Hop til indhold

Rødt skæg


Gæst Djali
 Share

Recommended Posts

Hej. Vores dværgschnauzer er ved at få rødligt skæg. Min trimmer siger jeg bare skal lade det være, men at jeg kan prøve tee-tree-schampoo. Men jeg hørte engang, man ikke skulle bruge til børnene. Hvad med hundehvalpe?

Er der nogen der ved, hvad man skal gøre for at forhindre rødt hundeskæg? Gode midler efterlyses. God Jul.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Barrington

Hej.

Vores hvalp på 4½ mdr er også ved at få det så jeg ser lige med her. I starten var vi meget obs på at tørre hans mule nar han havde spist. Tror det kommer af maden men ved det ikke. Jeg tror dog at det er helt almindeligt med rødt skæg. Jeg regner med at det er en sort/sølv eller p/s. På de sorte må det være svært at se:blink:.

Godt at vide at der er andre dværgschnauzer ejere herinde. Det er en sjov race. Men vores er meget larmende:damn:. Masser af:vuf::vuf: når der er noget i haven. Både blade, fugle og vinde i træerne.

 

Majbritt

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været til dyrlægen med Bamse, da han havde betændelse ved en negl.

 

Jeg opdagede det ved at hans hvide pote var blevet rød ( han slikkede sig meget på poten)

Dyrlægen sagde at det var et enzym i spyttet der gjorde det.

 

Så i kan tørre og tørre og lige meget hjælper det, men TROR nok at der findes en shampoo eller.........her må udstillings folket på banen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt noget om, at det er farvestoffer i foderet, der giver misfarvningerne omkring mund, øjne og numse.

 

De kan f.eks. stamme fra laks, gulerødder og andre "kulørte råvarer".

 

Kennel løwchen snakkede på et tidspunkt om, at hun gav sine hunde Royal Canin hypoallerg... noget... kan ikke huske præcist hvad det hed, men det indeholdte i hvert fald ikke de farvede ting..

 

Otto har lige skiftet fra Royal Canin small dogs junior til Kingsmoor puppy. Efter skiftet er han begyndt at blive rød om munden, og Kingsmoor indeholder i hvert fald gulerødder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt noget om, at det er farvestoffer i foderet, der giver misfarvningerne omkring mund, øjne og numse.

 

De kan f.eks. stamme fra laks, gulerødder og andre "kulørte råvarer".

 

Kennel løwchen snakkede på et tidspunkt om, at hun gav sine hunde Royal Canin hypoallerg... noget... kan ikke huske præcist hvad det hed, men det indeholdte i hvert fald ikke de farvede ting..

 

Otto har lige skiftet fra Royal Canin small dogs junior til Kingsmoor puppy. Efter skiftet er han begyndt at blive rød om munden, og Kingsmoor indeholder i hvert fald gulerødder.

 

Rettelse:

 

Kiggede lige en ekstra gang på Otto - og han er faktisk ikke specielt rød om munden... Har åbenbart set syner..:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jeg har fået fortalt at det der hedder diamant øjen fra KW, skulle tage det røde ved øjnene og at man også kan bruge det ved mulen. Det virker ved øjnene, men har ikke prøvet ved mulen. Jeg skal ud og have en bøtte mere, (det kan godt blive for gammelt hvis det bare står for længe, så kommer det til at lugte rigtig stærkt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jeg har fået fortalt at det der hedder diamant øjen fra KW, skulle tage det røde ved øjnene og at man også kan bruge det ved mulen. Det virker ved øjnene, men har ikke prøvet ved mulen. Jeg skal ud og have en bøtte mere, (det kan godt blive for gammelt hvis det bare står for længe, så kommer det til at lugte rigtig stærkt).

Tak. Jeg vil prøve det. Kan øjnene tåle det må det være ok at bruge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Hundeelskeren1

Jeg er selv begyndt at få rødt skæg på hagen. Det irriterer mig meget og ved ikke om det er farligt eller hvad det er. Da du nu skriver her, at det er din hund der får rødt skæg bliver jeg pludselig mere bekymret. Hvorfor får jeg det? Og hvorfor er det første jeg hører omkring andre med rødt skæg, en hund? Jeg er forvirret.

 

Please svar tilbage hurtigst muligt:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv begyndt at få rødt skæg på hagen. Det irriterer mig meget og ved ikke om det er farligt eller hvad det er. Da du nu skriver her, at det er din hund der får rødt skæg bliver jeg pludselig mere bekymret. Hvorfor får jeg det? Og hvorfor er det første jeg hører omkring andre med rødt skæg, en hund? Jeg er forvirret.

 

Please svar tilbage hurtigst muligt:vuf:

 

Ville starte en kostomlægning lige med det samme... måske krydret med lidt brintoverilte :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...