Hop til indhold

Teenage hund!

Gæst Toyah
 Share

Recommended Posts

Hjælp mig, min hund er blevet teenager.

Det værste problem er lige for tiden at han vil ud hele tiden, for der er åbenbart møgkedeligt indenfor!

Det skal lige siges han bliver luftet 6-7 gange om dagen lige pt da jeg har gået hjemme den sidste måned, men ellers er det 5 gange om dagen og de korteste ture vare 15 minutter.

Nu er han begyndt at pibe kort efter vi er kommet ind og jeg har på fornemmelsen at han ikke får tisset ordenligt færdig når vi er ude - så de sidste 14 dage har de "korte" ture varet op til en time sommetider, før jeg synes det virker som om han er helt færdig med at tisse, han har meget mere travlt med at snuse, glo, løbe efter fugle og spise hver en lille krumme han finder på vejen(hvilket han overhovedet ikke må)..

Han bliver 1 år i denne måned og opfører sig som om at hele verden tilhører ham og det der ikke gør, det burde - Nej, det betyder ja og sit betyder løbe. Han er pt en pestilens, som jeg må indrømme dræner mig totalt for energi og han ser ud som han nyder det. :drille:

Mens han går pænt med kæresten, så trækker han afsted med mig. Jeg prøver virkelig at holde fast i de ting jeg har lært ham lige fra hvalp, sidde på plads før vi går over vejen, gå pænt, ikke hoppe op osv. Nogle dage går det fint og jeg bliver helt stolt af mig selv og tænker "Sådan, nu kører det!" Også falder han lige tilbage til at løbe om hjørner med mig.

Lige pt, er jeg bundjaloux på min kæreste som har englehunden og jeg har den lille djævel. Dét er endda mig der gir mad og det tæller slet ikke for noget længere! :fornaermet:

Alle gode råd mod en kropumulig teenage hund søges og ellers bare lidt "Vi har alle været igennem det og det går over"!

Jeg beklager over en småsur og frustreret trådstart :)!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke der er en hunhund i nabolaget der er i løbetid... min mors hund kan bruge timer på at sidde og stirre over på naboens hus når deres tæve er i løb.

Ja, nu du siger det - så har han da mødt en hunhund igår der var i løbetid og de bor vist i nabolaget! Så er det måske nok derfor det er så fantastisk udenfor:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nu du siger det - så har han da mødt en hunhund igår der var i løbetid og de bor vist i nabolaget! Så er det måske nok derfor det er så fantastisk udenfor:roll:

det gode er at den del så nok går over af sig selv, indtil hun er i løb igen selvfølgelig :blink: glæden ved en hanhund :rolleyes:

Min er foreløbig ikke så påvirket af den slags så jeg ved desværre ikke om det bedste er bare at lade ham komme ud når han beder om det eller at lade ham stå og pive inde :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan var min osse en overgang og han var mega heftig! Det går over - men det kan altså godt tage lidt tid :ae: Alt fra 1-3 uger, alt efter om han starter med at dyrke damen når hun starter løbetid eller om det kun er ugen hun er højløbsk i.

Vi tog langt væk hjemmefra med vores hund og lod ham udforske nye områder og lege helt vildt meget med andre hunde, så når vi kom hjem, var han så træt at han blev NØDT til at sove. Og så kom han IKKE ud når han skreg, hvinede, klagede og væltede rundt, først når han var stille og kun på de normale tidspunkter.

Du kan eventuelt købe et par ørepropper eller bare begynde at høre en sørens masse højt musik :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min er foreløbig ikke så påvirket af den slags så jeg ved desværre ikke om det bedste er bare at lade ham komme ud når han beder om det eller at lade ham stå og pive inde :vedikke:

god no - for dét er skruen uden ende, sagen er nemlig, at ligemeget om de er ude 15 min eller 7 timer, så vil de ud igen. de skal jo finde damen og slå lejr foran hendes dør, og visse hunde kan sagtens sidde i dagevis foran sådan en lukket dør, uden mad og vand ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

det gode er at den del så nok går over af sig selv, indtil hun er i løb igen selvfølgelig :blink: glæden ved en hanhund :rolleyes:

Så vil jeg krydse mine fingre for at hun snart er færdig med at gøre min ellers så elskelige hanhund skrupskør. :-D

Jeg gik ellers os og blærede mig med at han ikke var påvirket af pigerne, endnu.. Det hjælper en smule når han kommer ud som han har lyst, men han er en smart én - så jeg er lidt bange for at han vil udnytte det og blive ved med at pibe og forvente at så kommer man ud hver halve time..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan var min osse en overgang og han var mega heftig! Det går over - men det kan altså godt tage lidt tid :ae: Alt fra 1-3 uger, alt efter om han starter med at dyrke damen når hun starter løbetid eller om det kun er ugen hun er højløbsk i.

Vi tog langt væk hjemmefra med vores hund og lod ham udforske nye områder og lege helt vildt meget med andre hunde, så når vi kom hjem, var han så træt at han blev NØDT til at sove. Og så kom han IKKE ud når han skreg, hvinede, klagede og væltede rundt, først når han var stille og kun på de normale tidspunkter.

Du kan eventuelt købe et par ørepropper eller bare begynde at høre en sørens masse højt musik :mrgreen:

Hvor er jeg glad for at vide det går over og hvor jeg krydser fingre for han kun synes hun er dejlig når hun er højløbsk.. Vi har lige været ude og gå halvanden time i et område vi normalt ikke går i, så var der lidt mere ro da vi kom hjem eller det var laaaange lave piv han kom med indtil han faldt i søvn lige her ved siden af mig.. :-)

Jeg er sikker på at naboerne tror han bliver mishandlet, blev da mødt med nogle kommentare fra de søde damer ovenpå om "Han plejer da aldrig at sige noget, hvad gør i ved ham?" også fik han lidt godbidder den "stakkels" hund.. :rolleyes:

Nu nyder jeg bare roen og stilheden.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Må tilstå at jeg tabte underkæben da jeg læste de øverste linier i dit indlæg.. :-D Du godeste hvor går du meget med ham!!

Min på 1½år kommer ud og gå 2-3gange om dagen ialt 1½-2timer...

Mit bud er at han er overstimuleret. Han skal lære at slappe af.

Jeg ville også min alt det bedste i starten og havde ham med alle vegne, med resultat at han vadede hvileløst rundt så snart der ikke skete noget.

KEDELIGHEDS-TRÆNING er guld værd...

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en tæve på lidt over 7 måneder, så det med at score damer, eller ej, kan jeg ikk give så mange råd om. :slem:

Men Ninja er også blevet ekstrem slem til at tage alting i munden når vi er på tur - gerne mens hun trækker. Og nu hvor det er så hammerglat udenfor kan det altså nemt resultere i nogle knap så behagelige møder med fortovet, hvis man lige har tankerne et andet sted. :stupid:

Men ja .. Vi lades også bare som ingenting, og fortsætter trænningen selvom man nogle gange føler man snakker for døve ører.

Vi bliver ihvertfald ved med at fortælle os selv at det går over ..... en dag :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må tilstå at jeg tabte underkæben da jeg læste de øverste linier i dit indlæg.. :-D Du godeste hvor går du meget med ham!!

Min på 1½år kommer ud og gå 2-3gange om dagen ialt 1½-2timer...

Mit bud er at han er overstimuleret. Han skal lære at slappe af.

Jeg ville også min alt det bedste i starten og havde ham med alle vegne, med resultat at han vadede hvileløst rundt så snart der ikke skete noget.

KEDELIGHEDS-TRÆNING er guld værd...

:-D

Jeg tilstår at jeg er sådan en der vil ham alt det bedste og er på mange punkter for pylret, men vi har altid luftet ham på den måde.. Jeg har tænkt meget over understimulering og gået meget op i at han ikke var det, men måske har jeg gået for meget op i det og for lidt op i at han muligvis er overstimuleret.

Han blev opereret i hans ene forben i sommers, hvilket har gjort han ikke kunne gå lange ture i 3 mdr og der fik han kun korte ture hvor han fik gjort hvad han skulle - han kom ud ligeså ofte som han plejede men bare meget kortere ture. Og nu er vi endelig begyndt at kunne have ham løs og løbe lidt med ham, så han har da helt sikkert været på nogle længere ture på det sidste både for hans og nok os lidt for vores egen skyld - det har virkelig været dejligt at kunne gå en ordentlig tur med ham igen. Kan det tænkes vi har lavet en for hurtig overgang??:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en tæve på lidt over 7 måneder, så det med at score damer, eller ej, kan jeg ikk give så mange råd om. :slem:

Men Ninja er også blevet ekstrem slem til at tage alting i munden når vi er på tur - gerne mens hun trækker. Og nu hvor det er så hammerglat udenfor kan det altså nemt resultere i nogle knap så behagelige møder med fortovet, hvis man lige har tankerne et andet sted. :stupid:

Men ja .. Vi lades også bare som ingenting, og fortsætter trænningen selvom man nogle gange føler man snakker for døve ører.

Vi bliver ihvertfald ved med at fortælle os selv at det går over ..... en dag :shock:

Det har resulteret i nogle smukke flyvestunts for mit vedkommende og der er da en del der har fået et godt grin.:lol: Han kan simpelthen snuse de mindste små brødkrummer op og han vil gøre ALT for at få dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Jeg tilstår at jeg er sådan en der vil ham alt det bedste og er på mange punkter for pylret, men vi har altid luftet ham på den måde.. Jeg har tænkt meget over understimulering og gået meget op i at han ikke var det, men måske har jeg gået for meget op i det og for lidt op i at han muligvis er overstimuleret.

Han blev opereret i hans ene forben i sommers, hvilket har gjort han ikke kunne gå lange ture i 3 mdr og der fik han kun korte ture hvor han fik gjort hvad han skulle - han kom ud ligeså ofte som han plejede men bare meget kortere ture. Og nu er vi endelig begyndt at kunne have ham løs og løbe lidt med ham, så han har da helt sikkert været på nogle længere ture på det sidste både for hans og nok os lidt for vores egen skyld - det har virkelig været dejligt at kunne gå en ordentlig tur med ham igen. Kan det tænkes vi har lavet en for hurtig overgang??:confused:

Jeg måtte jo som sagt træne absolut kedelighed med min vovse, så han ku slappe lidt af igen.. det betød KORTE ture, max 1timer pr dag.

Jeg er først nu ved at have justeret op, jeg gik nemlig for hurtigt frem hvilket resulterede i at vi måtte starte forfra.

Jeg har bare måtte sande at selvom min race kræver meget motion, så er min undtagelsen. :lol: Jeg giver ham så bare nogle lidt hårdere arbejdsopgaver en gang i mellem hvor han bliver rigtig træt. Men i dagligdagen kommer han ikke mere ud end enhver anden middelstor hund.

Weekenderne får han så en god lang gåtur om formiddagen på 1-1½time, men så kræver jeg også ro på når vi kommer hjem..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg glad for at vide det går over og hvor jeg krydser fingre for han kun synes hun er dejlig når hun er højløbsk.. Vi har lige været ude og gå halvanden time i et område vi normalt ikke går i, så var der lidt mere ro da vi kom hjem eller det var laaaange lave piv han kom med indtil han faldt i søvn lige her ved siden af mig.. :-)

Jeg er sikker på at naboerne tror han bliver mishandlet, blev da mødt med nogle kommentare fra de søde damer ovenpå om "Han plejer da aldrig at sige noget, hvad gør i ved ham?" også fik han lidt godbidder den "stakkels" hund.. :rolleyes:

Nu nyder jeg bare roen og stilheden.. :)

haha, åh ja. altså vores motor, han stod op kl. 5 om morgenen og gik i seng ved 1-2 tiden om natten, og det varede i alt cirka 10 dage :shock: hans nosser blev truet en del gange. men jo mere voksen han bliver, jo mere falder han til ro, vi har mødt flere løbetidstæver hvor der ingenting har været, og nu er højdepunktet at han sidder og synger "sange" når han sidder udenfor eller springer et par måltider over. det er helt klart til at leve med :-D

vores naboer gloede godt nok osse, og derefter faldt de på røven af grin :fornaermet: motor, 6 måneder, SO ready to be a dad. som om..

han anede heller ikke hvad han ledte efter udendørs, han måtte bare være ude, vigtigt vigtigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig med Buddha. Det bliver bedre med tiden. Victor har godt nok også været slem i et par løbetider og hølet (det heddet det her i huset) så snart vi kom hjem fra tur, for at komme ud og snuse efter damer igen-igen:stupid: og han kan en lyd der kan drive os til vanvid, der lyder cirka "umf umf umf umf" :mrgreen: lige inden hylet kommer...nøj...

Det eneste der hjælper er at være konsekvent, og give noget aktivering, og ikke rette ind efter hormonhunden. Ok, han skal måske ha' løbet noget mere energi af, det hjælper også hvis der er vrøvl med at spise.

Står han op kl. kvart i kvalme og vil ud, så er det no way josé. Vat i ørene og op til normal tid. Det varer måske 3 nætter før han har forstået det.

Det værste der har været imens Vic var teen, har været at vi ikke kunne få kontakt til ham på gåturene og få ham til at gå nogenlunde pænt under det løbetidshalløj. Han kastede sig simpelthen ned i det tævetis, så han var helt flad som en pandekage :shock: med poterne ud til alle fire verdenshjørner, imens han snusede derudaf, som var han betalt af narkopolitiet :shock: og folk og fæ de skreg af grin når de gik forbi os, når jeg og kæresten stod der med den der sniffende pandekage i snoren :megaked: Der skulle han vristes løs, for ellers kom han ikke med, og så stak benene stadig ud til siden :confused: Det fik vi heldigvis løst ved at få hjælp, til at lave nogle kontaktøvelser under turen.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste der har været imens Vic var teen, har været at vi ikke kunne få kontakt til ham på gåturene og få ham til at gå nogenlunde pænt under det løbetidshalløj. Han kastede sig simpelthen ned i det tævetis, så han var helt flad som en pandekage :shock: med poterne ud til alle fire verdenshjørner, imens han snusede derudaf, som var han betalt af narkopolitiet :shock: og folk og fæ de skreg af grin når de gik forbi os, når jeg og kæresten stod der med den der sniffende pandekage i snoren :megaked: Der skulle han vristes løs, for ellers kom han ikke med, og så stak benene stadig ud til siden :confused: Det fik vi heldigvis løst ved at få hjælp, til at lave nogle kontaktøvelser under turen.

:lol: ej undskyld jeg kom bare til at sidde og tænke på at det nok er meget godt det var med lille Victor og ikke min 33 kg labrador det der skete :lol:

Men godt at i fik det løst :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: ej undskyld jeg kom bare til at sidde og tænke på at det nok er meget godt det var med lille Victor og ikke min 33 kg labrador det der skete :lol:

Men godt at i fik det løst :5up:

Ja det var det nok...egentligt :mrgreen:

Det var sjovt første gang:lol:, men de andre 47 eller hvor mange gange...damn! og han har dælme bemærkelsesmæssigt mange kræfter, i forhold til hans lille størrelse :shock:

Jeps :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg måtte jo som sagt træne absolut kedelighed med min vovse, så han ku slappe lidt af igen.. det betød KORTE ture, max 1timer pr dag.

Jeg er først nu ved at have justeret op, jeg gik nemlig for hurtigt frem hvilket resulterede i at vi måtte starte forfra.

Jeg har bare måtte sande at selvom min race kræver meget motion, så er min undtagelsen. :lol: Jeg giver ham så bare nogle lidt hårdere arbejdsopgaver en gang i mellem hvor han bliver rigtig træt. Men i dagligdagen kommer han ikke mere ud end enhver anden middelstor hund.

Weekenderne får han så en god lang gåtur om formiddagen på 1-1½time, men så kræver jeg også ro på når vi kommer hjem..:-D

Det lyder som om jeg skal skære nogle ture fra :-)!

Men jeg tror at den hunhund som bor meget tæt på er den største grund til at han er bims i kasketten:roll:. For han opfører sig bare som en hanhund der har lyst til at få en kæreste..

haha, åh ja. altså vores motor, han stod op kl. 5 om morgenen og gik i seng ved 1-2 tiden om natten, og det varede i alt cirka 10 dage :shock: hans nosser blev truet en del gange. men jo mere voksen han bliver, jo mere falder han til ro, vi har mødt flere løbetidstæver hvor der ingenting har været, og nu er højdepunktet at han sidder og synger "sange" når han sidder udenfor eller springer et par måltider over. det er helt klart til at leve med :-D

vores naboer gloede godt nok osse, og derefter faldt de på røven af grin :fornaermet: motor, 6 måneder, SO ready to be a dad. som om..

han anede heller ikke hvad han ledte efter udendørs, han måtte bare være ude, vigtigt vigtigt!

Aiko står op omkring kl . 6 og lige pt er sengetiden for ham ikke eksisterende - for han ved ikke om han skal ligge og pive lidt i sengen, i kurven eller et andet sted i lejligheden (hun må jo høre ham på et eller andet tidspunkt, tror jeg han tænker), så det er ikke meget søvn han får :stupid: Men han må overgive sig til søvnen efter nogle dage hvor man er vågen hele tiden og lige idag er åbenbart sådan en dag, for der har været slukket for kontakten til ham siden vi kom hjem fra tur i formiddag :banan:!

Helt enig med Buddha. Det bliver bedre med tiden. Victor har godt nok også været slem i et par løbetider og hølet (det heddet det her i huset) så snart vi kom hjem fra tur, for at komme ud og snuse efter damer igen-igen:stupid: og han kan en lyd der kan drive os til vanvid, der lyder cirka "umf umf umf umf" :mrgreen: lige inden hylet kommer...nøj...

Det eneste der hjælper er at være konsekvent, og give noget aktivering, og ikke rette ind efter hormonhunden. Ok, han skal måske ha' løbet noget mere energi af, det hjælper også hvis der er vrøvl med at spise.

Det værste der har været imens Vic var teen, har været at vi ikke kunne få kontakt til ham på gåturene og få ham til at gå nogenlunde pænt under det løbetidshalløj. Han kastede sig simpelthen ned i det tævetis, så han var helt flad som en pandekage :shock: .

Det lyder fuldstændig som Aiko.

Han rykker sig ikke væk fra det tis og når det er så glat som nu så har jeg altså min kamp med at få ham væk, for kontakt til ham er en by i Rusland.

Men jeg fortsætter med at være konsekvent og væbner mig derefter med ørepropper og tålmodighed :-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om jeg skal skære nogle ture fra :-)!

Men jeg tror at den hunhund som bor meget tæt på er den største grund til at han er bims i kasketten:roll:. For han opfører sig bare som en hanhund der har lyst til at få en kæreste..

Aiko står op omkring kl . 6 og lige pt er sengetiden for ham ikke eksisterende - for han ved ikke om han skal ligge og pive lidt i sengen, i kurven eller et andet sted i lejligheden (hun må jo høre ham på et eller andet tidspunkt, tror jeg han tænker), så det er ikke meget søvn han får :stupid: Men han må overgive sig til søvnen efter nogle dage hvor man er vågen hele tiden og lige idag er åbenbart sådan en dag, for der har været slukket for kontakten til ham siden vi kom hjem fra tur i formiddag :banan:!

Det lyder fuldstændig som Aiko.

Han rykker sig ikke væk fra det tis og når det er så glat som nu så har jeg altså min kamp med at få ham væk, for kontakt til ham er en by i Rusland.

Men jeg fortsætter med at være konsekvent og væbner mig derefter med ørepropper og tålmodighed :-).

Det kan også være en god ting, de dage hvor de vader rastløst rundt, og piver og ikke aner hvor de skal gøre af den hormonelle krop, og vel og mærke er krudtet af og stimulerede, at man så siger til dem lidt konsekvent, om at lægge sig i kurven, hvis den kender den kommando, evt. med et ben eller noget. Så får de snuppet sig en skraber, og så er pylleriet knap så voldsomt når de vågner. Så er noget af hormon-stressen sovet ud muligvis.

Jeg har nogle gange i starten da han var hormonel. skullet sige det til Vic flere gange i en stram tone fordi han var helt bims. Men efter et par gange, så forstod han det. Øj jeg følte mig ond, men det var jo på sin vis også synd han skulle gå rundt og pive og være rastløs. Nu har han lært at sove sine alm. lure, selvom der er løbetid.

Det er værst når min kæreste har med ham at gøre, for han synes det er sååå synd, når der er løbetid, og så ynker han ham, og trøster ham hele tiden, og så piver han endnu mere som var han betalt for det i en lang sang :roll: Jeg siger bare 'ja det er godt' eller sådan og så slutter han. Når min kæreste går med Vic selv nu hvor er ikke er teen mere, og der er løbetid, så kan han slet ikke styre ham. Så er det Vic der prøver at bestemme ruten :lol: og han styrer lige hen hvor de udkårne bor :engel: og hvis min kæreste prøver at styre en anden vej, så skriger Vic meget drama-agtigt som om han pisker ham :lol: Så hvis vi opdager at nogen er i løbetid, så går jeg med Vic indtil det er overstået, for så er han ihhh så artig, for at skåne kæresten for ydmygelserne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Heidi N

Åh de glade teenagere

Har lige nu også en rigtig bandit derhjemme

Min søde og hidtil nemme rottweiler tæve på 8½ måned er nu blevet en lille djævel i forklædning...

Hun ved godt hvad nej betyder, har altid været et pragt eksemplar til træning og helt utrolig nem..

Men nu...!

argh hun kan drive mig til vanvid...

Hun har glemt sit navn, glemt kommandoer, glemt den gode opførsel.

Og ind i mellem er det svært at bevare et positivt syn på det hele - når hun hele tiden gør stik modsat det jeg beder hende om.

Og vejret hjælper ikke, for det har været svært at få trænet ude på pladsen. Og hun er brugshund med stort B!

Men jeg kan da trøste mig med, at jeg VED det bliver bedre.

Det handler bare om ikke forlange for meget - nedsætte sine krav til hendes kunnen.

Det handler om at holde fast, bevare roen og tælle til 10...

Jeg elsker hende jo alligevel... også selvom hun prøver mig af...

Link til indlæg
Del på andre sites