Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Det er da mærkeligt, at de ekstra 5 minutter er sådan et problem for hende. :hmm: Kæft nogle mærkelige hunde vi har!

ja, nu er det testet 4 gange i træk og det er SÅ præcist med +/- 3 minutter:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har den dygtigste hund i verden :klap:

(Hov, det blev et lidt langt indlæg, men jeg er bare så glad :-D)

I dag startede vi træningen op igen efter en lang pause (ca. 1,5-2 uger) pga. eksamenslæsning og intensiv projektskrivning. Louie har været med mig alle vegne eller læst til eksamen sammen med far derhjemme.

Vi var lidt uenige omkring, om vi bare skulle køre lige på og hårdt med de 30 minutter, som vi var nået op på og var blevet rimelig stabile på inden pausen. Min kæreste mente, at det var bedst først at tage en masse små omgange bare på puden, hvor jeg skulle gå ud og ind med det samme, og så måske derefter tage en lidt længere øvning, måske 15 min., hvor jeg gik rigtig..

Men.. Nu var det jo heldigvis mig der øvede, og jeg er jo lidt dumdristig anlagt. Altså ikke for alt i verden, men jeg besluttede mig for, at målet var 30 minutter, og så ville jeg vurdere undervejs, om Louie kunne klare det, og hvis ikke ville jeg selvfølgelig gå op før tid.

Vi gik en tur hvor han løb fri i 1 time og 20 min. med indlagt søg, balanceøvelser, samt leg med hunde. Han var godt brugt bagefter! :-D

Hjemme ventede jeg 55 min. før jeg gik, og han var bare med på idéen med det samme. Jeg bad ham lægge sig på puden, hvilket han gjorde - med hovedet nede og det hele. Og så gik jeg - i første forsøg, ikke nogle småøvelser, for tror nogle gange det bare frustrerer ham mere end det gavner - 30 minutter i første hug :banan:

Mens jeg sad nede i stueetagen (hvor han på ingen måde kan høre mig, da vi jo bor på 5.) vurderede jeg, om han var klar til de 30min. Det var han! Efter 6 minutter kom min nabo fx hjem, dvs. han gik hele vejen op til 5. OG smækkede sin dør uden at betutten sagde en lyd :banan:

Louie gøede et enkelt bjæf efter 12 minutter, og derudover gøede han 8 små bjæf (sammenlagt ca. et minuts varighed) efter 20 minutter. De 8 gø var 100% min skyld. Jeg besluttede mig nemlig for at gå over til bagtrappen, fordi der hænger nogle farveprøver, som vi skulle stemme på, som jeg ikke havde fået set - er sikker på det må være det han har kunnet høre, når jeg gik på 2.-3. etage på bagtrappen - dumt. Men lige så snart jeg hørte ham gø, skyndte jeg mig udenfor igen, og resten af tiden har han ikke sagt en lyd.

Da jeg kom ind hoppede han op af mig én gang, og satte sig så og kiggede forventningsfuldt op på mig. Jeg bad ham lægge sig på puden (han nærmest kaster sig op på den i fuld fart mens han er i luften, det ser så sjovt ud :lol:), og så fik han en lille godbidsfest (jeg kastede 7-8 pølsestykker, som han så gik rundt og spiste). Derefter tullede han rundt for sig selv og nu ligger han og sover under sofabordet - han har på ingen måde været klistrende - seje seje vuf! :lun:

Nu vil jeg lige se videoen som jeg har optaget af ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den dygtigste hund i verden :klap:

(Hov, det blev et lidt langt indlæg, men jeg er bare så glad :-D)

I dag startede vi træningen op igen efter en lang pause (ca. 1,5-2 uger) pga. eksamenslæsning og intensiv projektskrivning. Louie har været med mig alle vegne eller læst til eksamen sammen med far derhjemme.

Vi var lidt uenige omkring, om vi bare skulle køre lige på og hårdt med de 30 minutter, som vi var nået op på og var blevet rimelig stabile på inden pausen. Min kæreste mente, at det var bedst først at tage en masse små omgange bare på puden, hvor jeg skulle gå ud og ind med det samme, og så måske derefter tage en lidt længere øvning, måske 15 min., hvor jeg gik rigtig..

Men.. Nu var det jo heldigvis mig der øvede, og jeg er jo lidt dumdristig anlagt. Altså ikke for alt i verden, men jeg besluttede mig for, at målet var 30 minutter, og så ville jeg vurdere undervejs, om Louie kunne klare det, og hvis ikke ville jeg selvfølgelig gå op før tid.

Vi gik en tur hvor han løb fri i 1 time og 20 min. med indlagt søg, balanceøvelser, samt leg med hunde. Han var godt brugt bagefter! :-D

Hjemme ventede jeg 55 min. før jeg gik, og han var bare med på idéen med det samme. Jeg bad ham lægge sig på puden, hvilket han gjorde - med hovedet nede og det hele. Og så gik jeg - i første forsøg, ikke nogle småøvelser, for tror nogle gange det bare frustrerer ham mere end det gavner - 30 minutter i første hug :banan:

Mens jeg sad nede i stueetagen (hvor han på ingen måde kan høre mig, da vi jo bor på 5.) vurderede jeg, om han var klar til de 30min. Det var han! Efter 6 minutter kom min nabo fx hjem, dvs. han gik hele vejen op til 5. OG smækkede sin dør uden at betutten sagde en lyd :banan:

Louie gøede et enkelt bjæf efter 12 minutter, og derudover gøede han 8 små bjæf (sammenlagt ca. et minuts varighed) efter 20 minutter. De 8 gø var 100% min skyld. Jeg besluttede mig nemlig for at gå over til bagtrappen, fordi der hænger nogle farveprøver, som vi skulle stemme på, som jeg ikke havde fået set - er sikker på det må være det han har kunnet høre, når jeg gik på 2.-3. etage på bagtrappen - dumt. Men lige så snart jeg hørte ham gø, skyndte jeg mig udenfor igen, og resten af tiden har han ikke sagt en lyd.

Da jeg kom ind hoppede han op af mig én gang, og satte sig så og kiggede forventningsfuldt op på mig. Jeg bad ham lægge sig på puden (han nærmest kaster sig op på den i fuld fart mens han er i luften, det ser så sjovt ud :lol:), og så fik han en lille godbidsfest (jeg kastede 7-8 pølsestykker, som han så gik rundt og spiste). Derefter tullede han rundt for sig selv og nu ligger han og sover under sofabordet - han har på ingen måde været klistrende - seje seje vuf! :lun:

Nu vil jeg lige se videoen som jeg har optaget af ham.

Flooooot, hvor er det godt gået! :banan::klap::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flooooot, hvor er det godt gået! :banan::klap::vuf:

:-D

Indtil videre sidder han bare og stener i gangen som han plejer (der er gået 5 min.), men nu må vi se, det kan være han overrasker.

Jeg synes næsten det bedste var, at han ikke gøede overhovedet da naboen kom hjem! Kan se, at han lige vender hovedet, og det er så det. Og så at han kunne nøjes med at gø en enkelt gang der ved de 12 min. - at han bare stoppede efter et vuf :mrgreen:

Edit: Der er gået 9 minutter, og han har nu lagt sig ned! Dog med hovedet oppe, men han ligger! Hvor er det flot efter sådan en forholdsvis lang pause. Han lå kun ned i 3 minutter dog..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været syg i et par dage, hvor vi ikke har kunnet øve. Men i dag følte jeg mig frisk nok til at kunne øve, hvis kæresten tog den lange tur.

Louie var alene hjemme i 35 minutter.

Han har gøet

1 gang efter 3,5 minut

1 gang efter 20 min.

1 gang efter 25 min.

6 gange mellem 28-30 min.

1 gang efter 33½ min.

Så det ser jo ud af lidt meget.. Desværre. Men det mystiske er, at det er noget ret lav gøen stort set alle sammen, det er ikke det der skingre noget, som han plejer hvis han gør. Underligt. Og så har han desværre også pevet lidt kan jeg høre.

Men! Han har til gengæld også ligget og sovet i hele 4 minutter.

Så man må sige, at han da har fået lavet lidt af hvert på vores første omgang med 35 minutter.

Jeg sad nede i gården mens han var alene, og efter 28 minutter kunne jeg simpelthen ikke holde et host inde længere (jeg skrev hvad tid det var, hvis han nu skulle reagere på det). Og det er jo præcis ved 28 min. at han gør de der 6 gange, meget mystisk. Jeg kan også se på videoen, at lige præcis der hvor jeg hoster, der vender han hovedet meget hurtigt ud mod køkkenvinduet (som vender mod gården). Så jeg håber det er derfor han gøede så meget der, men det er jo svært at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får snart stress af sygedage, arbejde hjemmedage, feriedage, weekender og så videre i den dur :evil:

Det har alt i alt fået fint med Møffes alene træning, jeg har jo ikke opdateret længe.

Vi har trænet 60min. to gange. Første gang gik det vidst ikke SÅ godt. Han havde det varmt og kunne derfor ikke falde ordentligt til ro, fandt fars sko, tog den, savlede den til og efterlod den så. Han sad op da jeg kom tilbage og kiggede ud af stuedøren. Pev måske, er rimelig sikker på, at jeg hørte et piv.

Men så trænede vi igen i går efter svømning og så var han jo boosted. Da han først var faldet til ro i stuen, gik jeg i en time igen. Da jeg kom tilbage lå han oppe i køkkenet (vi har jo fået fjernet børnegitter, nu hvor han er blevet 1 år :mrgreen: ) og hilste roligt på mig, da jeg åbnede køkkendøren. Super dejligt!

Nu har jeg så ikke trænet idag, da min far arbejde hjemme og min mor ikke har det så godt og derfor også er hjemme...

Og sådan synes jeg bare det bliver ved, så træneren går så ultra langsomt :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har jo ikke råd og kan ikke få råd før han kan være alene - sååååå, den mulighed er ligesom lukket :lol:

Tænker bare, hvad gør sådan en som Malou Stella fra DUM fx (ikke for at sammenligne jer :lol:). Hun får penge fra kommunen, det må du da også kunne så, tænker jeg.. Kontanthjælp, dagpenge eller hvad det hedder (yes, har heldigvis ikke sat mig ind i det)..

Ej, det har du sikkert overvejet. Jeg ved bare, at hvis det var mig ville jeg blive sindssyg af at være så afhængig af mine forældre.. Så ville jeg gøre hvad som helst for at blive fri for det.

Eller hvorfor finder du ikke et aftenarbejde, der er dine forældre vel hjemme, så de kan være ved Møffe, og så kan du spare op til flytning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker bare, hvad gør sådan en som Malou Stella fra DUM fx (ikke for at sammenligne jer :lol:). Hun får penge fra kommunen, det må du da også kunne så, tænker jeg.. Kontanthjælp, dagpenge eller hvad det hedder (yes, har heldigvis ikke sat mig ind i det)..

Ej, det har du sikkert overvejet. Jeg ved bare, at hvis det var mig ville jeg blive sindssyg af at være så afhængig af mine forældre.. Så ville jeg gøre hvad som helst for at blive fri for det.

Eller hvorfor finder du ikke et aftenarbejde, der er dine forældre vel hjemme, så de kan være ved Møffe, og så kan du spare op til flytning.

Ved det ikke, kan ikke rigtig overskue det tror jeg :vedikke: Og så har jeg tænkt, hvorfor søge sådan noget aftenarbejde, for NU er det lige ved og næsten og jeg kan søge alm. arbejde (lang næse, også i den grad, ja ;-))

Hmm, tænker bare - man kan vel ikke forsøge både sig selv og stor hund med tendens til øjenbetændelse på dagpenge eller kontanthjælp :hmm: Da ikke som nyudflettet i hvert fald?

Men glæder mig AFSINDIGT til Møffe kan være alene og jeg begynder på uddannelse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved det ikke, kan ikke rigtig overskue det tror jeg :vedikke: Og så har jeg tænkt, hvorfor søge sådan noget aftenarbejde, for NU er det lige ved og næsten og jeg kan søge alm. arbejde (lang næse, også i den grad, ja ;-))

Hmm, tænker bare - man kan vel ikke forsøge både sig selv og stor hund med tendens til øjenbetændelse på dagpenge eller kontanthjælp :hmm: Da ikke som nyudflettet i hvert fald?

Men glæder mig AFSINDIGT til Møffe kan være alene og jeg begynder på uddannelse!

Det skal du ikke lige regne med nej, hvis du er under 25 år, hvilket jeg mener du er, ikk'? :genert: Så vil du så vidt jeg husker få et sted mellem 4000 og 5000kr. udbetalt på kontanthjælp ;-)

- Og derudover, så er der jo også lige aktiveringen du bliver sendt ud i og kommunen tager ikke ligefrem hensyn til at du har en hund der ikke kan være alene hjemme :???:

Så nej, det er nok ikke lige en plan at sigte efter :blink:

Kunne være du skulle overveje om du kan overtale dine forældre til at tage på ferie i 3 uger eller noget i stedet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, ja okay, kan godt se det ikke er den bedste plan...

Jeg ville få noget aftenhalløj. Det kan jo bare være et eller andet midlertidigt job - på en tank f.eks. (been there, done that) - og så kan du sige op igen lige så snart Muffen har lært det der alenehejs.

Jeg er i hvert fald glad for at jeg har aftenjob, når ham den lille prut ikke kan tage sig sammen og lade mig arbejde om dagen :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal du ikke lige regne med nej, hvis du er under 25 år, hvilket jeg mener du er, ikk'? :genert: Så vil du så vidt jeg husker få et sted mellem 4000 og 5000kr. udbetalt på kontanthjælp ;-)

- Og derudover, så er der jo også lige aktiveringen du bliver sendt ud i og kommunen tager ikke ligefrem hensyn til at du har en hund der ikke kan være alene hjemme :???:

Så nej, det er nok ikke lige en plan at sigte efter :blink:

Kunne være du skulle overveje om du kan overtale dine forældre til at tage på ferie i 3 uger eller noget i stedet :mrgreen:

Jeps, jeg er "kun" 21år.

Nej, det er dælme ikke meget at leve for :???: Slet ikke med de uforudsete ting, der hurtigt kan ske (glemte da også lige at nævne, at kræet skal have et hammerdyrt kosttilskud til næsten 900kr. flasken grundet dumme hofter :damn: Han skal så heldigvis ikke have så meget og flasken er stor - men det er en temmelig høj, nogenlunde fast udgift :shock:)

Jeg er fattig! :megaked:

:mrgreen:

Tak for redegørelse, Aussiepower! :-D

Hmm, ja okay, kan godt se det ikke er den bedste plan...

Jeg ville få noget aftenhalløj. Det kan jo bare være et eller andet midlertidigt job - på en tank f.eks. (been there, done that) - og så kan du sige op igen lige så snart Muffen har lært det der alenehejs.

Jeg er i hvert fald glad for at jeg har aftenjob, når ham den lille prut ikke kan tage sig sammen og lade mig arbejde om dagen :rolleyes:

Kunne jeg jo overveje, ja :hmm:

Må lige tænke over det, tak for spark :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde Forum - www.hunde-forum.dk

Jeg er træt:megaked:

Også jeg :megaked:

:ae: Til dig og Cleo

:ae:

Kan dælme godt forstå jer! :cry:

______

Møffe var alene i 1 time og 20 minutter i dag :banan:

Og han rejste sig sløvt op, da jeg åbnede køkkendøren og hilste roooligt :klap: Så det var da vidst en succes :lun: Han er så også fuldstændig boosted stadig efter svømning :genert:

Eneste han havde gjort, var at gå fra stuen og op i køkkenet igen. Sjovt, han gør det, men okay. Så længe han sover og ikke sidder og er trist! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Status her det sidste stykke tid:

Torsdag 3/6 - Alene i 35 min. Gik rigtig godt, gøede 8-10 gange i alt.

Fredag 4/6 - Alene i 35 min. Hylegøet i 35 min :shock::megaked: Hvorfor????!!!

Lørdag 5/6 - Øvet en masse små gange for at minde om, at hvis man bliver på puden og/eller er stille, så vanker der guffer.

I dag, Tirsdag 8/6 -

1) Første forsøg, han begyndte at hylegø efter 3 minutter, jeg gik op med det samme. Sagde nej med det samme jeg kom ind, kunne se at han vidste det ikke var godt, han luskede væk uden at sige hej til mig. Upædagogisk men måske effektivt.

2) Tog en kort én, hvor han blev liggende på puden mens jeg gik ned til 3. sal og op igen. Der vankede guffere og masser af ros, da jeg kom op og han stadig lå på puden.

3) Jeg gik med det samme igen. Han var alene i 20 min. (kunne ikke nå mere, fordi vi skulle af sted til dyrlægen). Succes. Fuldstændig stille Louie :mrgreen: Da jeg kom ind lå han under sofabordet (hvor han plejer at sove, når vi er i stuen, så det tror jeg også han har gjort nu). Jeg kunne se på optagelsen at han er gået fra gangen og har lagt sig derhen efter kun 13 min (- det er stort! :-D). Så han har måske sovet i 7 ud af de 20 minutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Status her det sidste stykke tid:

Torsdag 3/6 - Alene i 35 min. Gik rigtig godt, gøede 8-10 gange i alt.

Fredag 4/6 - Alene i 35 min. Hylegøet i 35 min :shock::megaked: Hvorfor????!!!

Lørdag 5/6 - Øvet en masse små gange for at minde om, at hvis man bliver på puden og/eller er stille, så vanker der guffer.

I dag, Tirsdag 8/6 -

1) Første forsøg, han begyndte at hylegø efter 3 minutter, jeg gik op med det samme. Sagde nej med det samme jeg kom ind, kunne se at han vidste det ikke var godt, han luskede væk uden at sige hej til mig. Upædagogisk men måske effektivt.

2) Tog en kort én, hvor han blev liggende på puden mens jeg gik ned til 3. sal og op igen. Der vankede guffere og masser af ros, da jeg kom op og han stadig lå på puden.

3) Jeg gik med det samme igen. Han var alene i 20 min. (kunne ikke nå mere, fordi vi skulle af sted til dyrlægen). Succes. Fuldstændig stille Louie :mrgreen: Da jeg kom ind lå han under sofabordet (hvor han plejer at sove, når vi er i stuen, så det tror jeg også han har gjort nu). Jeg kunne se på optagelsen at han er gået fra gangen og har lagt sig derhen efter kun 13 min (- det er stort! :-D). Så han har måske sovet i 7 ud af de 20 minutter.

Altså jeg er jo begyndt at tro på, at det er godt at være upædagogisk (til en vis grad selvfølgelig). Der er jo ikke noget, der tyder på at Louie er angst for at være alene, men nærmere brokker sig fordi det ikke passer ham, ikke?

Det er jo det samme med Pero, og her virker det altså at være lidt bestemt. Hvis vi ikke var begyndt at være upædagogiske ville han have udnyttet vores pædagogik i alt evighed :blink: Det er vel lidt den der "Du SKAL det her fordi jeg VED du kan - Basta" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har det mon nogen effekt, at jeg træner venindens hvalp? Den er aldrig alene hjemme hos hende, dvs når jeg går fra sengen (hvor manden, Petrine og Bamse ligger og snorker) så skriger den, når jeg er ude af syne :shock: - har lige trænet en halv time og nu skriger den da ikke (men ligger heller ikke og sover)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg er jo begyndt at tro på, at det er godt at være upædagogisk (til en vis grad selvfølgelig). Der er jo ikke noget, der tyder på at Louie er angst for at være alene, men nærmere brokker sig fordi det ikke passer ham, ikke?

Det er jo det samme med Pero, og her virker det altså at være lidt bestemt. Hvis vi ikke var begyndt at være upædagogiske ville han have udnyttet vores pædagogik i alt evighed :blink: Det er vel lidt den der "Du SKAL det her fordi jeg VED du kan - Basta" :mrgreen:

I starten var det helt sikkert angst, men efter en milliard gentagelser begyndte det at virke mere som utilfredshed og som 'jeg skal lige gøre opmærksom at jeg stadig sidder her - alene', når han ind i mellem har gøet, eller selvfølgelig af lyde i opgange.

Derfor har jeg lidt svært ved at tyde det, når han så pludselig har siddet og hylet i en halv time - det har han aldrig gjort før! Det har stort set kun været gøen.

Men jeg kunne helt sikkert se i dag at han tog det til sig, da jeg kom op og stoppede ham bestemt i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lykkelig! :yeah:

Siden vi sagde farvel til Shabi, synes jeg ikke, at alene hjemme-træningen har kørt helt så godt, som jeg kunne ønske. Tyson gør ikke, når han er alene (med mindre det ringer på døren e.l.), men nu er jeg jo begyndt at videooptage ham, og han har på intet tidspunkt sovet, mens han har været alene, hvilket jeg ikke har haft det godt med. Han har dog ligget eller siddet roligt, og han har også spist, hvis der f.eks. har ligget en kong, som han ikke blev færdig med, inden jeg gik. Men når jeg kom hjem, har han virket mere stresset/opkørt, end jeg har brudt mig om. Men jeg orkede heller ikke at starte helt forfra med træningen, så jeg har stille og roligt trappet op i tid. Et par gange har han tudet lidt, mens han har været alene, dog kun kort tid, men det skar mig virkelig i hjertet. :cry:

Det undrede mig virkelig, at det var så svært for ham, for før Shabi kom, kunne han jo uden problemer være alene en hel arbejdsdag. Jeg tror, at han har savnet Shabi mere, end man umiddelbart har kunnet se på ham, men alligevel kunne jeg ikke forstå, at det skulle gøre så stor forskel.

Men så kom jeg i tanke om, at han jo plejede at have hele lejligheden til rådighed, når han var alene. Engang i den gamle lejlighed prøvede jeg at lukke ind til stuerne, så han kun havde soveværelse, køkken og gang, men der begyndte han at hylegø. Så snart jeg igen lod alle døre stå åbne, var der ingen problemer. Jeg begyndte jo at lukke døren, så hundene kun havde stuen at være i, når de var alene, fordi Shabi gøede, hver gang min nabo bevægede sig rundt i sin lejlighed. Mens Shabi var der, sagde Tyson ikke noget til den lukkede dør, og jeg er så bare fortsat med at have den lukket, efter at hun er rejst.

Men i går og i dag har jeg så ladet være med at lukke den, og det har bare gjort hele forskellen! :banan: Han har ikke sagt en lyd, han har ikke virket stresset, når jeg kom hjem - og i dag sov han en del af tiden i de 4 1/2 time, han var alene. :kys:

Yeah, yeah, yeah! :yeah: Jeg havde det simpelthen så dårligt over, at han tydeligvis ikke havde det optimalt, når han var alene, så nu er jeg bare så glad! :banan::banan::banan:

• Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan, Sonja! :yeah:

Her går det også rigtig godt! Var ret spændt på, hvordan det ville gå i dag, for syntes ikke, vi havde gået så lang en morgentur som vi plejer... Men der var ingen i parken og det regnede og Møffe virkede sådan lidt, njah, over turen (tror han er lidt øm ved haleroden, tror han har fået en hotspot :???: ).

Nå, men jeg tog chancen og gik - 1½ time. Og det er bare gået godt! :yeah:

Intet er blevet bidt i eller omrokeret, han lå endda i stuen denne gang og ikke i køkkenet, da jeg kom tilbage! :yeah:

Og han rejste sig først, da jeg stod i køkkenet og kunne se ned til ham! At høre køkkendøren åbne var åbenbart ikke nok :lol: Men så blev han også glad :hjerte:

Jeg er totaaaalt glad :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites