Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Da vi kom hjem fra tur og fik slappet lidt af, øvede vi to-tre gange på puden, hvor jeg blot gik ud og kom hurtigt tilbage. Det længste jeg var væk var to etager nede. Den tredje gang blev jeg væk, og nu sidder jeg og kigger på en stille hund. Han gøede, ret højt, 4-5 gange da han rejste sig fra puden efter et minut. Men der har ikke været noget siden. Han har været alene i 9 min nu. Han sidder op ude i gangen.

Update 1: Ih jeg er så nervøs. 22 min. nu, men stadig ingen lyd udover der i starten, Han sidder stadig i gangen, men hænger mere og mere. Men så længe han er stille.... :roll: Han gik lige rundt i et minut, omkring 12 min. inde, hvor han lige rundede stuen og så køkkenet i et meget langsomt tempo. Da han kom tilbage til gangen pev han én gang og satte sig så med ryggen til døren. Jeg synes det er flot, at han kan øve for gud ved hvilken gang i dag, og så er det den mest succesfulde :-D

Update 2: Nu kigger jeg på en liggende hund efter 23 min. :klap: En lille sød rund kugle.

Update 3: Så, det var 25 minutter, piece of cake...

Puha, noget af en rutchebanetur vi har været på i dag. Og jeg har slet ikke fået lavet andet end at øve og gå tur..

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kan snart ikke længere holde til at blive så skuffet og ked af det hver anden dag :megaked: Er lige kommet til at kaste mine nøgler efter Louie - det hjælper nok heller ikke ligefrem på noget som helst. Men jeg kan snart ikke mere..

EDIT: Det skal altså lige siges, at jeg ikke kastede dem decideret efter ham, men et godt stykke foran ham, men han blev stadig forskrækket og gemte sig under sofabordet - dumme mor :megaked:

nøj, hvor jeg kender det. Tror Sonja og jeg hver har grædt vand til store skovsøer, hvilket har taget TIMER:megaked::megaked:

Da vi kom hjem fra tur og fik slappet lidt af, øvede vi to-tre gange på puden, hvor jeg blot gik ud og kom hurtigt tilbage. Det længste jeg var væk var to etager nede. Den tredje gang blev jeg væk, og nu sidder jeg og kigger på en stille hund. Han gøede, ret højt, 4-5 gange da han rejste sig fra puden efter et minut. Men der har ikke været noget siden. Han har været alene i 9 min nu. Han sidder op ude i gangen.

Update 1: Ih jeg er så nervøs. 22 min. nu, men stadig ingen lyd udover der i starten, Han sidder stadig i gangen, men hænger mere og mere. Men så længe han er stille.... :roll: Han gik lige rundt i et minut, omkring 12 min. inde, hvor han lige rundede stuen og så køkkenet i et meget langsomt tempo. Da han kom tilbage til gangen pev han én gang og satte sig så med ryggen til døren. Jeg synes det er flot, at han kan øve for gud ved hvilken gang i dag, og så er det den mest succesfulde :-D

Update 2: Nu kigger jeg på en liggende hund efter 23 min. :klap: En lille sød rund kugle.

Update 3: Så, det var 25 minutter, piece of cake...

Puha, noget af en rutchebanetur vi har været på i dag. Og jeg har slet ikke fået lavet andet end at øve og gå tur..

:banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
nøj, hvor jeg kender det. Tror Sonja og jeg hver har grædt vand til store skovsøer, hvilket har taget TIMER:megaked::megaked:

Du glemte mig! Jeg har haft hund i længst tid (tror jeg?) så jeg må have grædt mest :genert: Særligt det første år!!! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

I dag har Pero været alene i 5 timer :klap2:

Har ikke kunnet lytte til ham de sidste 2,5-3 timer (kunne ikke have lyd på i skolen), men har set at han har været i tasken og trasket stille rundt en gang imellem.. Kunne godt se at han blev lidt rastløs til allersidst, men det er jo forståeligt nok:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg trænede 1 time og 45 minutter igen i dag. Tyson var dygtig. :lun: Inden jeg nåede over til min mor, havde han gøet en enkelt gang, da min nabo kom hjem, men i mindre end 15 sekunder. Resten af tiden begyndte han kun at gø en enkelt gang, men der stoppede han, da jeg sagde ah-ah.

Shabi klarede det knapt så godt. :???: Mens jeg var hos min mor, hørte jeg hende en enkelt gang sige nogle brokkepiv og et enkelt bjæf, men hun stoppede, da jeg sagde ah-ah. Men i slutningen af alenetiden - de 10 minutter det tog mig at cykle hjem fra min mor - peb og hylegøede hun flere gange. Jeg kunne desuden høre på optagelsen, at hun faktisk havde pevet lidt nogle gange tidligere i alenetiden, jeg kunne bare ikke høre det over Skype, sikkert fordi det var ret lavt, og der både var tv tændt hos hundene og hos min mor.

Så 1 time og 45 minutter er åbenbart for lang tid for hende. Så jeg må prøve at nøjes med 1 1/2 time i morgen. Men jeg kan altså IKKE gå ned til 1 time igen og bygge lidt på af gangen, og hun bliver nødt til snart at lære det, så vi kan komme op i tid, for jeg kan ikke holde til, at det tager meget lang tid. Sidste år gik jeg jo ned med en stressfremkaldt depression, og selvom mit arbejde også havde meget at gøre med det, er jeg ikke i tvivl om, at problemerne med Tysons alene hjemme-træning også var en medvirkende faktor.

Men det er da også underligt, man skulle tro, at når hun har det helt fint den første time, ville den største hurdle være overvundet. :confused: Men sådan er det åbenbart ikke. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du glemte mig! Jeg har haft hund i længst tid (tror jeg?) så jeg må have grædt mest :genert: Særligt det første år!!! :shock:

Jeg trænede 1 time og 45 minutter igen i dag. Tyson var dygtig. :lun: Inden jeg nåede over til min mor, havde han gøet en enkelt gang, da min nabo kom hjem, men i mindre end 15 sekunder. Resten af tiden begyndte han kun at gø en enkelt gang, men der stoppede han, da jeg sagde ah-ah.

Shabi klarede det knapt så godt. :???: Mens jeg var hos min mor, hørte jeg hende en enkelt gang sige nogle brokkepiv og et enkelt bjæf, men hun stoppede, da jeg sagde ah-ah. Men i slutningen af alenetiden - de 10 minutter det tog mig at cykle hjem fra min mor - peb og hylegøede hun flere gange. Jeg kunne desuden høre på optagelsen, at hun faktisk havde pevet lidt nogle gange tidligere i alenetiden, jeg kunne bare ikke høre det over Skype, sikkert fordi det var ret lavt, og der både var tv tændt hos hundene og hos min mor.

Så 1 time og 45 minutter er åbenbart for lang tid for hende. Så jeg må prøve at nøjes med 1 1/2 time i morgen. Men jeg kan altså IKKE gå ned til 1 time igen og bygge lidt på af gangen, og hun bliver nødt til snart at lære det, så vi kan komme op i tid, for jeg kan ikke holde til, at det tager meget lang tid. Sidste år gik jeg jo ned med en stressfremkaldt depression, og selvom mit arbejde også havde meget at gøre med det, er jeg ikke i tvivl om, at problemerne med Tysons alene hjemme-træning også var en medvirkende faktor.

Men det er da også underligt, man skulle tro, at når hun har det helt fint den første time, ville den største hurdle være overvundet. :confused: Men sådan er det åbenbart ikke. :vedikke:

Cleo største hurdle før hende OP var omkr 1 time og 30 minutter:hmm:

kan godt forstå du vælger at tage fra 1.5 time:x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her til formiddag gik jeg halvanden time. Der var rigtig meget larm i opgangen, mens jeg var væk, for den ene underbo, der flyttede ind for et par måneder siden, slæbte flyttekasser og ting og sager op til sit loftsrum det meste af tiden, og i det hele taget er der mange, der går ud og ind lørdag formiddag.

Tyson havde gøet en enkelt gang i 40 sekunder, før jeg nåede over til min mor. Mens jeg var der, begyndte han at gø to gange, men han stoppede, så snart jeg sagde ah-ah. Det synes jeg egentlig var ok klaret af ham i betragtning af, hvor meget larm der var. Der har helt klart været meget larm, som han har ignoreret.

Måsen havde det lidt sværere. Cirka fire gange gik hun i gang med sine brokkepiv og/eller -gøen. Hun stoppede, efter at jeg talte lidt strengt til hende. Ikke i samme sekund, jeg sagde ah-ah, ligesom Tyson, men rimelig hurtigt.

Nu må vi se... jeg kan jo sådan set godt forstå, at det var svært for hende med al den larm, for hundene kunne jo ikke sove og var sådan lidt på vagt det meste af tiden. Og et par gange så det ud til, at de troede, at det var mig, der kom hjem. Måske skal hun bare lære, at hun ikke må brokke sig, når de er alene. Jeg fornemmer i hvert fald ikke, at hun er nervøs/bange, når de er alene, bare utilfreds nogle gange. Vi må se.

Lige nu ligger hun rullet sammen på mit skød og er alt for kær. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, det ser ud til, at Tyson igen har fattet, at man ikke må gø af alle lyde, selvom man er alene. :5up: Jeg var væk i 1 time og 40 minutter. Han gøede godt nok en enkelt gang, men kun i 10 sekunder. :kys:

Shabi-måsen derimod sagde flere gange brokkelyde fra ca. 1 time og 22 minutter inde, og en enkelt gang gøede hun i et minuts tid. :???: Så vi må vel nøjes med 1 time og 20 minutter i morgen, mere tør jeg i hvert fald ikke, nu hvor jeg ikke kan overvåge dem på Skype. Men hvor er det irriterende, vi har jo tidligere trænet halvanden time flere gange helt uden problemer, og den første gang vi gik op på 1 time og 45 minutter var der heller ikke problemer. :confused: Hun virkede fint rolig, da jeg kom hjem, så det er ikke fordi hun panikker eller noget. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag nøjedes jeg med 1 time og 23 minutter. Ikke en lyd fra nogle af hundene, og Shabi lå samme sted i sofaen og sov fra start til slut. :5up:

Gad vide, om problemet er, hvis hun vågner, og hun så bliver utålmodig/utilfreds? :hmm:

tja, det kunne da egentlig godt være. hun virker ikke utryg, som Tyson gjorde, vel? Mere sådan: IIIII, hvor ville jeg gerne se min mor snart!!!-agtig måde, ik?

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun:KNUSelsker min hund:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

1 time idag uden en eneste lyd og en ret træt hund rejste sig fra puden, da vi kom hjem:banan::banan:

Jeg har taget DAP i brug igen, den har jeg ikke brugt siden dengang, da hun var alt for frustreret til, at den overhovedet havde en virkning.

SERENE UM var jeg startet op på igen forrige weekend, men maven blev ødelagt med det samme og brækkede sig 2 gange om dagen. Stoppede efter 4 dage.

FORSTÅ DET DOG, DINAH . . . .. ... Hun kan ikke tåle piller:damn:

Nu har DAP siddet siden torsdag, måske har det en effekt samtidig med at hendes hormoner nok er ved at være 100 % ude af kroppen.

Mødet med andre hunde er også MEGET bedre både ved hils, tæt på og langt fra.

Hun hader jo gravhunde og idag knaldede vi lige ind i 'en rundt om et hjørne, men der var ingen problemer og de hilste pænt - endda mens to hunde begyndte at gø ved et hegn tæt ved, som normalt stresser hende:hjerte::hjerte::hjerte:

Eeeeeeelsker min hund:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

tja, det kunne da egentlig godt være. hun virker ikke utryg, som Tyson gjorde, vel? Mere sådan: IIIII, hvor ville jeg gerne se min mor snart!!!-agtig måde, ik?

Ja, lige præcis.

Jeg kunne se på videoen fra i dag, at hun én gang åbnede øjnene og lå og kiggede lidt. Men så lukkede hun dem igen og sov videre.

I går lå hun i starten også og sov det samme sted i et godt stykke tid. Så flyttede hun sig til en anden plet i sofaen og lå der og sov et stykke tid. Hun blev ikke forstyrret af, at Tyson et par gange kom hen og lagde sig ved siden af hende. På et tidspunkt hoppede hun så ned fra sofaen og var ude af billedet i kort tid. Jeg tror, at det var der hun sagde de første brokkelyde. Så kom hun op i sofaen igen og sov lidt videre. Kort efter vågnede hun dog igen og og hoppede ned, og derefter var hun ude af billedet resten af tiden. Det er i den periode, at hun har brokket sig, så det er jo irriterende, at jeg ikke kan se hende.

Hun kan jo være alle mulige steder - i gyngestolen (hvor hun elsker at ligge), i kurven, i buret eller måske bare på gulvet/henne ved døren - så jeg har ikke noget at "sigte" efter med webcammet, hvis jeg skulle dreje det i en anden retning. Kan selvfølgelig dreje det mod døren, men så kan jeg ikke holde øje med dem i sofaen, hvor de er det meste af tiden.

Faktisk er Shabi det meste af tiden mere afslappet end Tyson forstået på den måde, at hun sover (lige indtil hun vågner og begynder at brokke sig :fyfy:). Tyson er helt rolig, men jeg har endnu ikke set ham sove (det vil jeg dog tro, at han gør, når han er alene en hel arbejdsdag :vedikke:). Enten sidder han på sofaens armlæn og kigger ud af vinduet, eller også ligger han på sofaen, nogle gange med hovedet oppe og nogle gange med hovedet nede. Men han ligger og kigger.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun:KNUSelsker min hund:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

1 time idag uden en eneste lyd og en ret træt hund rejste sig fra puden, da vi kom hjem:banan::banan:

Jeg har taget DAP i brug igen, den har jeg ikke brugt siden dengang, da hun var alt for frustreret til, at den overhovedet havde en virkning.

SERENE UM var jeg startet op på igen forrige weekend, men maven blev ødelagt med det samme og brækkede sig 2 gange om dagen. Stoppede efter 4 dage.

FORSTÅ DET DOG, DINAH . . . .. ... Hun kan ikke tåle piller:damn:

Nu har DAP siddet siden torsdag, måske har det en effekt samtidig med at hendes hormoner nok er ved at være 100 % ude af kroppen.

Mødet med andre hunde er også MEGET bedre både ved hils, tæt på og langt fra.

Hun hader jo gravhunde og idag knaldede vi lige ind i 'en rundt om et hjørne, men der var ingen problemer og de hilste pænt - endda mens to hunde begyndte at gø ved et hegn tæt ved, som normalt stresser hende:hjerte::hjerte::hjerte:

Eeeeeeelsker min hund:lun:

Flooooot lille dulle! :hjerte::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Louie har lige været alene i 30 min. igen :-D

Han gik ud i gangen og satte sig efter 2 minutter, lagde sig ned efter 11 minutter, satte sig op igen efter 15 minutter, gøede to gange efter 16 min. og 5-6 gange efter 19 min. Han stoppede selv begge gange, altså jeg blandede mig ikke over Skype, sad bare og så på ham.

:hmm: Hvad ville I gøre? Jeg ved ikke om jeg synes, at det er okay.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han gik ud i gangen og satte sig efter 2 minutter, lagde sig ned efter 11 minutter, satte sig op igen efter 15 minutter, gøede to gange efter 16 min. og 5-6 gange efter 19 min. Han stoppede selv begge gange, altså jeg blandede mig ikke over Skype, sad bare og så på ham.

hmmm - det ville ikke være godt nok for os

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du, hvorfor han gøede? Var der larm i opgangen, eller var det utilfredshed?

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm - det ville ikke være godt nok for os

:cry:

Ved du, hvorfor han gøede? Var der larm i opgangen, eller var det utilfredshed?

Jeg er ikke sikker. Der VAR nemlig meget larm i opgangen. Barnet på etagen nedenunder løb rundt i lejligheden og sang og larmede, og i stuen blev der boret. Men det er han vant til, og han plejer heller ikke at gø af det, hvis han er alene (for så skulle han gø hele tiden, for det der barn larmer virkelig meget!). Men det lød heller ikke rigtig som utilfredshed/angst.

Nå, nu må vi se hvordan det går i dag. Jeg sætter i hvert fald ikke et kryds for i går.

Link til indlæg
Del på andre sites