Hop til indhold

Motor spam

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Sne, marker, verdens bedste hundeven og kampen om den døde sko:

_MG_7742.jpg?t=1293294195

_MG_7754.jpg

Når man ikke har så lange ben, kan man da bare kaste sig gennem luften i stedet :lol:

_MG_7761.jpg?t=1293294702

Var der en hest der sagde noget?!

_MG_7792.jpg?t=1293294736

Gi' slip! MIN snor :evil:

_MG_7800.jpg?t=1293294736

Or else..!!

_MG_7811.jpg?t=1293294736

JEG ER EN HAAAAAAJ

_MG_7812.jpg?t=1293294736

Pisos'

_MG_7815.jpg?t=1293294736

Og så starter vi forfra

_MG_7838.jpg?t=1293294736

ARRGHH

_MG_7842.jpg?t=1293294993

_MG_7902.jpg

Og så faldt der lidt ro over basserne..

_MG_7843.jpg?t=1293294993

_MG_7863.jpg?t=1293294993

:hjerte:

_MG_7864.jpg?t=1293294993

_MG_7865.jpg?t=1293294993

_MG_7866.jpg?t=1293294993

_MG_7888.jpg

_MG_7917.jpg

_MG_7944.jpg?t=1293295230

_MG_7945.jpg?t=1293295230

_MG_7946.jpg?t=1293295230

Gismo DSG og Fister pomeranier (de gider bestemt ikke være ude :fornaermet:)

IMG_0009.jpg

IMG_0089.jpg

Og til sidst (ja, i nåede faktisk enden), en serie billeder der er klippet sammen:

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

T

Hvor er de bare søde, når de står næse mod næse :hjerte:

Lurede lidt på dine indstillinger, kører du manuel ?

Ja manuel, men har vist kun ændret på lukketiden. Kiggede lige, de er allesammen blænde 5,6 og iso 400 (den står vist på auto) og så startede jeg på lukketid 250 og senere 500.

Men har redigeret bagefter, for sneen var rimelig blå.

Link til indlæg
Del på andre sites

T

Ja manuel, men har vist kun ændret på lukketiden. Kiggede lige, de er allesammen blænde 5,6 og iso 400 (den står vist på auto) og så startede jeg på lukketid 250 og senere 500.

Men har redigeret bagefter, for sneen var rimelig blå.

Det var nemlig det at alle billederne var med samme indstillinger der fik mig til at spørge ;-)

Jeg bruger altid AV til billeder, synes tit det går helt galt med manuel *G*

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var nemlig det at alle billederne var med samme indstillinger der fik mig til at spørge ;-)

Jeg bruger altid AV til billeder, synes tit det går helt galt med manuel *G*

Jeg fatter bare mere af lukketiden end jeg gør af blænden :genert: Og så går det jo altid hurtigt, så glemmer at ændre undervejs..

Jeanette, nogle gange hvis jeg synes lyset er rigtig svært, så sætter jeg den på auto og tager et billede, så får jeg en bedre ide om hvad det er jeg skal gå efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, de ser så dejlige ud sammen :lun: 2 bedste venner, der virkelig giver den gas!

Og den lille laksemås ser slet ikke ud til at fryse i sneen :-D

Hvem har måtte ofre sin varme støvle??

Nej han fryser overhovedet ikke :-D Aner ikke hvem der engang har ejet støvlen, men heldigvis ikke mig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter bare mere af lukketiden end jeg gør af blænden :genert: Og så går det jo altid hurtigt, så glemmer at ændre undervejs..

Jeanette, nogle gange hvis jeg synes lyset er rigtig svært, så sætter jeg den på auto og tager et billede, så får jeg en bedre ide om hvad det er jeg skal gå efter.

Hvis du bedst kan lide lukketiden, så kør på lukketidsprogrammet TV, der vælger du lukketiden og kameraet vælger så blænden.

Du skal mindst have 1/500 og med en lys hund, burde du i normalt vejr kunne gå højere op.

Blinker blændertallet i søgeren, så er det fordi der ikke er lys nok, og du er så nødt til at hæve iso, eller sænke lukketiden, men har du den på 1/500 og vil have skarpe actionbilleder, så kan du ikke sænke mere og derfor er der kun iso tilbage at stille på.

Bliver billederne mørke og blændetallet ikke blinker, så kan du overbelyse med +/- knappen, bliver de for lyse, så underbelyser du

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du bedst kan lide lukketiden, så kør på lukketidsprogrammet TV, der vælger du lukketiden og kameraet vælger så blænden.

Du skal mindst have 1/500 og med en lys hund, burde du i normalt vejr kunne gå højere op.

Blinker blændertallet i søgeren, så er det fordi der ikke er lys nok, og du er så nødt til at hæve iso, eller sænke lukketiden, men har du den på 1/500 og vil have skarpe actionbilleder, så kan du ikke sænke mere og derfor er der kun iso tilbage at stille på.

Bliver billederne mørke og blændetallet ikke blinker, så kan du overbelyse med +/- knappen, bliver de for lyse, så underbelyser du

Helt sikkert, det skal jeg prøve i morgen :-D Tusind tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay! Efter en 40 billeder hvor jeg ikke fattede en dyt, så skete der pludselig noget :-D Tusind tak for tips, Rene.

De to første synes jeg især blev super gode!

.. Men hov, photobucket æder altså en hel del af farven? Prøv at se denne vedhæftning, en optagelse af min skærm, der er skarpheden godt nok dårligere men farverne ligner meget mere dem jeg har her:

[ATTACH]37353[/ATTACH]

_MG_8095.jpg?t=1293386493

_MG_8076.jpg?t=1293386493

Og det her blev ret godt af Motor, ærgeligt at Laki så blev uskarp

_MG_8023.jpg

_MG_8075.jpg

_MG_8077.jpg

_MG_8087.jpg?t=1293387086

Laki i fuldt firspring

_MG_7997.jpg

_MG_8118.jpg

Og Motor - meget smuk, meget døv :rolleyes:

_MG_8126.jpg

_MG_8148.jpg

Tjek lige engang, jeg har formået at stille skarpt på øjnene og ikke snuden for en gangs skyld :engel:

_MG_8164.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne godt have øget blænden, din lukketid er på det første 1/1000 og blænde 5, så der ville være plads nok til anden blænde (hvis du vil have mere skarpt i billede-fladen)

At farverne "dør" på nettet, skyldes ofte man tager billederne i adobe rgb, konvertere du dem til sRgb inden upload, så er farvener der, her er en forklaring på det

sRGB vs. Adobe RGB

Det er ikke altid lige nemt at ramme rigtig med fokus, jeg kasserer også mange billeder på den baggrund, går ud fra du har sat kameraet til AI-servo

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne godt have øget blænden, din lukketid er på det første 1/1000 og blænde 5, så der ville være plads nok til anden blænde (hvis du vil have mere skarpt i billede-fladen)

At farverne "dør" på nettet, skyldes ofte man tager billederne i adobe rgb, konvertere du dem til sRgb inden upload, så er farvener der, her er en forklaring på det

sRGB vs. Adobe RGB

Klart, tror jeg forstår logikken i det første og major AHA til nummer 2 :-D

Det er ikke altid lige nemt at ramme rigtig med fokus, jeg kasserer også mange billeder på den baggrund, går ud fra du har sat kameraet til AI-servo

AI fokus, er servo bedre?

Link til indlæg
Del på andre sites