Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Ellers har Louie et menneskenavn :rolleyes:

I dag var det så mig, der stod for træningen, og det var heller ingen videre succes :megaked: Øv øv æv, hvordan kan han dog svinge så meget! Jeg var ellers begyndt at have en rimelig dejlig mavefornemmelse, men nu gør den ondt igen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I dag var det så mig, der stod for træningen, og det var heller ingen videre succes :megaked: Øv øv æv, hvordan kan han dog svinge så meget! Jeg var ellers begyndt at have en rimelig dejlig mavefornemmelse, men nu gør den ondt igen :cry:

Øv, for helvede da, hvor er det syndt for jer :ae: Virkelig, det er bare ikke fair, at I har så mange problemer :ae: Nu må det snart vende for jer!

Må hellere, nu jeg skriver, lige lufter hvordan det går her. Vi har ikke fået trænet, overhovedet, den sidste måned... For først boede jeg hos søster og svoger i en uge, mens mine forældre renoverede vores stue... Så havde de en uges ferie og de gider ikke træne.. Og så vred Møffe om eller hvad der skete, så jeg ikke kunne gå en tur med ham inden. Og så blev min mor syg. Jeg er heldig, ikk'? :rolleyes:

Idag har jeg så trænet for første gang. Vi prøvede med 10min., uden at videofilme. Han lå ned, da jeg kom ind og rejste sig så op og hilste rimelig roligt :banan: Og så kører vi stille og roligt op herfra :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv øv, det er bare ikke retfærdigt. :cry:

:ae: :ae: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde tænkt mig, at vi bare skulle prøve med 15min. i dag, men da vi endte med, at gå en morgentur, der var længere end normalen, besluttede jeg, at så kunne vi godt prøve med 20min.

Jeg tror, at det gik rigtig godt. Men mit typiske held resulterer i, at telefonen ringer 15min. inde, så Møffe står og bruger et par minutter på at hyle ad den :rolleyes: Men lagde sig ned igen bagefter og rejste sig ikke igen :5up: Velkomsten var selvsagt lidt livlig, men det går nok. Så i morgen fosøger vi med 25min. - vi tager den bare stille og roligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hundene var alene 1 time og 45 minutter her til morgen/formiddag uden at gø! :banan: Jeg overvågede dem på Skype, men blev ikke nødt til at sige ah-ah en eneste gang. :5up:

FLOOOOOOT! :banan::klap::mrgreen::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan en hund have humørsvingninger? :hmm:

Efter de sidste par dages fiaskoer, var han pludselig sejere end nogensinde i dag :klap:

Han var alene i 25 minutter uden en lyd (stort set - han bjæffede tre gange mens jeg var på vej ned af trappen, men jeg kunne høre at det bare var sådan nogle farvel-bjæf, ja man kender jo efterhånden hans lyde...).

Har jo haft en del bekymringer ang. at han sad op i stedet for at lægge sig, men i dag gik der kun 8 minutter før han lagde sig. Han lå ned resten af tiden og en del af tiden lå han endda også med hovedet helt nede i soveposition :mrgreen: Faktisk i sammenlagt 4,5 minut af de 17 minutters liggetid lå han og sov.

Jeg er stolt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter de sidste par dages fiaskoer, var han pludselig sejere end nogensinde i dag :klap:

Han var alene i 25 minutter uden en lyd (stort set - han bjæffede tre gange mens jeg var på vej ned af trappen, men jeg kunne høre at det bare var sådan nogle farvel-bjæf, ja man kender jo efterhånden hans lyde...).

Har jo haft en del bekymringer ang. at han sad op i stedet for at lægge sig, men i dag gik der kun 8 minutter før han lagde sig. Han lå ned resten af tiden og en del af tiden lå han endda også med hovedet helt nede i soveposition :mrgreen: Faktisk i sammenlagt 4,5 minut af de 17 minutters liggetid lå han og sov.

Super :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Og du har god grund til at være en stolt hunde moar:blink:

Det er virkelig super flot:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak begge to :-D

Men nu tør jeg jo næsten ikke få mine forhåbninger op, for det lader til, at jeg ikke må være glad alt for længe af gangen.

Vi har besluttet at rykke hans pude (som vi har trænet på siden januar) ud af den nyindkøbte hule igen. Det lader til at han bedre kan kapere at han ligesom ligger på den midt i rummet, når man går, end at han lå på den henne i hjørnet af rummet inde i hulen. Det virker lidt mystisk at det skulle gøre den store forskel, når han jo rejser sig efter ca. et minut og lægger sig ud i gangen. Fjollede hund. Men hvis der ikke skal andet til for at gøre ham tryg ved situationen igen, så er jeg glad.

Vi har jo haft tre succeser på 22 min., nu er vi gået op på 25 min., hvor vi allerede kan sætte vores ene kryds. Når vi har gjort det med succes tre gange, tror jeg vi vil gå op på en hel halv time :mrgreen:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Her kunne det gå meget bedre:evil:

Vi er nede på 15 minutter igen. Efter den OP, er det virkelig gået ned af bakke:megaked: de sidste tre dage, har hun også været skidtmas, så det har jo heller ikke gavnet.

Øv. :ae: Måske skal du vente med at træne, til hun er helt ovenpå?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi trænede 1 time og 45 minutter igen i dag. Det gik knapt så godt som i går. Ikke en katastrofe heldigvis, men...

Inden jeg nåede hen til min mor, gøede Tyson én gang i 20 sekunder (kunne jeg høre bagefter på lydoptagelsen). Mens jeg var der, gøede han nogle gange, men hver gang kun 1-2 vov, så jeg nåede ikke at sige ah-ah, før han selv stoppede. Et par gange, kunne jeg høre, at vov'et var "skældud" til Shabi, fordi hun kløede sig i ørerne (hun går sådan helt klø-amok, så alting ryster, og hun siger lyder imens, hvilket Tyson synes er belastende). På et tidspunkt ringede det på, men der var vapperne faktisk rigtig gode og gøede kun helt kort. :5up:

Shabi gik det knapt så godt med. :???: Efter en halv time begyndte hun med nogle brokkepiv, der hurtigt blev til klagegøen. Her er det så, at hun plejer at blive ved med at stå og hylegø i lang tid, men jeg fik hende stoppet med et par "ah-ah, og så var hun stille et godt stykke tid. Én gang til kommer der nogle brokkepiv, men der var jeg hurtig med mit "ah-ah", og så stoppede hun.

Efter 1 time og 20 minutter mistede jeg forbindelsen, da jeg - IGEN - havde glemt at tænde for strømmen til computeren derhjemme. :damn: Man skulle ikke tro, at jeg kunne lave det nummer en tredje gang, men jo, det kunne jeg så. :roll:

Nå, men der havde været stille længe, så jeg blev væk tiden ud. Jeg kom hjem et par minutter før tid og stod uden for opgangen og lyttede. Jeg syntes ikke, at jeg kunne høre noget, så jeg tænkte, at jeg lige ville blive stående og lytte de sidste par minutter. Efter et minuts tid hørte jeg dog pludselig Shabi hylegø, så jeg gik op til hundene. Det var jo en irriterende afslutning, men jeg blev nødt til at gå ind, for ellers var hun helt sikkert blevet ved.

Hun var dog fint rolig og afslappet, da jeg kom, så jeg tror ikke, at hun har været bange - måske snarere rastløs og utilfreds. Men det er jo irriterende, at hun så griber til gøen. :evil:

Nå, jeg prøver 1 time og 45 minutter igen i morgen, så må vi se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv. :ae: Måske skal du vente med at træne, til hun er helt ovenpå?

ja, jeg øver egentlig heller ikke rigtigt, men laver seperationsøvelser. hun pisker mig i røven konstant og det var hun jo stoppet med før OP - så alt hænger sammen.

Nu tror jeg så, at jeg vil prøve med 10 min. jeg har haft hende med ude og løbetræne, hvilket jeg ikke har prøvet før - det fangede hun ret hurtigt:5up:, så det var nemmere end forventet. det var lige før, hun også løb på stedet, når vi skulle over en vej:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg øver egentlig heller ikke rigtigt, men laver seperationsøvelser. hun pisker mig i røven konstant og det var hun jo stoppet med før OP - så alt hænger sammen.

Nu tror jeg så, at jeg vil prøve med 10 min. jeg har haft hende med ude og løbetræne, hvilket jeg ikke har prøvet før - det fangede hun ret hurtigt:5up:, så det var nemmere end forventet. det var lige før, hun også løb på stedet, når vi skulle over en vej:lol:

:lol::lol::lol:

Jeg er ved at gøre klar til at forlade ham den bette. Kæresten har gået en times tur, så afleverede han Louie og tog på arbejde. Derefter har Louie og jeg løst et Nina O. (wannabe) spil to gange, efterfulgt af fodersøg efter salami :mums: rundt i lejligheden. Det tog ca. et kvarters tid.

Nu ligger han og sover på sofaen ved siden af mig, men om lidt irriterer jeg ham lidt, så han vælger at hoppe ned og sove på gulvet... Så vi kan have lidt mindre kontakt før jeg smutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Argh, han gør mig sindssyg! Jeg gik ind igen efter 16 min, hvor jeg syntes han havde gøet alt for meget, han stoppede heller ikke når jeg bad ham om det over Skype :cry:

Den eneste forskel fra i går til i dag var, at i går gik jeg en lille tur ud og vende på reposen, og da han stadig lå på puden da jeg kom ind, fik han sin godbid. Derefter gik jeg de der 25 minutter. Det lille stunt lavede jeg ikke i dag :hmm:Måske prøver jeg om lidt at gøre præcis ligesom i går..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan snart ikke længere holde til at blive så skuffet og ked af det hver anden dag :megaked: Er lige kommet til at kaste mine nøgler efter Louie - det hjælper nok heller ikke ligefrem på noget som helst. Men jeg kan snart ikke mere..

EDIT: Det skal altså lige siges, at jeg ikke kastede dem decideret efter ham, men et godt stykke foran ham, men han blev stadig forskrækket og gemte sig under sofabordet - dumme mor :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Argh, han gør mig sindssyg! Jeg gik ind igen efter 16 min, hvor jeg syntes han havde gøet alt for meget, han stoppede heller ikke når jeg bad ham om det over Skype :cry:

Den eneste forskel fra i går til i dag var, at i går gik jeg en lille tur ud og vende på reposen, og da han stadig lå på puden da jeg kom ind, fik han sin godbid. Derefter gik jeg de der 25 minutter. Det lille stunt lavede jeg ikke i dag :hmm:Måske prøver jeg om lidt at gøre præcis ligesom i går..

:damn: uuuh det viser jo, hvormeget de lægger mærke til rutinerne og hvad der virker bedst

Link til indlæg
Del på andre sites

I går legede han også meget vildt med en anden hund i 20 minutter på vores tur. I dag har de bare gået rundt, i snor, i 40-45 minutter (åbenbart! :evil: Jeg troede det var en time som vi plejer at gøre)... Ja, jeg er lidt sur..

Nu tror jeg da lige jeg vil belønne Louie for hans uduelighed og skrigeri ved at cykle et sted hen og finde nogle hunde vi kan lege med.

Link til indlæg
Del på andre sites

her endte det så med 30 minutter, fordi jeg mødte én, der ikke var til at slippe fra:evil: men hun var helt rolig, da jeg kom ind og gik lyden igennem og der var helt stille:banan::banan:, men ved så ikke om hovedet har været nede. Tester imorgen via skype eller video

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan snart ikke længere holde til at blive så skuffet og ked af det hver anden dag :megaked: Er lige kommet til at kaste mine nøgler efter Louie - det hjælper nok heller ikke ligefrem på noget som helst. Men jeg kan snart ikke mere..

EDIT: Det skal altså lige siges, at jeg ikke kastede dem decideret efter ham, men et godt stykke foran ham, men han blev stadig forskrækket og gemte sig under sofabordet - dumme mor :megaked:

Jeg forstår dig så godt. :ae:

Dumme, dumme hunde! :fyfy: Man bliver så frustreret og ked af det og gal! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

:ae: :ae: :ae: :ae:

Det er lidt af en rutchebanetur at have hund med separationsproblemer. Det er bare SÅ hårdt når det går op og ned hele tiden og desperat gå og søge efter detaljer, der kan forklare op- og nedturene :???:

Jeg tror desværre bare ikke at vi nogensinde får 100 % stabile hunde... (det tror jeg så i øvrigt også kun er en forholdsvis lille procentdel af alle hunde, der er det). Jeg tror vi bliver nødt til at acceptere (selvfølgelig til en vis grænse), at det er deres svage punkt og det er dér de rammes når de engang imellem mangler overskud eller er understimulerede.

Jeg har i hvert fald også oplevet med Pero, at han ikke er så god til at være alene de dage, hvor han f.eks. er mere nervøst anlagt (får et chok over en lyd eller en bevægelse på gåtur) eller ikke har overskud til at lege med flabede unghunde m.v.

Men når det er sagt, så har Pero altså bare været rigtig dygtig rigtig længe nu! Jeg tør bare aldrig nogensinde tage det for givet og hvile på laubærrene, for han får helt sikkert en dårlig periode igen...

EDIT: Hov, det var vist ikke så opmuntringsagtigt :hmm: Mener bare, at vi nok aldrig får perfekte hunde og derfor ikke skal gå målrettet efter det! Vores hunde kan så meget andet :hjerte:

I dag har han været alene 6 timer :shock::klap:

Og min kæreste siger, at han har sovet 95 % af tiden :mrgreen: Og ingen lyd, selvfølgelig!

Det er bare så flot.. Han har ikke været alene så lang tid i et halv år faktisk, så synes det er flot at han lige kan springe fra 3-4 timer og så til 6 :-D

Link til indlæg
Del på andre sites