Dinah Besvaret Februar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2010 Ja, det havde været kønt.. Men det gør han heldigvis ikke. Det er mere sådan enten eller med ham. Man ved, at hvis han ikke har gøet indenfor de første 30 sekunder, så kan man godt have ro i maven de sidste 4,5 minut.. Det er lidt mystisk.. Nå, men jeg tog lige en tur til. Status for i dag er altså: Ligge 10 min på puden mens jeg var i køkkenet :5up: Være alene hjemme i 5 min :5up: Være alene hjemme i 5 min :5up: Være alene hjemme i 5 min :5up: Hvor er det bare flot - man får virkelig et boost efter sådan en god dag:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2010 Til Sonja: Da I nåede 30 minutter - hvormeget lagde du til derefter? altså hvor lang tid gik der, før du var på hhv 1 time og 2 timer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2010 Til Sonja: Da I nåede 30 minutter - hvormeget lagde du til derefter? altså hvor lang tid gik der, før du var på hhv 1 time og 2 timer? Første gang vi trænede, lagde jeg vist 3 minutter på, da vi nåede til en halv time. Da vi nåede en time, lagde jeg 5 minutter på ad gange, og ved 1 1/2 time lagde jeg 10 minutter på. Tror jeg nok. Jeg måtte gå meget langsomt frem dengang. Denne gang lagde jeg 10 minutter på efter en halv time, 15 minutter efter 40 minutter og 20-30 minutter ved en time. I hvert fald noget i den retning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Her til morgen gjorde Tyson igen det med at komme og spørge, om han skulle med, og da jeg så sagde "i dag er det uden hund", lagde han sig ind i sit bur og blev der, til jeg gik. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 FLOT:klap: Planen for idag hos os er, at jeg om lidt går vores formiddagstur på ca ½ time, så mig i bad:5up:, og gå går jeg ned på Bytorvet og oser i lidt over ½ time. Idag kom jeg jo så i tanke om mit kort til fitness.dk:slem: har betalt unødigt til det i 1½ år:oops: men nu . . . .. . . . .:banan: Bare disse 30 minutter kan give mig 20 minutter på kondicyklen :banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Det ser altså ud som om, at hun har "knækket koden". Hun er meget bevist om, hvornår hun skal med og ikke med - det markerer jeg også tydeligt i rytme og hvad jeg siger. I sidste uge begyndte hun at lægge sig i kurven i gangen, mens jeg var igang med at tage alt mit overtøj på. Det huskede hun så også idag:klap: og hun blev liggende, da vi gik ud af døren:5up: 33 minutter:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Det ser altså ud som om, at hun har "knækket koden". Hun er meget bevist om, hvornår hun skal med og ikke med - det markerer jeg også tydeligt i rytme og hvad jeg siger. I sidste uge begyndte hun at lægge sig i kurven i gangen, mens jeg var igang med at tage alt mit overtøj på. Det huskede hun så også idag:klap: og hun blev liggende, da vi gik ud af døren:5up: 33 minutter:banan: Super, Dinah! Generelt siger man jo, at det er de første 20-30 minutter der er mest kritiske for hunden, så jeg tror helt sikkert, at du har ret i, at hun nu har knækket koden. :5up: Du kan garanteret sagtens gå i 40 minutter i morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Super, Dinah! Generelt siger man jo, at det er de første 20-30 minutter der er mest kritiske for hunden, så jeg tror helt sikkert, at du har ret i, at hun nu har knækket koden. :5up: Du kan garanteret sagtens gå i 40 minutter i morgen. Det var præcist også det, jeg tænkte:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Super, Dinah! Generelt siger man jo, at det er de første 20-30 minutter der er mest kritiske for hunden, så jeg tror helt sikkert, at du har ret i, at hun nu har knækket koden. :5up: Du kan garanteret sagtens gå i 40 minutter i morgen. Det var præcist også det, jeg tænkte:banan: Jeg var simpelthen så bange for at de akutte næsten 2 timer i fredags ville sætte os tilbage, men næsten tvært imod. Det var tydeligt at hendes hyle gø i fredags efter de 4 minutter og 3 minutter frem var pga bidebenet, for idag gjorde hun det ikke:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Så er jeg lige kommet ind af døren fra en lille tur op og ned fra femte sal og vandren rundt i et par minutter. Louie har for første gang været alene hjemme i 6 minutter! Der er ikke en eneste lyd på optagelsen og han lå samme sted som da jeg gik. Når vi øver igen om lidt tror jeg jeg vil gå ned i kiosken efter chokolade.... Sikke muligheder jeg har nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Så er jeg lige kommet ind af døren fra en lille tur op og ned fra femte sal og vandren rundt i et par minutter. Louie har for første gang været alene hjemme i 6 minutter! Der er ikke en eneste lyd på optagelsen og han lå samme sted som da jeg gik. Når vi øver igen om lidt tror jeg jeg vil gå ned i kiosken efter chokolade.... Sikke muligheder jeg har nu og sikke dyrt, det kan blive:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 og sikke dyrt, det kan blive:klap: Haha, ja.. Vi skal fx øve ca. 30 gange før vi er oppe på 10 minutter... Det kan blive til meget chokolade. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Så kan jeg igen sætte et hak ud for 6 succesfulde minutter! :klap: Og som sidegevinst har jeg nu Cola Light, Rittersport med mørk chokolade og labre larver. Som bonus info kan jeg fortælle, at det tager 4,5 minut at gå ned, hen til kiosken, beslutte sig, betale og gå tilbage til opgangen igen.. Så måtte fanme vente udenfor i kulden før jeg kunne gå ind, fordi Louie bare er så sej! Det er en fornøjelse at øve alene hjemme uden en knude i maven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Så kan jeg igen sætte et hak ud for 6 succesfulde minutter! :klap: Og som sidegevinst har jeg nu Cola Light, Rittersport med mørk chokolade og labre larver. Som bonus info kan jeg fortælle, at det tager 4,5 minut at gå ned, hen til kiosken, beslutte sig, betale og gå tilbage til opgangen igen.. Så måtte fanme vente udenfor i kulden før jeg kunne gå ind, fordi Louie bare er så sej! Det er en fornøjelse at øve alene hjemme uden en knude i maven Weee, hvor godt! :klap2: Der er mange ting, du kan nå nu, som du ikke kunne tidligere - du kan nå i postkassen med et brev, du kan gå ned med skraldet, du kan... nå ja, gå i kiosken. :blink: Men bare vent, der går ikke længe, før du kan nå meget mere. :5up: Har Ninjamor sagt noget om, hvor længe I skal blive ved med at øve hvert tidsrum otte gange? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Jeg har luret en rød tråd herinde:slem: Generelt så følges hundene ad. Enten går det godt eller også går det skidt i samme periode:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Jeg har luret en rød tråd herinde:slem: Generelt så følges hundene ad. Enten går det godt eller også går det skidt i samme periode:hmm: Ok, så vover det at gå skidt for nogle af jer, for jeg vil ikke have problemer med Tyson én gang til! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Weee, hvor godt! :klap2: Der er mange ting, du kan nå nu, som du ikke kunne tidligere - du kan nå i postkassen med et brev, du kan gå ned med skraldet, du kan... nå ja, gå i kiosken. :blink: Men bare vent, der går ikke længe, før du kan nå meget mere. :5up: Har Ninjamor sagt noget om, hvor længe I skal blive ved med at øve hvert tidsrum otte gange? Haha, ja, mulighederne er stort set uendelige! Så godt som.. Jeg har forstået det sådan, at det altid skulle være 7-8 gange før man øgede til næste tidsrum.. Har lige kigget i planen og der står "Typisk skal der øges i varigheden efter ca 8 gentagelser på samme niveau". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Jeg har luret en rød tråd herinde:slem: Generelt så følges hundene ad. Enten går det godt eller også går det skidt i samme periode:hmm: Mjah, ikke helt.. For da du havde "if you can't beat it, join it" var Louie nået op på en times rolig alenetid og Tyson var på 6-7 stykker. Men ja, lige nu kører det da bare for alle - det er for fedt :banan: Vi kæmper sgu' også hårdt for det! :5up: til os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 (rettet) Mjah, ikke helt.. For da du havde "if you can't beat it, join it" var Louie nået op på en times rolig alenetid og Tyson var på 6-7 stykker. Men ja, lige nu kører det da bare for alle - det er for fedt :banan: Vi kæmper sgu' også hårdt for det! :5up: til os. Dengang gav jeg jo op og lagde ny strategi - ikke fordi det gik mere dårligt end normalt;-) Redigeret Februar 15, 2010 af Dinah Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Dengang gav jeg jo op og lagde ny strategi - ikke fordi det gik mere dårligt end normalt;-) Haha, nåh ja, sådan kan man også se på det... Jeg spammer lige denne her tråd fuldstændig. Lige om lidt kommer der også en film. Jeg siger bare én ting: 6 minutter igen:klap: (det er 3. gang i dag). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Haha, ja, mulighederne er stort set uendelige! Så godt som.. Jeg har forstået det sådan, at det altid skulle være 7-8 gange før man øgede til næste tidsrum.. Har lige kigget i planen og der står "Typisk skal der øges i varigheden efter ca 8 gentagelser på samme niveau". Jo, men det skal I vel ikke blive ved med, når I når langt op i tid? Når I er på en time, skal I vel ikke øve det 7-8 gange, før I øger tiden? Det ville jeg spørge ind til, hvis jeg var dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Jo, men det skal I vel ikke blive ved med, når I når langt op i tid? Når I er på en time, skal I vel ikke øve det 7-8 gange, før I øger tiden? Det ville jeg spørge ind til, hvis jeg var dig. Haha, jeg har netop trykket send på en mail til Irene.. Så er den her! Verdens kedeligste hundevideo (for alle andre end mig..): [media]http://www.youtube.com/watch?v=z0M2hVndSUk[/media] :lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Jo, men det skal I vel ikke blive ved med, når I når langt op i tid? Når I er på en time, skal I vel ikke øve det 7-8 gange, før I øger tiden? Det ville jeg spørge ind til, hvis jeg var dig. hehe det kunne da være sjooooovt:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2010 Jo, men det skal I vel ikke blive ved med, når I når langt op i tid? Når I er på en time, skal I vel ikke øve det 7-8 gange, før I øger tiden? Det ville jeg spørge ind til, hvis jeg var dig. Hun er effektiv ved mailen. Og nej, du har ret.. Det er kun ca. den første halve time man er i gentagelseshelvede :blink: Så nu ser jeg frem til de næste milepæle på først 10 og derefter 20 minutter, for der må vi øge med henholdsvis hele 2 og 5 minutter af gange - og så går det pludselig stærkt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 psst . . . . . . . . . 41 minutter :banan: min søster skal vies på rådhuset på fredag og der skal Cleo være alene i en time, men det skal hun nok klare:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts