Hop til indhold

Den mest legsyge race??


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Skal du også have en af dem:slem:

 

jeps - kan vi nå det inden de to års reklamationsret udløber, så kan jeg returnere Enzo :slem::slem: og få en lille kær og uskyldig hvalp :engel::engel: - som selvf. også bliver teenager.... hmmm hihi

 

Spøg til side. Min lille hæmoride bliver her :lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 77
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så må du melde dig til programmet - hun bliver ved med at gå igen :hmm:

 

Eii det bliver spændende hvad du ender med. Intet galt i tre hunde :slem::slem::slem::slem::slem::slem::slem:

 

- og hvem ved sit fulde fem vil have en Enzo - mini eller ej :lol::lol::lol::lol:

 

jeg vil! og jeg har ikke noget imod ikke at være ved mine fulde fem:blink:

 

ej, gør hun? Så det ikke i lørdags.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeps - kan vi nå det inden de to års reklamationsret udløber, så kan jeg returnere Enzo :slem::slem: og få en lille kær og uskyldig hvalp :engel::engel: - som selvf. også bliver teenager.... hmmm hihi

 

Spøg til side. Min lille hæmoride bliver her :lun::lun:

 

hehe, mysla var verdens nemmeste teenager, så hvis den nu slægter hende på i den henseende, så er det jo perfekt:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvilken type leg? De bordere jeg kende vil gerne lege med folk ja, især med en bold, men jeg har ikke set dem falde i svime over at der ligge et stakkels lille forladt æble som bestemt lige skal kastes op i luften eller rulles rundt med for sig selv, bare sådan fordi det er sjovt:blink:

 

men det gør de måske?

Især Hailey går i svime over nyfalden sne. han kaster sig rundt i koldbøtter, og kan lege meget med at grave i sneen og lede efter mus.

 

Nr 1 er dog hvis jeg vil være med i legen.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil! og jeg har ikke noget imod ikke at være ved mine fulde fem:blink:

 

ej, gør hun? Så det ikke i lørdags.

 

:rolleyes: :blink:

 

Ej ved det faktisk ikke. Har kun set det ene program og hørt dig fortælle om et andet hvor hun også var i :engel::oops::engel:

Men hun kunne garanteret godt tænke sig at bo i casa luckyluna :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil klart sige en Fox-terrier :5up: når der er gang i den - er der gang i hunden. Min fox blev så glad og fjollet når vi var ude at gå og der var nogen der kiggede på ham - så blev han så glad at han bare fjollede rundt. Blev engang spurgt om, hvor gammel han var og jeg svarede så bare "otte" - hvortil der blev spurgt "otte måneder?" - lidt flovt måtte jeg så sige nej, ÅR :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil klart sige en Fox-terrier :5up: når der er gang i den - er der gang i hunden. Min fox blev så glad og fjollet når vi var ude at gå og der var nogen der kiggede på ham - så blev han så glad at han bare fjollede rundt. Blev engang spurgt om, hvor gammel han var og jeg svarede så bare "otte" - hvortil der blev spurgt "otte måneder?" - lidt flovt måtte jeg så sige nej, ÅR :mrgreen:

 

Haha, det kan jeg godt nikke genkendende til. Havde også en fox terrier engang, og hun var det mest legesyge dyr jeg nogensinde har mødt. Og fuldstændig utrættelig. Kunne godt finde på at få en igen engang, de er altså noget så underholdende. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, det kan jeg godt nikke genkendende til. Havde også en fox terrier engang, og hun var det mest legesyge dyr jeg nogensinde har mødt. Og fuldstændig utrættelig. Kunne godt finde på at få en igen engang, de er altså noget så underholdende. :-D

 

:5up: har aldrig mødt en der var så legesyg som ham. Og jeg har set maaaange racer og har jo selv schæfer og en lab. blanding, men de når ikke en foxterrier til sokkeholderne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg tror også du skal ud i nogle af de mindre, hyperaktive terrier...

 

Men ellers tror jeg det er meget individuelt for hunden. Jeg har en cocker som tonsede rundt i sneen i 40 min igår uden for mit vindue - alene... Gravede huller, lavede playboy og kastede sne op i luften til ivrigt legegø...

 

Du får aldrig en kopi af den hund, du har nu.. Hunde er vist næsten lige så forskellige som mennesker... Du kommer til at elske den næste lige så højt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også du skal ud i nogle af de mindre, hyperaktive terrier...

 

Men ellers tror jeg det er meget individuelt for hunden. Jeg har en cocker som tonsede rundt i sneen i 40 min igår uden for mit vindue - alene... Gravede huller, lavede playboy og kastede sne op i luften til ivrigt legegø...

 

Du får aldrig en kopi af den hund, du har nu.. Hunde er vist næsten lige så forskellige som mennesker... Du kommer til at elske den næste lige så højt ;-)

 

hehe, problemet er så bare at mig og terrier på andre områder så ikke matcher så godt og der er jo andre kriterrier kommende hunde skal leve op til også udover legesyge:mrgreen:

 

Og nej, en kopi af Sheila findes næppe:megaked: Det behøver det så heller ikke at være, men nogle af kvaliteterne ville være dejligt. Og nej, jeg kommer ikke per automatik til at elske næste hund lige så højt. Jeg har jo nummer 2 og selvom jeg holder af mysla så når hun altså ikke op på samme niveau:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også flatter, som andre.. Simpelthen er super sjov race, de ser alle ud til at synes verden er en fest!

 

Og - så er de jo noget så kønne :hjerte:

 

Dét er de:lun: Og jeg elsker at de stepper med forpoterne.

 

Har du eksempler?

 

Men det er netop lige det der med at bare synes verden er for sjov:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Storpudel ! Min gamle dreng' date=' der blev næsten femten år, legede til den sidste dag i sit liv :hjerte:

Ham jeg har nu er stadig lidt "ny" og meget legeglad....[/quote']

 

Uha, har jo et blødt punkt for pudler:lun:

 

Kan du give eksempler på hvilken slags legesyge.

 

Vores gamle hund legede også til den sidste dag, men hun var ikke hitte på som, som sheila er, der kan lege med alt og tosse for sig selv:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil klart sige en Fox-terrier :5up: når der er gang i den - er der gang i hunden. Min fox blev så glad og fjollet når vi var ude at gå og der var nogen der kiggede på ham - så blev han så glad at han bare fjollede rundt. Blev engang spurgt om, hvor gammel han var og jeg svarede så bare "otte" - hvortil der blev spurgt "otte måneder?" - lidt flovt måtte jeg så sige nej, ÅR :mrgreen:

 

 

Jep... Flipsedyret ligner en der af ved at hoppe ud af sit go'e skind når vi møder folk :klap:

Hvis jeg nogensinde skulle få råd, så skulle jeg ha' en rigtig Foxterrier :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke sådan ud over dem jeg møder på min vej - men har endnu til gode at møde en sur flatter.. ^^,

 

Det havde jeg også indtil for nogle år siden, men så har jeg altså mødt et par stykker, der ikke liiiige har været Guds bedste børn. En del flatcoats har tendens til at lave "hyrdehundeangreb" og (det er min egen teori) at man gør sig selv en tjeneste ved at stoppe det fra start af. En flat er faktisk en ret stærk hund men skal helst ikke opdage det for tidligt i livet, for selvom det ikke er en skarp hund er der altså mere "kant" på dem i forhold til lab og golden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det havde jeg også indtil for nogle år siden, men så har jeg altså mødt et par stykker, der ikke liiiige har været Guds bedste børn. En del flatcoats har tendens til at lave "hyrdehundeangreb" og (det er min egen teori) at man gør sig selv en tjeneste ved at stoppe det fra start af. En flat er faktisk en ret stærk hund men skal helst ikke opdage det for tidligt i livet, for selvom det ikke er en skarp hund er der altså mere "kant" på dem i forhold til lab og golden.

 

Hvordan var din ?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Er der ikke nogen med flatter her på forum, der kan fortælle om de bare er lalleglade eller om de reelt har humor:mrgreen:

 

Min gamle flatter var langt fra lalleglad (var faktisk luddoven, med mindre man trænede med hende eller der var vand i nærheden) og lukkede helt af overfor voldsomme hunde, dem gad hun ikke og ville generelt helst lege med mennesker. Hun var også temmelig alvorlig og virkede lidt "hævet over pøblen", men hun var generelt ikke racetypisk. Alligevel havde hun sine favoritracer som hun ville lege med og dem kunne hun godt fjante rundt med selv som gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du mht. til andre hunde?.

 

næ sådan mere med hensyn til legesyge og hitte påsomhed:)

 

Synes det er svært at beskrive hvad jeg mener til folk der ikke har set sheila i aktion i hjemlige omgivelser.)

 

Især efter hun er blevet steriliseret har hun kun tænkt på 3 ting. Mad, lege og sove og ca i den rækkefølge:mrgreen:

 

Hun kan altid finde noget at lege med, igår aftes brugte hun en halv time på at lege med sig selv og en bamse og forsøge at få mig eller mysla med. Der var så ikke meget tilbage af bamsen, da hun var færdig:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

næ sådan mere med hensyn til legesyge og hitte påsomhed:)

 

Synes det er svært at beskrive hvad jeg mener til folk der ikke har set sheila i aktion i hjemlige omgivelser.)

 

Især efter hun er blevet steriliseret har hun kun tænkt på 3 ting. Mad, lege og sove og ca i den rækkefølge:mrgreen:

 

Hun kan altid finde noget at lege med, igår aftes brugte hun en halv time på at lege med sig selv og en bamse og forsøge at få mig eller mysla med. Der var så ikke meget tilbage af bamsen, da hun var færdig:lol:

 

Njah, jeg synes de fleste beskriver deres flatter som værende livlige ude, men rolige indendøre,... men hvis du nu ikke stimulerer den ordentligt, så skal den nok kravle på væggene. :lol:

 

Ej, spøg til side. Tror meget af det (hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt) er afhængig af hvordan man selv er og hvad man opfordrer hunden til bevidst eller ikke bevidst.

 

Men er der egentlig nogen der har nævnt dobermann i denne tråd?. De få jeg har kendt har da været ret foretagsomme hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Julius' mor

De to pudler jeg har/har haft kan lege med andre hunde i timevis. Både løbeleg og "slagsmålsleg". Ham jeg har nu vil gerne løbe efter bolde, min gamle dreng ville løbes efter med bolde... Begge leger/legede gerne med børn -trækkeleg, gemmeleg er et hit. Vi kan bruge lang tid på aktiveringsspil og den slags. Nemme hunde med en lidt lalleglad indstilling til livet.

Begge har været gode til at klovne/finde på lege selv. Julius er en ren kunstner med en bold. Han kaster den op i luften og griber den igen, sparker til den og fanger den osv.

Redigeret af Julius' mor
nyt påfund.
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...