Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

I dag tog vi halvanden time uden problemer. :-)

Tyson lagde sig et par gange i længere tid ved siden af Shabi og sov. :lun: Så jeg tror virkelig, at han er glad for at have selskab. :5up:

Den ene gang, hvor han lå ved siden af hende, vågnede han pludselig, sagde et enkelt vov og løb hen til døren (det var efter ca. 40 minutter). Shabi vågnede selvfølgelig og kiggede derhen. Jeg tror måske, at hun troede, at jeg kom? I hvert fald kiggede hun lige lidt, og da der så ikke skete noget, kom hun med et par brokkepiv. Men så lagde hun hovedet ned igen og sov videre. :5up:

Hun vågnede også et par gange til, men skiftede bare stilling og sov videre. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I dag tog vi halvanden time uden problemer. :-)

Tyson lagde sig et par gange i længere tid ved siden af Shabi og sov. :lun: Så jeg tror virkelig, at han er glad for at have selskab. :5up:

Den ene gang, hvor han lå ved siden af hende, vågnede han pludselig, sagde et enkelt vov og løb hen til døren (det var efter ca. 40 minutter). Shabi vågnede selvfølgelig og kiggede derhen. Jeg tror måske, at hun troede, at jeg kom? I hvert fald kiggede hun lige lidt, og da der så ikke skete noget, kom hun med et par brokkepiv. Men så lagde hun hovedet ned igen og sov videre. :5up:

Hun vågnede også et par gange til, men skiftede bare stilling og sov videre. :-)

:yeah::yeah:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo var alene i nøjagtigt 2 timer idag og hun så rigtig go og afslappet ud, da jeg kom hjem:banan:

Nu er jeg igang med at se optagelsen - i starten så det faktsik ud som om hun løbe-legede lidt:shock:

Er nået 45 minutter ind i optagelsen, hvilket er en blanding af at have hovedet oppe og hovedet nede og hun ligger på sin elskede pude:lun:

Først efter 1 time, kan krisen komme for hende, så jeg er lidt spændt:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo var alene i nøjagtigt 2 timer idag og hun så rigtig go og afslappet ud, da jeg kom hjem:banan:

Nu er jeg igang med at se optagelsen - i starten så det faktsik ud som om hun løbe-legede lidt:shock:

Er nået 45 minutter ind i optagelsen, hvilket er en blanding af at have hovedet oppe og hovedet nede og hun ligger på sin elskede pude:lun:

Først efter 1 time, kan krisen komme for hende, så jeg er lidt spændt:roll:

Og hvad var konklusionen så på hele optagelsen? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I går trænede vi alene hjemme om eftermiddagen, da vi kom hjem fra Bakkeskuet. Da det var eftermiddag, og vi ikke havde fulgt vores normale rutine før alene hjemme-træningen, turde jeg ikke øge tiden, så jeg gik i halvanden time. Ikke en lyd. :5up: Ca. halvvejs gennem optagelsen, flyttede Shabi sig fra sofaen, så jeg ikke ikke se hende resten af tiden, men hun har helt tydeligt bare lagt sig et andet sted hen at sove. :-)

Her til formiddag var Shabi ved dyrlægen og få tandrensning, så hun har været i narkose og er lidt pivet. Jeg smuttede lige 12 minutter, da jeg skulle hente min nye USB-dims til mobilt bredbånd på posthuset, men jeg tør ikke gå længere tid i dag.

I morgen skal vi til HTM-kursus fra kl. 9-17, så der får vi nok ikke trænet.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går trænede vi alene hjemme om eftermiddagen, da vi kom hjem fra Bakkeskuet. Da det var eftermiddag, og vi ikke havde fulgt vores normale rutine før alene hjemme-træningen, turde jeg ikke øge tiden, så jeg gik i halvanden time. Ikke en lyd. :5up: Ca. halvvejs gennem optagelsen, flyttede Shabi sig fra sofaen, så jeg ikke ikke se hende resten af tiden, men hun har helt tydeligt bare lagt sig et andet sted hen at sove. :-)

Her til formiddag var Shabi ved dyrlægen og få tandrensning, så hun har været i narkose og er lidt pivet. Jeg smuttede lige 12 minutter, da jeg skulle hente min nye USB-dims til mobilt bredbånd på posthuset, men jeg tør ikke gå længere tid i dag.

I morgen skal vi til HTM-kursus fra kl. 9-17, så der får vi nok ikke trænet.

Dejligt! Dygti' Shabi :klap:

Hun var sikkert også komplet og helt 100% boosted :lol: Det var Møffe i hvert fald i går ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os går det :???:

I forgårs fik vi ikke øvet pga. eksamenslæsning osv.

I går var han alene hjemme i en halv time. Jeg havde dog glemt at give ham sin pille (Zylkene) og kunne se en tydelig forskel! Han sad fx op i hele den halve time. Omkring 8-9 minutter gøede han en del gange (måske 5-6 gange) og jeg følte mig nødsaget til at sige Sssssh over Skype. Det virkede med det samme. Efter 20 minutter sagde han to Vuf, men stoppede selv med det samme.

I dag huskede vi pillen :genert: Og det gik rigtig rigtig fint... Indtil vi nåede 20 min., hvor helvedet brød løs i opgangen og desværre også for Louie :cry: Det var Jacob, der øvede og han fortalte mig, at der på en gang kom helt absurd meget støj i opgangen! De er ved at renovere nede i stueetagen, og der besluttede de sig åbenbart for at bore med et meget meget højt bor, som de ikke plejer at bruge, lige der efter tyve minutters alenetid. Derudover kom barnet der bor på 4. sal hjem sammen med sin far, og de lavede kapløb om hvem der kunne komme hurtigst (og mest højlydt) op på fjerde. De råbte hele vejen op. For lige at toppe det af, var der en alarm eller telefon der stod og ringede meget høj og længe i en af lejlighederne. Det var åbenbart for meget for Louie, så han gøede meget sådan alarm-agtigt... Jeg prøvede at sige Ssssh over Skype, men jeg tror ikke rigtig han kunne høre det for sin egen sirene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os går det :???:

I forgårs fik vi ikke øvet pga. eksamenslæsning osv.

I går var han alene hjemme i en halv time. Jeg havde dog glemt at give ham sin pille (Zylkene) og kunne se en tydelig forskel! Han sad fx op i hele den halve time. Omkring 8-9 minutter gøede han en del gange (måske 5-6 gange) og jeg følte mig nødsaget til at sige Sssssh over Skype. Det virkede med det samme. Efter 20 minutter sagde han to Vuf, men stoppede selv med det samme.

I dag huskede vi pillen :genert: Og det gik rigtig rigtig fint... Indtil vi nåede 20 min., hvor helvedet brød løs i opgangen og desværre også for Louie :cry: Det var Jacob, der øvede og han fortalte mig, at der på en gang kom helt absurd meget støj i opgangen! De er ved at renovere nede i stueetagen, og der besluttede de sig åbenbart for at bore med et meget meget højt bor, som de ikke plejer at bruge, lige der efter tyve minutters alenetid. Derudover kom barnet der bor på 4. sal hjem sammen med sin far, og de lavede kapløb om hvem der kunne komme hurtigst (og mest højlydt) op på fjerde. De råbte hele vejen op. For lige at toppe det af, var der en alarm eller telefon der stod og ringede meget høj og længe i en af lejlighederne. Det var åbenbart for meget for Louie, så han gøede meget sådan alarm-agtigt... Jeg prøvede at sige Ssssh over Skype, men jeg tror ikke rigtig han kunne høre det for sin egen sirene...

ØV altså, hvor ærgeligt - det var sq uheldigt :cry:

Men se det på den lyse side: Det kan UMULIGT gå lige så galt i morgen :5up:

Louie KAN jo godt den halve time :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det har han i hvert fald bevist en gang! :-D

Men i dag bliver der ikke øvet derhjemme, for Jacob er ved gå helt i panik over at han ikke føler at han får læst nok, når han også skal gå lang tur og øve, så i dag holder de pause. Jeg skriver projekt med min gruppe indtil den 27., så det er mest ham der kommer til at øve indtil der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Grrrr :evil: Nu var jeg lige så positiv, efter at det gik så godt i sidste uge, og så gik det rigtig dumt i dag. :cry:

Tyson-muslingen var dog dygtig, han sagde ikke en lyd. :lun:

I lørdags gik jeg 1 1/2 time sent om eftermiddagen, efter at vi var kommet hjem fra heldagskurset. I går trænede jeg ikke, da jeg trængte til en fridag. Her til morgen var hundene så alene 1 time og 40 minutter, mens jeg overvågede dem på Skype. Efter 1 time og 15 minutter sagde Shabi et par brokkepiv, der blev til et vov. Jeg sagde "ah-ah", og så stoppede hun med det samme. Det tager lidt over 10 minutter at cykle hjem fra min mor, og lige efter at jeg tog af sted fra min mor og dermed ikke længere kunne overvåge dem - efter 1 1/2 time - gøede Shabi i et minut. :evil: Efter 1 time og 40 minutter gøede hun så igen, jeg kunne høre hende helt ud på vejen, da jeg kom. Hun havde gøet et halvt minuts tid, men stoppede så, da hun hørte mig komme (min nabo hilste på mig, så hun kunne høre min stemme).

Dumme hund! :evil:

Jeg overvejer at tage en risiko og lade dem være alene i 2 timer, hvor jeg så stopper hende med "ah-ah", hvis hun begynder at brokke sig. Det er sikkert dumt. :cry: Men det holder bare ikke det her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her går det faktisk fint. Nu skulle Cleos hormoner være ude af kroppen - ved ikke helt, havd der er hormoner eller brilliant træning af en dygtig ejer:slem: Men hun har den sidste uge ikke markeret overfor andre hunde, nemmere at arbejde med, alenehjemme går forrygende og vi er nået 2 timer igen:hjerte::hjerte:

Igår fx mødte vi 4 hunde: 1 puddel:5up:, en gravhund (hader normalt gravhunde):5up:, en pom.:5up: og til sidst mødte vi en løs border med ejer på den anden side af vejen, som hun faktisk klarede rigtig fint i forhold til standarden:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal jo lige være sikker på, at Tyson godt kan finde ud af at være alene uden Shabi... og i længere tid, end han har været vant til at være, mens Shabi boede hos os.

Jeg kom hjem fra Sverige lørdag, og der lod jeg ham ikke være alene. I går gik jeg så først i 5 minutter, og senere i en halv time. Det gik uden problemer, så jeg tror ikke, at han har "glemt" at være alene hjemme. :5up:

Lige nu sidder jeg hos min mor og ovrvåger ham via Skype, mens han er alene. Tænker han skal være alene i et par timer. Her er hvad han laver, når han er alene:

[ATTACH]27014[/ATTACH]

[ATTACH]27015[/ATTACH]

[ATTACH]27016[/ATTACH]

[ATTACH]27017[/ATTACH]

Han kan godt lide at sidde på sofaens armlæn og kigge ud af vinduet. Heldigvis kan han ikke se vejen, så han gør ikke af folk, der går forbi - det kunne jeg ellers godt mistænke ham for at kunne finde på. :genert:

Nogle gange flytter han sig, så jeg ikke kan se ham på webcamet. Vil tro at han enten ligger i den anden ende af sofaen eller i gyngestolen, som er en af hans yndlingssovepladser. Jeg tror dog, at han er vågen det meste af tiden, når han er alene. Det har i hvert fald været tilfældet, når jeg har fulgt med på webcam (det begyndte jeg først på, efter at Shabi kom).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal jo lige være sikker på, at Tyson godt kan finde ud af at være alene uden Shabi... og i længere tid, end han har været vant til at være, mens Shabi boede hos os.

Jeg kom hjem fra Sverige lørdag, og der lod jeg ham ikke være alene. I går gik jeg så først i 5 minutter, og senere i en halv time. Det gik uden problemer, så jeg tror ikke, at han har "glemt" at være alene hjemme. :5up:

Lige nu sidder jeg hos min mor og ovrvåger ham via Skype, mens han er alene. Tænker han skal være alene i et par timer. Her er hvad han laver, når han er alene:

[ATTACH]27014[/ATTACH]

[ATTACH]27015[/ATTACH]

[ATTACH]27016[/ATTACH]

[ATTACH]27017[/ATTACH]

Han kan godt lide at sidde på sofaens armlæn og kigge ud af vinduet. Heldigvis kan han ikke se vejen, så han gør ikke af folk, der går forbi - det kunne jeg ellers godt mistænke ham for at kunne finde på. :genert:

Nogle gange flytter han sig, så jeg ikke kan se ham på webcamet. Vil tro at han enten ligger i den anden ende af sofaen eller i gyngestolen, som er en af hans yndlingssovepladser. Jeg tror dog, at han er vågen det meste af tiden, når han er alene. Det har i hvert fald været tilfældet, når jeg har fulgt med på webcam (det begyndte jeg først på, efter at Shabi kom).

dygtiiig Tyson:klap:

Ceo kan være alene i 2 timer, men ikke 5 minutter mer:mrgreen:. Hun er også vågen hele vejen igennem:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan har I det med at jeres hunde er vågne hele tiden? Hvad med dengang hvor Tyson var alene i 7-8 timer, var han også vågen hele tiden der? Og er de ikke fuldstændig smadrede når I kommer hjem?

(Altså, det er ikke en bebrejdelse - Louie er jo også vågen hele tiden)

Altså jeg tror, at grunden til, at vi ikke kommer længere end de 2 timer er nok at det er hendes absolutte udholdenhed, når hun er vågen hele tiden. Efter 2 timer og 5 minutter starter sirenen:evil:

Vi blir på 2 timer indtil videre. Inden sterillisationen var hun også på to, men sov en del den første time - det vil vi gerne nå til igen:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg tror, at grunden til, at vi ikke kommer længere end de 2 timer er nok at det er hendes absolutte udholdenhed, når hun er vågen hele tiden. Efter 2 timer og 5 minutter starter sirenen:evil:

Vi blir på 2 timer indtil videre. Inden sterillisationen var hun også på to, men sov en del den første time - det vil vi gerne nå til igen:genert:

Jeg er sikker på hun snart lægger sig ned og sover, hvis du bare er vedholdende på de 2 timer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan har I det med at jeres hunde er vågne hele tiden? Hvad med dengang hvor Tyson var alene i 7-8 timer, var han også vågen hele tiden der? Og er de ikke fuldstændig smadrede når I kommer hjem?

(Altså, det er ikke en bebrejdelse - Louie er jo også vågen hele tiden)

Jeg begyndte som sagt først at overvåge via Skype, da jeg fik Shabi, så jeg har aldrig set Tyson en hel arbejdsdag. Så jeg ved faktisk ikke, hvor meget af tiden han er vågen i de 7 1/2 time. :vedikke:

Jeg ville klart helst have, at han sov. Men så længe jeg kan se, at han er rolig og afslappet og ikke stresser, kan jeg leve med det.

Jeg har nu placeret computeren et andet sted, når jeg går fra ham, så jeg kan se mere af stuen med webcam'et. Sådan ser der ud derhjemme lige nu (ignorer rodet :engel:):

[ATTACH]27322[/ATTACH]

Nogle gange, når han ligger i gyngestolen eller den anden ende af sofaen, lægger han sit hoved ned et lille stykke tid - som på billedet. Jeg vil derfor tro, at han sover ind imellem, når han er alene en hel arbejdsdag. Men ved det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da mærkeligt, at de ekstra 5 minutter er sådan et problem for hende. :hmm: Kæft nogle mærkelige hunde vi har!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han sover da helt sikkert i nogle små perioder så.

Hvor længe har han været alene i dag? Og er han lige så sej som før Shabimusen flyttede ind?

Orh, elsker dit bønnebord! :hjerte:

Nå ja, og muslingen er da også sød.. :lun:

Tak. :kys:

I dag har han været alene i to timer.

I sidste uge havde jeg jo en idé om, at han skulle være alene en hel arbejdsdag allerede fra onsdag, hvor jeg startede på arbejde efter pinsen. Men så kunne jeg mærke, at jeg inderst inde var vildt nervøs for, at det var for længe for ham, og at jeg stressede helt vildt over det.

Om tirsdagen havde jeg ladet ham være alene i fire timer, og selvom det gik ok, syntes jeg, at han var for opkørt, da jeg kom hjem. Så kom jeg heldigvis i tanke om, at der jo ikke var nogen grund til at stresse sådan over det, for jeg kan jo bare tage ham med på arbejde, indtil vi når op på 7 1/2 time igen. :stupid:

Så resten af ugen har jeg brugt på at gå tilbage til halvanden time (som han jo har været på i længere tid sammen med Shabi), og så trappe stille og roligt op til to timer. Det går fint, synes jeg, så jeg tror, at det kommer til at gå rimelig hurtigt med at komme op på en hel arbejdsdag igen. Hellere bruge et par uger på det end at få mavesår af stress over det. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites