Hop til indhold

Hvordan er din hanhund, når der er tæver i løbetid?


Jane
 Share

Recommended Posts

Jeg undre mig over Victor. Det er nu på 3. dagen at en af de to tæver vi går morgentur sammen med er i løbetid. Victor har ikke reageret på det. Det er tævens første løbetid.

Victor kan sagtens stå og savle hvor en tæve der er i løbetid, har tisset. Han har også vist interresse hvis vi har mødt en. Men han har aldrig været svær, at få med igen og har med det samme accepteret tævens afvisning.

 

Det er selvfølgelig dejlig, at han er så nem. Men er det normalt, at en hanhund på 2 år ikke er mere interesseret i løbske tæver?

 

Med Oskar var det lige modsat og han havde været masse voldtægtsforbryder, hvis han havde haft chancen.

 

Så med de store problemer jeg har haft med Oskar, er det en linde, at have en hund i den modsatte grøft. Men derfor tænker jeg alligevel over om det er helt normalt og om det er normalt, at det kan være så nem. Men man kan da sige, at jeg har oplevet begge ydrepunkter. Ved godt hvorfor en af dem jeg foretrækker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur var meget interesseret i Luna's tis når hun var i løbetid, men så længe hun ikke var højløbsk, så opførte han sig ikke anderledes overfor hende end han plejede, men da hun så blev højløbsk :shock:

 

Men de første 8-10 dage var der absolut ingenting

 

så er Victor nok ikke helt unormal. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mingus er sinddsygt mærkelig når det kommer til tæver i løbetid :lol:

 

Nogle tæver kan han afvise, selvom de nærmest bakker deres mås hen i hovedet på ham. Han står bare og ser den anden vej, fuldstændig upåvirket :roll:

 

Andre tæver er han helt syg med, især de par tæver han også meget gerne springer på selvom de ikke er i løbetid. Og min egen Cajsa er han pænt forelsket i når hun er højløbsk :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba er åbenbart nem. Han er til at trænge igennem til også selvom der er højløbske tæver i farvandet...og heldigvis for det for ellers kunne en udstilling eller en træningstime da let udvikle sig til et mareridt.

 

Det lader til at han parre en højløbsk tæve, hvis han får at vide at det er ok, men samler sig sammen, hvis vi signalere, at han skal deltage i et eller andet andet end dame-sjov.

 

Jeg troede et eller andet sted, at han blev stor-slem af at parre, men sådan har det så ikke været.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo Motor brændte jo helt sammen første gang alle nabolagets tæver gik i løb. Og det var i næsten 2 uger, så vist ikke kun når de var højløbske. Men siden er det faktisk gået okay og det er faktisk rigtig sjældent han sultestrejker eller sidder og synger sange - og sidst han sang over en dame var vist engang i sommers, der var det sådan nogenlunde stille og yndigt og det kan man jo godt leve med.

Vi har flere gange mødt tæver i løb - også højløbske - men Motor skal nok snuse dem bagi, for han har i hvert fald ikke rigtig nået at opdage det før ejeren liiige har nævnt det, og så er jeg ellers bare den der er løbet :mrgreen:

 

Tis kan han godt blive lidt gak af, altså løbetidstis, især hvis han ikke får lov at snuse færdig (som godt kan tage en 5-8 min). Men ikke noget nær den første gang, men den var dælme osse vild :shock: Dog tør jeg ikke gå tur med en tæve omkring løbetid, for man ved jo aldrig om han kunne finde på at smide fåreklæderne en gang til..

 

Jeg troede et eller andet sted, at han blev stor-slem af at parre, men sådan har det så ikke været.

 

What?! Er han blevet hundefar :shock: Det er da stort!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo Motor brændte jo helt sammen første gang alle nabolagets tæver gik i løb. Og det var i næsten 2 uger, så vist ikke kun når de var højløbske. Men siden er det faktisk gået okay og det er faktisk rigtig sjældent han sultestrejker eller sidder og synger sange - og sidst han sang over en dame var vist engang i sommers, der var det sådan nogenlunde stille og yndigt og det kan man jo godt leve med.

Vi har flere gange mødt tæver i løb - også højløbske - men Motor skal nok snuse dem bagi, for han har i hvert fald ikke rigtig nået at opdage det før ejeren liiige har nævnt det, og så er jeg ellers bare den der er løbet :mrgreen:

 

Tis kan han godt blive lidt gak af, altså løbetidstis, især hvis han ikke får lov at snuse færdig (som godt kan tage en 5-8 min). Men ikke noget nær den første gang, men den var dælme osse vild :shock: Dog tør jeg ikke gå tur med en tæve omkring løbetid, for man ved jo aldrig om han kunne finde på at smide fåreklæderne en gang til..

 

 

 

What?! Er han blevet hundefar :shock: Det er da stort!?

 

Nixen bixen...eller aner det ikke...han flagrede rundt med damen d. 3.-5. december og der skal scannes efter nytår. Indtil da nægter jeg at tro på noget. Jeg kan ikke se det for mig. Der skal hvalpe på bordet før jeg tror på, at der er kommet noget ud af det eventyr, men de havde det vist sjovt de tre dage, de to vovser :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan synes bare at damehunde dufter vildt godt, både før, under og efter løbetid, tror ikke han helt har lugtet lunten med hvornår det rigtigt sner endnu. gudskelov er han ikke sådan en der blir helt fikseret, han kan sagtens gå med videre. hans jævnaldrende testosteronbombeven ymer skal gå i snor resten af dagen, hvis de har mødt en løbetidstæve, ellers stikker han af for at finde hende :shock: - og så står han i lejligheden og tuder resten af aftenen. meget viril type!

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe har nærmest været en engel, når det kom til de damer. Man skulle først snuse dem i a-r*v førend de var interessante og hvis bare man blev lokket en meter væk, så var man kontaktbar - to meter, så var han som normalt.

Der var en lille undtagelse nu og da, med en tæve, han kunne forelske sig hovedkulds i...

 

Den tid er ovre nu :shock: HELDIGVIS skal han stadig først have en snude i a-r*v på tæven, førend hun er interessant. Men herefter kan han altså så tilgengæld også genkende hende på 50meters afstand :shock::shock::shock: Og han kan skrige og han kan skrige og han kan springe ud i linen og han kan absolut IKKE koncentrere sig om andet... :???: Og mindes sørgmodigt den lækre tøs i laaaang tid efter hun er væk. Heldigvis er det ikke ALLE tæve, men det er sq de fleste :???:

 

Det begyndte så for sølle, ja, det startede i mandags, som lyn fra en klar himmel :lol: Jeg satser på, at det bare er en fase :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe har nærmest været en engel, når det kom til de damer. Man skulle først snuse dem i a-r*v førend de var interessante og hvis bare man blev lokket en meter væk, så var man kontaktbar - to meter, så var han som normalt.

Der var en lille undtagelse nu og da, med en tæve, han kunne forelske sig hovedkulds i...

 

Den tid er ovre nu :shock: HELDIGVIS skal han stadig først have en snude i a-r*v på tæven, førend hun er interessant. Men herefter kan han altså så tilgengæld også genkende hende på 50meters afstand :shock::shock::shock: Og han kan skrige og han kan skrige og han kan springe ud i linen og han kan absolut IKKE koncentrere sig om andet... :???: Og mindes sørgmodigt den lækre tøs i laaaang tid efter hun er væk. Heldigvis er det ikke ALLE tæve, men det er sq de fleste :???:

 

Det begyndte så for sølle, ja, det startede i mandags, som lyn fra en klar himmel :lol: Jeg satser på, at det bare er en fase :engel:

 

Jøsses dog ! Han er da rigtig ved at blive en stor dreng ! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Bravo er nået dertil nu, hvor alle tæver er dejlige - uanset om de er i løbetid eller ej, så skal de snuses bagi og helst længe, hvis han kan få lov :slem:

 

Løbetidstæver reagerer han på, men alternativer som agility og anden sport har indtil videre kunnet aflede hans opmærksomhed.. meeen om det fortsætter ved jeg ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine 2 hanhunde reagerer vidt forskelligt.

 

Luffe på 3 år har aldrig rigtigt reageret på løbske tæver. Ikke så mege som et klynk eller ekstra snusen!

 

Men Buddy på 1½ mister totalt forstanden. I sensommeren hylede han EN UGE i træk, nat og dag. Spiste intet. Det var lige ved at jeg flyttede hjemme fra.

 

En ældre tæve i område var løbsk - og selv inde i huset kunne han fornemme det. Han startede med at ville ud hele tiden og små klynkede. Efterhånden ville han kun stå i vinduerne, ved døren eller være i haven, og små klynkeriet blev til at konstant altoverdøvende ulvehylen. Vi prøvede alt - uden held.

 

Efter en uges midlertidig sindssyge blev han langsomt sig selv igen.

Hele familien var i totalt opløsning og søvnunderskud - og gruer for næste omgang!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu gælder Charles måske ikke, da han blev kastreret tidligt :genert:... men han var meget dygtig da Sally var i løb. Der var lige et par dage hvor hun var højløbsk, hvor de ikke kunne være sammen uden opsyn (de humpede begge lystigt :slem:), men det var bare at smide den ene i bur, så var der ro. Han var ikke speciel urolig over det, men bare lidt forvirret i et par dage :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...