Lille Louie Besvaret Juni 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2010 Total god dag i dag, hva? Louie har lige været alene i 40 min. efter en tur på 1.45... Det skulle kun have været 35, men efter 31 min. kom den meget larmende underbos barn hjem med sin mormor og morfar, og der gøede Louie lidt (7-8 gange) og gik en tur rundt i lejligheden derefter, kom tilbage og gøede lidt mere (2-3 gang). Det er helt i orden synes jeg, for det der barn larmer SINDSSYGT meget! Han er virkelig irriterende. Så da de havde brugt 3-4 minutter på at larme hele vejen op af trappen og få deres sko af, så gav jeg lige Louie lidt tid til at falde ned og gik så op efter 40 min. Surt de lige skulle komme hjem der, men ellers en rigtig god øvegang Og han lå ned hele tiden indtil de kom hjem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juni 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2010 Jeg er lykkelig! Siden vi sagde farvel til Shabi, synes jeg ikke, at alene hjemme-træningen har kørt helt så godt, som jeg kunne ønske. Tyson gør ikke, når han er alene (med mindre det ringer på døren e.l.), men nu er jeg jo begyndt at videooptage ham, og han har på intet tidspunkt sovet, mens han har været alene, hvilket jeg ikke har haft det godt med. Han har dog ligget eller siddet roligt, og han har også spist, hvis der f.eks. har ligget en kong, som han ikke blev færdig med, inden jeg gik. Men når jeg kom hjem, har han virket mere stresset/opkørt, end jeg har brudt mig om. Men jeg orkede heller ikke at starte helt forfra med træningen, så jeg har stille og roligt trappet op i tid. Et par gange har han tudet lidt, mens han har været alene, dog kun kort tid, men det skar mig virkelig i hjertet. Det undrede mig virkelig, at det var så svært for ham, for før Shabi kom, kunne han jo uden problemer være alene en hel arbejdsdag. Jeg tror, at han har savnet Shabi mere, end man umiddelbart har kunnet se på ham, men alligevel kunne jeg ikke forstå, at det skulle gøre så stor forskel. Men så kom jeg i tanke om, at han jo plejede at have hele lejligheden til rådighed, når han var alene. Engang i den gamle lejlighed prøvede jeg at lukke ind til stuerne, så han kun havde soveværelse, køkken og gang, men der begyndte han at hylegø. Så snart jeg igen lod alle døre stå åbne, var der ingen problemer. Jeg begyndte jo at lukke døren, så hundene kun havde stuen at være i, når de var alene, fordi Shabi gøede, hver gang min nabo bevægede sig rundt i sin lejlighed. Mens Shabi var der, sagde Tyson ikke noget til den lukkede dør, og jeg er så bare fortsat med at have den lukket, efter at hun er rejst. Men i går og i dag har jeg så ladet være med at lukke den, og det har bare gjort hele forskellen! :banan: Han har ikke sagt en lyd, han har ikke virket stresset, når jeg kom hjem - og i dag sov han en del af tiden i de 4 1/2 time, han var alene. :kys: Yeah, yeah, yeah! Jeg havde det simpelthen så dårligt over, at han tydeligvis ikke havde det optimalt, når han var alene, så nu er jeg bare så glad! :banan::banan::banan: NØJ Sonja, hvor er det dog baare en fantastisk opdate:banan::banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Hvordan går det med jer andre nu?? jeg synes godt nok, at det er wierd, at have god tid:shock: En ting er at jeg ikke har min lille hvide uldtot omkring mig hele tiden og at jeg saver hende. En anden ting er at vænne sig til den gode tid. Skal tage mig i ikke at piske rundt for at være hurtigt hjemme:mrgreen: Nu behøver jeg heller ikke gå en bue rundt om folk, som når jeg havde Cleo på skulderen:mrgreen: Min mand og jeg prøver stadig at planlægge dagene, så der kommer overlap, men det behøver vi jo ligesom ikke mere:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Hvordan går det med jer andre nu?? jeg synes godt nok, at det er wierd, at have god tid:shock: En ting er at jeg ikke har min lille hvide uldtot omkring mig hele tiden og at jeg saver hende. En anden ting er at vænne sig til den gode tid. Skal tage mig i ikke at piske rundt for at være hurtigt hjemme:mrgreen: Nu behøver jeg heller ikke gå en bue rundt om folk, som når jeg havde Cleo på skulderen:mrgreen: Min mand og jeg prøver stadig at planlægge dagene, så der kommer overlap, men det behøver vi jo ligesom ikke mere:mrgreen: Kan godt forstå, at det er mærkeligt. Men nyd nu endelig, at du ikke behøver at stresse over at skulle hjem. :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Vi starter træningen op igen i morgen. Har lige været nødt til at holde lidt eksamenspause, men nu skal den bare have hele armen. Okay, måske under jeg lige mig selv en rigtig fridag i morgen, men derefter går det løs. Vi har jo sat en deadline, der hedder sommerferien ud. Når vi når til slutningen af august vil vi sætte os ned og se hvad status er. Hvor længe han kan være alene, om vi kan holde til mere og om vi har lyst til at kæmpe videre. Nu er det et år siden vi så småt startede på alene hjemme træningen. Tror ikke jeg kan klare et år til på den her måde.. Jeg ved ikke hvad jeg kommer til at sige til den tid (slut august), men jeg har en klump i maven hver evig eneste dag efterhånden af frygt for ikke at kunne beholde min lille skattehund. Det gør så ondt (og jeg tror ikke det er specielt sundt). Så kryds for det bedste de næste to måneder, så vi har gejsten til at fortsætte med at sætte vores liv og eget velbefindende på standby. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Jeg krydser virkelig for, at I klarer den og Louie snart kan være alene! Det fortjener I virkelig efter den kamp! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Vi starter træningen op igen i morgen. Har lige været nødt til at holde lidt eksamenspause, men nu skal den bare have hele armen. Okay, måske under jeg lige mig selv en rigtig fridag i morgen, men derefter går det løs. Vi har jo sat en deadline, der hedder sommerferien ud. Når vi når til slutningen af august vil vi sætte os ned og se hvad status er. Hvor længe han kan være alene, om vi kan holde til mere og om vi har lyst til at kæmpe videre. Nu er det et år siden vi så småt startede på alene hjemme træningen. Tror ikke jeg kan klare et år til på den her måde.. Jeg ved ikke hvad jeg kommer til at sige til den tid (slut august), men jeg har en klump i maven hver evig eneste dag efterhånden af frygt for ikke at kunne beholde min lille skattehund. Det gør så ondt (og jeg tror ikke det er specielt sundt). Så kryds for det bedste de næste to måneder, så vi har gejsten til at fortsætte med at sætte vores liv og eget velbefindende på standby. : Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Mine fingre er også krydset her hjemme. Jeg håber og tror på at I nok skal klare den... Mange positive tanker her fra i hvert fald... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Hvor kan man altså bare blive lykkelig, når ens hund har været alene i 6 timer uden at sige en eneste lille lyd. Og jeg er også lykkelig for at have et arbejde, der tillader mig at tage hjem og arbejde de sidste par timer af arbejdsdagen, når jeg træner alene hjemme! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Hvor kan man altså bare blive lykkelig, når ens hund har været alene i 6 timer uden at sige en eneste lille lyd. Og jeg er også lykkelig for at have et arbejde, der tillader mig at tage hjem og arbejde de sidste par timer af arbejdsdagen, når jeg træner alene hjemme! Man blir jo rørt til tårer:lun: hvor er det dog fantastisk:banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg tror de krydsede fingre hjalp allerede i dag Havde ikke lyst til at spilde en god øvedag så jeg selv kunne holde 'ferie', og det er jo skide godt vejr. Så vi endte med at gå en dejlig lang tur - og så kunne vi jo ligeså godt øve når vi kom hjem. Han var alene 34 minutter og helt stille i 34 minutter :klap: Det krævede dog lidt forarbejde før vi kom dertil. Ligesom sidste gang vi havde holdt en lille pause i øvningen syntes Louie at man da skulle bruge tiden når man var alene på at gø - meget højlydt. Jeg gik op til ham efter 3 minutter (ligesom sidst), da jeg tog i håndtaget fes han ind under sofabordet, fordi han jo godt vidste, at det ikke lige var den korrekte måde at gøre det på. Jeg fortalte ham at det ikke var okay! Jeg har efterfølgende set videoen og det ser virkelig skægt ud! Sådan "ups, nu kommer hun sgu' hjem. Shit, hvis jeg gemmer mig her tror hun nok jeg har ligget helt stille her hele tiden". Men det ser på ingen måde panisk ud når han gør, ikke ligesom tidligere hvor han løb rundt og nærmest lettede fra jorden hver gang han gøede. Han ligner mere én der er tilfreds med endelig at få lov til at gø alt det han vil uden nogle der stopper ham. Mystiske hund. Nå, men efter jeg var gået op til ham tog vi en kort reminder, hvor han blev liggende (lydløs) på puden mens jeg gik ned til 3. og op igen. Derefter gik jeg i de der 34 minutter, hvor han var stille fra start til slut. Rent faktisk har han ligget på sin pude i de første 20 min. (og endda sovet lidt ind imellem) og først der er han gået ud i gangen og lagt sig. Hvad han laver i gangen ved jeg ikke, fordi jeg havde vippet kameraet for langt ned mod gulvet :stupid: Men eftersom han er helt stille går jeg ud fra at han ligger, og måske sover lidt. Han var fuldstændig nede på jorden da jeg kom ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Dejligt at høre, lille louie! Møffe gav mig den største forfærdelse i dag... han var alene i 50minutter, bare for at holde ved lige, da vi ikke kunne nå mere. Sad så ude i forhaven og har meget let åbne vinduer ind til mit værelse og så en lukket køkkendør imellem mig og Møffe. Og pludselig begynder han bare at hyle Går fuldstændig i panik, åh-nej åh-ej agtigt. Mens han hyler, begynder min mobil så at ringe, det er min søster. Hun har så lige haft ringet til fastnettet Jeg burde da ellers have lært det efterhånden med Møffe og telefoner, når han er alene! Så træningen gik heldigvis godt alligevel Imorgen må jeg så prøve om jeg kan nå 1 time og 50min. (vi trænede 1 time og 40min. sidst) 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Endnu en dag med 35 minutters stilhed Dog skulle Louie lige se om den gik i dag med det der hylehalløj, når det nu var kæresten, der gik fra ham. Han gik op til ham og sagde nej og gik derefter i de 35 minutter. Det bliver lidt spændende om han gør det igen i morgen, hvor jeg skal øve med ham, for vil jo meget nødigt have at det bliver et mønster.. Satser på at det enten var fordi han lige skulle teste os begge/at han skulle komme i tanke om at det også er okay at far går. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 :ivrig::ivrig::ivrig: Louie har lige været alene i 40 minutter uden en eneste lyd! :hjerte: Først lå han 2½ minut på puden. Så gik han ind under stuebordet og lå og kiggede i et minuts tid for derefter at vælte om på siden :klap: Dvs. han har sovet i 36 minutter! Han har sovet! SOVET! Jeg er en blanding af målløs og ekstatisk lige nu :klap2::klap2::klap2::klap2::klap2::klap2::klap2: 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 :5up: :ivrig::ivrig::ivrig: Louie har lige været alene i 40 minutter uden en eneste lyd! :hjerte: Først lå han 2½ minut på puden. Så gik han ind under stuebordet og lå og kiggede i et minuts tid for derefter at væltede om på siden :klap: Dvs. han har sovet 36 minutter! Han har sovet! SOVET! Jeg er en blanding af målløs og ekstatisk lige nu :klap2::klap2::klap2::klap2::klap2::klap2::klap2: Kæmpe, kæmpe, kæmpe, kæmpe mega mange gange tillykke.. Hvor er han BARE dygtig:banan::klap::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 :ivrig::ivrig::ivrig: Louie har lige været alene i 40 minutter uden en eneste lyd! :hjerte: Først lå han 2½ minut på puden. Så gik han ind under stuebordet og lå og kiggede i et minuts tid for derefter at væltede om på siden :klap: Dvs. han har sovet 36 minutter! Han har sovet! SOVET! Jeg er en blanding af målløs og ekstatisk lige nu :klap2::klap2::klap2::klap2::klap2::klap2::klap2: Hvor ER det bare fedt, tillykke, tillykke, tillykke! :yeah: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Måske har han læst med herinde :hmm: Og tænkt at han nok hellere må oppe sig inden vi når slutningen af august Jeg er rimelig sur på min gamle dyrlæge, tænk hvis det er den tand, der har gjort så ondt på ham i 3/4 år..... Hun blev ved med at sige at nej nej, det var ikke nødvendigt at få den ud (har spurgt hver gang vi har været deroppe). Hjørnetanden var jo kommet så fint ud ved siden af uden problemer, så det ville være fuldstændig unødvendigt at fjerne mælketanden. Så han har sikkert bare haft pisse hamrende ondt i rigtig lang tid Det kan også være fordi han er på antibiotika og kløestillende piller at han pludselig kan kapere det hele. Han klør sig max 1-2 gange om dagen nu - det er SÅ dejligt at se. Men om et par dage skal vi stoppe med pillerne, så krydser fingre for at de har fået slået et eller andet ned, og at han ikke begynder at klø sig rigtig meget igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 :yeah: Tillykke! Og lidt skummel tanke hvis det bare går totalt fremad fra nu af... for så har du da nok ret i det med tanden. Hvad sker der i august? Edit, skole selvfølgelig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 :yeah: Tillykke! Og lidt skummel tanke hvis det bare går totalt fremad fra nu af... for så har du da nok ret i det med tanden. Hvad sker der i august? Edit, skole selvfølgelig.. Tak http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage-157.html#post411574 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Tak http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage-157.html#post411574 Jeg sad lige og tænkte over hvor vildt hårdt det må være hvis ens hund ikke kan være alene hjemme.. bare det at man kun går fra den en gang dagligt kan være svært nok, og det er jo det rene vand. Håber virkelig det går fremad. Ellers bliver jeg jo nødt til at sige mit job op og have hundedagpleje i dagtimerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Jeg sad lige og tænkte over hvor vildt hårdt det må være hvis ens hund ikke kan være alene hjemme.. bare det at man kun går fra den en gang dagligt kan være svært nok, og det er jo det rene vand.Håber virkelig det går fremad. Ellers bliver jeg jo nødt til at sige mit job op og have hundedagpleje i dagtimerne Ja, jeg tror det er svært at sætte sig ind i for andre. Derfor jeg er så glad for denne her tråd, hvor man bl.a. kan fejre de små sejre - ting som alle andre tager for givet.. Hvad venter du på, kvinde? Go go go go! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Hvad venter du på, kvinde? Go go go go! Mjah bl.a. venter jeg på min ansættelseskontrakt udløber og så på at vi bliver millionærer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Mjah bl.a. venter jeg på min ansættelseskontrakt udløber og så på at vi bliver millionærer Det var da utroligt at det skal være så omstændigt! Sats dog lidt.. Hundedagpleje på båden - det er en topgod idé! Så i stedet for at de har hver deres plads med bleer, sutter og skiftetøj, får de hver deres plads med en lille redningsvest og prutteposer. I bliver så yndige når I skal gå tur med 5-8 hunde i hver deres skrigorange vest. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Det var da utroligt at det skal være så omstændigt! Sats dog lidt.. Hundedagpleje på båden - det er en topgod idé! Så i stedet for at de har hver deres plads med bleer, sutter og skiftetøj, får de hver deres plads med en lille redningsvest og prutteposer. I bliver så yndige når I skal gå tur med 5-8 hunde i hver deres skrigorange vest. Har din hund sut, ble og skiftetøj Altså tror bare jeg skal passe din.. og så Motor og så den der hvalp jeg da osse skal ha' Spænder bare mine hunde foran en vogn så kan de køre mig og Louie! Men det bliver jo slet ikke nødvendigt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Har din hund sut, ble og skiftetøj Altså tror bare jeg skal passe din.. og så Motor og så den der hvalp jeg da osse skal ha' Spænder bare mine hunde foran en vogn så kan de køre mig og Louie! Men det bliver jo slet ikke nødvendigt! Nej, men det har almindelige menneskebørn i en institution - så det var bare en lille sammenligning. Haha, kan lige se det for mig. Dig og Louie oppe i vognen, nyder livet, måske vinker i lidt ud til pøblen. De to trækhunde foran, som selvfølgelig også nyder livet helt vildt. Men nej, det bliver helt sikkert slet ikke nødvendigt med sådan en parade. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts