.

Så det tyder på en overbelastningsskade og Bamse kommer på smertestillende og et eller andet, andet stads i 10 dage.

Så skal han holdes i ro og så laver vi en opfølgning på ham bagefter :mrgreen:

 

Puha, hvor er jeg lettet og glad!

 

Nu vil jeg hente min dejlige hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det er simpelthen det fedeste!!!

 

Nu har jeg på det nærmeste fået tjekket ham for alt, der kunne komme af grimme overraskelser - Og han er super duper rask :klap:

Hvor er det dejligt at kunne slippe al mistanke og frygt for de her grimme sygdomme :banan:

 

De sagde at de godt kunne se på tænder osv. at han var omkring 5- 6 år. Men leddene så ud som på en noget yngre hund, så han burde kunne leve rigtig, rigtig mange år som aktiv konkurrence hund - Og nu vi er opmærksomme på at give ham tilskud, så skulle der ikke så nemt opstå overbelastningsskader :mrgreen:

 

Synes faktisk heller ikke regningen var såååå gal endda.

2.600 for konsultation i går, smertestillende, kosttilskud og røntgen i dag.

Og det bedste er at forsikringen vist dækker en stor del, fordi der netop ikke blev påvist HD eller AD :5up:

 

Nu skal Bamse bare plejes, for han er nooooget groggy ovenpå den omgang :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det er bare SÅ dejligt og energien er bare vendt tilbage x 10 igen :mrgreen:

 

Bare ærgerligt, at Bamse er total groggy og pylret efter bedøvelsen, så han ikke kan nå ud og lege i sneen i dag - Det ville han ellers have synes var en fest ;-)

 

Meeen... Når nu han skal holdes lidt i ro de næste 10-14 dage, så er det nok godt nok han er groggy i dag, så vi kan holde ham i ro i dag og i morgen, i det mindste.

Så må vi se hvor lang tid der går inden han synes, at det dersens ro, er noget opreklameret fis :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvor er det dejligt at høre, at der ikke var noget alvorligt galt. :hjerte:

 

Hvilke kosttilskud skal du give ham?

 

Vi har fået noget Canosan med hjem til ham.

Så må vi se om det virker.

 

Har ikke en pind forstand på kosttilskud til hunde - Så hvis nogen har gode/dårlige erfaringer at dele ud af, må i meget gerne dele dem her ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan:

 

Bamses led er super duper i orden :5up:

 

Dyrlægen fandt absolut intet på røntgen og havde han været en avls hund så hed den A hofter og 0 på albuerne :klap:

 

Selv hans lunger så fine ud - Det var det samme som sidst og der var ingen udvikling sket i negativ retning siden sidt.

 

Tilgengæld fik han undersøgt benet lidt nærmere og det virkede som en sene/muskel der var problemet og der var en lille smule hævelse på stedet i dag, som han ikke så i går.

Så det tyder på en overbelastningsskade og Bamse kommer på smertestillende og et eller andet, andet stads i 10 dage.

Så skal han holdes i ro og så laver vi en opfølgning på ham bagefter :mrgreen:

 

Puha, hvor er jeg lettet og glad!

 

Nu vil jeg hente min dejlige hund!

 

Ej hvor fedt - tillykke med det gode resultat!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...