Hop til indhold

Vores hund på 6 år piver..

Gæst lenep85
 Share

Recommended Posts

Hej..:-D

Vi har et stort problem som jeg håber i kan hjælpe os med.

Vi har idag fået en klage fra vores naboer, der siger at vores hund piver hver dag, når vi ikke er hjemme, og at det åbenbart har stået på i lang tid, hvilket vi selvfølgelig ikke har været klar over.

Hans adfærd har ikke ændret sig overfor os, og han virker ikke til at have smerter eller noget.

Nu er ingen af os de store hunde eksperter:damn:, så vi aner ikke hvad vi skal stille op. Vi har forsøgt med godbidder osv, men der sker ingen ændring.

Håber i kan hjælpe:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak:-D

Jamen vi har egentlig ikke gjort noget bestemt da vi lærte ham at være alene. Vi var selvfølgelig ikke væk fra ham så lang tid i starten, men der udover har det egentlig gået meget fint. Det er også derfor vi undre os over, at det lige pludselig er kommet:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak:-D

Jamen vi har egentlig ikke gjort noget bestemt da vi lærte ham at være alene. Vi var selvfølgelig ikke væk fra ham så lang tid i starten, men der udover har det egentlig gået meget fint. Det er også derfor vi undre os over, at det lige pludselig er kommet:vedikke:

Jeg ved det heller ikke. Det var bare min første tanke, når han kun piber, når han er alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :vinken:

Har der været nogle forandringer i hverdagen her på det sidste (eller så langt tilbage naboerne nu siger det har stået på) Her tænker jeg andre rutiner med og omkring hunden, f.eks gåture på anderledes tidspunkter, familieforøgelse osv.

Har der været en periode (perioder) hvor I har været meget hjemme, f.eks ferie el. sygdom, sådan at han måske kunne have "glemt" at det er ok at blive ladt alene igen, når hverdagen begyndte ?

Giver I ham ligeså meget opmærksomhed som I altid har gjort ?

Uuuha ... der er mange ting der kan spille ind. Jeg ville, som de andre også foreslår, benytte juleferien til at træne alene hjemme, altså gå fra ham nogle få minutter af gangen, og langsomt øge tiden. (og optag ham så I kan høre hvornår filmen knækker, så I fra start har et udgangspunkt)

Håber det løser sig :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar.

Hvor er det dejligt i gider tage jer tid til det:5up:

Tror helt sikker jeg vil kunne bruge nogle er jeres fif, og så håber jeg at det løser sig. Det er jo både synd for vores hund og vores naboer:-D

Link til indlæg
Del på andre sites