sonja77 Besvaret April 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 19, 2010 Det giver da umiddelbart god mening at forsøge med buret, synes jeg. Dog synes jeg det vil være dumt at tage chancen og sætte hende derind en hel arbejdsdag, hvis det er det du mener med det sidste.. Tag det hellere lidt gradvist. Nej, jeg kunne ikke drømme om bare at sætte hende derind en hel arbejdsdag til at starte med. :blink: Egentlig havde jeg tænkt, at jeg nok blev nødt til at teste det ved at gå i helt korte tidsrum til at starte med, mens hun sad i buret. Og det er også, hvad jeg brude have gjort. Men det gjorde jeg altså ikke. :damn: Her til morgen satte jeg hende ind i buret, mens jeg spiste morgenmad. Hun lagde sig bare til at sove, og da jeg havde en masse ærinder, jeg gerne ville have ordnet, tænkte jeg, at jeg ville tage chancen og gå 1 time og 10 minutter. Hun lå fint at sov indtil 12 minutter inde i alenetiden. Der blev hun vækket af Tyson, der gøede af et eller andet ude i opgangen. Derefter begyndte hun at hylegø, og det gjorde hun så on/off resten af tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 19, 2010 Rapporter Share Besvaret April 19, 2010 Nej, jeg kunne ikke drømme om bare at sætte hende derind en hel arbejdsdag til at starte med. :blink: Egentlig havde jeg tænkt, at jeg nok blev nødt til at teste det ved at gå i helt korte tidsrum til at starte med, mens hun sad i buret. Og det er også, hvad jeg brude have gjort. Men det gjorde jeg altså ikke. :damn: Her til morgen satte jeg hende ind i buret, mens jeg spiste morgenmad. Hun lagde sig bare til at sove, og da jeg havde en masse ærinder, jeg gerne ville have ordnet, tænkte jeg, at jeg ville tage chancen og gå 1 time og 10 minutter. Hun lå fint at sov indtil 12 minutter inde i alenetiden. Der blev hun vækket af Tyson, der gøede af et eller andet ude i opgangen. Derefter begyndte hun at hylegø, og det gjorde hun så on/off resten af tiden. :damn::damn: tyson altså Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 19, 2010 Rapporter Share Besvaret April 19, 2010 Øv, Sonja.. Så tag det lidt i etaper, så hun vender sig til det. Lige pludselig kommer hun sikkert i tanke om, at hun normalt er alene i bur. Jeg tænker, kan det være fordi Tyson går frit rundt og hun er spærret inde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 :damn::damn: tyson altså Jo, men man kan jo ikke rigtig bebrejde Tyson. Hun skal jo helst kunne blive ved med at hvile sig, selvom han gør kort af et eller andet. Om ikke andet fik han da sin straf, da han skulle høre på hendes skrigeri resten af alenetiden. Øv, Sonja.. Så tag det lidt i etaper, så hun vender sig til det. Lige pludselig kommer hun sikkert i tanke om, at hun normalt er alene i bur. Jeg tænker, kan det være fordi Tyson går frit rundt og hun er spærret inde? Det var jeg også bekymret for, men Janni skrev, at hendes hunde jo er vant til, at være i bur, mens de andre hunde er fri, så det mente hun ikke ville være et problem. Jeg kunne ikke træne alene hjemme her til morgen, da jeg har en praktikant, der startede i dag, så jeg blev nødt til at være tidligt på arbejde. Jeg træner i eftermiddag i stedet for. Jeg tænker, at jeg vil gå en time, uden at Shabi er i bur. Så håber jeg bare, at Shabi ikke har taget den dumme oplevelse fra i går med sig og begynder at råbe op. Eller er det bedre bare at gå først 5 minutter og så lidt senere 10 minutter, hvor Shabi er i bur? :hmm: Det er altså virkelig svært at vide, hvad der er den bedste fremgangsmåde, synes jeg. Og skal jeg evt. prøve at dække buret helt til? P.t. er tre af siderne tildækkede, men hun kan kigge ud foran, det tænkte jeg var rarest. Men i går, da vi var til konkurrence, dækkede jeg hele buret til, når hun var i det uden Tyson, for så sagde hun ikke noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 20, 2010 Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 Okay, så det er åbenbart en kanariefugl du har fået dig? Fedt. Hvis du prøver at dække det helt til, skal du nok kun gå ti minutters tid eller lign. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 Okay, så det er åbenbart en kanariefugl du har fået dig? Fedt. Hvis du prøver at dække det helt til, skal du nok kun gå ti minutters tid eller lign. Ja, jeg skal i hvert fald ikke begå samme fejl som sidst. Spørgsmålet er, om jeg skal gå en time i eftermiddag, uden at Shabi er i bur... eller om jeg skal gå et par gange af hhv. 5 og 10 minutters varighed, mens hun er i bur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 20, 2010 Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 Ja, jeg skal i hvert fald ikke begå samme fejl som sidst. Spørgsmålet er, om jeg skal gå en time i eftermiddag, uden at Shabi er i bur... eller om jeg skal gå et par gange af hhv. 5 og 10 minutters varighed, mens hun er i bur. Det kommer vel an på, hvordan du gerne vil have det skal foregå på længere sigt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 20, 2010 Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 Sidder lige nu og kigger på en hund på Skype, der godt nok er stille, men som sidder op Hvis han ikke snart finder ud af, at det er okay at lægge sig ned, så tror jeg vi dropper det og går tilbage til 'bliv på puden'-metoden. Det er SÅ fedt, at han er stille og ikke gør - vi kan i hvert fald ikke få nogle klager på den her måde, man altså, hvis han ikke engang har det så godt at han kan lægge sig ned, så går det jo ikke.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 Det kommer vel an på, hvordan du gerne vil have det skal foregå på længere sigt? Ja, og det er jo det, jeg ikke rigtig ved. Jeg vil bare have hende til at være stille. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 Sidder lige nu og kigger på en hund på Skype, der godt nok er stille, men som sidder op Hvis han ikke snart finder ud af, at det er okay at lægge sig ned, så tror jeg vi dropper det og går tilbage til 'bliv på puden'-metoden. Det er SÅ fedt, at han er stille og ikke gør - vi kan i hvert fald ikke få nogle klager på den her måde, man altså, hvis han ikke engang har det så godt at han kan lægge sig ned, så går det jo ikke.. Jeg er vist ikke helt med. :hmm: Hvordan gør I nu, hvis det ikke er "bliv på puden"-metoden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 20, 2010 Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 Jeg er vist ikke helt med. :hmm: Hvordan gør I nu, hvis det ikke er "bliv på puden"-metoden? Vi starter med at lave bliv på puden.. Så når han rejser sig og evt. begynder at gø, så siger jeg nej via Skype. Det er lige en forsøgsperiode for at se, om det evt. 'bare' er det der skal til. I dag har han gøet 5 gange, mens han løb lidt rundt, og så har han været stille efter jeg sagde nej til de 5 gø. Men han sidder bare og hænger ude i gangen i stedet for at lægge sig ned, så det bekymrer mig jo lidt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 20, 2010 Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 Nu er han gået i gang med at lege med bamser :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 Jeg gik en time uden Shabi i bur. Jeg var liiidt loren ved det, for for det første var Shabis sidste alene-hjemme-oplevelse jo at sidde og gø og hyle det meste af tiden, og for det andet fik hundene kun en kort tissetur efter arbejde pga. den dumme regn. Jeg trænede så med dem, da jeg kom hjem, så de i det mindste var trætte i hovedet, men fysisk trætte var de bestemt ikke. Og Shabi er en lille springbønne, så hun havde helt sikkert noget overskudsenergi. Men det gik perfekt, ikke en lyd og afslappet velkomst. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 I dag var det ikke muligt at overvåge Louie via Skype, da der kun var en computer hjemme, så jeg besluttede mig få at tage nogle små ture og minde Louie om, at det altså er meningen, at han skal blive på sin pude og ikke fare op efter et par minutter og sætte sig ud i gangen og hænge/gø. Først tog jeg en tur på 1 minut og 20 sekunder. Da jeg kom ind sad han henne under spisebordet - spørg mig ikke hvorfor - men han havde ikke sagt en lyd . Jeg sagde han skulle lægge sig på puden, og så fik han 'fri' og godbidder. Anden gang var jeg væk 14,5 minut :banan: Uden en eneste lyd. Jeg optog ham med iMovie og jeg kan se, at han har ligget på puden de første 11-12 minutter. Nogle gange har han endda lagt hovedet ned og hvilet sig. Normalt når han rejser sig fra puden, springer han op og styrter ud i gangen. Men denne gang var han helt rolig og tog sig god tid til at strække sig og gabe lidt og gå langsomt ud i gangen (kameraet vendte ikke derud, så jeg ved ikke hvad han har lavet i de resterende 2-3 minutter). Da han kunne høre mig på trappen gik han lige så stille hen og satte sig midt i stuen, hvor han også sad da jeg kom ind. Dygtige elskepus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Dygtig Louie. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 22, 2010 Hold op hvor havde jeg ondt i maven, da vi skulle træne alene hjemme her til morgen. Efter at overboen klagede i går (http://www.hunde-forum.dk/debat/15163-naboer-og-goen.html), var jeg virkelig nervøs for, om Shabi skulle begynde at gø. Jeg tog hjem til min mor, så jeg kunne lytte til dem på Skype, og efter et stykke tid, begyndte knuden i min mave da at løsne sig lidt. De var alene i 1 time og 10 minutter, og det gik fint. Det er dog tydeligt, at det er 1 time, der er det kritiske punkt for Shabi. Hun kom lige med et par små piv nærmest på klokkeslettet, men faldt så heldigvis til ro igen og sagde ikke mere, og hun var fint rolig, da jeg kom hjem. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 22, 2010 Rapporter Share Besvaret April 22, 2010 nårh Sonja:ae: Kan godt forstå, du er presset med knude i maven 1 time hér er også det kritiske tidspunkt for Cleo i øve-fasen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 22, 2010 nårh Sonja:ae: Kan godt forstå, du er presset med knude i maven 1 time hér er også det kritiske tidspunkt for Cleo i øve-fasen. Når jeg tænker på alle dem, der har sagt til mig, at hunde altså ikke har tidsfornemmelse... Nå ikke, jamen hvordan ved de så, at nu er der gået en time, så nu er det tid til at brokke sig? Ville ønske jeg boede i hus i stedet for lejlighed, så jeg i det mindste ikke have utilfredse naboer som et ekstra pres. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 22, 2010 Rapporter Share Besvaret April 22, 2010 Her er jeg gået ned på 30 minutter og tager det stille og roligt. Her har været syge børn hele ugen undtagen tirsdag, så det kører mere på separationsøvelser. Efter de der timer i bur efter OP, så er det fair nok, at vi er røget tilbage. Om en lille måned er Cleos hormoner ude af kroppen, så jeg er lidt spændt på om det kommer til at hjælpe hende på mange fronter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 22, 2010 Her er jeg gået ned på 30 minutter og tager det stille og roligt. Her har været syge børn hele ugen undtagen tirsdag, så det kører mere på separationsøvelser.Efter de der timer i bur efter OP, så er det fair nok, at vi er røget tilbage. Om en lille måned er Cleos hormoner ude af kroppen, så jeg er lidt spændt på om det kommer til at hjælpe hende på mange fronter. Ja, det bliver spændende at se, hvad der sker med hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 22, 2010 Rapporter Share Besvaret April 22, 2010 Ja, det bliver spændende at se, hvad der sker med hende. Dyrlægen har sagt at hun er ret sikker på at Cleo er ret hormonstyret, så hun tror på det. I en artikel i det helt nye VI MED HUND, så tyder det på, at det vil kunne få en gavnlig effekt. De er hormonpåvirkede i 8 ud af 12 måneder og Cleo reagerer jo meget på hormonerne:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2010 Dumme Tyson. De sidste par dage, mens hundene har været alene, har han gøet af lyde i opgangen ca- 3-4 gange (af 1/2-2 minutters varighed pr. gang) i løbet af den time og 10 minutter, hundene har været alene. Heldigvis har han kunnet fået Shabi med på den et par af gangene, men det er slemt nok alligevel, for det er jo megen gøen på en times tid. Ih, hvor er jeg træt af ham, hvorfor skal han nu gøre det, når overboen lige har klaget. Han plejer ellers så sjældent at gø i løbet af alenetiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 26, 2010 Nogle gange er jeg altså for :stupid: Her til morgen glemte jeg at optage (både lyd og webcam), da vi trænede alene hjemme, så jeg aner ikke, hvor meget eller lidt hundene har sagt. Liiidt irriterende. I går eftermiddags trænede vi 1 time og 20 minutter, og der gøede Tyson to gange - én gang i 1/2 minut og én gang i 45 sekunder. Det er jo så, hvad der har været af gøen på en hel dag, så det må overboen vel kunne leve med. :blink: Shabi sagde ikke noget, og hun var helt søvndrukken, da jeg kom hjem (vi havde også været to timer i parken inkl. et langt fodersøg ). Her til morgen trænede vi så 1 time og 20 minutter igen, men jeg ved jo så ikke, om de sagde noget. Shabi var mere oppe på dupperne, da jeg kom hjem, end hun var i går, men det er hun generelt om morgenen. Det er som om, at alene-træningen er sværere for hende dér end om eftermiddagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 27, 2010 Rapporter Share Besvaret April 27, 2010 I den sidste uges tid har vi ikke rigtig fået øvet. Jeg ved egentlig ikke hvorfor, der har bare været ret mange ting.. Louie har sådan en lille kattehule, men jeg ville gerne have et lidt større og mere hule-agtigt sted til ham, så jeg har købt et hundetelt (ligesom et stofbur bare billigere :slem:). Der er god med plads, da det måler 75 cm på begge leder, så der er plads til den pude vi plejer at øve på, mad- og vandskål og en hel del bamser derinde (skal nok snart få taget et billedet, det ser virkelig hyggeligt ud). I dag ville jeg rykke bliv på puden derind i teltet, men Louie forstod ikke rigtig konceptet i starten. Han blev ved med at rejse sig inden eller lige i det jeg smækkede døren. Så vi tog det stille og roligt. Da vi kom op på et minuts tid på puden (altså hvor jeg ikke var der) tænkte jeg, at nu var vi klar til at øve rigtigt, og det var rigtigt vurderet :klap: Han var alene hjemme i 18 minutter. Det første minuts tid lå han på puden inde i teltet, og så gik han ud i gangen (går jeg ud fra, jeg kunne ikke se ham længere, da kameraet vendte mod teltet). Han gøede en enkelt gang, efter 11min., da min nabo smækkede døren og kom stormende ned af trappen. Jeg sagde Ah-ah, og han blev stille (altså Louie, ikke naboen). Da jeg kom ind lå han ned ude i gangen, så jeg tror han har sovet :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret April 27, 2010 Rapporter Share Besvaret April 27, 2010 Herhjemme har Pero i laaaang tid max været alene i et par timer.. Jeg har længe haft næsten-læseferie, så har næsten ikke haft noget undervisning. Vi har så skullet have erstatningstimer igår og i dag (og også i morgen) og det lå fra 15.30-19.00. Var jo lidt nervøs for det, da det 1) er længe siden Pero har været alene om eftermiddagen 2) var længere tid end han har været vant til det sidste lange stykke tid og 3) han har været lidt on-and-off smådårlig med maven siden fredag. MEN han har bare været så dygtig :banan: Igår var han liiidt rastløs indimellem, men klarede det alligevel rigtig flot (især når man tænker på at han faktisk også var alene en halv time om morgenen samme dag) og i dag har han bare snorkboblet hele vejen igennem :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts