Gæst Kongo Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Du har fået mange gode råd allerede, så jeg vil nøjes med at sige, at hvis din hvalp vejer under 4-5 kilo, så skal han til dyrlæge hvis han har dårlig mave mere end et døgn. Små hunde, især hvalpe, kan meget hurtigt dø af dehydrering. Hvad er det for en race? Det skifter lidt om han har dårlig mave eller ej. Han kan godt have en normal afføring, og så er den gal igen. Han drikker MEGET vand. Det er en foxterier, og en islansk hyrdehund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kongo Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Du har fået mange gode råd allerede, så jeg vil nøjes med at sige, at hvis din hvalp vejer under 4-5 kilo, så skal han til dyrlæge hvis han har dårlig mave mere end et døgn. Små hunde, især hvalpe, kan meget hurtigt dø af dehydrering. Hvad er det for en race? Han vejer 6,2 Ved ikke om det er fint. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
asm Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Vægten for den blanding lyder helt fin, endda i den gode ende, hvis jeg sammenligner med vores sorte spidshunde. Men det er vigtigt, som det er skrevet, at den har fri adgang til rigeligt vand, især når den ind imellem har lind mave. Dyrlægen fortalte mig, at der er rigtigt mange hunde, der får tynd mave af at spise sne. Vi fik noget pasta hos dyrlægen til hvalpene, og det genoprettede balancen i tarmen meget hurtigt. Nu er sneen så ved at være væk, og dermed afsløres mange 'lækre' sager på gåturene, og de er mindst lige så risikable. Eisa fik en utroligt voldsom kolibakterie ved at spise noget på gåturen, så det er med at være hurtig. Hun fik en del antibiotika og måtte i drop to dage i træk hos dyrlægen. Med en hvalp ville jeg ikke tøve med at kontakte dyrlægen, hvis det fortsætter med tynd mave. Rigtig god bedring med den. Og hvalpe kan bare ikke holde sig så længe. Jeg oplever også, at den sidste hvalp, vi har tilbage af Eisas kuld, kan rende ude og også besørge der, men så komme ind og lække en tår ret efter. Man oplever også tit, at de kun besørger, hvor de er trygge, så et råd kan være at lade den gå lidt i haven, når I kommer fra gåtur, så den har en chance for at lette sig på et trygt sted. Tillykke med den lille og held og lykke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
asm Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Dog vil jeg lige tilføje, at det går rigtigt hurtigt fremad med renlighedstræningen... og Gimli er jo også kun 11 uger endnu. Så masser af opmærksomhed omkring at spotte dens signaler, når den går omkring, rejser sig fra søvn og lige har fået mad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Vil lige mht renlighed sige at min sidste hvalp nu lige et år, var frygtelig længe om at bare tisse på gåture.Og det til trods ,at han var med de andre, altså moder, mormor og flokken. Han kunne dårlig nå hjem og ind i indkørslen før han skulle lette blæren. Og ellers ikke en nervøs type hvalp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts