sonja77 Besvaret Marts 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2010 ellers må jeg jo være på ham via skype, indtil du kommer ind på arbejdet Ja, det tænkte jeg også på, om vi mon kunne prøve. :klap: Hvor er du sød. :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2010 Ja, det tænkte jeg også på, om vi mon kunne prøve. :klap: Hvor er du sød. :kys: Det kan vi sagtens:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2010 Idag skulle jeg så skype Cleo, imens jeg var ude og handle og få 1½ time til at gå, men så duer skype 3g ikke på Iphones:damn::damn: Det skulle så være på vej, men det hjælper mig jo ikke nu:evil: I stedet har jeg så købt webcam, da det indbyggede var gået i stykker, så nu kan jeg jo filme hende og se, hvad hun laver, mens jeg er væk. Har helt klart indtrykket af (via lydoptagelse) at hun ligger stille, men det kan jeg jo ikke helt vide, og hvormeget kigger hun på døren og hvormeget lægger hun hovedet ned og sover hun? Det kan jeg så først teste imorgen:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2010 OK, så testede jeg alligevel i 45 minutter. Hev manden med ned for at hente Leonora i Bh:mrgreen: Jeg vidste, at hun nok ikke ville sove, for det er slet ikke tiden for hende + at det er øverunde 2. I 20 miuntter ligger hun på sin store pude i gangen med hovedet oppe. De sidste 25 minutter sidder hun og kigger ud af døren (materet rude). Hun sov ikke, men det vidste jeg også med 100% sikkerhed:5up: Da hun rykker fra pude til dør, går hun meget langsomt og sætter sig meget roligt. Først imorgen kan jeg se, hvordan hun klarer det i øverunde 1:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2010 OK, så testede jeg alligevel i 45 minutter. Hev manden med ned for at hente Leonora i Bh Jeg vidste, at hun nok ikke ville sove, for det er slet ikke tiden for hende + at det er øverunde 2.I 20 miuntter ligger hun på sin store pude i gangen med hovedet oppe. De sidste 25 minutter sidder hun og kigger ud af døren (materet rude). Hun sov ikke, men det vidste jeg også med 100% sikkerhed:5up: Da hun rykker fra pude til dør, går hun meget langsomt og sætter sig meget roligt. Først imorgen kan jeg se, hvordan hun klarer det i øverunde 1:banan: Er forvirret.. er det manden eller datter, der var i bh? Underlig familie. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Marts 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2010 Har ingen gode idéer at komme med, vil bare fortælle jer at jeg synes det er så flot at i alle kæmper så meget for at lære jeres hunde at være alene! :5up: Selvom det er så hårdt, så kæmper i videre.. det er de færreste der kan klare det. Men i gør virkelig alle et superflot arbejde med jeres hunde. De skal vidst være glade for jer som ejere Og til Sonja, jeg er ked af at høre det er gået tilbage med Tyson. Du kæmper så meget for ham - så hvor ville det være dejligt for jer, hvis han snart fandt ud af at du altså kommer tilbage til ham hver eneste dag og ikke forlader ham. Krydser fingre for at Shabi måske kan hjælpe ham med at være tryg ved at være alene hjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2010 ,Og til Sonja, jeg er ked af at høre det er gået tilbage med Tyson. Du kæmper så meget for ham - så hvor ville det være dejligt for jer, hvis han snart fandt ud af at du altså kommer tilbage til ham hver eneste dag og ikke forlader ham. Det tror jeg såmænd godt han ved - han er bare meget utilfreds med, at vi ikke kan være sammen 24/7. , Krydser fingre for at Shabi måske kan hjælpe ham med at være tryg ved at være alene hjemme. Tak, det håber jeg også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2010 Det tror jeg såmænd godt han ved - han er bare meget utilfreds med, at vi ikke kan være sammen 24/7. Det ER da også fantastisk for en hund :banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2010 hvordan har du løst det idag, Sonja? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2010 hvordan har du løst det idag, Sonja? Han er med på arbejde igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2010 Idag var hun så alene i 1 time og 25 minutter og overvåget med webcam:slem: Efter 3 minutter lægger hun sig fra stue og ud på puden i gangen Ved 5 min. lægger hun hovedet ned ved 23 min. går hun fra pude til hoveddør, hvor hun sætter sig ved 35 min går hun tilbage på puden, hvor hun slikker sig ren:slem: ved 36 min gør en hund udenfor, hvor hun løber ind i stue og derefter hen til døren, hvor hun sætter sig. Ved 1 time går hun tilbage på puden og efter 3 minutter lægger hun hovedet ned. Jeg har indtrykket af, at hun kun løfter hovedet, når hun hører noget udenfor. Hoveddøren er en materet rude, så måske "kigger" hun ud og ikke så meget venten:hmm: ALT I ALT: lægger hun hovedet ned meget mere end jeg troede:banan: Den gøende hund udenfor reagerede hun på uden at gø tilbage, og det stressede hende ikke overhovedet.:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2010 ps: glemte at sige, at vi mødte en stoooor havaneser:shock: og de legede fantastisk. Længe siden, jeg har set hende lege sådan med en anden hund:banan: Næsten hjemme møde vi Ninka, som er en sort labber. Vi kender dem, men tit bliver Cleo et gø-monster,og vi vender om. Idag overraskede vi så hinanden ved et hjørne, men det gik faktsik rigtig godt. Ninka er 13 måneder og er ret hvalpet stadigvæk:lun: de hilste, ninka blev lidt for voldsom, så Cleo "forsvarede" sig (ret unødigt, men jeg skal jo se det fra hëndes øjne). Da hun trak sig fik hun en masse godbidder. Jeg forklarede situationen med ejer og vi blev stående og snakkede om alt muligt imens hundene efter hånden mistede interssen for hinanden, og de fik en masse godbidder som ros for den afslappede situation. Tilsidst vendte Cleo om og gik over på den anden side af stien, for at dufte:slem: En rigtig god dag mht alt. Fedt at ejer-mor var med på at stå og snakke, så Cleo vender sig til at store hunde er ok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2010 Hvor godt, Dinah! :klap: Tyson har lige skrevet til dig på Skype. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2010 Hvor godt, Dinah! :klap: Tyson har lige skrevet til dig på Skype. Hun har ikke fået noget:slem: :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2010 Hun har ikke fået noget:slem: :hmm: Nå? Måske skal du acceptere ham som kontaktperson først? Har du ikke fået hans invitation til at blive kontaktperson? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2010 Nå? Måske skal du acceptere ham som kontaktperson først? Har du ikke fået hans invitation til at blive kontaktperson? Vi fik ingen invitation, men addede ham selv:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2010 Her til morgen havde jeg allieret mig med Dinah, der skulle overvåge Tyson på Skype, mens jeg gik. Jeg arbejder hjemme i dag, så jeg kunne nøjes med at gå en halv times tid, så jeg ikke risikerede, at han stod og gøede en hel dag igen. Og hvis han sagde noget, kunne Dinah bede ham om at stoppe, og hvis det ikke hjalp, kunne hun smse mig, så jeg kunne komme tilbage. Nå, men vi havde så rimelig mange problemer, fordi jeg har fået ny computer, so Skype-indstillingerne var så sat op, så Dinah ikke kunne høre lyd herfra. :stupid: Det tog en times tid at finde en løsning, så det var selvfølgelig ikke den helt rigtige morgenafsked, for der gik jo ret lang tid, inden jeg gik. Men i hvert fald gik det rigtig godt - Tyson sagde ikke en lyd. :banan: Har nu overvejet, om jeg skal lade ham være alene, mens jeg tager på arbejde i morgen. Så kan Dinah holde øje med ham på Skype i den halve time, indtil jeg når derind og selv kan holde øje med ham. Har mailet til Ninjamor for at høre, hvad hun mener om den idé. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2010 Her til morgen havde jeg allieret mig med Dinah, der skulle overvåge Tyson på Skype, mens jeg gik. Jeg arbejder hjemme i dag, så jeg kunne nøjes med at gå en halv times tid, så jeg ikke risikerede, at han stod og gøede en hel dag igen. Og hvis han sagde noget, kunne Dinah bede ham om at stoppe, og hvis det ikke hjalp, kunne hun smse mig, så jeg kunne komme tilbage. Nå, men vi havde så rimelig mange problemer, fordi jeg har fået ny computer, so Skype-indstillingerne var så sat op, så Dinah ikke kunne høre lyd herfra. :stupid: Det tog en times tid at finde en løsning, så det var selvfølgelig ikke den helt rigtige morgenafsked, for der gik jo ret lang tid, inden jeg gik. Men i hvert fald gik det rigtig godt - Tyson sagde ikke en lyd. :banan: Har nu overvejet, om jeg skal lade ham være alene, mens jeg tager på arbejde i morgen. Så kan Dinah holde øje med ham på Skype i den halve time, indtil jeg når derind og selv kan holde øje med ham. Har mailet til Ninjamor for at høre, hvad hun mener om den idé. hehe ja, sikke en kamp men det lykkedes:banan::klap::banan::klap: Vi var goe, var vi:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2010 Ninjamor siger, at det ikke skulle undre hende, at det kan lykkes med at sige stop på Skype - men at der selvfølgelig ikke er nogle garantier. Det kan også være, at han bliver forvirret over stemmen, så han i stedet leder efter mig/Dinah og derfor begynder at gø endnu mere. Så hendes konklusion var, at det måtte være op til min mavefornemmelse. Men jeg er godt nok lidt i tvivl om, hvad min mavefornemmelse siger... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Marts 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2010 Ninjamor siger, at det ikke skulle undre hende, at det kan lykkes med at sige stop på Skype - men at der selvfølgelig ikke er nogle garantier. Det kan også være, at han bliver forvirret over stemmen, så han i stedet leder efter mig/Dinah og derfor begynder at gø endnu mere. Så hendes konklusion var, at det måtte være op til min mavefornemmelse. Men jeg er godt nok lidt i tvivl om, hvad min mavefornemmelse siger... Jeg kan godt forstå du er i tvivl... Vi sprang bare ud i det da vi vidste, at alternativet var, at han stod og gøede indtil vi kom hjem! Pero reagerede prompte. Ved ikke om han kunne høre at det var os eller om han synes det var computeren, der sagde noget til ham, men han tænkte helt tydeligt "Ups, det må jeg jo ikke det der:genert:" og lagde sig til at sove.... Så for os har det været en succes. Tror heller ikke ens stemmer lyder "normale" over computeren? Hvis du spørger efter min mening, så synes jeg det er værd at afprøve. Medmindre du tror at han ligefrem bliver bange for det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Marts 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2010 Btw. så er fordelen ved at have Skype som redskab, at man i sin hunds dårlige perioder (Pero er fx mere sart hvis han er syg) kan forhindre at det eskalerer og udvikler sig til en vane. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Marts 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2010 Ninjamor siger, at det ikke skulle undre hende, at det kan lykkes med at sige stop på Skype - men at der selvfølgelig ikke er nogle garantier. Det kan også være, at han bliver forvirret over stemmen, så han i stedet leder efter mig/Dinah og derfor begynder at gø endnu mere. Så hendes konklusion var, at det måtte være op til min mavefornemmelse. Men jeg er godt nok lidt i tvivl om, hvad min mavefornemmelse siger... Du kan også i stedet for at bruge maven, bruge hovedet, forstået sådan at du bare prøver dig frem efter det du synes lyder mest logisk, noterer hvad der virker/ikke virker og tager den derfra. Afprøver forskellige modeller helt nøgternt Det kan man dårligt gøre, hvis der er en tidsfrist, men hvis du ikke arbejder med en sådan, kan du tillade dig at prøve dig lidt frem - hvis du altså tør for der er jo risikoen for at forlænge processen. Omvendt hvis du tør forsøge dig frem, så kan du slippe nervøsiteten og det er en væsentlig faktor at kalkulere med ved problemadfærd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2010 Vi gør det sgu, Dinah! Jeg har været ude at ordne nogle ærinder og til lægen her til eftermiddag, og Tyson var uden problemer alene i to timer. Han KAN jo sagtens, han VIL bare ikke om morgenen af en eller anden grund. Så hvis du er klar, regner jeg med at tage afsted i morgen ved 8.45 tiden? HVIS det så går galt, og han gør og ikke stopper, selvom du siger stop, må du ringe til mig, så må jeg tage tilbage og hente ham, så han ikke står og gør hele dagen. Og efter en halv time er jeg jo på arbejde og kan selv overvåge ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2010 Vi gør det sgu, Dinah! Jeg har været ude at ordne nogle ærinder og til lægen her til eftermiddag, og Tyson var uden problemer alene i to timer. Han KAN jo sagtens, han VIL bare ikke om morgenen af en eller anden grund. Så hvis du er klar, regner jeg med at tage afsted i morgen ved 8.45 tiden? HVIS det så går galt, og han gør og ikke stopper, selvom du siger stop, må du ringe til mig, så må jeg tage tilbage og hente ham, så han ikke står og gør hele dagen. Og efter en halv time er jeg jo på arbejde og kan selv overvåge ham. Nu er jeg alligevel blevet i tvivl om, hvorvidt det er en god idé. Måske er det bare bedre at vente, til Shabi er her? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2010 Idag skulle jeg så skype Cleo, imens jeg var ude og handle og få 1½ time til at gå, men så duer skype 3g ikke på Iphones :damn::damn: Det skulle så være på vej, men det hjælper mig jo ikke nu:evil: Jeg har googlet mig frem til, at det burde virke, hvis man bruger programmet: http://www.fring.com/default.php Har du mulighed for at teste det for mig? Overvejer nemlig kraftigt at bruge mine feriepenge på en iPhone... Primært pga. alenehjemme-træningen. Edit: Virkelig en god undskyldning for at købe en iPhone, ik Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts