Hop til indhold

hvor mørk må prutten være?

Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Jeg skal gå og tjekke afføringsfarve, for at sikre mig at Hayly's mave kan tåle de smertestillende.

Men altså hvor mørke brun må den være???? Hvornår er mørk for mørk?

Da Hayly var på Metacam, blev afføringen helt sort uden på - så var ikke i tvivl, om at den var gal.

Hendes afføring idag er mørke brun. Dyrlægen sagde, at den må ikke være som kaffegrums. Så jeg prøvede lige at lave noget kaffegrums, så jeg kunne sammenligne, og prutten er ikke helt så mørk, men den er mørk!

Er mørke,mørke brun ok, hvis bare den ikke er sort?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal gå og tjekke afføringsfarve, for at sikre mig at Hayly's mave kan tåle de smertestillende.

Men altså hvor mørke brun må den være???? Hvornår er mørk for mørk?

Da Hayly var på Metacam, blev afføringen helt sort uden på - så var ikke i tvivl, om at den var gal.

Hendes afføring idag er mørke brun. Dyrlægen sagde, at den må ikke være som kaffegrums. Så jeg prøvede lige at lave noget kaffegrums, så jeg kunne sammenligne, og prutten er ikke helt så mørk, men den er mørk!

Er mørke,mørke brun ok, hvis bare den ikke er sort?

Jeg ville nu vurdere i forhold til den farve prutten plejer at have... :???:

Min ene hund får Metacam og der er farven som den plejer at være...:-D

Bliver afføringen meget mørk brun/sort ville jeg tage en afføringsprøve med til dr.dyr i en klar plast pose og lade ham vurdere farven:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen har sagt, at alt inden for den brune-skala er ok. Bliver den sort, som da hun var på Metacam, så er der noget galt.

Men har fået styr på det:5up:- og tak for jeres input:5up:

Hayly prutter kun 1 gang hver anden dag, når hun er på skånekost, og sådan er det bare:-D. Prutfarven er mørkebrun, men stadig med lidt lyst i:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites