Gæst mk101 Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Nu vil jeg da også mene det er i hundens bedste interesse at ikke bide i ting der er farlige for dem - f.eks. ledninger.- Når hunden ikke har lært det endnu og man ikke lige har mulighed for at have den med, så synes jeg det er en god løsning. - Ikke fordi jeg synes det er irriterende, at jeg ikke får lys i min lampe om aftenen, men fordi hvis jeg har glemt at slukke for strømmen er det hunden det går ud over. Nu svarer du jo heldigvis i senere indlæg, men der er nu meget der kan gøres i forhold til at dække af, sådan at du ikke kommer hjem til en svitset hvalp. Håber bare pointen stadig er nået frem: det tager lige så lang tid at træne alene hjemme i bur som alle andre steder. Amerikanerne bruger desværre i stor stil det at smide hunden i bur, hvis den har problemer med at være alene. Så lad endelig være med at trække gode ideer fra den kant. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sika Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Nu svarer du jo heldigvis i senere indlæg, men der er nu meget der kan gøres i forhold til at dække af, sådan at du ikke kommer hjem til en svitset hvalp. Håber bare pointen stadig er nået frem: det tager lige så lang tid at træne alene hjemme i bur som alle andre steder. Amerikanerne bruger desværre i stor stil det at smide hunden i bur, hvis den har problemer med at være alene. Så lad endelig være med at trække gode ideer fra den kant. Jeg ved godt man skal være påpasselig med visse amerikanske metoder, jeg ved godt, de ikke er ligeså langt fremme med hundeopdragelse i visse tilfælde. Jeg jeg ved heller ikke om det er en god idé med bure, det var jo derfor jeg spurgte. Der er godt nok meget at overveje. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Jeg ved godt man skal være påpasselig med visse amerikanske metoder, jeg ved godt, de ikke er ligeså langt fremme med hundeopdragelse i visse tilfælde. Jeg jeg ved heller ikke om det er en god idé med bure, det var jo derfor jeg spurgte. Der er godt nok meget at overveje. :hmm: Skulle lige til at skrive, at du ikke må tage mine svar og anvendelse af citater som andet, end generelle indspark og altså intet personligt. Ved af erfaring at hunde-forum ofte kommer op i google søgninger, og derfor vil jeg gerne så vidt muligt give et bredt indspark, der også vil kunne benyttes af andre - selvom de ikke selv har skrevet i tråden. Buret er en fin løsning, især for de hunde, der ikke bryder sig om at have for meget plads til rådighed. Men ellers kunne du overveje at købe en billig børnelåge i Ikea og have den stående til at lukke af for badet. Hvis du har brug for yderligere indspark i forhold til træningen af alene hjemme, så er der masser og masser af hjælp at hente herinde. Kan ikke huske om du har nævnt, at der ellers er godt styr på den indlæring? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sika Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Skulle lige til at skrive, at du ikke må tage mine svar og anvendelse af citater som andet, end generelle indspark og altså intet personligt. Ved af erfaring at hunde-forum ofte kommer op i google søgninger, og derfor vil jeg gerne så vidt muligt give et bredt indspark, der også vil kunne benyttes af andre - selvom de ikke selv har skrevet i tråden. Buret er en fin løsning, især for de hunde, der ikke bryder sig om at have for meget plads til rådighed. Men ellers kunne du overveje at købe en billig børnelåge i Ikea og have den stående til at lukke af for badet. Hvis du har brug for yderligere indspark i forhold til træningen af alene hjemme, så er der masser og masser af hjælp at hente herinde. Kan ikke huske om du har nævnt, at der ellers er godt styr på den indlæring? Det går fint med alene hjemme-træningen - den er vi godt i gang med. Men hun kan godt lide at ligge sig op i sofaen når vi ikke er hjemme og bide den i stykker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Det går fint med alene hjemme-træningen - den er vi godt i gang med.Men hun kan godt lide at ligge sig op i sofaen når vi ikke er hjemme og bide den i stykker Med mindre jeres sofa er af læder, kunne det lyde til, at alene hjemme ikke er helt godt for hunden, siden den har behov for at reagere som den gør. Når hunden er alene, skal den gerne være inaktiv, slappe af og sove. Skrift er naturligvis en led satan, så nogle gange går man galt af hinanden. Så undskyld mig, hvis jeg læser for meget ind i tingene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Et bur er meget sjællent en løsning på alenehjemme problemer! Det tager lige så lang tid at lære en hund at være alene i et bur som det gør at lære den at være alene i et rum! Derfor jeg forstår ikke tanken, hvorfor er buret bedre? Brug i stedet tiden på at lære din hund at når man er alene så slapper man af, det gøres ved at sørge for god aktivering og meget langsom øgning af alene tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Et bur er meget sjællent en løsning på alenehjemme problemer!Det tager lige så lang tid at lære en hund at være alene i et bur som det gør at lære den at være alene i et rum! Derfor jeg forstår ikke tanken, hvorfor er buret bedre? Brug i stedet tiden på at lære din hund at når man er alene så slapper man af, det gøres ved at sørge for god aktivering og meget langsom øgning af alene tiden. Enig, som jeg skrev, så brugte jeg 3 uger på at vænne Luna til buret, og det ville have taget lige så lang tid at vænne hende til at være alene hjemme. Jeg havde så heller ikke alene hjemme problemer, og dette var ikke grunden til at jeg valgte bur, og hvis det alene drejede sig om alene hjemme problemer, så ville jeg til enhver tid hellere arbejde på at lære hunden at være alene i et rum end i et bur Så personligt vil jeg helst lære hunden at være alene i et rum, og jeg bryder mig ikke om at fortælle om hvordan Luna har lært at være i bur fordi jeg er bekymret for om folk misforstår det og bare tror at et bur er løsningen på alt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sika Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Et bur er meget sjællent en løsning på alenehjemme problemer!Det tager lige så lang tid at lære en hund at være alene i et bur som det gør at lære den at være alene i et rum! Derfor jeg forstår ikke tanken, hvorfor er buret bedre? Brug i stedet tiden på at lære din hund at når man er alene så slapper man af, det gøres ved at sørge for god aktivering og meget langsom øgning af alene tiden. Buret skulle jo bruges som et hjælpemiddel til at hun ikke bed i ledninger når hun var alene hjemme. - Det er min eneste begrundelse. Jeg siger heller ikke buret er bedre - jeg SPØRGER om det er noget andre har brugt eller om det overhovedet er en god idé. Jeg siger slet slet ikke det er bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Raenil Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Da Bella var lille læste vi i nogen bøger at en hvalpegård kunne være en god ide. Det er det vidstnok sådan set også - men vi fik de bare aldrig indlært ordentligt. Hun kunne godt holde til at være det når vi var i samme rum (hun kunne se os). Hun kunne gå helt i panik, hvis vi forlod rummet og ikke kunne følge med. Nu kan jeg selvfølgelig godt se hvad vi lavede (galt) - vi trænede det aldrig med hende. Hvalpegården er også blevet sat ud i garagen for længe siden. :damn: Vores alene hjemme træning gik anderledes godt og hun befinder sig fint i bryggerset når vi ikke er hjemme - det er hendes "hule" hvor hun er tryg og tilpas - og her bliver hun fodret med godbidder og sko og andre gode ting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Et bur er meget sjællent en løsning på alenehjemme problemer!Det tager lige så lang tid at lære en hund at være alene i et bur som det gør at lære den at være alene i et rum! Derfor jeg forstår ikke tanken, hvorfor er buret bedre? Brug i stedet tiden på at lære din hund at når man er alene så slapper man af, det gøres ved at sørge for god aktivering og meget langsom øgning af alene tiden. Jeg bruger bur istedet for rum, da jeg hverken vil lade hund eller barn være alene i et rum hvor der er stole, borde og andre ting der kan vælte ned over dem hvis de lige skal se noget også kommer til at skubbe til det.. Jeg har valgt det fra starten, så det har ikke været pga alenehjemme problemer.. Nu går jeg hjemme så det er ikke meget han er alenehjemme.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts