guanomo Skrevet Januar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2011 Skal lære cujo at rejse sig fra sit til stå. Hvordan nu ? tænker at klikke det ind :klap: Han sitter og jeg går bagud og siger "op" , så rejser han sig og går imod en, men for ikke numsen helt op i "ret" linie og sætter sig så igen. Skal jeg klikke jeg fortsætte med at "presse" ham til at løfte den helt? Tænker der skal klikkes når den er så højt som muligt? eller når han lige letter bagdelen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 12, 2011 Skal lære cujo at rejse sig fra sit til stå. Hvordan nu ? tænker at klikke det ind :klap: Han sitter og jeg går bagud og siger "op" , så rejser han sig og går imod en, men for ikke numsen helt op i "ret" linie og sætter sig så igen. Skal jeg klikke jeg fortsætte med at "presse" ham til at løfte den helt? Tænker der skal klikkes når den er så højt som muligt? eller når han lige letter bagdelen? Altså hvis du vil indlære det rigtigt (lydighedsmæssigt) så skal bagbenene ikke bevæge sig og så er det faktisk en rigtig god idé at starte med bevægelsen "numsen-op-fra-jorden-og-ned-igen". Faktisk som du selv beskriver. Så lærer han nemlig bevægelsesmønstret og lærer muskelkontrol i øvelsen. Derefter kan du gå videre og lade ham gå helt frem i en fuld stå og belønne. Pas på at han ikke lærer at blive for "lang" i ståen - for så får han svært ved at gå tilbage i en sit. Er du mindre nørdet, så kan du nok tage det jeg har skrevet med et gran salt:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bente Besvaret Januar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 12, 2011 Lige når han letter bagdelen og helst lige inden, at han tager et skridt hen i mod dig, vil jeg mene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 12, 2011 Tror du skal forklare, hvad du skal bruge det til - er det for at styrke hans muskler? Øvelsen er en del af et lydighedsstillingsskift og hvis det udføres korrekt, kræver det meget af de "dybe" kropsmuskler (mave og ryg). Jeg starter med at lære hunden en sit-sit, som udføres ved at hunden løfter forbenene fra jorden og lander i sit igen. Denne kan så udbygges til både smæk-dæk og hop-stå. Men den kræver lidt træning før hunden har de fornødne muskler til at udføre den korrekt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Januar 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 12, 2011 Tror du skal forklare, hvad du skal bruge det til - er det for at styrke hans muskler? Øvelsen er en del af et lydighedsstillingsskift og hvis det udføres korrekt, kræver det meget af de "dybe" kropsmuskler (mave og ryg). Jeg starter med at lære hunden en sit-sit, som udføres ved at hunden løfter forbenene fra jorden og lander i sit igen. Denne kan så udbygges til både smæk-dæk og hop-stå. Men den kræver lidt træning før hunden har de fornødne muskler til at udføre den korrekt! ja det er i forbindelse med han skal bevæge sig fra sit til op. Det skal han gøre 10 gange i træk. I går gjorde jeg det i forbindelse med han skal løfte benene over en genstand. Så han sad på plads, rejste sig og gik over. Men det skal vist være mere op-ned-op-ned ect. Han skal bare rejse sig fra sit op i stå. og bliv stående. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 12, 2011 Ja han skal stå-sit-stå-sit.. Det skal Luna.. og det er for det samme.. Jeg bruger så "stå" istedet for op:-D Men Luna går også et skridt eller to fremad, så skal lige have lært, hvordan det skal gøres korrekt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts