Hop til indhold

Månedens udfordring December


Linda
 Share

Recommended Posts

Tråden her kan bruges til småsnak, erfaringsudveksling og hvad vi nu ellers har lyst til og når man er kommet så langt at man har lyst til at vise sit trick frem, uploader man et billede/video.

 

 

 

 

 

Månedens udfordring December

 

* Lære hunden at gå i hest

 

* Lære hunden at sætte poterne på ens fødder mens den er i hest.

* Lære hunden at ligge hovedet ned

 

Der er to forskellige tricks så der er større mulighed for at folk kan være med hvis det ene trick virker håbløst eller hunden kan det.

 

Håber vi i denne tråd kan hjælpe hinanden med gode råd så vi kan kome til at lykkedes med tricksene med vores hunde :mrgreen:

 

God træning sæt i gang :5up:

 

Forklaring på tricksene...

 

Hest: Er hvor hunden går imellem ens ben og følger en i alle retninger, ligesom hvis det var en hest man red på i kan se hesten udført i denne film med emmy simonsen "hesten" starter 0.23 inde i filmen [media]

[/media]

 

Hest med poter på ens fødder: 0.39 inde i denne film [media]http://www.youtube.com/watch?v=jTiPE8A5fT0&feature=player_embedded[/media]#! til dem hvis hunde måske kan hesten eller man når længere i træningen med hesten og vil udbygge den lidt mere..

 

Hunden ligger hovedet fladt ned: Se tiden 0.49 inde i denne film [media]http://www.youtube.com/watch?v=jTiPE8A5fT0&feature=player_embedded[/media]#! den er især praktisk for os som træner lydighed til fællesafdækningerne så hundene ligger mere fladt. Så ser det også sødt ud..

Redigeret af Linda
lige et 3 tricks så alle kan være med
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ej altså, her beslutter man lige, at NU vil man deltage i det her - og så sætter du en opgave op, som en umulig for os! :fornaermet:

 

:mrgreen:

 

Hehe Rikke ville da ellers gerne se jer gå i hest :slem::blink:

 

Hmm kan vidst godt se alle ikke kan være med her... :hmm:

 

finder lige på et nyt tricks så der er mulighed for i også kan være med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil som sædvanlig gerne være med, men jeg bliver nødt til at få lidt hjælp før vi går i gang :-D

 

Hesten har jeg styr på, men hvordan får jeg hende til at træde op på mine fødder :hmm:

 

 

Jeg har kun lige 5 minutter inden fyraften til at komme med ideer...

 

Jeg havde forestillet mig først at lære hunden at give pote til ens for så jeg bare sad foran og med foden fremme og prøvede at shape en pote frem på min fod. Så tilsidst længere og længere ned med foden så hunden tilsidst kan når foden er på gulvet. så fra forskellige vinkler og så tilsidst når hunden er i hest kan den få "fodpote" kommandoen...

 

Kan være det bliver en helt anden model når jeg kommer igang vil prøve lidt når jeg kommer hjem nu her og når jeg står op og ser hvad der lige funker...

 

Har længe villet lære mine hunde det ser totalt cute ud bare aldrig kommet igang..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun lige 5 minutter inden fyraften til at komme med ideer...

 

Jeg havde forestillet mig først at lære hunden at give pote til ens for så jeg bare sad foran og med foden fremme og prøvede at shape en pote frem på min fod. Så tilsidst længere og længere ned med foden så hunden tilsidst kan når foden er på gulvet. så fra forskellige vinkler og så tilsidst når hunden er i hest kan den få "fodpote" kommandoen...

 

Kan være det bliver en helt anden model når jeg kommer igang vil prøve lidt når jeg kommer hjem nu her og når jeg står op og ser hvad der lige funker...

 

Har længe villet lære mine hunde det ser totalt cute ud bare aldrig kommet igang..

 

Det lyder som en god indgangsvinkel :5up:

 

Men hvorfor egentlig ikke bare starte i positionen for "hesten" i stedet for at starte med at hun skal lave target foran en?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tyson kan både gå i hest og gå med forpoterne på mine fødder. Så måske hopper jeg på den med at lægge hovedet fladt ned (i en dækposition, ikke?). Vi er dog ved at træne en del andre ting for tiden, så det kommer lidt an på, hvordan jeg får prioriteret. :-)

 

Yes i en dæk position.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige afprøvet metoden fra videoen og hvis man har en "target hund", så er det ikke vanskeligt at lære hunden det :-D

 

På andet forsøg satte Nana poten på støvlen og derefter gjorde hun det hver gang :5up:

Så satte jeg støvlen ved siden af mig med Nana i plads position og igen fattede hun det næsten med det samme. Prøvede det nogle flere gange og tog så støvlerne på og lavede hest.

Jeg prøvede at pege på støvlerne, men hun troede at jeg havde guffere i hånden og blev smask forvirret - hun synes dog at det var mægtigt sjovt og strittede ned ørerne, lavede store øjne og logrede med halen :lol:

 

Jeg prøvede så at vippe med tæerne og så forstod hun det - op med venstre pote :klap:- det øvede vi så mange gange, også med højre pote.

Det var lidt sværere at få hende til at stå med begge poter - PÅ HVER SIN FOD - hun stillede sig nemlig op på den ene fod med BEGGE poter :mrgreen::lol:

 

Til sidst forstod hun hvad hun skulle og fik mega jubel og masser af guf :klap:

Som afslutning prøvede jeg, bare for sjov, at gå et par skridt og gud hjælpe mig om hun ikke blev stående :banan:

 

Så brug fremgangsmåden fra videoen - den er super go' :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige afprøvet metoden fra videoen og hvis man har en "target hund", så er det ikke vanskeligt at lære hunden det :-D

 

På andet forsøg satte Nana poten på støvlen og derefter gjorde hun det hver gang :5up:

Så satte jeg støvlen ved siden af mig med Nana i plads position og igen fattede hun det næsten med det samme. Prøvede det nogle flere gange og tog så støvlerne på og lavede hest.

Jeg prøvede at pege på støvlerne, men hun troede at jeg havde guffere i hånden og blev smask forvirret - hun synes dog at det var mægtigt sjovt og strittede ned ørerne, lavede store øjne og logrede med halen :lol:

 

Jeg prøvede så at vippe med tæerne og så forstod hun det - op med venstre pote :klap:- det øvede vi så mange gange, også med højre pote.

Det var lidt sværere at få hende til at stå med begge poter - PÅ HVER SIN FOD - hun stillede sig nemlig op på den ene fod med BEGGE poter :mrgreen::lol:

 

Til sidst forstod hun hvad hun skulle og fik mega jubel og masser af guf :klap:

Som afslutning prøvede jeg, bare for sjov, at gå et par skridt og gud hjælpe mig om hun ikke blev stående :banan:

 

Så brug fremgangsmåden fra videoen - den er super go' :5up:

 

Altså hvor er I hurtige! Hvad skal I så lave resten af måneden :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe Rikke ville da ellers gerne se jer gå i hest :slem::blink:

 

Hmm kan vidst godt se alle ikke kan være med her... :hmm:

 

finder lige på et nyt tricks så der er mulighed for i også kan være med...

 

Nej, det skal du da ikke - jeg venter bare til næste måned :-D

 

Møffe havde jo egentlig lært hest da han var lille, så trænede vi det ikke i et på måneder og så var han pludselig for høj. Han/vi kan, sådan til nød, men det er ikke behageligt for nogen af os længere :lol: Og så oven på fødderne, det hjælper ikke just på Møffes højdehandicap :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det skal du da ikke - jeg venter bare til næste måned :-D

 

Møffe havde jo egentlig lært hest da han var lille, så trænede vi det ikke i et på måneder og så var han pludselig for høj. Han/vi kan, sådan til nød, men det er ikke behageligt for nogen af os længere :lol: Og så oven på fødderne, det hjælper ikke just på Møffes højdehandicap :mrgreen:

 

Kan du ikke hoppe på den med at lære ham at ligge hovedet på poterne?

Det er han da ikke for stor til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som en god indgangsvinkel :5up:

 

Men hvorfor egentlig ikke bare starte i positionen for "hesten" i stedet for at starte med at hun skal lave target foran en?

 

Tja tænkte lidt da vi skal bruge hesten til meget andet at jeg ikke ville have for mange tilbudte adfærd i den position men da jeg forsøgte lidt til morges kunne jeg godt se fidusen i bare at være i hest når øvelsen bliver færdig og låst med kommando skule det ikke give problemer...

 

men avs hvor gjorde det ondt at træne begge hunde blev så ivrige at de kom kradsende med poten på mine fødder og koda lavede lige en helt oppe fra knæet og så ned på fødderne så tror vidst det bliver med sko på fra nu af.. ellers blive vi slemt uvenner i træningen :genert:

 

Lige set filmen til hvordan man også kunne indlære det og den metode virker super fint satme træls man ikke fandt på det selv hehe:blink:

 

Den vil jeg prøve og vil sikekrt også afhjæpe at de ikke tramper og kradser på mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...