Petrine Besvaret April 3, 2010 Rapporter Share Besvaret April 3, 2010 Tror heller ikke ens stemmer lyder "normale" over computeren? Petrine kan klart genkende stemmer på skype, reagerer ikke når vi taler med ligegyldige, men er det nogen hun kender (som har hund) så kommer hun hen og vil deltage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 8, 2010 Rapporter Share Besvaret April 8, 2010 Tror lige jeg ændrer hendes alene-hjemme-tid i min signatur til halvanden time i stedet for:hmm: Vi er gået tilbage til hendes stabile 1 1/2 time, og det forbliver vi på i den kommende uge. Hun skal sterilliseres imorgen, så hun skal ikke presses yderligere i næste uge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret April 8, 2010 Rapporter Share Besvaret April 8, 2010 Tror lige jeg ændrer hendes alene-hjemme-tid i min signatur til halvanden time i stedet for:hmm: Vi er gået tilbage til hendes stabile 1 1/2 time, og det forbliver vi på i den kommende uge. Hun skal sterilliseres imorgen, så hun skal ikke presses yderligere i næste uge. Det skal heller ikke være et pres? for hende at øve alene hjemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 8, 2010 Rapporter Share Besvaret April 8, 2010 Det skal heller ikke være et pres? for hende at øve alene hjemme :lol: nårh nej, forkert ordvalg / formulering :stupid: 1 1/2 går uden problemer, så der holder vi den lige, indtil hun ikke er nævneværdig plaget af OP. Ved 1 time og 45 min starter hendes uro nemlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 8, 2010 for at operationen går godt! Men det er jeg nu sikker på, at den gør. Jeg har ikke skrevet så meget her i tråden - jeg har i stedet haft Dinah som daglig sparringspartner og hepperkor på Skype. Men det går fint, synes jeg. Stille og roligt. Til at starte med havde jeg jo en ambition om, at Shabi skulle nå at lære at være alene en hel arbejdsdag til i dag, hvor jeg er startet på arbejde igen efter påske. Det resulterede i, at jeg gik alt for hurtigt frem, og hun begyndte at stå og hyle. :ae: Jeg sænkede så ambitionerne og blev enig med mig selv om, at det er ok, hvis det lige tager et par uger længere. Shabi kan jo ikke gøre for, at jeg har kørt efter en stram tidsplan, og det nytter jo ikke noget at prøve at presse hende til noget, hun ikke kan kapere. Så nu tager vi det i hendes tempo, og hun har de sidste to dage været alene i en time om morgenen (sammen med Tyson, altså) helt uden problemer. Hun ligger bare og sover (jeg optager dem på webcam). :5up: Så i morgen går vi op på en time og et kvarter. Faktisk er det da også flot efter kun lidt over en uges alene hjemme-træning. Det er jo en stor omvæltning, hun har været igennem. Tænk hvis det var gået så let med Tyson. Jeg ville have været LYKKELIG, hvis han kunne være alene uden problemer i en time efter lidt over en uge, dengang jeg lige havde fået ham. Og han er for øvrigt så dygtig, men lille musling. De gange, hvor de har været for længe alene, så Shabi har været urolig, vandret rastløst rundt, pebet og hylet, har han bare ligget helt roligt og hvilet sig. Man kunne jo ellers godt have forestillet sig, at hendes adfærd ville have smittet ham, men det har den ikke gjort. :kys: Det virker i det hele taget til, at Tyson synes, at det er rart at have selskab af Shabi, når jeg går. I hvert fald har jeg flere gange set på videooptagelsen, at hundene lægger sig tæt sammen og hviler. :hjerte: I dag er hundene så med på arbejde begge to. I morgen arbejder jeg hjemme. I næste uge passer min mor dem om mandagen, og onsdag og fredag arbejder jeg hjemme. Tirsdag og torsdag tager jeg dem med på arbejde. Ugen efter håber jeg, at Shabi kan være alene så længe, at jeg kan tage på arbejde og lade dem være alene om formiddagen, og så komme hjem om eftermiddagen og arbejde resten af tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret April 11, 2010 Rapporter Share Besvaret April 11, 2010 for at operationen går godt! Men det er jeg nu sikker på, at den gør. Jeg har ikke skrevet så meget her i tråden - jeg har i stedet haft Dinah som daglig sparringspartner og hepperkor på Skype. Men det går fint, synes jeg. Stille og roligt. Til at starte med havde jeg jo en ambition om, at Shabi skulle nå at lære at være alene en hel arbejdsdag til i dag, hvor jeg er startet på arbejde igen efter påske. Det resulterede i, at jeg gik alt for hurtigt frem, og hun begyndte at stå og hyle. :ae: Jeg sænkede så ambitionerne og blev enig med mig selv om, at det er ok, hvis det lige tager et par uger længere. Shabi kan jo ikke gøre for, at jeg har kørt efter en stram tidsplan, og det nytter jo ikke noget at prøve at presse hende til noget, hun ikke kan kapere. Så nu tager vi det i hendes tempo, og hun har de sidste to dage været alene i en time om morgenen (sammen med Tyson, altså) helt uden problemer. Hun ligger bare og sover (jeg optager dem på webcam). :5up: Så i morgen går vi op på en time og et kvarter. Faktisk er det da også flot efter kun lidt over en uges alene hjemme-træning. Det er jo en stor omvæltning, hun har været igennem. Tænk hvis det var gået så let med Tyson. Jeg ville have været LYKKELIG, hvis han kunne være alene uden problemer i en time efter lidt over en uge, dengang jeg lige havde fået ham. Og han er for øvrigt så dygtig, men lille musling. De gange, hvor de har været for længe alene, så Shabi har været urolig, vandret rastløst rundt, pebet og hylet, har han bare ligget helt roligt og hvilet sig. Man kunne jo ellers godt have forestillet sig, at hendes adfærd ville have smittet ham, men det har den ikke gjort. :kys: Det virker i det hele taget til, at Tyson synes, at det er rart at have selskab af Shabi, når jeg går. I hvert fald har jeg flere gange set på videooptagelsen, at hundene lægger sig tæt sammen og hviler. :hjerte: I dag er hundene så med på arbejde begge to. I morgen arbejder jeg hjemme. I næste uge passer min mor dem om mandagen, og onsdag og fredag arbejder jeg hjemme. Tirsdag og torsdag tager jeg dem med på arbejde. Ugen efter håber jeg, at Shabi kan være alene så længe, at jeg kan tage på arbejde og lade dem være alene om formiddagen, og så komme hjem om eftermiddagen og arbejde resten af tiden. Hvor er det hyggeligt, at Tyson har fået dame på ..og de putter sammen :hjerte: Jeg synes du er så sej med den måde du planlægger det hele på. Hvor har de to det godt i dine hænder. Rediger - har lige set lidt fotos af dem. Hvor er de søde sammen Tillykke med en pige i huset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 11, 2010 Rapporter Share Besvaret April 11, 2010 Håber at kunne gå en lille tur med Cleo imorgen:5up: Mærker på ingen måde her i weekenden, at jeg har hund:lol: Håber så, at jeg bagefter bare lige kan gå på biblioteket bare i 1/2 time. Tirsdag 1 time og så onsdag 1,5 time. Jeg er nemlig rigtig rigtig bange for, hvordan hun dribler det her efter OP. Hun havde en MEGET dum opvågning, som kun ses ved 2 %:damn: og hun fik til sidst ro i et stort bur i mørke. Trods hendes svaghed stod hun og peb, da jeg kom:megaked: Derfor bruger jeg lige de kommende tre dage på at nå de 1,5 time igen, så det ikke giver bagslag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 15, 2010 Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 Det må være sådan her den ultimative lykke føles! :hjerte: :klap: :banan: Jeg tror muligvis aldrig jeg har været mere glad end jeg er lige nu! Louie er ikke længere syg og vi startede alenehjemme-træningen op i går efter over en måneds pause, hvor han har været sammen med os - konstant. Inden pausen og sygdom var vi jo på små 10-12 minutter, hvilket vi havde brugt de sidste to måneder på at nå op på efter at være startet forfra for gud ved hvilken gang. Men..... I går var han alene i 3 minutter og 5 minutter. Den første gang havde han pevet meget lavt et par gange, og den anden gang havde han gøet skingert én gang og rejst sig fra puden og lagt sig ud i gangen. Og........... I dag - tadadadaaaaa! - 12 minutter! Jeg sad næsten helt nede i opgangen og kunne høre, hvis han gøede. Han vuffede én eneste lille gang efter to minutter og gik ud i gangen. Jeg er 95% sikker på, at han lagde sig til at sove derude, for han var fuldkommen stille resten af tiden og da jeg kom ind rystede han sig som om han havde ligget ned. Jeg er målløs. Endelig bærer alt det hårde arbejde frugt. I stedet for at komme hen af vejen, kommer alt det gode væltende nu. Det er jo højst sandsynligt gået så langsomt, fordi han har følt tissetrang hele tiden. Han ER tryg ved at blive forladt! Det har de to sidste dage vist mig. Nu er det bare om at bygge mere tid på.. Jeg er så glad at jeg tuder lidt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 Det må være sådan her den ultimative lykke føles! :hjerte: :klap: :banan: Jeg tror muligvis aldrig jeg har været mere glad end jeg er lige nu! Louie er ikke længere syg og vi startede alenehjemme-træningen op i går efter over en måneds pause, hvor han har været sammen med os - konstant. Inden pausen og sygdom var vi jo på små 10-12 minutter, hvilket vi havde brugt de sidste to måneder på at nå op på efter at være startet forfra for gud ved hvilken gang. Men..... I går var han alene i 3 minutter og 5 minutter. Den første gang havde han pevet meget lavt et par gange, og den anden gang havde han gøet skingert én gang og rejst sig fra puden og lagt sig ud i gangen. Og........... I dag - tadadadaaaaa! - 12 minutter! Jeg sad næsten helt nede i opgangen og kunne høre, hvis han gøede. Han vuffede én eneste lille gang efter to minutter og gik ud i gangen. Jeg er 95% sikker på, at han lagde sig til at sove derude, for han var fuldkommen stille resten af tiden og da jeg kom ind rystede han sig som om han havde ligget ned. Jeg er målløs. Endelig bærer alt det hårde arbejde frugt. I stedet for at komme hen af vejen, kommer alt det gode væltende nu. Det er jo højst sandsynligt gået så langsomt, fordi han har følt tissetrang hele tiden. Han ER tryg ved at blive forladt! Det har de to sidste dage vist mig. Nu er det bare om at bygge mere tid på.. Jeg er så glad at jeg tuder lidt... :banan::klap::klap2::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 15, 2010 Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 :banan::klap::klap2::banan: Ja, netop.. Er det ikke sindssygt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 Ja, netop.. Er det ikke sindssygt? Jo, men det har jo helt sikkert hjulpet, at han ikke er så tissetrængende og har ondt hele tiden. Og så tænker jeg, at det måske også har givet ham noget ekstra tryghed, at der har været en periode, hvor I slet ikke gik fra ham? Det rykkede jo først rigtigt med Cleos alene hjemme-træning efter en periode helt uden træning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 15, 2010 Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 Jo, men det har jo helt sikkert hjulpet, at han ikke er så tissetrængende og har ondt hele tiden. Og så tænker jeg, at det måske også har givet ham noget ekstra tryghed, at der har været en periode, hvor I slet ikke gik fra ham? Det rykkede jo først rigtigt med Cleos alene hjemme-træning efter en periode helt uden træning. Ja, det kan selvfølgelig godt være.. Det finder vi desværre aldrig ud af Nå, men nu må vi krydse fingre og poter for, at vi har fået vores andel af nedture nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Hmm! Man må åbenbart ikke være kæphøj... Det kommer lige tilbage i hovedet på én. Efter vores succes med 12 minutter i går, var jeg bare så glad og fortrøstningsfuld i dag. Men ak, det varede ikke længe, så var det forduftet... I dag var han første gang alene i 5 minutter, hvor han pev og gøede lidt meget de sidste 3 minutter. Anden gang gik jeg op efter 3 minutter, hvor han havde gøet stort set hele tiden de sidste to minutter. Dagen var jo alligevel ødelagt, så jeg tænkte at nu var det vist på tide lige at afprøve Skype-metoden en enkelt gang. Jeg riggede det hele op og tog min Mac med mig.. I løbet af de første 5 minutter sagde jeg nej til Louie tre gange, hvor han gav tre små bjæf.. Derefter var han fuldstændig stille i 15 minutter Han sad stille og roligt ude i gangen med ryggen til hoveddøren, men lagde sig dog ikke ned. Den sidste gang jeg sagde nej var han SÅ sød og hovedet på skrå et halvt minuts tid, hvor han kiggede hen mod computeren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Hmm! Man må åbenbart ikke være kæphøj... Det kommer lige tilbage i hovedet på én. Efter vores succes med 12 minutter i går, var jeg bare så glad og fortrøstningsfuld i dag. Men ak, det varede ikke længe, så var det forduftet... I dag var han første gang alene i 5 minutter, hvor han pev og gøede lidt meget de sidste 3 minutter. Anden gang gik jeg op efter 3 minutter, hvor han havde gøet stort set hele tiden de sidste to minutter. Dagen var jo alligevel ødelagt, så jeg tænkte at nu var det vist på tide lige at afprøve Skype-metoden en enkelt gang. Jeg riggede det hele op og tog min Mac med mig.. I løbet af de første 5 minutter sagde jeg nej til Louie tre gange, hvor han gav tre små bjæf.. Derefter var han fuldstændig stille i 15 minutter Han sad stille og roligt ude i gangen med ryggen til hoveddøren, men lagde sig dog ikke ned. Den sidste gang jeg sagde nej var han SÅ sød og hovedet på skrå et halvt minuts tid, hvor han kiggede hen mod computeren :ae: :ae: :ae: Vil du så prøve at fortsætte med Skype-metoden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 :ae: :ae: :ae: Vil du så prøve at fortsætte med Skype-metoden? Jeg tænker i hvert fald lige at prøve det nogle dage. Det skader jo ikke noget, kan man sige, da jeg jo kan sidde og kigge på ham og se om han kører sig selv op (hvis han fx sidder og halser) og så kan jeg jo gå op og stoppe det. Det bekymrer mig bare lidt, at han sådan sad oprejst. Det var også grunden til at jeg trak den så længe med at gå ind. For jeg ville gerne gå ind når han lå ned, så han ligesom forbandt det at ligge ned og sove med at man kommer hjem, så han måske lægger sig ned med det samme. Han sad bare og hang mere og mere, så jeg hele tiden tænkte, nå NU lægger han sig ned, nej NU gør han.. Men det skete ikke. Men når jeg tænker tilbage på nogle af de andre metoder, hvor han ikke har været dækket af på puden, har han jo også været lidt tid om at finde ud af, at det var okay at lægge sig ned. Da vi fx var oppe på en time, kunne han godt finde på at sidde og hænge den første halve time før han lagde sig ned. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Her går det heller ikke super godt. Shabi er stabil på 1 time, og vi har flere gange været på 1 time og 15 minutter og en enkelt gang på halvanden time uden problemer. Men så går det galt, og hun hyler og gør. Ikke hele tiden, men et par minutter af gangen og så med en længere pause. Så er vi gået ned i tid og har trappet op igen - men lige når det ser ud til at gå godt, kikser den så igen. Hun siger aldrig en lyd den første time, men derefter er det meget ustabilt. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal komme videre. Jeg har prøvet at sige stop over Skype, men det hjalp ikke. Det var godt nok i den første uge, jeg havde hende, så hun kendte måske ikke kommandoen godt nok (det er jeg faktisk stadig ikke sikker på, at hun før ). Meeen jeg tror dog ikke, at det virker på hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Her går det heller ikke super godt. Shabi er stabil på 1 time, og vi har flere gange været på 1 time og 15 minutter og en enkelt gang på halvanden time uden problemer. Men så går det galt, og hun hyler og gør. Ikke hele tiden, men et par minutter af gangen og så med en længere pause. Så er vi gået ned i tid og har trappet op igen - men lige når det ser ud til at gå godt, kikser den så igen. Hun siger aldrig en lyd den første time, men derefter er det meget ustabilt. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal komme videre. Jeg har prøvet at sige stop over Skype, men det hjalp ikke. Det var godt nok i den første uge, jeg havde hende, så hun kendte måske ikke kommandoen godt nok (det er jeg faktisk stadig ikke sikker på, at hun før ). Meeen jeg tror dog ikke, at det virker på hende. Øv noget lort, Sonja. Tror du ikke bare hun skal ha' en masse succesoplevelser på en time inden I prøver at gå op i tid igen, hvis du ved, at det er dér det bliver kritisk for hende. På den positive side er det SÅ sejt, at Tyson ikke lader sig påvirker af hende! Dygtige musling. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Hvad filan gør de folk egentlig, der ikke kan tage hunden med på arbejde eller studie? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Hvad filan gør de folk egentlig, der ikke kan tage hunden med på arbejde eller studie? Får mavesår? Lader hunden gø sig hæs? Vi har intet liv overhovedet jo... Heldigvis har vi et godt liv sammen alle tre :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret April 17, 2010 Rapporter Share Besvaret April 17, 2010 Jeg tænker i hvert fald lige at prøve det nogle dage. Det skader jo ikke noget, kan man sige, da jeg jo kan sidde og kigge på ham og se om han kører sig selv op (hvis han fx sidder og halser) og så kan jeg jo gå op og stoppe det. Det bekymrer mig bare lidt, at han sådan sad oprejst. Det var også grunden til at jeg trak den så længe med at gå ind. For jeg ville gerne gå ind når han lå ned, så han ligesom forbandt det at ligge ned og sove med at man kommer hjem, så han måske lægger sig ned med det samme. Han sad bare og hang mere og mere, så jeg hele tiden tænkte, nå NU lægger han sig ned, nej NU gør han.. Men det skete ikke. Men når jeg tænker tilbage på nogle af de andre metoder, hvor han ikke har været dækket af på puden, har han jo også været lidt tid om at finde ud af, at det var okay at lægge sig ned. Da vi fx var oppe på en time, kunne han godt finde på at sidde og hænge den første halve time før han lagde sig ned. Har du en kommando på "ligge pænt i sofaen"? Jeg kan nemlig sige til Pero over Skype, at han skal lægge sig i sin taske, så tænkte at du kunne vejlede Louie på samme måde hvis du har et signal for at han skal lægge sig til ro? For Pero var det nemlig i starten nødvendigt at sige "Nej" (Som jo betød "Du må ikke pive/gø/hyle") og derefter "Ind i tasken" som vejledning til, hvad han skulle i stedet for :blink: Han lærte meget hurtigt, at "Nej" i den forbindelse betød - ti stille og læg dig i tasken (hvor han næsten altid sover når han er alene). Her går det heller ikke super godt. Shabi er stabil på 1 time, og vi har flere gange været på 1 time og 15 minutter og en enkelt gang på halvanden time uden problemer. Men så går det galt, og hun hyler og gør. Ikke hele tiden, men et par minutter af gangen og så med en længere pause. Så er vi gået ned i tid og har trappet op igen - men lige når det ser ud til at gå godt, kikser den så igen. Hun siger aldrig en lyd den første time, men derefter er det meget ustabilt. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal komme videre. Jeg har prøvet at sige stop over Skype, men det hjalp ikke. Det var godt nok i den første uge, jeg havde hende, så hun kendte måske ikke kommandoen godt nok (det er jeg faktisk stadig ikke sikker på, at hun før ). Meeen jeg tror dog ikke, at det virker på hende. :ae: Hvad filan gør de folk egentlig, der ikke kan tage hunden med på arbejde eller studie? Som jeg har skrevet meget tidligt i den her tråd - Man tager af sted kl. lort om morgenen for at få hunden passet eller placere den ved sine forældre - der bor i villa - så hunden kan gø uhæmmet der uden det betyder at man mister sin lejlighed Derefter ender man med at sige sit job op :banan: Det er da en fest :klap: http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage.html#post58375 Guuuud hvor er jeg glad for at jeg ikke behøver genleve det tidspunkt af mit liv!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 17, 2010 Som jeg har skrevet meget tidligt i den her tråd - Man tager af sted kl. lort om morgenen for at få hunden passet eller placere den ved sine forældre - der bor i villa - så hunden kan gø uhæmmet der uden det betyder at man mister sin lejlighed Derefter ender man med at sige sit job op :banan: Det er da en fest :klap: http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage.html#post58375 He he, jo, men normale folk, ikke sådan nogle tosser som os herinde, der fuldstændig omlægger vores liv for vores hundes skyld. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 17, 2010 Rapporter Share Besvaret April 17, 2010 Har du en kommando på "ligge pænt i sofaen"? Jeg kan nemlig sige til Pero over Skype, at han skal lægge sig i sin taske, så tænkte at du kunne vejlede Louie på samme måde hvis du har et signal for at han skal lægge sig til ro? For Pero var det nemlig i starten nødvendigt at sige "Nej" (Som jo betød "Du må ikke pive/gø/hyle") og derefter "Ind i tasken" som vejledning til, hvad han skulle i stedet for :blink: Han lærte meget hurtigt, at "Nej" i den forbindelse betød - ti stille og læg dig i tasken (hvor han næsten altid sover når han er alene). :hmm:Vi har ikke rigtig noget signal for det. Måske 'op på puden' (som er der han ligger når jeg går fra ham, ikke i sofaen), men jeg tror ikke han vil forstå det, når jeg ikke er der og peger på puden.. Så er der selvfølgelig 'dæk', som han som regel godt ved hvad er, selvom man ikke laver håndsignalet til. Men jeg ved ikke om han ved hvad det betyder, når lyden kommer fra computeren. 'Nej' ved han godt hvad betyder He he, jo, men normale folk, ikke sådan nogle tosser som os herinde, der fuldstændig omlægger vores liv for vores hundes skyld. Pas Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 18, 2010 Rapporter Share Besvaret April 18, 2010 her er jeg heller ikke tilfreds. 1 time er ok, men hun sidder eller ligger og kigger ind i døren. Før OP lå hun med hovedet ned den første time:damn: Hun var igennem et meget sjældent oplevet opvågningsforløb, så jeg var ret sikker på, at det nok ville påvirke hende, da jeg først måtte komme ud til hende igen 2,5 timer efter OP var færdig:megaked: Imorgen skal hun ha taget sting ud og min plan er at gå derud og hjem. ca 1 time hver vej og bagefter øve alene-hjemme i en time igen - alt efter om og hvornår håndværkeren kommer:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 18, 2010 Kennel-löwchen har foreslået, at jeg prøver at lukke Shabi i bur, når hundene skal være alene. Hun er jo vant til at sidde i bur i længere tid af gangen, også når hun er alene. Jeg prøvede så her til aften at lukke hende i bur i stuen, mens jeg spiste aftensmad. Tyson og jeg var også i stuen, så det var bare for at se, hvad hun sagde til at være lukket inde i det. Hun var i buret en lille times tid og lå bare og hvilede sig. Men jeg ved jo ikke, hvad hun vil sige til at være derinde, hvis jeg går og lader hundene være alene. Jeg ved ikke, om jeg tør sætte hende derind, når jeg træner alene-hjemme i morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 18, 2010 Rapporter Share Besvaret April 18, 2010 her er jeg heller ikke tilfreds. 1 time er ok, men hun sidder eller ligger og kigger ind i døren. Før OP lå hun med hovedet ned den første time:damn: Hun var igennem et meget sjældent oplevet opvågningsforløb, så jeg var ret sikker på, at det nok ville påvirke hende, da jeg først måtte komme ud til hende igen 2,5 timer efter OP var færdig:megaked: Imorgen skal hun ha taget sting ud og min plan er at gå derud og hjem. ca 1 time hver vej og bagefter øve alene-hjemme i en time igen - alt efter om og hvornår håndværkeren kommer:slem: Øv bøv.. Men hvordan virker hun, når du kommer hjem? Har hun ikke før siddet og hængt sådan med hovedet i stedet for at sætte sig ned (eller er det kun Louie der har tildens til det?). Kennel-löwchen har foreslået, at jeg prøver at lukke Shabi i bur, når hundene skal være alene. Hun er jo vant til at sidde i bur i længere tid af gangen, også når hun er alene. Jeg prøvede så her til aften at lukke hende i bur i stuen, mens jeg spiste aftensmad. Tyson og jeg var også i stuen, så det var bare for at se, hvad hun sagde til at være lukket inde i det. Hun var i buret en lille times tid og lå bare og hvilede sig. Men jeg ved jo ikke, hvad hun vil sige til at være derinde, hvis jeg går og lader hundene være alene. Jeg ved ikke, om jeg tør sætte hende derind, når jeg træner alene-hjemme i morgen. Det giver da umiddelbart god mening at forsøge med buret, synes jeg. Dog synes jeg det vil være dumt at tage chancen og sætte hende derind en hel arbejdsdag, hvis det er det du mener med det sidste.. Tag det hellere lidt gradvist. Men bur...Uh, det lyder tillokkende. Louie begynder jo altid først at gø når han begynder at løbe rundt i rummet, selvom han godt ved man ikke er der. Lige ud til døren, hen til vinduet, op og kigge i sofaen.. Og så sætter han sig til at stene med ryggen til hoveddøren. I dag har vi skypet i 12 minutter. Jeg synes umiddelbart det fungerer ret godt. I dag gøede han ca. 6 gange inden for de første to minutter (hvor han tog sin lille runde) og var derefter stille resten af tiden. Da jeg kom ind hoppede han op af mig en enkelt gang og det var dét. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts