Gæst Saphiira Skrevet December 14, 2010 Rapporter Share Skrevet December 14, 2010 Når vi ligger og putter, og katten så kommer, så bliver Charlie ret gal og napper efter katten. Vil ikke mene det er et seriøst bid, men et "lad mig være!". Katten snuser kun til ham. Tænker på det er dens spinden han ikke kan lide? Men ved ikke helt om man skal skælde ud eller ej? Hvad skyldes adfærden? For vil ikke have, at han skal tro han ejer det hele, og kattene ikke kan få lov til at putte med?. Der er dog ikke noget efter, der kan katten sagtens få lov til at ligge ved siden af. Først troede jeg det var på grund af han fik et chok, men har set at han har også har gjort det, når han er vågen og kigger på katten...:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Petrine og Zamzam giver katten den helst store omgang, katten har zappet dem med neglene og de stoler ikke på en der er så ondskabsfuld - måske har din kat også været misforstået kærlig ved Charlie? Så vil han lige sikre sig, at katten bliver sat på plads? Er ikke den helt store katteelsker, så hos mig får de lov at ordne det hele selv, det virker fint og ingen tror de ejer det hele. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Mine katte og hunde går fint i spænd. Hundene har lært at man skal ha' respekt for en kattepote, og alle 4 accepterer hinanden fint. De ser ud til at være trygge ved hinanden, selvom det kun er Iso og Lillemis der aktivt opsøger hinanden - og faktisk også leger. Men når der puttes, så har Frostie gerne villet jage Katten Lui ud af sengen... Hun har lavet nogle helt specielle skin-angreb, med en helt særlig lyd som kun kommer i de situationer. Jeg har så "skældt ud" (dvs. sagt "stop det!!"), og med tiden har hun lært at det ikke er ok, og at Lui altså bare skal være der. Han gør hende jo heller ikke noget, men går bare lige så forsigtigt rundt i sengen for at finde en god plads... Nu er det meeeget længe siden det sidst skete - Frostie lægger sig bare med ryggen til Lui, og ignorerer ham i stor stil... Omvendt kan Lui også være lige lovlig kæk overfor hundene en gang imellem, og så får han da sandelig også at vide at det er no-go! Iso lægger sig bare der hvor hun har lyst, om det så er ovenpå Lui, Lillemis, Frostie eller mig! Hun er bare så glad og sød og ææælsker os alle - og det er åbenbart så tydeligt for enhver, at der aldrig er nogen der siger noget til det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Mine katte og hunde går fint i spænd. Hundene har lært at man skal ha' respekt for en kattepote, og alle 4 accepterer hinanden fint. De ser ud til at være trygge ved hinanden, selvom det kun er Iso og Lillemis der aktivt opsøger hinanden - og faktisk også leger. Men når der puttes, så har Frostie gerne villet jage Katten Lui ud af sengen... Hun har lavet nogle helt specielle skin-angreb, med en helt særlig lyd som kun kommer i de situationer. Jeg har så "skældt ud" (dvs. sagt "stop det!!"), og med tiden har hun lært at det ikke er ok, og at Lui altså bare skal være der. Han gør hende jo heller ikke noget, men går bare lige så forsigtigt rundt i sengen for at finde en god plads... Nu er det meeeget længe siden det sidst skete - Frostie lægger sig bare med ryggen til Lui, og ignorerer ham i stor stil... Omvendt kan Lui også være lige lovlig kæk overfor hundene en gang imellem, og så får han da sandelig også at vide at det er no-go! Iso lægger sig bare der hvor hun har lyst, om det så er ovenpå Lui, Lillemis, Frostie eller mig! Hun er bare så glad og sød og ææælsker os alle - og det er åbenbart så tydeligt for enhver, at der aldrig er nogen der siger noget til det! Så er der håb forude... Charlie elsker også kattene. De putter også osv, men når det er inde i sengen, så går der en djævel igennem ham... Så tror han, at han er kongen over sengen? :damn: Så skal bare skælde ham ud? Han har også fået en del kattepoter, og han hyler sådan, men det glemmer han åbenbart hurtigt :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Så er der håb forude... Charlie elsker også kattene. De putter også osv, men når det er inde i sengen, så går der en djævel igennem ham... Så tror han, at han er kongen over sengen? :damn: Så skal bare skælde ham ud? Han har også fået en del kattepoter, og han hyler sådan, men det glemmer han åbenbart hurtigt :stupid: Altså, hvis de ellers fungerer fint og er trygge sammen, så ville jeg ikke tøve med at irettesætte ham når han laver det stunt. Jeg tror simpelthen hundene prøver at jage katten ud af sengen... Man behøver måske ikke ligefrem "skælde ud", men mere bare sige "nej, stop det pjat" eller noget lignende. Eller også kunne konsekvensen af hans stunt være at det er ham selv der ryger ud af sengen..? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Altså, hvis de ellers fungerer fint og er trygge sammen, så ville jeg ikke tøve med at irettesætte ham når han laver det stunt. Jeg tror simpelthen hundene prøver at jage katten ud af sengen... Man behøver måske ikke ligefrem "skælde ud", men mere bare sige "nej, stop det pjat" eller noget lignende. Eller også kunne konsekvensen af hans stunt være at det er ham selv der ryger ud af sengen..? Jeg plejer også at sige STOP! og så gør han det.. så håber det hjælper.... Kan ikke rigtig smide ham ud af sengen ligenu med det ben, fordi så render han rundt, og det må han jo ikke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 er det noget der er startet efter han har brækket benet? Jeg tænker lidt om han enten har ondt eller om han måske er frustreret over at han ikke må bevæge sig så meget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 er det noget der er startet efter han har brækket benet? Jeg tænker lidt om han enten har ondt eller om han måske er frustreret over at han ikke må bevæge sig så meget? Nej, det har altid været der faktisk... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Jeg plejer også at sige STOP! og så gør han det.. så håber det hjælper....Kan ikke rigtig smide ham ud af sengen ligenu med det ben, fordi så render han rundt, og det må han jo ikke... Gud nej, det havde jeg jo lige glemt... Men hvis han stopper når du siger det, så bli' bare ved - på et eller andet tidspunkt siver det nok ind at moar vil ha' både kat og hund i sengen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Jeg tænkte også lidt på, om det havde noget med smerter at gøre. Men når det ikke har, villle jeg ikke accetere napperiet (eller rettere jeg ville ikke overlade det til dem selv at løse det). Så længe de ikke er helt trygge ved hinanden og forholdet er nyt, tror jeg det er bedst at parterne får flest mulige gode oplevelser i hinadens nærværd. Og særligt katten ville jeg gå ind og beskytte, da jeg ofte synes det er hunden der er bøllen (ikke kan lade katten være). Om du skal smide hunden ned fra sengen (eller lægge ham i bur) eller tage katten op på armen og gå væk og nusse den lidt (den vil jo bare gerne have kontakt) synes jeg er ligegyldigt. Bare konflikten ikke optrappes... For mig er det især vigtigt at mine dyr kan omgåes hinanden fredeligt fordi det er indekatte/ indehund. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Håber i hvert fald jeg kan få stoppet hans adfærd, bare ved at sige "STOP!". Det er en ret træls adfærd.... Så tænker jeg, om det er typisk små hunde? Det siger mange folk jo.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Håber i hvert fald jeg kan få stoppet hans adfærd, bare ved at sige "STOP!". Det er en ret træls adfærd.... Så tænker jeg, om det er typisk små hunde? Det siger mange folk jo.. Nja, det tror jeg ikke. Smilla har aldrig knurret eller nappet efter kattene (hun er ''bare'' lalleglad og forstår ikke, at kattene ikke synes den form for leg hun kan lide er sjov). Vores gravhund har heller ikke knurret osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Nja, det tror jeg ikke. Smilla har aldrig knurret eller nappet efter kattene (hun er ''bare'' lalleglad og forstår ikke, at kattene ikke synes den form for leg hun kan lide er sjov). Vores gravhund har heller ikke knurret osv. Okay... Der er bare så mange, der kommer med den kommentar at det bare typiske små hunde, at de er sådan... Men jeg har aldrig haft sådan en bette en, så ved ikke, om det er rigtigt. Det handler vel om opdragelse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Håber i hvert fald jeg kan få stoppet hans adfærd, bare ved at sige "STOP!". Det er en ret træls adfærd.... Så tænker jeg, om det er typisk små hunde? Det siger mange folk jo.. Hæ hæ, tror ikke lige Frostie kan gå under kategorien "lille"... Havde aldrig problemer med min lille hund (coton). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Okay... Der er bare så mange, der kommer med den kommentar at det bare typiske små hunde, at de er sådan... Men jeg har aldrig haft sådan en bette en, så ved ikke, om det er rigtigt. Det handler vel om opdragelse? Det synes jeg tit folk siger om små hunde, de skal altid gøres til små hidsige bæster. Måske skyldes det terrierne, som kan være lidt temperementsfulde og stædige. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Det synes jeg tit folk siger om små hunde, de skal altid gøres til små hidsige bæster. Måske skyldes det terrierne, som kan være lidt temperementsfulde og stædige. :blink: Det kan du nok have ret i..:lol:det bare lidt træls at høre på.... Tænkte på at hans "straf" kunne blive at han røg ud af dynen? Altså han ligger ALTID inde under dynen og putter? Tror I han ville forstå det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Rejs dig op og gå - uden at give nogen opmærksomhed... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Rejs dig op og gå - uden at give nogen opmærksomhed... Det kunne jeg også...:slem: Tak for de gode svar. For det er en adfærd, som jeg ikke accepter! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Rejs dig op og gå - uden at give nogen opmærksomhed... Årrh jaa... Hvis man ligger i sengen og putter, så står man da ikke op igen!!!! Næ, ud med den onde, onde hund!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Det kunne jeg også...:slem: Tak for de gode svar. For det er en adfærd, som jeg ikke accepter! Nej, jeg synes også det er no-go! Men hvis han stopper når du siger det, kan du så ikke stoppe ham allerede før han gør det? Jeg har efterhånd lært at se på Frostie når hun er "i det humør", og så er det nok at jeg siger "du kan godt glemme det, frøken!!". Ja, nogle gange gør jeg sq bare tingene "forkert", og snakker til mine hunde som om de var mennesker... Men jeg tror på at de kan høre tonefaldet, og godt er klare over at "mor er ikke skuffet, mor er sur!!". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Årrh jaa... Hvis man ligger i sengen og putter, så står man da ikke op igen!!!! Næ, ud med den onde, onde hund!!! Hvis det er fordi hunden ikke altid gider katten eller på anden måde vil have den væk, så ville jeg ikke give den anledning til, at komme til at syntes endnu mindre om katten ved at 'smide' hunden ned. Ved at man rejser sig selv, så vil hunden vel finde ud af, at når katten er der, så er mennesket der også og hyggen kan fortsætte - snapper man, så stopper hyggen for alle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Nej, jeg synes også det er no-go! Men hvis han stopper når du siger det, kan du så ikke stoppe ham allerede før han gør det? Jeg har efterhånd lært at se på Frostie når hun er "i det humør", og så er det nok at jeg siger "du kan godt glemme det, frøken!!". Ja, nogle gange gør jeg sq bare tingene "forkert", og snakker til mine hunde som om de var mennesker... Men jeg tror på at de kan høre tonefaldet, og godt er klare over at "mor er ikke skuffet, mor er sur!!". Jeg kan faktisk sagtens se det på måden, han kigger på katten på. Jeg plejer at guide katten væk fra hunden og så lægge på den anden side af mig, så den ikke irriterer ham. Men ellers når han ligger og putter med lukket øjne kan jeg ikke se det.. Hvis det er fordi hunden ikke altid gider katten eller på anden måde vil have den væk, så ville jeg ikke give den anledning til, at komme til at syntes endnu mindre om katten ved at 'smide' hunden ned. Ved at man rejser sig selv, så vil hunden vel finde ud af, at når katten er der, så er mennesket der også og hyggen kan fortsætte - snapper man, så stopper hyggen for alle Hmm..det kan du have ret i.. Vil ikke han forbinder kattene som noget skidt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Jeg kan faktisk sagtens se det på måden, han kigger på katten på. Jeg plejer at guide katten væk fra hunden og så lægge på den anden side af mig, så den ikke irriterer ham. Men ellers når han ligger og putter med lukket øjne kan jeg ikke se det.. Hmm..det kan du have ret i.. Vil ikke han forbinder kattene som noget skidt.. Ikke hvis du rejser dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Hvis det er fordi hunden ikke altid gider katten eller på anden måde vil have den væk, så ville jeg ikke give den anledning til, at komme til at syntes endnu mindre om katten ved at 'smide' hunden ned. Ved at man rejser sig selv, så vil hunden vel finde ud af, at når katten er der, så er mennesket der også og hyggen kan fortsætte - snapper man, så stopper hyggen for alle Næ, det har du selvfølgelig ret i... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Ikke hvis du rejser dig Bliver svært, når man rigtig putter, men hvis det er løsningen, så må man jo hellere... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts