Hop til indhold

Den mest legsyge race??

luckyluna
 Share

Recommended Posts

Njah, jeg synes de fleste beskriver deres flatter som værende livlige ude, men rolige indendøre,... men hvis du nu ikke stimulerer den ordentligt, så skal den nok kravle på væggene. :lol:

Ej, spøg til side. Tror meget af det (hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt) er afhængig af hvordan man selv er og hvad man opfordrer hunden til bevidst eller ikke bevidst.

Men er der egentlig nogen der har nævnt dobermann i denne tråd?. De få jeg har kendt har da været ret foretagsomme hjemme.

hehe, næ, sheila var sådan da jeg fik hende og det var jo netop en del af problemet for hendes gamle ejere (ældre mennesker) Og mysla er en meget mere alvorlig hund eller voksen om man vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 77
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

De to pudler jeg har/har haft kan lege med andre hunde i timevis. Både løbeleg og "slagsmålsleg". Ham jeg har nu vil gerne løbe efter bolde' date=' min gamle dreng ville løbes efter med bolde... Begge leger/legede gerne med børn -trækkeleg, gemmeleg er et hit. Vi kan bruge lang tid på aktiveringsspil og den slags. Nemme hunde med en lidt lalleglad indstilling til livet.

Begge har været gode til at klovne/finde på lege selv. Julius er en ren kunstner med en bold. Han kaster den op i luften og griber den igen, sparker til den og fanger den osv.[/quote']

Tak, det lyder lige som noget for mig:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også lidt en sheltie :)

Utrolig social hund, som også altid er frisk på leg og driller storebror, Mickey, som er blevet kedelig voksen.

Der er ikke en gåtur, hvor Laddie ikke kommer rendende med en pind og vil lege. Har du en bold, går han fuldstændig i selvsving.

Laddie er snart 4 år og det mærker man ikke. Han hiver og river i snoren, når han ser andre hunde, for de er bestemt der for at lege med ham/hilse på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever ikke, at flatteren er legesyg på den måde du beskriver det. Min er i en alder af 8 altid klar til leg med andre hunde eller med mennesker og er et stort fjollehoved:lun: men hun leger sjældent selv. Når vi går tur render hun altid rundt og finder pinde, kan hun ikke finde nogen piller hun dem selv af træerne og det er jo også leg men det begrænser sig til det.

Min lille yorki er derimod, som du beskriver det, utrolig legesyg og leger gerne selv hvis ikke andre gider til gengæld er hun ikke så legesyg ift andre hunde, hvilket nok især skyldes det er sjældent vi møder nogen på hendes størrelse. Nu er hun også kun 3 og i den alder er alle hunde vel legesyge.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke nævnt doberman, da jeg ikke ved hvordan de er avlet derhjemme, men hvis de er ligesom her, kan de være ekstremt legesyge og fjollede og klovneagtige. Til gengæld har jeg også haft et par stykker, som overhovedet ikke var interesserede i at lege, men det er jo genbrugshunde, og man aner ikke hvad de har været udsat for.

Hannerne virker mere fjollede end tæverne - mine har i hvert fald fået/får mig til at grine højt hver eneste dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger Golden (og generelt retrievere og blandinger heraf)!! :mrgreen:

Har sjældent mødt nogen der ikke var i fuld hopla og til leg af alle typer, selv ældre "fornuftige" hunde på Sheila's alder! :hjerte:

Får også altid replikken med "den hvalp er vidst ikke så gammel", om det så er Mios størrelse eller opdragelsen (mangel på samme) der snyder, det kan man jo så selv vurdere.. :engel:

Så du kan roligt finde en lækker hundepige til Mio, hvis du en dag skal have tosse-hunds afkom! :lol:

Og ang. boxere, så har jeg kun mødt en - den var sød og fuld af hopla som de er, men Mio var altså en for stor mundfuld leg, så vi måtte droppe play-dates med den, da den ikke kunne følge med i hans tempo selvom de begge var jævnaldrende unghunde.. der er perioder hvor jeg overvejer om min hund overhovedet er "normal"?! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Nu ligger fordelingen vist på flat og foxterrier, ret forskellige hunde:blink:

undre mig at ingen har sagt labrador faktisk:hmm: eller at flere ikke har sagt boxer..

Hvis man nu fik en flat/boxer/foxterrier/pudel blanding så skulle der være en chance for en tossehund:mrgreen:

Jamen JEG siger Labrador!! :banan:

Det er helt klart den mest legesyge, glade og livlige hunderace jeg kender og selvom nogle mener de er både "dumme og mongolide" kan jeg KUN afvise dette og sige at min labradorblanding helt klart er utroligt klog når hun leger! :5up:

Se blot på nedenstående foto, hvor hun leger for sig selv i haven med sin helt egen foderautomat....:

trine199-albums-chilli-en-blondine-fra-arhus-picture15566-det-bedste-legetoj-i-haven-min-egen-foderautomat.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen JEG siger Labrador!! :banan:

Det er helt klart den mest legesyge, glade og livlige hunderace jeg kender og selvom nogle mener de er både "dumme og mongolide" kan jeg KUN afvise dette og sige at min labradorblanding helt klart er utroligt klog når hun leger! :5up:

Se blot på nedenstående foto, hvor hun leger for sig selv i haven med sin helt egen foderautomat....:

Hvor er den smart! :5up:

Kan også kun nikke genkendende til det der med at underholde sig selv og være kreativ med leg, og det på trods af at Mio egentligt er noget usikker på egne ben og normalt skal have lidt støtte.. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger Golden (og generelt retrievere og blandinger heraf)!! :mrgreen:

Har sjældent mødt nogen der ikke var i fuld hopla og til leg af alle typer, selv ældre "fornuftige" hunde på Sheila's alder! :hjerte:

Får også altid replikken med "den hvalp er vidst ikke så gammel", om det så er Mios størrelse eller opdragelsen (mangel på samme) der snyder, det kan man jo så selv vurdere.. :engel:

Så du kan roligt finde en lækker hundepige til Mio, hvis du en dag skal have tosse-hunds afkom! :lol:

Og ang. boxere, så har jeg kun mødt en - den var sød og fuld af hopla som de er, men Mio var altså en for stor mundfuld leg, så vi måtte droppe play-dates med den, da den ikke kunne følge med i hans tempo selvom de begge var jævnaldrende unghunde.. der er perioder hvor jeg overvejer om min hund overhovedet er "normal"?! :genert:

Det er jo faktisk netop Mio, Liva og en goldentæve til træning, som begge leger utrolig meget som sheila, sådan med sig selv agtig og i det hele taget kan få en leg ud af alt og altid:blink: Og de har netop fået mig til at tænke på om det ikke er sådan en retrieverting.. Ja, Mio og Sheila skulle have haft lov at hygge sig inden det var slut for sheila, SÅ var der vist garanti for tossehunde:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo faktisk netop Mio, Liva og en goldentæve til træning, som begge leger utrolig meget som sheila, sådan med sig selv agtig og i det hele taget kan få en leg ud af alt og altid:blink: Og de har netop fået mig til at tænke på om det ikke er sådan en retrieverting.. Ja, Mio og Sheila skulle have haft lov at hygge sig inden det var slut for sheila, SÅ var der vist garanti for tossehunde:lol:

Det lyder meget rammende.

Er der ikke lige nogen, der gider lege med mig - så jeg leger da bare selv ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder og tænker Boxer, jeg har kendt 4 af slagsen helt tæt på og mage til fjollehoveder både ude som inde og med andre eller med sig selv skal man lede længe efter :banan:

Terriere vil jeg ikke nævne, ville ellers også sige Fox'en men gør'et så ikke jo :mrgreen:

Det er mit indtryk at mange af pincherne/snaucher er lege-tossie ligesom terrierne, her tænker og kender jeg især til dværg og mellem snauzere :hjerte:

Min lab Buster var meget legesyg og legede også fint hans egene hitte-på lege, men om han var forsat sådan ind i igennem livet aner jeg ikke. Jeg har mødt og kender mange labber og ja de er meget legesyge hvis ejer forsætter med at lege med dem ud over de unge år. Men jeg opfatter dem ikke som hitte-på-somme ud i alene-lege som de andre jeg har nævnt.

Misja der er lab-spids blanding elsker i en alder af 8 år at lege og vi leger hver dag, enten starter hun eller også gør jeg men som regel vil hun helst lege med et menneske. Ude er der kun mus i bøtten på hende, var hun lidt mindre "mus-i-bøtten" ville hun måske stadig lege ude :vedikke:

Når jeg læser alt det du har skrevet her, tænker jeg altså visse spidser blandet med terrier, pincher el.lig. hunde - eller en ren og uforfalskede Boxer :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg siger så stadigvæk Foxén :genert: kom lige i tanke om, at han også kunne lege med sin bold, hvor han kastede den op i luften og legede videre. Hvis han fik en kiks - skulle den også kastes rundt med og leges med og rulles i :stupid: der gik ca. 15 min. før han spiste en almindelig kiks :blink: Han er faktisk også den eneste hund, hvor det er lykkedes mig at lære ham at "spille fodbold" - han trillede den foran næsen og syntes den var så god - ikke noget med at kaste/hente, næææ en fodbold foran næsen, så havde han en fest :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg siger så stadigvæk Foxén :genert: kom lige i tanke om, at han også kunne lege med sin bold, hvor han kastede den op i luften og legede videre. Hvis han fik en kiks - skulle den også kastes rundt med og leges med og rulles i :stupid: der gik ca. 15 min. før han spiste en almindelig kiks :blink: Han er faktisk også den eneste hund, hvor det er lykkedes mig at lære ham at "spille fodbold" - han trillede den foran næsen og syntes den var så god - ikke noget med at kaste/hente, næææ en fodbold foran næsen, så havde han en fest :klap:

haha, sheila kan også spille fodbold med sig selv OG stå på mål:klap:

Eller det er måske nærmere basket hun spiller... Løber i fuld fart og dripler bolden ved skiftevis at slippe den og gribe den:lol: Og den med tørfoderleg kender vi også.

Utroligt så glad man kan blive over at finde en enkelt lille foderkugle, som helt sikkert først skal slås ordentligt ihjel før den kan spises:mrgreen:

Ok, det sidste er stoppet efter sterilisation, nu spises alt med det samme;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder og tænker Boxer, jeg har kendt 4 af slagsen helt tæt på og mage til fjollehoveder både ude som inde og med andre eller med sig selv skal man lede længe efter :banan:

Terriere vil jeg ikke nævne, ville ellers også sige Fox'en men gør'et så ikke jo :mrgreen:

Det er mit indtryk at mange af pincherne/snaucher er lege-tossie ligesom terrierne, her tænker og kender jeg især til dværg og mellem snauzere :hjerte:

Min lab Buster var meget legesyg og legede også fint hans egene hitte-på lege, men om han var forsat sådan ind i igennem livet aner jeg ikke. Jeg har mødt og kender mange labber og ja de er meget legesyge hvis ejer forsætter med at lege med dem ud over de unge år. Men jeg opfatter dem ikke som hitte-på-somme ud i alene-lege som de andre jeg har nævnt.

Misja der er lab-spids blanding elsker i en alder af 8 år at lege og vi leger hver dag, enten starter hun eller også gør jeg men som regel vil hun helst lege med et menneske. Ude er der kun mus i bøtten på hende, var hun lidt mindre "mus-i-bøtten" ville hun måske stadig lege ude :vedikke:

Når jeg læser alt det du har skrevet her, tænker jeg altså visse spidser blandet med terrier, pincher el.lig. hunde - eller en ren og uforfalskede Boxer :klap:

aj, spidser er tit så voksne i det når de først når en hvis alder, synes jeg.

Men ja, mange hunde er nok legesyge, hvis man blive ved med at lege med dem. Mysla vil da også gerne lege, men det er bare slet ikke på samme niveau som sheila;-)

Og jeg er faktisk helt skudt i boxere, hvis det ikke var for snuden:genert:

Så jeg går ikke af vejen for en boxer blanding:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

aj, spidser er tit så voksne i det når de først når en hvis alder, synes jeg.

Men ja, mange hunde er nok legesyge, hvis man blive ved med at lege med dem. Mysla vil da også gerne lege, men det er bare slet ikke på samme niveau som sheila;-)

Og jeg er faktisk helt skudt i boxere, hvis det ikke var for snuden:genert:

Så jeg går ikke af vejen for en boxer blanding:klap:

Forøvrigt før jeg fik min Fox, var vi blevet enige om en boxer, netop pga legegenet :mrgreen: så min fox-terrier var en helt ægte tigerstribet boxer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine Boxere (har pt nr. 4) har alle været legesyge, men helst leget med andre hunde eller med mig - de har ikke leget ret meget med sig selv.

Min gamle Boxer Enci (Bessefar) var glad for at lege lige til sin død som 13½ årig.

Boxeren er hjemmet og familiens vogter og beskytter - er meget knyttet til sine mennesker - er med på den "værste" når der er sjov og leg - er sød og kærlig overfor dem de kender - er glad og villig til div. former for træning og aktiviteter - er gode til at indrette sig efter familiens behov.

:lun: Det er bare nogle af de ting jeg elsker hos Boxere :lun:

Det navn kender jeg :hmm: mon vi har fælles bekendte et sted derude :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle hunde med "hængelæber" savler mere eller mindre - men Boxere savler ikke så meget, som de gjorde for år tilbage - Mitter savler f.eks. næsten ikke :-)

En fast rutine med at tørre "møffen" hver gang når hunden har drukket vand minimerer det såkaldte savl :-)

Jeg har ofte overvejet om Mio ville finde sig i de der hvide "tamponer" man får hos tandlægen.. lige sådan en i hver flab?! :hmm: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle hunde med "hængelæber" savler mere eller mindre - men Boxere savler ikke så meget, som de gjorde for år tilbage - Mitter savler f.eks. næsten ikke :-)

En fast rutine med at tørre "møffen" hver gang når hunden har drukket vand minimerer det såkaldte savl :-)

I know og derfor foretrækker jeg altid "kysseklare" hunde:blink: Men altså, godt at det ikke er så slemt mere:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites