Hop til indhold

Demonstration mod CM 10. maj

Petrine
 Share

Recommended Posts

http://www.bt.dk/vi-med-hund/dog-whisperer-vaert-cesar-millan-optraeder-live-i-forum

Hvis jeg skal anmelde en demonstration, så bliver det MED hund! Så enhver er velkommen til at overtage :engel:

Men ellers anmelder jeg en demonstration mod den kære Milan foran Forum, jeg medbringer mindst 3 mennesker og 3 hunde :-D

Forslag til evt materiale vi kan uddele modtages med glæde.

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.bt.dk/vi-med-hund/dog-whisperer-vaert-cesar-millan-optraeder-live-i-forum

Hvis jeg skal anmelde en demonstration, så bliver det MED hund! Så enhver er velkommen til at overtage :engel:

Men ellers anmelder jeg en demonstration mod den kære Milan foran Forum, jeg medbringer mindst 3 mennesker og 3 hunde :-D

Forslag til evt materiale vi kan uddele modtages med glæde.

Jeg håber du ændrer mening inden maj 2011, for en rigtig demonstration, der er da til grin :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke være med til demonstration - jeg synes han har mindst ligeså meget ret til at være her og dele ud af sin (mangelfulde) viden som alle andre. Men jeg tænker lidt.. tror I ikke at en demonstration er ret formålsløs? Kunne det ikke være sjovere at lave en slags happening eller kontraevent?

Altså noget i stil med nogle små opvisninger med tricks eller lydighed. For at vise, at hunde der ikke er trænet med magt og vold er glade og samarbejdende individer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke være med til demonstration - jeg synes han har mindst ligeså meget ret til at være her og dele ud af sin (mangelfulde) viden som alle andre. Men jeg tænker lidt.. tror I ikke at en demonstration er ret formålsløs? Kunne det ikke være sjovere at lave en slags happening eller kontraevent?

Altså noget i stil med nogle små opvisninger med tricks eller lydighed. For at vise, at hunde der ikke er trænet med magt og vold er glade og samarbejdende individer.

For mit eget vedkommende ville jeg det ikke være en demostration med formålet "ned med Milan", men en mulighed for at informere dem, der går ind om, at der findes andre metoder end Milans.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan vil du gøre det?

Nu brainstormer jeg lige, da idéen jo først er kommet op i dag :mrgreen:

- Brochurer i en handy størrelse med information om hvorfor vi synes, at hans metoder ikke virker - naturligvis holdt i et sobert sprog, måske inspireret af advarslen på DKK's hjemmeside (http://www.dansk-kennel-klub.dk/Nyheder/Nyhed1077) og hos Irene L.

- venligr spørge folk på vej ind, hvorfor de vælger at gå derind og måske komme lidt i dialog.

Jeg går bestemt ind for gulerod i stedet for slag og hvis vi bare kunne få én deltager til at gå ind med en lille smule skepsis i sindet og så se showet fra den vinkel. Lidt ligesom den måde jeg ser hans programmer på "hvad ville jeg gøre anderledes, hvis det var min hund"

Redigeret af Dorte
sat link ind til DKK's advarsel
Link til indlæg
Del på andre sites

For mit eget vedkommende ville jeg det ikke være en demostration med formålet "ned med Milan", men en mulighed for at informere dem, der går ind om, at der findes andre metoder end Milans.

Det er også den mulighed jeg ser i det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu brainstormer jeg lige, da idéen jo først er kommet op i dag :mrgreen:

- Brochurer i en handy størrelse med information om hvorfor vi synes, at hans metoder ikke virker - naturligvis holdt i et sobert sprog, måske inspireret af advarslen på DKK's hjemmeside (Dansk kennel klub) og hos Irene L.

- venligr spørge folk på vej ind, hvorfor de vælger at gå derind og måske komme lidt i dialog.

Jeg går bestemt ind for gulerod i stedet for slag og hvis vi bare kunne få én deltager til at gå ind med en lille smule skepsis i sindet og så se showet fra den vinkel. Lidt ligesom den måde jeg ser hans programmer på "hvad ville jeg gøre anderledes, hvis det var min hund"

Gulerod med slag i skal der nogle gange til, så en slaggulerod kan jeg godt gå ind for. "Slaget" er rent verbalt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke være med til demonstration - jeg synes han har mindst ligeså meget ret til at være her og dele ud af sin (mangelfulde) viden som alle andre.

Han har lov at være der, men som de andre siger, at oplyse deltagerne om, at der findes alternativer, bedre alternativer.

Jeg ser et stort formål, for det er direkte kommunikation til hundeejere, dem der møder op har nok en ide om at træne deres hunde.

Det er såmænd fino at nogle synes vi er latterlige idioter og demonstrationen er formålsløs - men lige denne tråd ville være fedt med lidt positive input (så kan modstanderne jo komme og få et billigt grin).

Og bare rolig Nollike, ingen brosten :5up:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Han har lov at være der, men som de andre siger, at oplyse deltagerne om, at der findes alternativer, bedre alternativer.

Jeg ser et stort formål, for det er direkte kommunikation til hundeejere, dem der møder op har nok en ide om at træne deres hunde.

Det er såmænd fino at nogle synes vi er latterlige idioter og demonstrationen er formålsløs - men lige denne tråd ville være fedt med lidt positive input (så kan modstanderne jo komme og få et billigt grin).

Og bare rolig Nollike, ingen brosten :5up:

Jeg synes at det er super fedt at du gider at anmelde "demonstrationen" og jeg håber at vi bliver rigtig mange :klap:

Og tak for det sidste, det er også et pokkers arbejde at grave dem op :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er OK at være til grin så længe det kan gavne et godt formål. Gennem tiderne er mange personer blevet gjort til grin af andre, som ikke forstod budskabet.

Disse andre må forstå, at nogle vil gå længere end dem selv i forsøget på at pointere noget som føles vigtigt.

Sådan har det altid været og sådan vil det være fremover :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine, hvis det skal blive til noget skal der struktur på og dermed en "styregruppe", "tænketank" eller hvad det må hedde.

Jeg synes det er en god ide at uddele flyers med begrundelser for ikke at anvende Millans metoder.

Hvis sådan en demonstration skal tages seriøst, må der intet personligt være i det, men metoderne Millan benytter sig af kan anfægtes med gode argumenter.

Jeg vil gerne være med til at forfatte noget hvis det skal være

Link til indlæg
Del på andre sites