Gæst Ninjamor Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Du mener vel Cleo? Arh, du kan da vel selv se at den lile hund hedder Dinah, det står der selv ved siden af billedet Jo selvfølgelig, Cleo Da vi øvede i sidste runde inden vi holdt pause i 4 mdr, blev det hele klart værrere af, at jeg gik ind og ud så mange gange. I disse 4 mdr er der blevet arbejdet i den grad med trygheden og selvstændigheden, som er blevet kanon i forhold til dengang.:banan: Med de udfordringer, vi har herhjemme, så øver vi, når vi kan - uden stress. Nu er vi fx nået 26 minutter og det øver vi så 2 gange om dagen - de dage, hvor det er muligt. Jeg er simpelthen bange for at lave samme fejl som sidst, hvor jeg gik ud og ind af døren mange gange om dagen, som gjorde at hun aldrig slappede af - heller ikke imellemtiden. Er heller ikke det jeg siger du skal Efter denne pause og den udvikling, der er sket med hende, så kan jeg mærke at 2 gange fungerer rigtig godt og at hun er tryg og har en god oplevelse HVER gang:banan: Det er jo godt så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 ps. Vi startede op med alene-hjemme igen her efter nytår - de sidste 2 ugers tid er hun ikke kommet op i vores seng om natten - hun bliver på sin pude:klap: samt at hun lægger sig jævnligt i kurven ude i gangen, hvor hun er, når hun er alene hjemme, selvom jeg sidder inde i stuen eller er ovenpå:klap::klap: Dejligt! Jeg blander mig udenom igen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Lotje er syg, så jeg slæbte hende med ned på tanken efter to franske hotdogs, hvilket tog 30 min og 29 sekunder:genert: Ikke en lyd og helt roligt på optagelsen.:banan: Vi øver samme minuttal i eftermiddag og så går turen til blockbuster + at hente Leonora i børnehaven. Hvor er det dog fedt at man kan nå noget fremfor "spildtid" med at gå rundt om rækkehuset eller området:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Er han afslappet når han ligger der? Jeg plejer ikke at kunne se ham, men i går optog jeg ham imens.. Han ligger roligt. De første to minutter var hans hovede oppe, men så lagde han det ned. Han havde dog ikke lukkede øjne. Undervejs rejste han hovedet op et par gange og kiggede lidt rundt, men lagde det så ned igen. I arbejder imod hinanden på den måde og der forlænger træningen væsentligt. I er nødt til at være enige om tiden Louie forlades Ja, det er ikke godt. Derfor jeg har lavet et fint lille skema nu. Før skrev vi bare ned i et dokument hvordan dagen var gået så den anden kunne se det. Men problemet er, at Jacob går lidt forsigtigt frem, tager dagens træning i etaper - først ned på 3. og op, så ned i stuen og op, og så ud af døren og vente lidt. Men jeg tror det vil hjælpe på at han bliver mere sikker på, at Louie godt kan klare at blive forladt fx 4 minutter i første hug, hvis han ser mig gøre det hver gang. Jippeeee! :klap::klap: Jeg var jo sikker på, at han søgte væk fra os for at komme af med noget. Så da han var gået derind og der havde været stille lidt, gik jeg derind (forberedt på at han sad i skideposition). Og så lå han bare fint i sin kurv Ej, hvor var det bare stort! Mht. at gå hjemmefra flere gange så er det vigtigt at han når at blive totalt afslappet inden du går igen Ja, det går bedre hvis han faktisk lige når at lægge sig ned for at sove inden vi øver videre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Lotje er syg, så jeg slæbte hende med ned på tanken efter to franske hotdogs, hvilket tog 30 min og 29 sekunder:genert: Ikke en lyd og helt roligt på optagelsen.:banan: Vi øver samme minuttal i eftermiddag og så går turen til blockbuster + at hente Leonora i børnehaven. Hvor er det dog fedt at man kan nå noget fremfor "spildtid" med at gå rundt om rækkehuset eller området:vuf: Flot! :klap::klap::klap: Ja, det er virkelig rart, når man kommer så langt op i tid, at man rent faktisk kan nå at ordne noget af det, man skal, som f.eks. indkøb, på posthuset e.l. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Weeee, Møffe har bare været SÅ sej idag! Han har været alene i 1½ time :banan::banan::banan: Hvor er det mærkeligt at tænke på! Og ve' I hvad? Min søster ringede til vores fastnet imens! Jeg aner ikke, hvordan han reagerede på det, men der var INTET at mærke, da jeg kom hjem, glad hilsen, men rejste sig først, da han var sikker på, at jeg var der, som han plejer Altså, dvs. når jeg står i køkkendøren og han kan se mig Iiiih, hvor er jeg stolt af min lille vuf Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Weeee, Møffe har bare været SÅ sej idag! Han har været alene i 1½ time :banan::banan::banan: Hvor er det mærkeligt at tænke på! Og ve' I hvad? Min søster ringede til vores fastnet imens! Jeg aner ikke, hvordan han reagerede på det, men der var INTET at mærke, da jeg kom hjem, glad hilsen, men rejste sig først, da han var sikker på, at jeg var der, som han plejer Altså, dvs. når jeg står i køkkendøren og han kan se mig Iiiih, hvor er jeg stolt af min lille vuf I er da bare super seje:banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2010 Jeg har sagt det før, men nu siger jeg det igen: Jeg har bare sådane n dygtig musling. Om morgen, når jeg rejser mig efter morgenmaden og gør mig klar til at gå, kommer Tyson hen og spørger, om han skal med. Hvis han skal med på arbejde, siger jeg "skal med mor på arbejde", og hvis han skal blive hjemme, siger jeg "uden hund". Her til morgen, da jeg sagde "uden hund", lagde han sig ind i sit bur, og der blev han så liggende, mens jeg gjorde mig færdig og gik. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2010 Indtil videre i dag: 12 minutter på puden i stuen, mens jeg var henholdsvis i køkkenet og på badeværelset. Han lå afslappet/sov (det er umuligt at se om han har lukkede øjne med alt det pels) i de sidste 9 minutter. Indtil videre har jeg i dag været væk en gang i 4,5 minut - og gik direkte op på 4,5.. ikke små succes-etaper undervejs.. :klap: Og imens jeg stod i opgangen kom larmebarnet på 4. og hans mor hjem, hun sagde hej og jeg sagde hej, derefter smækkede hun døren hårdt. Der kom også nogle hjem på 1., som smækkede først opgangsdøren så deres egen dør. Og Louie? Han lå da bare på sin pude og sagde ikke en lyd. Han gider ikke engang at hilse når man kommer hjem - han begynder først at logre, når man kaster et stykke pølse hen ved ham og siger FRI, så spiser han det og tuller derefter lidt rundt.. Nå, nu har han lagt sig til at sove igen, så vil lige øve igen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2010 Indtil videre i dag: 12 minutter på puden i stuen, mens jeg var henholdsvis i køkkenet og på badeværelset. Han lå afslappet/sov (det er umuligt at se om han har lukkede øjne med alt det pels) i de sidste 9 minutter. Indtil videre har jeg i dag været væk en gang i 4,5 minut - og gik direkte op på 4,5.. ikke små succes-etaper undervejs.. :klap: Og imens jeg stod i opgangen kom larmebarnet på 4. og hans mor hjem, hun sagde hej og jeg sagde hej, derefter smækkede hun døren hårdt. Der kom også nogle hjem på 1., som smækkede først opgangsdøren så deres egen dør. Og Louie? Han lå da bare på sin pude og sagde ikke en lyd. Han gider ikke engang at hilse når man kommer hjem - han begynder først at logre, når man kaster et stykke pølse hen ved ham og siger FRI, så spiser han det og tuller derefter lidt rundt.. Nå, nu har han lagt sig til at sove igen, så vil lige øve igen.. Hvor lyder det godt! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2010 Det er næsten ligesom at følge med i glamour det her... :blink: Næste del af føljetonen: Den her gang var underlig. Jeg var væk i 4 minutter og 40 sekunder kan jeg se (selvom det var meningen det skulle have været 4:30, men der er åbenbart gået nogle sekunder indtil jeg tændte mit stopur ude på trappen). Jeg optog ham med Audacity og jeg kan høre på optagelsen, at han rejser sig fra puden umiddelbart efter jeg har lukket døren (altså ca. 5 sekunder inde i optagelsen.. ). Men han siger ingenting.. De gange han har rejst sig tidligere har alle været for at løbe hen og gø ved døren. Men der er kun to lyde på de i alt 4min40. Efter 1min10 siger han det laveste wrouf og fem sekunder efter giver han verdens mindste piv.. :hmm:Derefter går han tilbage til puden og lægger sig på den. Det må han i hvert fald have gjort, for han lå der da jeg kom ind og der er ikke andre trinlyde på optagelsen. Det er første gang (så vidt jeg ved), at han har rejst sig fra puden uden at gø og endda lagt sig tilbage på den igen.. Men selvfølgelig er det mindre godt med piv og wrouf. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2010 Så er øvningen slut for i dag. Vi øvede en gang umiddelbart efter det sidste jeg skrev, men det gik ikke så godt Så han fik lov at sove lidt, og nu har vi lige øvet en sidste gang: 4,5 minut uden en lyd (heller ikke piv eller wrouf) :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2010 Så har Tyson været alene en hel arbejdsdag, 7 1/2 time. Han lå fint på sengen, da jeg kom hjem, og har kun gøet en enkelt gang (i 45 sek.), da posten kom. :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2010 Så har Tyson været alene en hel arbejdsdag, 7 1/2 time. Han lå fint på sengen, da jeg kom hjem, og har kun gøet en enkelt gang (i 45 sek.), da posten kom. :kys: Dygtiii' Tyson! :klap2: Møffe har været alene i 1 time og 50 minutter idag, succes igen :banan: Og vi var endda to der gik på én gang! Min mor havde nemlig tidligt fri og så tog vi ud for at handle sammen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2010 Dygtiii' Tyson! :klap2: Møffe har været alene i 1 time og 50 minutter idag, succes igen :banan: Og vi var endda to der gik på én gang! Min mor havde nemlig tidligt fri og så tog vi ud for at handle sammen Så, nu kører det da for Møffedyret! :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2010 OK . . . . . . . . . Det var så en af de her akut-dage:evil: men heldigvis havde jeg nået at gå tur og lave næseøvelser med hende. Jeg måtte hurtigt ud af døren, men imens jeg tog tøj på, ikke kunne finde mine nøgler, tog sko på spiste hun en tyk mysli-stang uden at reagere på mig. Jeg gik ind i stuen til hende og sagde, som jeg plejer: Bliv her - mor kommer om lidt. 1 time og 57 sekunder senere slukker jeg for lydoptagelsen. Hendes reaktion på vores hjemkomst var ret afslappet:klap: imellem 4 min 45 sek og 7 min 17 sek = 3 minutter hyle-gør hun 6 gange men ellers er der fuldstændigt stille og jeg kan se, at hun har ligget i kurven ved døren. Efter 1 time og 46 minutter hyle-gør hun igen i ca 5 minutter, men spørgsmplet er, om hun har kunnet høre os komme ned af vejen, parkere, pakke sammen i bilen, få sygt barn ud af bilen etc, for jeg slukker ved 1 time og 57 min:hmm: Tidmæssigt bare et mærkeligt sammentræf. Fejlen ved hylegøene ved 4 min 45 sek KAN tænkes, at hun er blevet færdig med mysli-pinden og jeg husker jo så pludselig at det jo i sidste øve-alene-hjemme-omgang, at det fremmede hendes hylegø, når hun var færdig:stupid:Viser sig jo også, når hun ellers har klaret 30 minutter uden problemer de andre dage, hvor hun ikke har fået noget "hyggeligt" at spise. Ialt 1 time 54 minutter fra ud af døren til jeg står med nøglen foran døren. Jeg skriver jo selvfølgelig ikke den time + minutter på og fortsætter næste gang fra de 30 minutter og 29 sekunder, som jeg nåede til i forgårs. Men alligevel er jeg ret stolt af, at hun faktisk har klaret det SÅ flot idag:5up::banan: Hendes reaktion efter vi kom hjem har været afslappet og ingen panik. Selvom jeg gik ovenpå, lagde hun sig bare i kurven igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2010 Godt at høre Dinah. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2010 Godt at høre Dinah. Jeg HADER jo disse akutdage og heldigvis er de så sjældne:megaked: så jeg er ganske godt tilfreds og er ret sikker på at hun ikke har traume efter idag, så jeg kan fortsætte træningen i weekenden eller på mandag:5up: Det er jo det allervigtigste:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2010 Dinah, hold kæft hvor er det flot at Cleo! :5up: Så er man jo ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes!:banan: Så, nu kører det da for Møffedyret! :klap: Ja! :klap2: Er også bare så glad :banan: Idag ville jeg så lige gentage, rent psykisk, fordi jeg synes vi pludselig er gået så hurtigt frem. Min mor var så hurtigere om at komme hjem fra arb. end forventet, så det blev kun til én time. Så næste gang hæver jeg nok alligevel til de 2 timer og 10 minutter? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2010 Dinah, hold kæft hvor er det flot at Cleo! :5up: Så er man jo ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes!:banan: Ja! :klap2: Er også bare så glad :banan: Idag ville jeg så lige gentage, rent psykisk, fordi jeg synes vi pludselig er gået så hurtigt frem. Min mor var så hurtigere om at komme hjem fra arb. end forventet, så det blev kun til én time. Så næste gang hæver jeg nok alligevel til de 2 timer og 10 minutter? :hmm: Ja, mon ikke det går. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2010 Så har vi været oppe på 5 minutter to gange - en gang i går og en gang i dag.. Begge gange var ikke med vilje. Jacob overvurderede sin kondition i går og begyndte at gå op af trappen igen for sent - og jeg gjorde det samme i dag.. :stupid:Troede af uvisse årsager at det ville tage mig 20 sekunder at gå 2,5 etage... Skulle ellers kun have været væk i 4:40.. Men Louie var dygtig begge gange med 5 min. :klap: Så nu er jeg lidt i tvivl om jeg bare skal fortsætte på 5 min eller gå ned til 4:40... :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2010 Så har vi været oppe på 5 minutter to gange - en gang i går og en gang i dag.. Begge gange var ikke med vilje. Jacob overvurderede sin kondition i går og begyndte at gå op af trappen igen for sent - og jeg gjorde det samme i dag.. :stupid:Troede af uvisse årsager at det ville tage mig 20 sekunder at gå 2,5 etage... Skulle ellers kun have været væk i 4:40.. Men Louie var dygtig begge gange med 5 min. :klap: Så nu er jeg lidt i tvivl om jeg bare skal fortsætte på 5 min eller gå ned til 4:40... :hmm: Lad os håbe ninjaen kommer på banen, når i ikke er længere så vil jeg i hvert fald helst ikke råde til noget. Men dejligt at det gik godt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2010 Lad os håbe ninjaen kommer på banen, når i ikke er længere så vil jeg i hvert fald helst ikke råde til noget. Men dejligt at det gik godt Tog den gyldne middelvej.. 4:50 - og det gik fint :5up: Nu er det slut for i dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2010 Tog den gyldne middelvej.. 4:50 - og det gik fint :5up: Nu er det slut for i dag. Det er sgu da godt Louie ikke tæller sekunder som en vis hr. Tyson tidligere har haft tendens til:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2010 Det er sgu da godt Louie ikke tæller sekunder som en vis hr. Tyson tidligere har haft tendens til:mrgreen: Ja, det havde været kønt.. Men det gør han heldigvis ikke. Det er mere sådan enten eller med ham. Man ved, at hvis han ikke har gøet indenfor de første 30 sekunder, så kan man godt have ro i maven de sidste 4,5 minut.. Det er lidt mystisk.. Nå, men jeg tog lige en tur til. Status for i dag er altså: Ligge 10 min på puden mens jeg var i køkkenet :5up: Være alene hjemme i 5 min :5up: Være alene hjemme i 5 min :5up: Være alene hjemme i 5 min :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts