Hop til indhold

Blod igen...

tantemaier
 Share

Recommended Posts

Så har Sille blod i afføringen igen. Det er ellers gået fint nogle dage og søndag morgen var første gang hun ikke pev nå hun sked. Men så her til aften var der altså en del blod i, frisk blod. Hun sagde ikke noget. Kan det være fordi at hun har tendens til sprængte blodårer?

Havde hende ved dyrlægen torsdag og hun mente ikke der var noget alvorligt. Jeg skal af sted fredag morgen for at få dem vaccineret, men nu er jeg helt bekymret om det kan vente så længe. Hun spiser og er glad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej - :ae:til dig

Jeg har desværre ikke den megen erfaring med blod i afføring. Den ene gang jeg har fundet det i Hayly's afføring, ringede jeg straks til dyrlægen og kom over med en afføringsprøve - men hendes var ikke frisk blod (prutten var bare helt sort).

Så jeg ville måske lige ringe i morgen og så forhøre dyrlægen, om hun vil se hende med det samme, eller om det kan vente til fredag.

Det må være meget frustrende for jer, når hun hele tiden for tilbagefald! Håber virkelig at de snart finder en løsning, som varer ved:x:

God bedring med lille-pigen:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Jeg tro, du skal tage det roligt.

Jeg forstår godt du er urolig og nervøs, det var jeg oså dengang Gismo havde blod i sin afføring, og ofte tynd afføring.

Men det er ofte en rift der forårsager blod i afføringen, og når Sille ikke reagere på det når hun laver og hun spiser som hun skal, så tro jeg ikke der er det store.

Men et kald til dyrlægen er i en sådan situation altid på sin plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så hun har haft dårlig mave og blodet skyldes så måske rifter ?

Hvis det er sådan, så skal der måske ikke meget til det "springer" op igen ?

Personligt ville jeg lige ringe til dyrlægen og høre hvordan og hvorledes, hvis det forsætter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden
Hendes afføring er blevet fint fast i konsistensen igen og har været det siden søndag. Vi gav hende et lille stykke tørret bøffel i går aftes, mon det kan have ødelagt noget?

Måske. Hold hende på udkogte ris, kylling og A38 i en uge.

Super kur.

Med Gismo gjorde vi det, at han fik A38 på sin mad i et godt stykke tid efter kuren. Han har idag en mave som en ged misunder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hende på skånekost og er så småt begyndt at køre hende over på hendes foder igen. Vi startede mandag med 10 gram alm. foder og 90-100 gram skånefoder. Tirsdag 20 gram og i dag 30 gram alm. og resten skånekost. Dyrlægen sagde i torsdags at vi skulle køre hende stille over i løbet af en uges tid.

Jeg håber at det "bare" er fordi det springer op.

Jeg gave hende kylling og ris i et par dage, men hun er ikke så vild med konsistensen og dyrlægen sagde at det var bedre med skånefoderet, fordi hun på daværende tidspunkt havde haft tynd mave i mere eller mindre 14 dage, så hun skulle have noget næring i sig. Det har også været fint i nogle dage, men så var der bare en del blod her til aften og så tænkte jeg jo straks det værste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der har ikke været blod i afføringen siden, men jeg holder skarpt øje. Jeg var ved dyrlægen med dem fredag og få dem vaccineret. Dyrlægen tog en prøve med vatpind i rumpen og kiggede på den. Hun sagde det så fint ud og lignede almindeligt numse snask. Hun mærkede hende også på maven og mente hun ikke havde ondt i maven mere. Så det er jo dejligt. Nu må vi håbe det holder og at det "bare" var en sprængt blodåre i onsdags... :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites