Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du har ikke på nogen måde mulighed for at se ham mens du er på arbejde, vel? Så hvis du kan se, at det ikke går så godt, kan du få det 'dårligt' på arbejdet og tage hjem til ham, så han ikke står syv timer og gør igen?

Hmmm... jeg har faktisk selv tænkt det samme her til morgen. Nu har jeg prøvet at indstille min skype, så den automatisk besvarer opkald. Jeg ved dog ikke, om det virker, det vil vise sig. Jeg ved heller ikke, om jeg kan ringe mig selv op? Det er jo den samme profil, jeg bruger både derhjemme og på arbejde.

Jeg har prøvet at køre Tyson træt her til morgen. Vi gik 1 time og 25 minutter inkl. 20 minutters fodersøg, 10 minutters tricktræning og diverse dirigerings- og balanceøvelser. Da vi kom hjem, fik han først sin legekasse, som han brugte 10 minutter på, og bagefter en frossen kong. Så han BURDE være træt. :vedikke:

Nå, jeg må vel hellere se at komme ud af døren... :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... jeg har faktisk selv tænkt det samme her til morgen. Nu har jeg prøvet at indstille min skype, så den automatisk besvarer opkald. Jeg ved dog ikke, om det virker, det vil vise sig. Jeg ved heller ikke, om jeg kan ringe mig selv op? Det er jo den samme profil, jeg bruger både derhjemme og på arbejde.

Jeg har prøvet at køre Tyson træt her til morgen. Vi gik 1 time og 25 minutter inkl. 20 minutters fodersøg, 10 minutters tricktræning og diverse dirigerings- og balanceøvelser. Da vi kom hjem, fik han først sin legekasse, som han brugte 10 minutter på, og bagefter en frossen kong. Så han BURDE være træt. :vedikke:

Nå, jeg må vel hellere se at komme ud af døren... :neutral:

Nøj, hvor jeg krydser fingre og tænker jer mange tanker:x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter i fredags, hvor det mod forventning, tog 2½ time, før jeg var hjemme:evil: og computer var stivnet, så jeg ikke kunne se, hvordan det var gået efter de første 23 minutter:damn: , så gjorde jeg det kun i 1 time idag, hvilket gik super og fortsætter imorgen fra 1 time og 40 minutter:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked::megaked::megaked:

Dumme, dumme hund! :evil::evil::evil:

Og jeg er en kæmpe idiot! :damn:

Jeg havde glemt at tænde for strømmen til computeren, så den kørte på batteri. Da batteriet var ved at være for lavt efter 2 1/2 time, gik computerem i dvale. Derfor har jeg kun optagelse fra de første 2 1/2 time.

Fra ca. 5 minutter og indtil 2 timer gøede og hylegøede han on/off (dog mest gøen, ikke så meget hyl).

Jeg kunne ikke selv ringe op til Skype fra arbejde, da det er den samme profil, jeg bruger dér. Så Dinah var så sød at ringe op efter ca. 2 timer. Jeg kan på optagelsen høre Cleo gø et par gange og Dinah bede hende stoppe. Det sagde Tyson ikke noget til, og han sagde ikke noget den næste halve time. Men jeg tør ikke stole på, at han ikke sagde noget de sidste 5 timer.

Hans reaktion, da jeg kom hjem, var faktisk ok, så jeg var ret overrasket, da jeg lyttede til optagelsen. :cry:

Han lød ikke så klagende, som den dag hvor han hylede og gøede hele dagen for 14 dage siden. Så jeg tror ikke, at han har været bange eller decideret ulykkelig - snarere utilfreds. Men det går jo stadig ikke, at han står og gør. :cry:

Jeg overvejer at prøve PPP-Pero tricket med at ringe op fra Skype på arbejde og sige "stop", hvis han gør. Jeg kan jo lave hans egen profil på Skype, som jeg kan logge på med herhjemme. Men det tager mig en halv time at komme på arbejde, og det går ikke, at han står og gør i al den tid. Og jeg kan jo heller ikke være på Skype hele arbejdsdagen, jeg har jo møder, skal snakke i telefon osv.

Shabi kommer jo i den kommende weekend, og så har jeg næsten to uger fri. Jeg havde jo regnet med, at Tyson ville være stabil på det tidspunkt, men det er han så ikke. Jeg overvejer, om jeg skal træne alene hjemme forfra med dem begge to samtidig, og så blæse på, at de måske ikke lærer at være alene hjemme hver for sig.

Jeg har skrevet til Ninjamor, nu må vi se, hvad hun skriver. Sikkert ikke noget jeg bliver glad for. :cry:

Jeg har bare tudet og tudet, jeg kan altså ikke holde det ud! :megaked: Jeg gik også og tudede på eftermiddagsturen, og Tyson sprang bare rundt og var så sød og glad. :cry:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde glemt at tænde for strømmen til computeren, så den kørte på batteri. Da batteriet var ved at være for lavt efter 2 1/2 time, gik computerem i dvale. Derfor har jeg kun optagelse fra de første 2 1/2 time.

Fra ca. 5 minutter og indtil 2 timer gøede og hylegøede han on/off (dog mest gøen, ikke så meget hyl).

Jeg kunne ikke selv ringe op til Skype fra arbejde, da det er den samme profil, jeg bruger dér. Så Dinah var så sød at ringe op efter ca. 2 timer. Jeg kan på optagelsen høre Cleo gø et par gange og Dinah bede hende stoppe. Det sagde Tyson ikke noget til, og han sagde ikke noget den næste halve time. Men jeg tør ikke stole på, at han ikke sagde noget de sidste 5 timer.

Hans reaktion, da jeg kom hjem, var faktisk ok, så jeg var ret overrasket, da jeg lyttede til optagelsen. :cry:

Han lød ikke så klagende, som den dag hvor han hylede og gøede hele dagen for 14 dage siden. Så jeg tror ikke, at han har været bange eller decideret ulykkelig - snarere utilfreds. Men det går jo stadig ikke, at han står og gør. :cry:

Jeg overvejer at prøve PPP-Pero tricket med at ringe op fra Skype på arbejde og sige "stop", hvis han gør. Jeg kan jo lave hans egen profil på Skype, som jeg kan logge på med herhjemme. Men det tager mig en halv time at komme på arbejde, og det går ikke, at han står og gør i al den tid. Og jeg kan jo heller ikke være på Skype hele arbejdsdagen, jeg har jo møder, skal snakke i telefon osv.

Shabi kommer jo i den kommende weekend, og så har jeg næsten to uger fri. Jeg havde jo regnet med, at Tyson ville være stabil på det tidspunkt, men det er han så ikke. Jeg overvejer, om jeg skal træne alene hjemme forfra med dem begge to samtidig, og så blæse på, at de måske ikke lærer at være alene hjemme hver for sig.

Jeg har skrevet til Ninjamor, nu må vi se, hvad hun skriver. Sikkert ikke noget jeg bliver glad for. :cry:

Jeg har bare tudet og tudet, jeg kan altså ikke holde det ud! :megaked: Jeg gik også og tudede på eftermiddagsturen, og Tyson sprang bare rundt og var så sød og glad. :cry:

han blev da beroliget af min blide stemme :slem: og en hundetøs, der lige skulle markere sig, når man nu ved, at der er "mande"ører:lun: (hun gør ellers aldrig indenfor):hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

spændt på, hvad Ninjamor skriver tilbage til dig:x2:

Jeg tror altså, at det hjælper ham med Shapi i huset:hmm:

Jeg håber sådan, at du har ret. :x:

Han er jo verdens skønneste hund, men det er simpelthen så opslidende, at der bliver ved med at være problemer på alene-hjemme-fronten. Men det kender I jo alt til. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber sådan, at du har ret. :x:

Han er jo verdens skønneste hund, men det er simpelthen så opslidende, at der bliver ved med at være problemer på alene-hjemme-fronten. Men det kender I jo alt til. :???:

:megaked::megaked: det er simpelthen så synd for dig. Jeg har også grædt SÅ mange tårer . ..

spændt på at få opdate om morgenrutinen, og når du kommer hjem igen:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Irene siger, at det MÅSKE kan blive en løsning, at Shabi kommer. Men det kommer jo an på, om det decideret er fordi, at jeg går, og ikke bare det at være alene, der er hans problem. Hun siger, at jeg kan prøve at teste det med min mors hjælp, så hun prøver at være der om morgenen og så går på et tidspunkt. Jeg skal lige have hende til at uddybe, præcis hvordan vi skal gøre det.

Hun synes ikke, at der var noget i vejen for, at jeg prøvede at overvåge ham via Skype og så bede ham tie stille, når han gør. Men hun mener, at det er et problem, at jeg først kan komme på Skype en halv time efter, at jeg er taget hjemmefra, for så kan han jo nå at stå og gø et stykke tid.

I dag er han jo så med på arbejde. Mens jeg spiste morgenmad, fortalte jeg ham, at han skulle med mig på arbejde, og hold da helt fest hvor blev han glad. Jeg fik en kæmpe krammer og en masse møs. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

:ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae:

Det eneste jeg kan trøste dig med er, at vi alle har været i den situation og ved præcis hvor forfærdelig hårdt det er :megaked: Ikke mindst fordi man endnu engang kommer til at tænke på, om det nogensinde bliver stabilt og hvis ikke, om man så kan beholde sin lille skat :megaked:

Jeg er så glad for, at vi har den her tråd! Det hjælper virkelig at have nogen, der forstår alvoren i massive separationsproblemer :kys:

Mht. Skype, så har Pero også sin egen profil. Vi har alligevel computeren kørende når han er alene pga. hans musik, så det er super nemt bare altid at have Skype tændt. Det vigtigste er, at du husker at indstille Skype, så det er fuldstændig lydløst - dvs. både ved opkald, beskeder, når nogen logger på m.v. Jeg ved ikke hvordan indstillingerne er på Skype til windows, men jeg har i hvert fald haft brug for at fjerne lydeffekter fra alle mulige notifikationer.

Derudover: Husk altid at sætte Skype på "Mute", så Tyson ikke kan høre dig medmindre du un-mute'r.

Vi har heller ikke altid mulighed for at tjekke Pero al den tid vi er væk, men min erfaring er, at når man først har haft sagt "Nej" eller "Stop" nogle gange - evt. på følgende dage - så forstår hunden det, og derefter er der måske kun behov for det hver tredje uge - nogle gange oftere og andre gange sjældnere (afhængig af humør og velvære i vores tilfælde :mrgreen: )

Men du må nok hellere konsultere Ninjamor inden du forsøger dig med det... Men altså, vi har haft rigtig god erfaring med det fordi vi fandt ud af, at det ikke var angst for at være alene, men mere "jeg har altså lidt ondt af mig selv, for det her er sååå kedeligt!" ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Irene siger, at det MÅSKE kan blive en løsning, at Shabi kommer. Men det kommer jo an på, om det decideret er fordi, at jeg går, og ikke bare det at være alene, der er hans problem. Hun siger, at jeg kan prøve at teste det med min mors hjælp, så hun prøver at være der om morgenen og så går på et tidspunkt. Jeg skal lige have hende til at uddybe, præcis hvordan vi skal gøre det.

Hun synes ikke, at der var noget i vejen for, at jeg prøvede at overvåge ham via Skype og så bede ham tie stille, når han gør. Men hun mener, at det er et problem, at jeg først kan komme på Skype en halv time efter, at jeg er taget hjemmefra, for så kan han jo nå at stå og gø et stykke tid.

I dag er han jo så med på arbejde. Mens jeg spiste morgenmad, fortalte jeg ham, at han skulle med mig på arbejde, og hold da helt fest hvor blev han glad. Jeg fik en kæmpe krammer og en masse møs. :lun:

ellers må jeg jo være på ham via skype, indtil du kommer ind på arbejdet

Link til indlæg
Del på andre sites