Dinah Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Nu kan jeg ikke huske, men optager du ham evt bare med lyd? Jeg ville nok øge tiden, jeg synes det lyder til at det går ok - optager du lyd når han er alene eller er det på anden måde han viser utrygheden? Edit: nogen var hurtigere;-) hehe. to sjæle en tanke:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Nu kan jeg ikke huske, men optager du ham evt bare med lyd? Jeg ville nok også vælge at optage, helst med film, men ellers med i hvertfald lyd. Luna er jo ikke bange for at være alene hjemme, jeg har filmet hende, og hun sover trygt hele tiden. Men når jeg kommer hjem, så opfører hun sig stadig som om hun har været ved at dø, og det er altså bare hendes måde at hilse på så selve måden at hilse på sige ikke altid alt om hvordan hunden har haft det imens man var væk, og derfor er en videofilm en rigtig god hjælp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Jeg ville nok også vælge at optage, helst med film, men ellers med i hvertfald lyd. Luna er jo ikke bange for at være alene hjemme, jeg har filmet hende, og hun sover trygt hele tiden. Men når jeg kommer hjem, så opfører hun sig stadig som om hun har været ved at dø, og det er altså bare hendes måde at hilse på så selve måden at hilse på sige ikke altid alt om hvordan hunden har haft det imens man var væk, og derfor er en videofilm en rigtig god hjælp. Jeg kunne heller ikke undvære optagelse. Jeg kan ikke se mere, hvordan Cleo har klaret det via hendes reaktion, når jeg kommer hjem. Det kunne jeg engang, da hun havde det ganske forfærdeligt:megaked: OPtagelsen siger meget om, hvormeget jeg skal stige i tid næste gang eller OM jeg skal stige i tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Louie, hvordan går det hos jer? :hmm:Jeg synes det stagnerer lidt.. Den sidste uge har været ret mærkelig, jeg synes det er svært nu hvor semestret er begyndt igen. I går blev Louie fx passet hos min mor i en del timer, så der øvede vi ikke. I dag er jeg syg - virkelig dum timing, så kæresten har gået tur og om lidt skal jeg måske øve med Louie, men kan ikke rigtig overkomme at rejse mig fra sofaen. Men vi er nået op på at han kan blive liggende på puden (mens jeg er i lejligheden) i 10 minutter. Og så har jeg været oppe på fire minutter en del gange. Det er bare svært, fordi Jacob går meget langsomt frem ift. mig, så jeg kan fx øve og nå op på 4 minutter, hvorefter han øver dagen efter og kun når op på 3 minutter - og så føles det sgu' lidt omsonst når jeg så skal øve dagen efter... Men der er stadig små succeser. I går aftes lagde Louie sig fx ind og sove i sin kurv i soveværelset alene, mens vi stadig var i stuen. Det har han aldrig nogensinde gjort før! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Så fik vi alligevel øvet.. Selvom jeg mest af alt har lyst til at lægge mig under min dyne. Havde også mit fine nattøj indenunder den lange frakke - må ha' set ømt ud... Jeg har lige været væk i 4 minutter og 20 sekunder, hvor han bare lå på puden og ikke sagde et kvæk. Det til trods for, at da jeg gik ud af vores dør, kom ham på 3. meget højlydt hjem og smækkede med døren osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Så fik vi alligevel øvet.. Selvom jeg mest af alt har lyst til at lægge mig under min dyne. Havde også mit fine nattøj indenunder den lange frakke - må ha' set ømt ud... Jeg har lige været væk i 4 minutter og 20 sekunder, hvor han bare lå på puden og ikke sagde et kvæk. Det til trods for, at da jeg gik ud af vores dør, kom ham på 3. meget højlydt hjem og smækkede med døren osv. Way to go:klap: Det var jo ikke så slemt, så kan du jo sagtens gøre det en gang til:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Way to go:klap:Det var jo ikke så slemt, så kan du jo sagtens gøre det en gang til:mrgreen: Haha.. Måske. Er helt færdig nu... :syg: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Nå, det var åbenbart 4,30 jeg var væk kan jeg se på lydoptagelsen - kan åbenbart ikke selv regne.. Nå, men så fik jeg da lige ti sekunder forærende... :5up: Forstår det dog ikke helt, for lagde kun 10 sekunder ekstra på da jeg stod udenfor - har nok bare været ti sekunder længere om at gå op af alle trapperne i dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Nu kan jeg ikke huske, men optager du ham evt bare med lyd? Nope, jeg må indrømme at jeg gik væk fra det, omkring de 20min. Jeg ville nok øge tiden, jeg synes det lyder til at det går ok - optager du lyd når han er alene eller er det på anden måde han viser utrygheden? Edit: nogen var hurtigere;-) Jeg øgede også tiden, og det gik super idag! :banan: Jeg havde besluttet, at hvis han var "mærkelig" igen i dag, så nøjedes vi med 1 time, men lagde han sig hurtigt til ro og det hele gik som smut, så tog vi 1 time og 15 min. Min seje vuf er tilbage igen Må indrømme, at jeg blev pænt "panisk" igår (hvilket jo også var grunden til, at jeg var så dum at råbe af ham :damn::damn::damn::damn::damn::damn::damn:), for hvad nu, hvis jeg havde tolket det hele forkert og Møffe nu gav udtryk for, at han egentligt syntes, at det var dybt skræmmende at være alene Men han var bare dygtiii' idag Og så mødte vi for første gang en hund på morgenturen idag efter sidste snestorm :banan: Møffe syntes bare det var HIMLEN! og fik rigtig leget rigtig godt igennem med den lille lab-tæve :banan: Iiiih, hvor de hyggede sig sammen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Flooot Cleo, Louie og Møffe! :klap::klap::klap: I dag har Tyson været alene 7 timer. :5up: Bagefter gik det op for mig, at så længe har han jo faktisk aldrig været alene før. Han gøede én gang i ca. 20-30 sekunder, da lokalavisen kom, men ellers har han ikke sagt en lyd, og han lå og hvilede sig på sengen, da jeg kom hjem. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Flooot Cleo, Louie og Møffe! :klap::klap::klap: Taaaark! :kys: I dag har Tyson været alene 7 timer. :5up: Bagefter gik det op for mig, at så længe har han jo faktisk aldrig været alene før. Han gøede én gang i ca. 20-30 sekunder, da lokalavisen kom, men ellers har han ikke sagt en lyd, og han lå og hvilede sig på sengen, da jeg kom hjem. Sådan, Tyson, du er bare for sej og dobbelt sej! :5up::banan: Og det er din mor nu også! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Flooot Cleo, Louie og Møffe! :klap::klap::klap: I dag har Tyson været alene 7 timer. :5up: Bagefter gik det op for mig, at så længe har han jo faktisk aldrig været alene før. Han gøede én gang i ca. 20-30 sekunder, da lokalavisen kom, men ellers har han ikke sagt en lyd, og han lå og hvilede sig på sengen, da jeg kom hjem. :5up: Så er det virkelig steget dig til hovedet.. Senil. Selv jeg ved, at han ikke har været alene så længe før. Dygtig genihund :banan: Og det er okay at når der kommer avis. Uh, jeg glæder mig sådan til vi rammer 5 minutter, for så kan vi forhåbentlig begynde at lægge et minut på af gangen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Så er det virkelig steget dig til hovedet.. Senil. Selv jeg ved, at han ikke har været alene så længe før. Dygtig genihund :banan: Og det er okay at når der kommer avis. Uh, jeg glæder mig sådan til vi rammer 5 minutter, for så kan vi forhåbentlig begynde at lægge et minut på af gangen. Der er jo ikke lang tid til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Der er jo ikke lang tid til. Det er jo dét :banan: Men hvis man skal gentage hvert trin 7-8 gange før man må øge tiden, er der ca. 30 øvegange til... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Det er jo dét :banan:Men hvis man skal gentage hvert trin 7-8 gange før man må øge tiden, er der ca. 30 øvegange til... Uh, skal man virkelig det - det kunne godt friste mig til at gå for hurtigt frem:oops: Edit: det var IKKE en opfordring... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Det er jo dét :banan:Men hvis man skal gentage hvert trin 7-8 gange før man må øge tiden, er der ca. 30 øvegange til... Men hvis du nu øver flere gange lige i træk, føles det ikke som nær så mange gange. F.eks. tre gange i træk flere gange på samme dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Men hvis du nu øver flere gange lige i træk, føles det ikke som nær så mange gange. F.eks. tre gange i træk flere gange på samme dag. Plejer også at øve flere gange i træk - men synes nogle gange han virker lidt for rastløs hvis jeg går igen lige efter jeg har været væk i 4 minutter fx. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Uh, skal man virkelig det - det kunne godt friste mig til at gå for hurtigt frem:oops: Edit: det var IKKE en opfordring... Haha.. Jeg er nogle gange også lidt for dum til ikke at få det gjort 7-8 gange... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Så, nu har jeg lavet et lille skema i excel, hvor hver tidsrum er repræsenteret 7 gange. Så kan vi sætte et kryds hver gang og på den måde huske os selv på ikke at gå for hurtigt frem.. (eller for langsomt..) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Altså det der med 7-8 gange på hvert tidsrum duer simpelthen ikke her. Det var ligesom en del af fejlen, da jeg øvede med hende tidligere. Her kan vi max øve 2 gange pr. dag. Hvis jeg smutter mere, bliver hun konstant nervøs og på stikkerne. De kun 2 gange gør, at hun ikke er konstant urolig for at jeg går. Hun er meget mere afslappet. Alt efter mulighederne herhjemme og hvordan hun tager 1. øvelse, så øver vi 1-2 gange pr opnået minuttal:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Flooot Cleo, Louie og Møffe! :klap::klap::klap: I dag har Tyson været alene 7 timer. :5up: Bagefter gik det op for mig, at så længe har han jo faktisk aldrig været alene før. Han gøede én gang i ca. 20-30 sekunder, da lokalavisen kom, men ellers har han ikke sagt en lyd, og han lå og hvilede sig på sengen, da jeg kom hjem. :5up: Flot arbejdet :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 :hmm: Men vi er nået op på at han kan blive liggende på puden (mens jeg er i lejligheden) i 10 minutter. Er han afslappet når han ligger der? Og så har jeg været oppe på fire minutter en del gange. Det er bare svært, fordi Jacob går meget langsomt frem ift. mig, så jeg kan fx øve og nå op på 4 minutter, hvorefter han øver dagen efter og kun når op på 3 minutter - og så føles det sgu' lidt omsonst når jeg så skal øve dagen efter... I arbejder imod hinanden på den måde og der forlænger træningen væsentligt. I er nødt til at være enige om tiden Louie forlades Men der er stadig små succeser. I går aftes lagde Louie sig fx ind og sove i sin kurv i soveværelset alene, mens vi stadig var i stuen. Det har han aldrig nogensinde gjort før! Jippeeee! Mht. at gå hjemmefra flere gange så er det vigtigt at han når at blive totalt afslappet inden du går igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Altså det der med 7-8 gange på hvert tidsrum duer simpelthen ikke her. Det var ligesom en del af fejlen, da jeg øvede med hende tidligere. Her kan vi max øve 2 gange pr. dag. Hvis jeg smutter mere, bliver hun konstant nervøs og på stikkerne. De kun 2 gange gør, at hun ikke er konstant urolig for at jeg går. Hun er meget mere afslappet. Alt efter mulighederne herhjemme og hvordan hun tager 1. øvelse, så øver vi 1-2 gange pr opnået minuttal:5up: Nu blander jeg mig ellers ikke i denne tråd udover "mine egne" hunde, men hvis Dinah er så nervøs for at du skal gå, er det trygheden der skal arbejdes på FØR alenetræningen og lidt mere uafhængighed. Så spørgsmålet er om du er inde på et sidespor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Nu blander jeg mig ellers ikke i denne tråd udover "mine egne" hunde, men hvis Dinah er så nervøs for at du skal gå, er det trygheden der skal arbejdes på FØR alenetræningen og lidt mere uaghængighed. Så spørgsmålet er om du er inde på et sidespor Du mener vel Cleo? Da vi øvede i sidste runde inden vi holdt pause i 4 mdr, blev det hele klart værrere af, at jeg gik ind og ud så mange gange. I disse 4 mdr er der blevet arbejdet i den grad med trygheden og selvstændigheden, som er blevet kanon i forhold til dengang.:banan: Med de udfordringer, vi har herhjemme, så øver vi, når vi kan - uden stress. Nu er vi fx nået 26 minutter og det øver vi så 2 gange om dagen - de dage, hvor det er muligt. Jeg er simpelthen bange for at lave samme fejl som sidst, hvor jeg gik ud og ind af døren mange gange om dagen, som gjorde at hun aldrig slappede af - heller ikke imellemtiden. Efter denne pause og den udvikling, der er sket med hende, så kan jeg mærke at 2 gange fungerer rigtig godt og at hun er tryg og har en god oplevelse HVER gang:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 ps. Vi startede op med alene-hjemme igen her efter nytår - de sidste 2 ugers tid er hun ikke kommet op i vores seng om natten - hun bliver på sin pude:klap: samt at hun lægger sig jævnligt i kurven ude i gangen, hvor hun er, når hun er alene hjemme, selvom jeg sidder inde i stuen eller er ovenpå:klap::klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts