Gæst Gismo hunden Skrevet December 27, 2010 Rapporter Share Skrevet December 27, 2010 Hånden på hjertet - samler du altid din hunds efterladenskaber op? Når man spørger hundeejer om dette, så er svaret altid eller næsten altid - ja Men nu hvor der ligger en masse sne er det meget let, her hvor jeg bor, at se det ikke altid sker. Der ligger en del efterladenskaber og det er ulækkert. Hånden på hjertet, jeg har også glemt posen i ny og næ, men fra nu af vil jeg samler op uanset hvor hundi "gør" det. Hvad med dig - samler du op efter din hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Ja. Med mindre hans kider på skidemarken, eller har dårlig mave, dog skraber jeg gerne dårlig mave, hvis det er på et fortov! Her forleden samlede jeg ikke en op, snedriven kunne holde til at aslan sked på den, men den havde ikke holdt til at jeg stilte mig på den Men her i Ringe samler kun få op, desværre, det er vildt klamt nu her når sneen forsvinder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Nej - jeg samler sjældent op, men hvis jeg går i byen, er på træningspladsen, til konkurrencer eller andre steder, hvor der færdes mennesker, så samler jeg altid op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Oftest.. Er det f.eks i et grønt område væk fra stien, gør jeg ikke. Heller ikke under buskadser o.lign.. Det gids jeg ikke.. Og har oplevet et par gange at sneen "slugte" lorten, så jeg ikke kunne finde den. Jeg gider ikke bruge længe på at grave efter den... Og her for noget tid siden havde jeg noget bøvl med en tandbyld, var hundesyg, kastede op hele tiden og havde det af helvedes til. Der sked Basse i kanten af grusstien (og udenfor vores boligforenings område), der skubbede jeg altså pænt sne over, kiggede mig rundt og gik videre :pift: Men der er RIGTIG mange der ikke samler op her i boligforeningen, på trods af trusler om bøder, og stativer med poser og spande ved hver 20. meter.. Og så snart sneen kommer VÆLTER det frem med lorte alle steder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Ja, jeg samler op. Undtagen hvis hun sætter sig inde på marken, hvor folk ikke går. Men ellers samler jeg op.. Også hvis det er dårlig mave, så bruger jeg bare en del flere poser. Jeg synes det er noget svineri, at folk her i bebyggelsen ikke samler op efter deres hunde, der sætter sig og skider lige udenfor min opgang:evil: Vi har en kæmpegræsplæne/fodboldbane bagved blokkene, der samler folk heller ikke op.. Bla ham gutten, der bor i min opgang, og han har en datter, der leger deromme om sommeren.. Svineri!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Nej - jeg samler sjældent op, men hvis jeg går i byen, er på træningspladsen, til konkurrencer eller andre steder, hvor der færdes mennesker, så samler jeg altid op. Går du ikke også på egne marker? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Oftest.. Er det f.eks i et grønt område væk fra stien, gør jeg ikke. Heller ikke under buskadser o.lign.. Det gids jeg ikke.. Og har oplevet et par gange at sneen "slugte" lorten, så jeg ikke kunne finde den. Jeg gider ikke bruge længe på at grave efter den... Og her for noget tid siden havde jeg noget bøvl med en tandbyld, var hundesyg, kastede op hele tiden og havde det af helvedes til. Der sked Basse i kanten af grusstien (og udenfor vores boligforenings område), der skubbede jeg altså pænt sne over, kiggede mig rundt og gik videre :pift: Men der er RIGTIG mange der ikke samler op her i boligforeningen, på trods af trusler om bøder, og stativer med poser og spande ved hver 20. meter.. Og så snart sneen kommer VÆLTER det frem med lorte alle steder Øøøhhh, så snart sneen forsvinder.. Det andet giver ingen mening.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 . Heller ikke under buskadser o.lign.. Den der vogn er jeg faktisk også med på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 nææ overhovedet slet ikke altid! Nogen gange glemmer jeg at få pose med. Som regel skider hun i skoven og så gider jeg ikke samle op! eller i en grøft. Men går vi ned i byen eller skal jeg steder hen hvor hun kunne finde på at sætte sig et ret så dumt sted så har jeg da absolut poser med :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Går du ikke også på egne marker? Jo - en del af tiden + vi har et engstykke... er ikke så god til at gå steder, hvor der kommer andre mennesker, så hvis jeg træder i en hundelort, så er det givetvis fra egne hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Samler næsten altid op.... Dette gør jeg fordi, at hunden´s efterladenskaber også er en smittekilde, samt synes selv det er pisse ulækkert at jokke i en hundelort! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Ja;-). Medmindre det er på marken, eller hvis det er dårlig mave, og det er helt umuligt. Desværre er der nogle der er for dovne, og det bliver riiiigtig dæææjligt når sneen smelter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Ja jeg samler så også op i skoven.. Så jeg er tit set komme gående med en lortepose gennem hele skoven:mrgreen: Men da hun jo er i snor i skoven er det begrænset hvor langt væk hun kan komme fra stien, og så samler jeg op. Jeg bliver selv p*ssearrig, når jeg vader i en hundelort:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 på fortove, i byen og i fællesparker, samler jeg altid op. men i buskadset og udenfor stien, i skoven, samler jeg ikke op. dette er heller ikke nødvendigt, da robin altid løber et stykke ind i krattet, og placerer numsen så langt inde i en busk som overhovedet muligt.. hans yndlings hømhøm sted, er i brændenælderne... der samler jeg altså ikke op! men altså alle offentlige steder, hvor der kommer folk, samler jeg op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Irene Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Samler næsten altid op.... Dette gør jeg fordi, at hunden´s efterladenskaber også er en smittekilde, samt synes selv det er pisse ulækkert at jokke i en hundelort! Lige nøjagtig derfor samler jeg også op :5up: Meeeen, hvis hun gør det helt inde i et eller andet buskads, hvor jeg ikke lige kan komme til, så lader jeg det altså være. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Stort set altid. Nu bor vi i byen så jeg går aldrig hjemmefra uden at tjekke at jeg har poser med. Her for tiden har han dog dårlig mave så der kommer det hele altså ikke med, der skubber jeg lidt sne over det sidste Hvis vi er i en skov eller andre øde steder så samler jeg også op medmindre han er inde i et buskads eller lignende. Jeg bliver selv rasende over at andre lader deres hundes efterladenskaber ligge så jeg kan vist ikke være bekendt ikke at samle op selv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Ja jeg samler så også op i skoven.. Så jeg er tit set komme gående med en lortepose gennem hele skoven:mrgreen: Men da hun jo er i snor i skoven er det begrænset hvor langt væk hun kan komme fra stien, og så samler jeg op. Jeg bliver selv p*ssearrig, når jeg vader i en hundelort:evil: Det er præcis også sådan jeg gør, kommer gående med en pose lort og en Sheltie Det må sgu være et ømt syn. Jeg samler også op hvis han laver under en busk hvor vi bor. Der er ikke altid så langt fra buskene til folks haver. Lugten kan hurtig krybe ind i haverne. :damn: Men lige nu fejer gårdmanden sne så meget at han glemmer at tømme lortespandene - det er også klamt. Men lige nu varmer det også lidt om fingerne at samle op :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vic :) Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Både ja og nej, hvis han gør det på fortov eller andre befærdede steder, så ja! Men hvis han gør det i buskadser el. lign. så nej Jeg har da også glemt lorte posen i ny og næ /Victoria Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Før gjorde jeg ikke, for vi bor på landet. Men efter Sille havde hjerte/lungeorm i efteråret, samler jeg ALTID op. Hvis det er tyndt, tager jeg så meget jeg kan komme til. Der er en del ræve heromkring og tonsvis af snegle, så jeg håber at kunne formindske ved i hvert fald at samle mine hundes lorte op. Jeg samler også op inde i haven. Har købt et lager af billige prutte poser hos Netto Jeg var rundt med sedler til alle naboer med hund heromkring da vi fandt ud af at Sille havde orm, så jeg kan jo kun håbe på at de også samler op Jeg har altid samlet op hvis vi har gået i byer eller andre steder, bare ikke herhjemme, men det gør jeg så nu... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Jeg har altid en håndfuld poser i alle mine jakkelommer. Pt har jeg poser på rulle, så der er bare en hel rulle i jakken. Lommen bliver tjekket, inden jeg går ud, da mobilen ryger i samme lomme:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Ja det gør jeg.. Jeg gider ikke træde i andres hunde-høm-hømmere, så skal de heller ikke træde i en fra min Jeg har alttid 2 poser på håndtaget af snoen, og hvis de slipper op ved jeg som regl hvor man kan hive gratis poser ud af en holder, dem er der en del af her i byen, plus der heller aldrig er langt til en skraldspand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Det her er jo også en mulighed Gad godt vide hvor mange godbider det kræver at nå der til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Før gjorde jeg ikke, for vi bor på landet. Men efter Sille havde hjerte/lungeorm i efteråret, samler jeg ALTID op. Hvis det er tyndt, tager jeg så meget jeg kan komme til. Der er en del ræve heromkring og tonsvis af snegle, så jeg håber at kunne formindske ved i hvert fald at samle mine hundes lorte op. Jeg samler også op inde i haven. Har købt et lager af billige prutte poser hos Netto Jeg var rundt med sedler til alle naboer med hund heromkring da vi fandt ud af at Sille havde orm, så jeg kan jo kun håbe på at de også samler op Jeg har altid samlet op hvis vi har gået i byer eller andre steder, bare ikke herhjemme, men det gør jeg så nu... Lige netop pga. H/L ormene samler jeg også næsten altid op. Kan jo af gode grunde ikke samle op, hvis jeg ikke kan lokalisere bæ'en, så altid kan det ikke blive til Men ellers så kravler jeg også under buske osv. for at få samlet op - snegle og orme er jo bedøvende ligeglade med om lorten ligger på fortovet eller i en busk Men er faktisk ikke så frygtelig smart alligevel, påpegede manden for nylig.... For ude i vores egen have er vi frygtelig dårlige til at få samlet op andet end 2-3 gange om ugen her om efteråret og om vinteren. Og det bidrager vel lige så meget til smitten, som når det ligger på skovstierne Så det må vi til at begynde at gøre dagligt - Men så vidt jeg har hørt, så spredes smitten ikke i den her frost - Er det rigtigt? Ikke at lortene så bare skal have lov at ligge, men så kan vores have vente med at blive gennemgået for lort, når der ligger voldsomme mængder sne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Altså jeg samler sjældent op. Hvis Lua skider midt på fortovet gør jeg selvfølgelig. Men hun er ikke typen der skider med tilskuere tilstede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Er blevet ret dygtig til det - selv i Dyrehaven samler jeg op (der vrimler det med hestepærer og diverse dyre-bæ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts