Hop til indhold

Skal lige have lidt luft - ungdyr ;o)


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Møffe har jo ellers altid været sådan en nem-nem teenage-hund. Indkaldet har haltet lidt ind i mellem og ellers ikke det store. Hjemme har han altid været rolig.

 

Men det har da godt nok ændret sig! :shock:

 

Datoen var d. 13.december (jeps, datoen har lagt stilen), hvor Møffes forvandling fra dejlig hund, til hormondyret fra helvede begyndte :mrgreen:

 

Det startede blidt ud, Møffe begyndte såmend bare at forelske sig i diverse damer, for de var jo bar' så dajlig :hjerte: Og glemme dem gjorde man jo heller ikke med det samme. Men jeg mente jo, at et styks forelsket, pivende hanhund var til at overleve og billigt sluppet, hvis der ikke skete mere! Det gik jo over efter en 10minutter :engel:

Men en ulykke kommer sjældent alene!

For herefter gjaldt det indkaldet. Han gik fra at have et acceptabelt-rigtig godt indkald til... Ja...? Pt er han pænt meget døv! Idag lavede han den værste, noget han ALDRIG før har gjort. Jeg lod ham løs, med linen efter sig, da han skulle hilse på Jayson - og han spurtede og spurtede og spurtede ud mod vejen, fuldstændig døv over for min kalden! :shock: Heldigvis kun en nærmest ubefærdet villavej, men anyways! Jeg skreg "Møffe!", om han reagerede ved jeg ikke, men han kom i hvert fald frem få sekunder efter - men ikke for at komme over til mig, selvfølgelig nej :roll: Så mig spurte over og få fat i linen og så hedder det ellers: Løs = completely and 100% no go! Indtil han forhåbentligt en dag reagerer igen.

Derudover så har han glemt hvad lineføring er. Gå pænt, uden at trække? Nix! Det eksisterer ikke rigtig i hans verden længere. Og når jeg stopper op, hvad gør kræet så? Han står sørme og siger "uuuuhh, piiiiiv, uuuuuh, piiiiv! Moar, det kaaan du altså ikke være bekendt :megaked: " :mrgreen: Og er der en hund at spotte inden for 150meters afstand, så er kontakten så'n pænt meget fuldstændig væk. Han læner sig pænt til siden for at kigge forbi mig, mens jeg står og siger "Møøøffe, se hvad mor har? Nam nam nam!" :lol:

 

Åhjo, og så skulle jeg have været til julefrokost i dag, så'n kl. 2... Men efter nærmest ingen søvn oven på en hektisk går-dag kunne jeg jo ikke hænge sammen og når man er så træt, så er man bare til besvær, når man er til selskab... Og var det fordi jeg kom sent i seng? Nix (ok, det gjorde jeg også, men kom tidligt nok i seng)! Jeg havde bare et kræ, der ikke mente, at man skal sove om natten :shock: Så han sprang op og ned og op og ned fra sengen konstant i jeg ved ikke hvor lang tid og jeg blev jo vækket hver evig eneste gang :lol: Og jeg nåede aldrig at tage ham på fersk gerning og sige "nej" (så'n, for at sætte en stopper for galskaben), for jeg nåede jo liiiige akkurat at falde i søvn, inden Møffe flyttede sig igen. Til sidst huskede jeg da heldigvis på, at jeg jo sover i en sovesofa :klap: Så jeg fik lavet den om til en sofa, men lod være med at vende den, så jeg har sovet på "ryglænet" i nat, mens sæddet agerede mur (og den var ikke let at komme op over, kan jeg hilse og sige fra mig selv) mellem mig og Møffe :mrgreen: Stakkels kræ var ret forvirret over det, men faldt vist omsider til ro! Tror jeg... Jeg fik i hvert fald omsider lov til at sove!

 

Og ja, så er han bare generelt rastløs for tiden, er du vimmer... Lige nu er han vist meget rolig, men vi er så også lige kommet tilbage fra tur... Selvom det ikke altid betyder noget! I går gik jeg tur med ham kl. 14, en time - han lagde sig ikke til at sove rigtig før kl. 23 :shock:

 

Så jeg tror helt klart, at vi er ramlet ind i den der psykiske kønsmodning nu :engel: Og jeg har meget ondt af mig selv! :mrgreen: Og synes for første gang længe, at jeg er enig med mine forældre om, at vi ikke skal have hvalp - så'n, lige nu i hvert fald :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej altså Møffe.. Han lyder lidt som Nelson. Jeg sidder lige pt inde på mandens gamle værelse med hundedrengen, da han er ved at drive alle til vanvid med sin rastløshed. Hunden har snart krattet al malingen af svigermors døre. Hver gang nogen går ud vil Nelson med:)

Og Nelson besluttede at efterlade mig på gåturen og flytte hjem til en rar mand med en spaniel og en lab. Så manden måtte lige over og levere min hund tilbage. Tossede dreng. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej altså Møffe.. Han lyder lidt som Nelson. Jeg sidder lige pt inde på mandens gamle værelse med hundedrengen, da han er ved at drive alle til vanvid med sin rastløshed. Hunden har snart krattet al malingen af svigermors døre. Hver gang nogen går ud vil Nelson med:)

Og Nelson besluttede at efterlade mig på gåturen flytte hjem til en rar mand med en spaniel og en lab. Tossede dreng. :-D

 

Frække Nelson! :mrgreen:

 

Møffe kratter heldigvis ikke i noget, han har ikke engang gjort vores juletræ noget. Han kan bare ikke finde ud af at sove, men vandrer fra den ene til den anden, til stuedøren osvo :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh hvor jeg kender det, og du har min dybeste medlidenhed :ae:

 

Jeg kan så fortælle dig, at hos Luna er det så småt ved at gå over igen og jeg begynder at kunne se hvilken vidunderlig hund hun ender med at blive, og så vidt jeg husker, så er Møffe 3-4 måneder yngre end Luna, så du skal bare lige holde ud i 3-4 måneder :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

:bighug:.. Det sal nok komme igen!! Det kan være at der er nogle løbske tæver i jeres område i øjeblikket måske??

 

Det kan være at du skal have fat i rigtig lang line, hvis du ikke allerede har det:5up:.. så kan du jo arbejde på det indkald som Møffe har skubbet bagerst i hukommelsen.:lol:

 

Men ja, der kan komme noget "rigtig sjovt" ud af indkald som fejler. Freya plejer jo også at have hø i ørerne når vi er på marken, men jeg plejer at lade hende hoppe rundt i sneen og stampe - regner jo ikke med at hun kan få fat på noget under jorden nu her... så jeg var et stykke væk og lavede lidt øvelser med Joey indtil hun kom af sig selv.. MEN her i nat kastede hun altså 3 hele mus smurt ind i mavesyre op:badr::scared:.... nam nam.:scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årrh troede ellers lige at Møffe var sådan en engel! Han lyder rimelig irriterende - velkommen til vores liv :mrgreen:

 

 

Ej, jeg føler en lille smule med dig, det er trods alt sjovere når hunden gør gakkede ting end når den bare ikke kan være i ro i et enkelt lillebitte splitsekund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh hvor jeg kender det, og du har min dybeste medlidenhed :ae:

 

Jeg kan så fortælle dig, at hos Luna er det så småt ved at gå over igen og jeg begynder at kunne se hvilken vidunderlig hund hun ender med at blive, og så vidt jeg husker, så er Møffe 3-4 måneder yngre end Luna, så du skal bare lige holde ud i 3-4 måneder :blink:

 

Håh, 3-4mdr? Det er jo laaang tid og han er jo en stor race, så det er sikkert kun længere! :megaked::mrgreen:

 

:bighug:.. Det sal nok komme igen!! Det kan være at der er nogle løbske tæver i jeres område i øjeblikket måske??

 

I doubt it. Jeg har endnu kun oplevet Møffe forelsket, EFTER han har haft snuden oppe i a-r*v på tæverne. Og så er løbetid sådan set underordnet hos ham :stupid: :lol:

 

Det kan være at du skal have fat i rigtig lang line, hvis du ikke allerede har det:5up:.. så kan du jo arbejde på det indkald som Møffe har skubbet bagerst i hukommelsen.:lol:

 

Jeg har en langline, men kæft, det er besværligt... For så kommer der en hund og man er nød til at samle den op, så der ikke går totalt kludder-mudder i den, med hunde, der er fanget i linen... Det har vi prøvet nogle gange... Så jeg kommer nok ikke til at bruge den så meget igen :vedikke: Og så skal den afkortes... 50kg. hund og 25meter line er altså pænt halvfarlig :shock:

 

Men ja, der kan komme noget "rigtig sjovt" ud af indkald som fejler. Freya plejer jo også at have hø i ørerne når vi er på marken, men jeg plejer at lade hende hoppe rundt i sneen og stampe - regner jo ikke med at hun kan få fat på noget under jorden nu her... så jeg var et stykke væk og lavede lidt øvelser med Joey indtil hun kom af sig selv.. MEN her i nat kastede hun altså 3 hele mus smurt ind i mavesyre op:badr::scared:.... nam nam.:scared:

 

Uf og ad og absolut IKKE nam nam! :shock::badr:

 

Stakkels dig :ae:

 

Nårh Møffe er blevet løbsk :lun:

 

 

Bare rolig, det går over igen :ae:

 

Hmmm, enten er Dorte syg eller også har hun læst forkert - den smiley :lun: kan umuligt passe med hormon-ungdyr :mrgreen:

 

Årrh troede ellers lige at Møffe var sådan en engel! Han lyder rimelig irriterende - velkommen til vores liv :mrgreen:

 

 

Ej, jeg føler en lille smule med dig, det er trods alt sjovere når hunden gør gakkede ting end når den bare ikke kan være i ro i et enkelt lillebitte splitsekund :lol:

 

Pænt irriterende, oui! Er bare glad for, at han ind til videre stadig synes, at det er en god idé at sove...! :x: Han må squda også være træt oven på i går og i nat :shock: Det var jo helt sindssygt med den aktivitet! :lol:

 

Nåmen, det gode ved, at man ikke kom med til julefrokost er, at man kan guffe masser af lækker juleslik :lun: Og inden længe lave ris a l'amande :mums:

 

Og psst, engel? Kan du ikke huske, da han lokkede mig ud i en rådden bæk? :mrgreen:

 

Ai, men han er nu meget sød, når han ikke er slem :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så skal den afkortes... 50kg. hund og 25meter line er altså pænt halvfarlig :shock:

 

Ja, der kan da vist godt ryge en skulder på det nummer, Luna har en 20 meter line og når hun har 20 meter tilløb til noget, så bliver der altså trukket til, så kan jeg slet ikke forestille mig hvor meget træk en 50 kilo hund kan lave :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der kan da vist godt ryge en skulder på det nummer, Luna har en 20 meter line og når hun har 20 meter tilløb til noget, så bliver der altså trukket til, så kan jeg slet ikke forestille mig hvor meget træk en 50 kilo hund kan lave :shock:

 

Præcis. Har jo brugt den lidt her på det sidste... Men der er altså situationer, der hvor han sætter fuld skrue på, hvor jeg bare må lade ham løbe. Så afkortes, det skal den, så jeg har bedre mulighed for at stoppe ham!

 

Overvejer dog om jeg ikke bare skal investere i en dyr, men til gengæld rigtig robust, flexline... Det er noget mere sikkert og langt nemmere at administrere og styre.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor gammel er møffe ? er det 2. omgang lømmelalder I er igang med?

 

Jeg bruger longe ( de kan købes i Harald Nyborg for 50 kr) de er 15 meter- og de fungerer fortræffeligt.

 

Når han går i kortere snor, så trækker jeg bare linen efter os-

Vi har kun haft et uheld- hvor vi var i skoven med en anden longe hund- de fældede mig lige med et par rundture om mine ben, og så lå jeg ligsom i sneen- men ellers er det uden uheld. Jeg foretrækker den, fremfor flexen-

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor gammel er møffe ? er det 2. omgang lømmelalder I er igang med?

 

Jeg bruger longe ( de kan købes i Harald Nyborg for 50 kr) de er 15 meter- og de fungerer fortræffeligt.

 

Når han går i kortere snor, så trækker jeg bare linen efter os-

Vi har kun haft et uheld- hvor vi var i skoven med en anden longe hund- de fældede mig lige med et par rundture om mine ben, og så lå jeg ligsom i sneen- men ellers er det uden uheld. Jeg foretrækker den, fremfor flexen-

 

Det burde være den 3. og sidste nu, hvis altså vi medregner den halve kønsmodning :-D

 

Hm, må kigge på sådan en longe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis. Har jo brugt den lidt her på det sidste... Men der er altså situationer, der hvor han sætter fuld skrue på, hvor jeg bare må lade ham løbe. Så afkortes, det skal den, så jeg har bedre mulighed for at stoppe ham!

 

Overvejer dog om jeg ikke bare skal investere i en dyr, men til gengæld rigtig robust, flexline... Det er noget mere sikkert og langt nemmere at administrere og styre.

 

En flexline er helt klart nemmere at styre, men den giver jo så heller ikke lige så meget frihed, så jeg ville skifte i mellem de to alt efter hvor I er og hvor mange fristelser der er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad regner du som halv?

Forhåbentlig ikke 7 måneders, min er godt nok noget strid..........Mærkelig man ikke husker det fra gang tll gang.

Jeg synes det er /var nogle måneder nu

og så igen nogle måneder omkring 18-21 måneder ??

Link til indlæg
Del på andre sites

En flexline er helt klart nemmere at styre, men den giver jo så heller ikke lige så meget frihed, så jeg ville skifte i mellem de to alt efter hvor I er og hvor mange fristelser der er.

 

Jeg regner med at købe den på 8 meter, tænker at det må være nok :hmm: Prisen er i hvert fald højere end jeg synes om! :shock: Men så har han trods alt 16 meter fra ende til anden :mrgreen: Jeg har jo ikke rigtig nogle venlige steder her. Parken er der næsten altid en hund i ét eller andet sted og de gode snusesteder er der masser af (dem, som hunden allerede har en opbygget fornemmelse af er gode og derfor spurter hen til :mrgreen:). Og skoven + langline = umuligt :shock:

 

:lol::lol::lol: Ja! - Men, til Møffes forsvar skal lige nævnes, at han jo troede du havde gummistøvler på.. ;-)

 

Riiiiiight! :lol:

 

Men han kom da løbende tilbage til sidst :mrgreen: EFTER jeg var brudt igennem isen :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad regner du som halv?

Forhåbentlig ikke 7 måneders, min er godt nok noget strid..........Mærkelig man ikke husker det fra gang tll gang.

Jeg synes det er /var nogle måneder nu

og så igen nogle måneder omkring 18-21 måneder ??

 

Den halve kønsmodning er omkring 16ugers alderen ca.

Den fysiske er omkring, ehm, 7-12mdrs alderen vist nok, +/-

Den psykiske omkring 15-24mdrs. alderen +/-

 

Und gefair! Og staveplade.

 

Jeg husker næppe tallene helt præcist :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg regner med at købe den på 8 meter, tænker at det må være nok :hmm: Prisen er i hvert fald højere end jeg synes om! :shock: Men så har han trods alt 16 meter fra ende til anden :mrgreen: Jeg har jo ikke rigtig nogle venlige steder her. Parken er der næsten altid en hund i ét eller andet sted og de gode snusesteder er der masser af (dem, som hunden allerede har en opbygget fornemmelse af er gode og derfor spurter hen til :mrgreen:). Og skoven + langline = umuligt :shock:

 

 

 

Riiiiiight! :lol:

 

Men han kom da løbende tilbage til sidst :mrgreen: EFTER jeg var brudt igennem isen :evil:

 

Du skal nok blive glad for en flexi:5up:.. jeg kunne ikke undvære mine..:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den halve kønsmodning er omkring 16ugers alderen ca.

Den fysiske er omkring, ehm, 7-12mdrs alderen vist nok, +/-

Den psykiske omkring 15-24mdrs. alderen +/-

 

Und gefair! Og staveplade.

 

Jeg husker næppe tallene helt præcist :-D

 

Nå så er jeg rolig igen, pyha......

Jeg bruger altid longen i skoven- hvorfor mener du det er umuligt?

Når min er i snoren og så sidder fast- får han en retur kommando-så kommer han tilbage af samme vej, og problemet er løst.

Jeg brugte aldrig lang line til mine schæfere-men de kunne også altid gå løs (det kommer ham her ikke til , tror jeg) men jeg synes det er utrolig afslappende at gå med den- jeg nyder det virkeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal nok blive glad for en flexi:5up:.. jeg kunne ikke undvære mine..:engel:

 

Jeg var også meget trist den dag, min gik i stykker! Min veninde købte den til mig for en tre år siden til 50kr. Den PÅSTOD at den var 8m lang og kunne klare op til 50kg.

 

Men den var kun 5meter og den gav altså op efter 5 dage med Møffe. Og helt op gav den på 6. dagen, så ville den slet ikke noget længere :lol: Der er ikke så meget flexi over den mere! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå så er jeg rolig igen, pyha......

Jeg bruger altid longen i skoven- hvorfor mener du det er umuligt?

Når min er i snoren og så sidder fast- får han en retur kommando-så kommer han tilbage af samme vej, og problemet er løst.

Jeg brugte aldrig lang line til mine schæfere-men de kunne også altid gå løs (det kommer ham her ikke til , tror jeg) men jeg synes det er utrolig afslappende at gå med den- jeg nyder det virkeligt.

 

Hm, ehm, tror Møffe er en idiot til det der retur-halløj. Han fatter det ikke rigtigt :vedikke: Så jeg spår store tålmodighedsproblemer fra vores begges side og jeg er overbevist om, at Møffe bliver ret så fornærmet, når han for 10.ende gang skal finde en eller anden form for vej tilbage - kender jeg ham ret, vil han mene, at det hele er min skyld :fornaermet:

 

Har prøvet at lære ham det fra han var lille, det er bare ikke lykkedes :vedikke:

 

Og kan godt forstå du er rolig - glæd dig nu til den psykiske kønsmodning, den er så *host* dejlig :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

hæhæ

jeg prøver at nyde processen.............er det ikke sådan man skal sige.

 

mine returøvleser blev indlært med fiskefrikadeller foran snuden- så det gik ret nemt- og han ved jeg bliver så glad, når han blærer sig, med de rigtig svære ting............. at der ofte vanker en godbid- ( jeg har ham mistænkt for at have mere kontrol med godbidsautomaten end jeg umiddelbart forventer:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

hæhæ

jeg prøver at nyde processen.............er det ikke sådan man skal sige.

 

mine returøvleser blev indlært med fiskefrikadeller foran snuden- så det gik ret nemt- og han ved jeg bliver så glad, når han blærer sig, med de rigtig svære ting............. at der ofte vanker en godbid- ( jeg har ham mistænkt for at have mere kontrol med godbidsautomaten end jeg umiddelbart forventer:engel:

 

Jeps, man skal have masser af humor i disse perioder! :mrgreen:

 

Og dejligt at det lykkedes for dig med returøvelsen. Det kunne nok også lykkes for os, hvis jeg virkelig virkelig lagde kræfter i det. Men orker ikke :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...