Hop til indhold

Udgang til haven

Gæst spix
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at få en lem i min kælderdør så hunden selv kunne gå ind og ud i haven som den har lyst. Er der nogle af jer der har erfaring med det.

Altså sådan mere praktisk, kan man lave det sådan at det ikke er åben adgang for tyve og for vejrlig (der skulle jo nødig give oversvømmelser ved kraftig nedbør o.lign

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i mange år haft hundelem og vil altid ha' en :5up:

Det er rart at vide at hundene altid kan komme ud og tisse mm. Og når man så, som vi har, har en spidshund med meget tæt pels, så er det også et klart plus. Min Bamse ligger meget udenfor - hele året.

Jeg har en fra Petsfe med gummilem, der lukker ved hjælp af magneter i bunden af lemmen - den er absolut ikke tæt, men har aldrig været ude for at det regnede/sneede ind. Den åbner sig ca.5 cm., når det blæser kraftigt.

Der hører en skydelem med som man kan lukke lemmen med, når elementerne raser :-D

Den fra Harald Nyborg, i plastik (Staywell), er ikke ret holdbar, så den vil jeg ikke anbefale dig.

Med hensyn til indbrud..........jeg har faktisk ikke tænkt så meget på det, da min bror har sit firma på den anden side af gårdspladsen :5up:

En lille tynd person ville nok kunne komme ind gennem lemmen, men hvem gider at sidde fast midt i en lem med en knurrende hund i fjæset?:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en aluminiumslem fra Staywell

denne model i medium

Vi forhørte os hos forsikringsselskabet inden vi monterede den, men eftersom den kun er 33 x 29 eller lige deromkring, så så de det ikke som et problem... og ville stadig dække i en indbrudssituation...

Hvor stor den skal være før de ikke dækker ved jeg ikke, men jeg tænker ofte på, at man da skal være mere end almindeligt dum for at snige sig ind af hundelemmen i et hus med en kææææææmpe hundelem - man kan vel sige sig selv, at den tilhører en ligeså stor hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin

Jeg har hundelem i terrassedøren(kan ikke huske hvad mærke) Den kan låses begge veje. Jeg har aldrig oplevet at der er regnet ind. Og der skal blæse RIGTIG meget før den står og bevæger sig. Min er i plastik og den holder fint.

Låser altid lemmen når jeg ikke er hjemme, og har aldrig tænkt over om den er tyverisikret :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge forhandler chip lem til katte, og hun mener ikke den eksisterer til hunde For det er jo et genialt system- jeg har en del katte i haverne omkring mig og de render alt for meget inde hos mig- når hunden ikke er ude.....

Jeg havde ikke tænkt over at man kunne monterer en skydelåge som så kan låses- det vil jeg klart være meget interesseret i.

Hos mig vil der ikke stå en knurrende hund i den anden ende- for jeg har ham jo altid med mig- og jeg kan være væk på feltarbejde i op til 2 måneder, hvor han jo også er med.

Han er max alene hvis jeg handler eller besøger nogle som af højst mystiske grunde frabeder sig besøg af terminatoren (men så kommer de her istedet:0) Så en tyveknægt skal være ret uheldig hvis han finder min hund hjemme uden mig -

Betyder det at jeres hunde kravler eller går lige igennem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin

Betyder det at jeres hunde kravler eller går lige igennem?

Mine hopper igennem p.g.a de korte ben. Der er en liste rundt om døren , derfor sidder lemmen ca. 10 cm oppe. og det syntes jeg er dejligt for så kommer de ikke ind med 110 km. i timen, men skal lige stoppe op for at tage hoppet.

Link til indlæg
Del på andre sites