Lille Louie Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Hånden på hjertet.. Jeg samler ALTID op. Hvis jeg har glemt at få pose med, hvilket sker yderst sjældent, samler jeg det op i et nedfaldet blad eller noget slikpapir, der er smidt på gaden fx. Total hellig (og lidt klam) mig 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Raenil Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Stort set altid - eneste undtagelse er når vi er ude i marken at gå. Jeg gider ikke vade i andres lort, så de skal ikke vade i Bellas. Så vi har gjort det til en vane at have ruller med lorteposer liggende i alt overtøj. Hvis i nogensinde kommer til Romervej, gider i så ikke rydde op efter jer? Jeg gider nemlig ikke diskutere med naboerne hvorfor i alverden jeg skulle rydde op efter andres hunde.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Ja, men det er dog sket at jeg har glemt poser eller at en af hundene har skidt helt inde i en busk eller en masse krat når vi har været på tur og så har det fået lov at ligge. Her udenfor plænen samler jeg op efter både mig og naboen. Den nye nabo kan åbenbart ikke forstå det, trods de tonsvis af sedler hun har fået og trods viceværtens påmindelser. Så nu bliver de pænt lagt hen ved siden af hendes dør, så vi andre slipper for at træde i dem og mine hunde ikke æder dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Samler næsten altid op.... Dette gør jeg fordi, at hunden´s efterladenskaber også er en smittekilde, samt synes selv det er pisse ulækkert at jokke i en hundelort! :5up: Samler også altid op! Skal siges, at jeg er en idiot til at huske poserne, men det er så en anden sag - det er "kun" et problem, når min rulle løber tør og jeg glemmer at sætte en ny rulle i i lommen Hvis jeg ikke kan finde Møffes skid er jeg så hellig, at jeg samler en anden op Vi har nogle buskadser, her hvor jeg går, og hvis han skider inde i dem, kravler jeg også ind og henter, hvis det er muligt (nogle gange er det ikke, da buskadset er for tæt). Jeg er nok lidt fanatisk, men synes IKKE, det er sjovt med hjerte/lungeorm og kræet har haft det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Så det må vi til at begynde at gøre dagligt - Men så vidt jeg har hørt, så spredes smitten ikke i den her frost - Er det rigtigt? Vil da i hvert fald tro, at de før, når de sådan bliver frosset ned? Det er i hvert fald det jeg trøster mig med, efter jeg i næsten en hel uge glemte at få høm-hømposer med og kræet tillod sig at skide på turen de fleste af disse dage :oops::oops::oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Ja, hvis man kan komme til at træde i det. Også hvis hun har dårlig mave - så bruger vi bare en pose ekstra. Det kan f.eks. være på fortov, græsplæner, ved andres og i egen have, etc. Har altid to poser i lommen. Knægten kan bedre lide at bruge godbidsposens rum, så der ligger også altid tre. Det er selvfølgelig sket vi ikke har fået samlet op. Hun går jo mest uden snor, og når det så er mørkt, kan det smutte at man lige får spottet, hvor den er og må opgive Nej, hvis det er på marken eller i skoven og sådanne nogle steder. Det her er jo også en mulighed Gad godt vide hvor mange godbider det kræver at nå der til. Ja, DET må vi træne på Fedt billede - det gav karma :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sonir Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Samler altid op, og når det så er sagt er det sket to gange at jeg ikke har samlet op. Den ene gang gemte kræet sig under en tjørnebusk og sked, og jeg kunne ikke komme derind uden at rive tøj og lemmer i stykker og anden gang var det meget mørkt og intet lys, så jeg kunne sgu ikke finde den da han var færdig. Jeg har kun haft hund siden maj, og der er rigtig meget der har ændret sig i mit syn på hunde og hunde ejere, og det med at samle lort op, det er noget der stadig pisser mig af, for det er ikke noget kønt syn. Vi færdes meget i naturen, og det kan godt være der ikke er meget befærdet, men det betyder ikke at jeg gider træde i eller glo på andres hundelorte. Så for mig et det klart at man skal samle op, så snart man ikke er på sit eget område. Det pynter hverken under skoen eller på helheds billedet når man kommer gående. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Jeg samler "altid" op - bortset fra når hun er rendt langt ind i noget krat, hvor der ikke er plads til mig. Jeg render rundt med en lillebitte lommelygte i lommen, så kan jeg nemlig også se at samle op i mørket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Næ det gør jeg ikke altid, for Vic er så irriterrende at han altid skal op af et højdedrag og skide, og gerne så lorten hænger fast på et træ (vi bor tæt ved noget naturområde) og der er ofte pænt stejlt, og jeg har før vrikket om på anklen i den gode sags tjeneste. Så ikke når han laver den slags stunts. Så får lorten lov til at ligge højt til vejrs. Der er vel heller ingen der falder over den. Hygiejnisk, nej. Men jeg forsøger faktisk at få ham til at lade være med at lave det nummer og har altid poser med, men han er utroligt vanskelig med hvor han vil sprede sit møg, det skal være på favoritstederne :stupid: Man kan vandre sig kortbenet. Han holder sig, indtil han får lov at gå til vejrs og skide :damn: Når vi er væk hjemmefra, er der sjovt nok ingen problemer. Det er kun i hans eget nærområde, han har sit favoritsted :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 På offentlige gå områder samler konsekvent op. På sportspladsen konsekvent. På marken, i skoven væk fra stien, under budskadser og sådanne sværtfremkommelige områder samler jeg ikke op. Vi bør gøre det alle steder alene pga. smitte med hjerte/lungeorm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 normalt ja så samler jeg skittet op men vis hun har tyndmave sånden tykflydene så opgir jeg på stedet det med man lige kan få fem grem op og resten leker tilbage den er spild af penge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Vi går normalt i skoven/ved marker og der samler jeg ikke op, men hvis vi går på fortorv og i byen/sportspladser samler vi op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vejse Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Hej, Håber i alle har haft en god jul:-D Ved ikke lige hvad der er med hunde ejer, vi elsker vores hund men når det lige kommer til den lille pølse står mange af.... Jeg er ikke hellig men mener at også mennesker uden vores interresse for hund skal have lov at nyde naturen.. Den med lige at have glemt tror jeg ikke på, Kører vi ind for at handle uden at have penge/dankort med.. Svaret er nok nej.... Går vi tur med vores 4 benede guldklump har vi nok også sørget for at have et par godbider i lommen... Vi tjekker alt, forventer at hunden lærer.. Hvad med os selv.. Hvor svært kan det værre:genert: Mvh. Vejse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Jeg samler "altid" op - bortset fra når hun er rendt langt ind i noget krat, hvor der ikke er plads til mig. Jeg render rundt med en lillebitte lommelygte i lommen, så kan jeg nemlig også se at samle op i mørket Hehe jeg har en stor stavlygte med, også fordi der er bælgravende mørkt omme på græsset:shock: normalt ja så samler jeg skittet op men vis hun har tyndmave sånden tykflydene så opgir jeg på stedet det med man lige kan få fem grem op og resten leker tilbage den er spild af penge. Spild af penge, tjaa måske, men jeg samler nu stadig så meget op jeg kan.. Og ja det kan godt betyde, at jeg må bruge 3, 4 eller 5 poser.. Men samler op, det gør jeg.. Hellere det end at nogen jokker i det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 normalt ja så samler jeg skittet op men vis hun har tyndmave sånden tykflydene så opgir jeg på stedet det med man lige kan få fem grem op og resten leker tilbage den er spild af penge. Det undre mig lidt der ikke samles op når der kommer dårlig mave ud. Er det ikke netop der chancen for at smitte andre hunde, eller dyr i al almindelighed, er størst. ? Omkring orm osv. må jeg indrømme, jeg ikke lige havde tænkt den tanke, hvilket gør jeg nu vil samle op altid. Også i krat og andre ufremkommelige steder. Hvis min hund er vild med at tømme ryggen et sted i krattet, så må andre hunde også søge der ind på et tidspunkt. Så det er ikke kun for syns skyld der skal samles op, det er også for at passe på hinandens hunde. PS: har lige gået langt med en pose lort - der var ingen spand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Hvis i nogensinde kommer til Romervej, gider i så ikke rydde op efter jer? Jeg gider nemlig ikke diskutere med naboerne hvorfor i alverden jeg skulle rydde op efter andres hunde.. Hehe, det må være den slags mennesker, der indtil flere gange har fortalt mig, at "vi er jo nogen, der ikke kan lide at træde i hundelorte". Det er sket, mens jeg var i fuld gang med at samle op, så det er jo en lidt forbløffende timing, men jeg har indtil videre sagt "Nå?! Ja, jeg kan nu godt li' det". Undtagen den gang, hvor jeg - efter at have samlet op - blot svarede damen "Ved du, hvor der er en postkasse?". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Hehe, det må være den slags mennesker, der indtil flere gange har fortalt mig, at "vi er jo nogen, der ikke kan lide at træde i hundelorte". Det er sket, mens jeg var i fuld gang med at samle op, så det er jo en lidt forbløffende timing, men jeg har indtil videre sagt "Nå?! Ja, jeg kan nu godt li' det". Undtagen den gang, hvor jeg - efter at have samlet op - blot svarede damen "Ved du, hvor der er en postkasse?". Det er eder sgu god humor :5up: Må jeg låne dem ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Det undre mig lidt der ikke samles op når der kommer dårlig mave ud. Den regel følger jeg også konsekvent, men der var nu én bestemt gang med vores forrige airedale, hvor det var umuligt. Lige i selve indganget til Strøget satte han sig engang uden varsel og det stod som et kæmpestort springvand ud af ham. Jeg kunne ikke gøre andet end at springe for livet og hyle de alle de stakkels mennesker, der kom bag os "Pas pååååååå!". Heldigvis var folk kvikke på fødderne, men jeg kunne intet gøre udover at blive stående og advare, mens jeg tænkte som en besat på, hvad dælen jeg skulle stille op. Heldigvis kom der en ung mand (ansat på MacDonald's) ud med kost og spand og klarede det for mig. Men ellers samler jeg altid op, også underlige steder, af hensyn til såvel træde-fare som smittefare. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Det er eder sgu god humor :5up:Må jeg låne dem ? Ork ja. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 30, 2010 Rapporter Share Besvaret December 30, 2010 Hehe, det må være den slags mennesker, der indtil flere gange har fortalt mig, at "vi er jo nogen, der ikke kan lide at træde i hundelorte". Det er sket, mens jeg var i fuld gang med at samle op, så det er jo en lidt forbløffende timing, men jeg har indtil videre sagt "Nå?! Ja, jeg kan nu godt li' det". Undtagen den gang, hvor jeg - efter at have samlet op - blot svarede damen "Ved du, hvor der er en postkasse?". For søren hvor dejligt med noget at grine af. Helt fantastisk :klap: Jeg tror vores naboer tror at vi er komplet tossede. Vi har kamera, pose og lommelygte hvis det er mørkt, med ude når Sille skal skide. Hun har diarré for tiden med blod i, så der skal lige dokumenteres, til senere bevismateriale (blev dog også brugt ved dyrlægen i dag, så hun kunne se det). Så min mand og jeg skiftes til at "jagte" hende ude i haven når hun har skidt, hvilket ca. er hver 3 time, for først at tage billede af det, for så møjsommeligt at "skrabe" det op vi nu kan i en pose... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret December 30, 2010 Rapporter Share Besvaret December 30, 2010 Altså, vores hunde sætter sig som regel begge to med bagdelen helt inde under et buskads eller i et krat, og der samler vi ikke op.... Når de en sjælden gang gør det andre steder, såsom stier, fortove, grønne områder eller lign. samler vi altid op. Må desværre indrømme, at vi ikke har været alt for gode til at få samlet op i sneen - og kan godt se, at det ikke bliver et kønt syn rundt omkring når sneen smelter:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret December 30, 2010 Rapporter Share Besvaret December 30, 2010 Ja, jeg samler op i byen. For jeg hader, at skulle samle andres hundelorte op foran min matrikel. Skov og mark ikke altid Ved tynd mave bruger jeg støvsuger :blink:(tror I på den?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret December 30, 2010 Rapporter Share Besvaret December 30, 2010 Når jeg har pose med samler jeg op, men det er sket mange gange at jeg har glemt posen, så gør jeg ikke . En dag havde jeg så dårlig samvittighed over at jeg ikke havde husket posen at jeg samlede hans (heldigvis faste) lort op med en bon og gik over i skraldespanden med den . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zigs Besvaret December 30, 2010 Rapporter Share Besvaret December 30, 2010 Jeg finder bare et sted, hvor man ikke behøver samle op: Grøftekanten, øde områder etc. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret December 30, 2010 Rapporter Share Besvaret December 30, 2010 De af jer der ofte glemmer poser, har i ikke overvejet sådan en holder til at sætte på snoren? Det behøver ikke at være et grimt stort plastickødben vi har sådan en i sort nylon så den er rimelig diskret og så kan det kun gå galt når rullen er tom :5up: Avifauna - Alt til dyrene Derudover har kæresten købt en port-a-poo så er det nemt at klipse den fyldte pose på snoren hvis der er langt til næste skraldespand :5up: Port-A-Poo - En velsignelse for hundelufteren! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts