Buju Besvaret Februar 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2010 Jeg elsker min hund I dag har vi virkelig rykket! Dagen startede for Louies vedkommende med bustur til Nordvest. Vi gik et kvarter (Louie-tempo) hen til stoppestedet. Tog en bus, stod af og skiftede til en anden bus. Stod af og gik 5 minutter hjem til min veninde. Der var vi i 1,5 time. Så gik turen hjem igen på samme måde - dog afsluttet af 20 minutters sneboldeleg :klap: (jeg vinder altid når vi laver sneboldkamp.. Hvis jeg bare kaster langt nok, kan han nemlig ikke finde dem). Da vi kom hjem fik Louie to omgange med NinaO's Dog Fighter - og så hvilede han sig en halv time. Derefter øvede vi 'lig på puden i stuen, mens mor er på H-F i soveværelset'. Der kom vi hurtigt op på 8 minutter Så fik vi trænet mine efterhånden ret smækre ben. Her kom vi op på 4 minutter :banan: (det er lige præcis 2 minutter, hvor jeg står med nerver på og tripper udenfor opgangen). Den sidste gang havde Louie dog rejst sig fra puden og sad i stedet foran den da jeg kom ind. Han fik altså alligevel sin godbid, for jeg er 99,9% sikker på, at han ikke havde gøet - så ville jeg have hørt det da jeg trådte ind i opgangen, for hvis han først går i gang holder han ikke sådan lige op. Og de gange hvor vi tidligere ikke har haft succes og han har gøet, har han stået helt henne ved døren når jeg åbnede den. Denne gang sad han bare midt i stuen (hvor puden ligger). Jeg tror sgu' han er ved at blive mere tryg ved hele situationen - det er længe siden han har gøet i hvert fald. Jubii endnu en succeshistorie:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2010 Jeg elsker min hund I dag har vi virkelig rykket! Dagen startede for Louies vedkommende med bustur til Nordvest. Vi gik et kvarter (Louie-tempo) hen til stoppestedet. Tog en bus, stod af og skiftede til en anden bus. Stod af og gik 5 minutter hjem til min veninde. Der var vi i 1,5 time. Så gik turen hjem igen på samme måde - dog afsluttet af 20 minutters sneboldeleg :klap: (jeg vinder altid når vi laver sneboldkamp.. Hvis jeg bare kaster langt nok, kan han nemlig ikke finde dem). Hvis det er busture der skal til for at han er heeelt bombet, tager jeg da gerne lidt rundt i København inden vi skal øve... Har jo alligevel alle zoners kort. Da vi kom hjem fik han to omgange med NinaO's Dog Fighter - og så hvilede han sig en halv time. Derefter øvede vi 'lig på puden i stuen, mens mor er på H-F i soveværelset'. Der kom vi hurtigt op på 8 minutter Så fik vi trænet mine efterhånden ret smækre ben. Her kom vi op på 4 minutter :banan: (det er lige præcis 2 minutter, hvor jeg står med nerver på og tripper udenfor opgangen). Den sidste gang havde Louie dog rejst sig fra puden og sad i stedet foran den da jeg kom ind. Han fik altså alligevel sin godbid, for jeg er 99,9% sikker på, at han ikke havde gøet - så ville jeg have hørt det da jeg trådte ind i opgangen, for hvis han først går i gang holder han ikke sådan lige op. Og de gange hvor vi tidligere ikke har haft succes og han har gøet, har han stået helt henne ved døren når jeg åbnede den. Denne gang sad han bare midt i stuen (hvor puden ligger). Jeg tror sgu' han er ved at blive mere tryg ved hele situationen - det er længe siden han har gøet i hvert fald. Fedt. :5up: Fik du ham til at gå op på puden igen, inden du gav ham godbidden? Det gør jeg ved Tyson (altså på sofaen), hvis han har flyttet sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2010 Fedt. :5up: Fik du ham til at gå op på puden igen, inden du gav ham godbidden? Det gør jeg ved Tyson (altså på sofaen), hvis han har flyttet sig. Vi er begyndt at kaste godbiden på gulvet og give ham fri. Men ja, det er en god pointe, det vil jeg gøre hvis det sker igen. Lede ham op på puden og SÅ kaste godbiden på gulvet og sige fri.. Tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Februar 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2010 Dejligt, så får I snart noget mere frihed, når det ikke kun er om formiddagen, han kan være alene. :5up: JA :5up: Tænk hvis jeg fx kunne gå i biografen med en veninde en aften eller tage på arbejde uden at skulle arrangere pasning:-D Årh det lyder da super godt :banan: - og mon ikke også du har fortjent lidt fredagsbar med al den hårde træning Jeg har ikke været til fredagsbar i halvandet år, så jo, jeg synes jeg fortjener det efterhånden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 5, 2010 Min dygtige musling. I dag har han været alene i 3 timer og 50 minutter (skulle have været 4 timer, men jeg gad ikke at vente udenfor i 10 minutter, da jeg kom lidt tidligere hjem) - ikke en lyd har han sagt, og han lå så fint inde på sengen, da jeg kom hjem. Dygtig, dygtig, dygtig er han! :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 5, 2010 YES! Så fik vi trænet 50 min i dag og det gik bare perfekt! :banan: Møffe flyttede sig fra børnegitteret ved trappen og ud på midten af stuegulvet, da jeg gik udenfor, men flyttede sig så tilgengæld ikke ud af flækken derfra :5up: Og rejste sig først da jeg åbnede gitteret, da jeg kom hjem Var ellers MEGA spændt på det, for forlod ham først, hvor han kun var alene i 5min., fordi min mor kom tidligere hjem end forventet - æv! Så var MEGA spændt og frygtede jo selvfølgelig det værste! Men nej, min søde skat overraskede mig jo Vil gentage igen i morgen efter sportræning, hvor han jo bliver godt træt og mine forældre er i teatret. Og så, på mandag - 1 time :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Yes, succes igen! Dejligt, dejligt, dejligt, hvor er det vidunderligt, når man lige var begyndt at frygte det værste! :banan: Vi var tre timer til sportræning (kl. 10-13), og da jeg kom hjem, gav jeg ham vel 10-15min. ro og så forlod jeg ham i 50min. Tog cyklen til Hvidovre stations centrer, hvor jeg så vandrede rundt og kedede mig, for har nada penge Men kunne da holde varmen! Møffe havde rejst hovedet, da han hørte mig, rejste sig, da jeg kom ned, sagde roligt hej i ½min., hvorefter han lagde sig ned for at sove videre - han plejer ellers altid at skulle finde et stykke legetøj og gå lidt rundt og så lægge sig over i kurven med det! :banan::banan::banan: Så, på mandag! Here we come, 1 time! Tilgengæld føler mine ben sig bare meget trætte efter at have været i gang siden kl. 8:15 i morges Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Godt gået - alene hjemmetræning giver god motion:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Godt gået - alene hjemmetræning giver god motion:mrgreen: Yes sir! Ødelagde bare det hele da jeg kom hjem ved at spise en is og drikke to kopper varm kakao Og s smagte isen ikke engang godt Bounty som is, nej tak - foretrækker almindelig, ikke-frosen bounty! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Yes, succes igen! Dejligt, dejligt, dejligt, hvor er det vidunderligt, når man lige var begyndt at frygte det værste! :banan: Vi var tre timer til sportræning (kl. 10-13), og da jeg kom hjem, gav jeg ham vel 10-15min. ro og så forlod jeg ham i 50min. Tog cyklen til Hvidovre stations centrer, hvor jeg så vandrede rundt og kedede mig, for har nada penge Men kunne da holde varmen! Møffe havde rejst hovedet, da han hørte mig, rejste sig, da jeg kom ned, sagde roligt hej i ½min., hvorefter han lagde sig ned for at sove videre - han plejer ellers altid at skulle finde et stykke legetøj og gå lidt rundt og så lægge sig over i kurven med det! :banan::banan::banan: Så, på mandag! Here we come, 1 time! Tilgengæld føler mine ben sig bare meget trætte efter at have været i gang siden kl. 8:15 i morges :banan::banan::banan: sikke en sejr :klap::klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Her glæder vi os også til mandag - alle unger har lovet at være raske:5up: Jeg tager 14 minutter igen om formiddagen på mandag og hvis det fungerer, så stiger jeg om eftermiddagen. Ps: i nat sov hun slet ikke i vores seng:shock: så nu er hun gået fra at sove arm i arm med mig, til at starte på puden på gulvet ved siden af mig og kkomme op midt om natten ved 3-tiden, til slet ikke at komme op i sengen:shock: = alt ialt et positivt tegn:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Yes, succes igen! Dejligt, dejligt, dejligt, hvor er det vidunderligt, når man lige var begyndt at frygte det værste! :banan: Vi var tre timer til sportræning (kl. 10-13), og da jeg kom hjem, gav jeg ham vel 10-15min. ro og så forlod jeg ham i 50min. Tog cyklen til Hvidovre stations centrer, hvor jeg så vandrede rundt og kedede mig, for har nada penge Men kunne da holde varmen! Møffe havde rejst hovedet, da han hørte mig, rejste sig, da jeg kom ned, sagde roligt hej i ½min., hvorefter han lagde sig ned for at sove videre - han plejer ellers altid at skulle finde et stykke legetøj og gå lidt rundt og så lægge sig over i kurven med det! :banan::banan::banan: Så, på mandag! Here we come, 1 time! Tilgengæld føler mine ben sig bare meget trætte efter at have været i gang siden kl. 8:15 i morges Flot, Rikke. :5up: For øvrigt kan biblioteket anbefales, når man træner alene hjemme. Der er dejlig varmt, der er et toilet, hvis man får brug for sådan et, og man kan låne en computer og gå på HF. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 I dag var Tyson alene i fem timer, mens jeg var til fødselsdagsfrokost hos min søster. :klap: Han lå på lammeskindet i soveværelset, da jeg gik, og på sofaen, da jeg kom tilbage. Ikke en lyd i de fem timer. Jeg trænger til en "fridag" fra træningen, så i morgen skal han ikke være alene. Til gengæld vil jeg arbejde hjemmefra et par timer, så jeg kan gå tidligere på mandag. På den måde kan han være alene, mens jeg er på arbejde, og så kan jeg komme hjem til ham efter seks timer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Flot, Rikke. :5up: For øvrigt kan biblioteket anbefales, når man træner alene hjemme. Der er dejlig varmt, der er et toilet, hvis man får brug for sådan et, og man kan låne en computer og gå på HF. Tak, det skal jeg huske! Biblioteket! Selvfølgelig, hvorfor har jeg dog ikke selv tænkt på det? Men det må nok vente til han kan være alene hjemme, for kan da intet nå på 60min., når jeg først skal cykle derop I dag var Tyson alene i fem timer, mens jeg var til fødselsdagsfrokost hos min søster. :klap: Han lå på lammeskindet i soveværelset, da jeg gik, og på sofaen, da jeg kom tilbage. Ikke en lyd i de fem timer. Jeg trænger til en "fridag" fra træningen, så i morgen skal han ikke være alene. Til gengæld vil jeg arbejde hjemmefra et par timer, så jeg kan gå tidligere på mandag. På den måde kan han være alene, mens jeg er på arbejde, og så kan jeg komme hjem til ham efter seks timer. Hvor er I altså bare for seje! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Hvor er i bare seje allesammen :klap: Elsker denne her tråd fordi jeg er så imponeret af jeres arbejde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 I dag var Tyson alene i fem timer, mens jeg var til fødselsdagsfrokost hos min søster. :klap: Han lå på lammeskindet i soveværelset, da jeg gik, og på sofaen, da jeg kom tilbage. Ikke en lyd i de fem timer. Jeg trænger til en "fridag" fra træningen, så i morgen skal han ikke være alene. Til gengæld vil jeg arbejde hjemmefra et par timer, så jeg kan gå tidligere på mandag. På den måde kan han være alene, mens jeg er på arbejde, og så kan jeg komme hjem til ham efter seks timer. Hold da kæft, de sidste to uger er i jo nærmest gået fra ingenting til 5 timer:shock: Det er da godt nok lige pludselig gået stærkt. Og fedt at der bare er helt stille, gør han ikke engang af posten eller andre i opgangen? For så er det da intet mindre end fantastisk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Hold da kæft, de sidste to uger er i jo nærmest gået fra ingenting til 5 timer:shock: Det er da godt nok lige pludselig gået stærkt. Og fedt at der bare er helt stille, gør han ikke engang af posten eller andre i opgangen? For så er det da intet mindre end fantastisk Indtil videre har han ikke gøet en eneste gang! Det gør han så heller ikke, når jeg er her sammen med ham, men han plejer jo at gø af lyde, når han er alene. Min nabo kommenterede netop i dag, at det var dejligt, at han ikke gør (hun sammenligner nok med min overbos hunde, for deres chi gør en del ). Jeg kan faktisk ikke udelukke, at Tyson er verdens bedste hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Indtil videre har han ikke gøet en eneste gang! Det gør han så heller ikke, når jeg er her sammen med ham, men han plejer jo at gø af lyde, når han er alene. Min nabo kommenterede netop i dag, at det var dejligt, at han ikke gør (hun sammenligner nok med min overbos hunde, for deres chi gør en del ). Jeg kan faktisk ikke udelukke, at Tyson er verdens bedste hund. Det er sgu da super cool at du bare har fået det lavet til en 'bliv liggende indtil jeg kommer tilbage' leg. Du burde kunne lave noget seriøst afdækning af ham mens du gik på shopping i et eller andet stormagasin og han bare lagde sig på et tæppe uden for og ventede:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2010 20 minutter:banan::banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2010 20 minutter:banan::banan::banan: SÅ flot, Dinah. :banan: Og 6 timer herfra uden en lyd - bare en gabende lille musling på sofaen, da jeg kom hjem. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2010 Ved ikke helt hvordan det gik idag... Vi lagde ud med noget klikkertræning, helt ny øvelse (bukke!) og det trænede vi i nogle minutter. Så gik vi en tur i parken på 40min., det blev mest bare tullen omkring, for vi mødte ingen lege-emner. Vi fik dog trænet ignorér andre hunde og mennesker og det var han da dygti' til! Hjemme igen FORSØGTE jeg at lave et 20minutter søg, det blev så kun 5min. Han lagde sig hurtigt til ro, men vågnede da jeg kom ned i stuen for at rydde sofa- og spisebord - og så ville han bare ikke falde til ro igen! Vi brugte en time, hvor det endte med, at jeg kom ned til ham... Og var selvfølgelig irriteret på ham og kom til at råbe "så hold dog kæft", da han forsøgte at få min opmærksomhed - undskyld Møffe! Gik så op igen, for det var absolut ingen succes og så blev jeg deroppe i sammenlagt 15min., vil jeg tro... Så var han faldet nogenlunde til ro, han lå i hvert fald ned og så gik jeg i 1 time. Han lå ned, da jeg kom hjem, men rejste sig straks han hørte mig (heldigvis først, da jeg kunne se ham, hvilket tyder på, at han må have sovet bare let?) og hilste noget mere overstadigt på mig end han plejer. Og pev også lidt, da jeg var på vej ned ad trappen til ham. Men tilgengæld faldt han faktisk hurtigere til ro end han plejer Og absolut INTET var ødelagt, endsige snust til. Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan dagen er gået ud fra hans adfærd, så kan ikke lige finde ud af, om jeg skal gentage i morgen eller om jeg skal forsøge at forøge tiden... Og i bund og grund burde jeg nok slet ikke have trænet i dag, sådan som han teede sig i morges... I er meget velkommen til at komme med jeres forslag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Louie, hvordan går det hos jer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Idag nåede vi 26 min og 35 sek. Sprang 6 minutter op, fordi døren i IRMA sad fast:damn::damn: med mig indenfor selvfølgelig;-) Lige da jeg gik fra hende, sagde jeg som altid: bliv her, mor kommer igen. Da jeg gik ud, gøede hun allerede efter 30 sekunder:shock:,men ikke hyl, så jeg gik ind igen og sagde: ti stille, mor kommer igen. På lydoptagelsen var der selvfølgelig udslag ved gøene omkr de 30 sek, men ellers ikke en lyd:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Ved ikke helt hvordan det gik idag... Vi lagde ud med noget klikkertræning, helt ny øvelse (bukke!) og det trænede vi i nogle minutter. Så gik vi en tur i parken på 40min., det blev mest bare tullen omkring, for vi mødte ingen lege-emner. Vi fik dog trænet ignorér andre hunde og mennesker og det var han da dygti' til! Hjemme igen FORSØGTE jeg at lave et 20minutter søg, det blev så kun 5min. Han lagde sig hurtigt til ro, men vågnede da jeg kom ned i stuen for at rydde sofa- og spisebord - og så ville han bare ikke falde til ro igen! Vi brugte en time, hvor det endte med, at jeg kom ned til ham... Og var selvfølgelig irriteret på ham og kom til at råbe "så hold dog kæft", da han forsøgte at få min opmærksomhed - undskyld Møffe! Gik så op igen, for det var absolut ingen succes og så blev jeg deroppe i sammenlagt 15min., vil jeg tro... Så var han faldet nogenlunde til ro, han lå i hvert fald ned og så gik jeg i 1 time. Han lå ned, da jeg kom hjem, men rejste sig straks han hørte mig (heldigvis først, da jeg kunne se ham, hvilket tyder på, at han må have sovet bare let?) og hilste noget mere overstadigt på mig end han plejer. Og pev også lidt, da jeg var på vej ned ad trappen til ham. Men tilgengæld faldt han faktisk hurtigere til ro end han plejer Og absolut INTET var ødelagt, endsige snust til. Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan dagen er gået ud fra hans adfærd, så kan ikke lige finde ud af, om jeg skal gentage i morgen eller om jeg skal forsøge at forøge tiden... Og i bund og grund burde jeg nok slet ikke have trænet i dag, sådan som han teede sig i morges... I er meget velkommen til at komme med jeres forslag? Nu kan jeg ikke huske, men optager du ham evt bare med lyd? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Ved ikke helt hvordan det gik idag... Vi lagde ud med noget klikkertræning, helt ny øvelse (bukke!) og det trænede vi i nogle minutter. Så gik vi en tur i parken på 40min., det blev mest bare tullen omkring, for vi mødte ingen lege-emner. Vi fik dog trænet ignorér andre hunde og mennesker og det var han da dygti' til! Hjemme igen FORSØGTE jeg at lave et 20minutter søg, det blev så kun 5min. Han lagde sig hurtigt til ro, men vågnede da jeg kom ned i stuen for at rydde sofa- og spisebord - og så ville han bare ikke falde til ro igen! Vi brugte en time, hvor det endte med, at jeg kom ned til ham... Og var selvfølgelig irriteret på ham og kom til at råbe "så hold dog kæft", da han forsøgte at få min opmærksomhed - undskyld Møffe! Gik så op igen, for det var absolut ingen succes og så blev jeg deroppe i sammenlagt 15min., vil jeg tro... Så var han faldet nogenlunde til ro, han lå i hvert fald ned og så gik jeg i 1 time. Han lå ned, da jeg kom hjem, men rejste sig straks han hørte mig (heldigvis først, da jeg kunne se ham, hvilket tyder på, at han må have sovet bare let?) og hilste noget mere overstadigt på mig end han plejer. Og pev også lidt, da jeg var på vej ned ad trappen til ham. Men tilgengæld faldt han faktisk hurtigere til ro end han plejer Og absolut INTET var ødelagt, endsige snust til. Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan dagen er gået ud fra hans adfærd, så kan ikke lige finde ud af, om jeg skal gentage i morgen eller om jeg skal forsøge at forøge tiden... Og i bund og grund burde jeg nok slet ikke have trænet i dag, sådan som han teede sig i morges... I er meget velkommen til at komme med jeres forslag? Jeg ville nok øge tiden, jeg synes det lyder til at det går ok - optager du lyd når han er alene eller er det på anden måde han viser utrygheden? Edit: nogen var hurtigere;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts