Maria84 Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Vi har fået at vide af naboen, at Anton igen er blevet ked af at være alene hjemme. Nu troede jeg ellers lige, at det gik så godt Jeg har bestilt en cd med noget beroligende musik (den som Lonny også bruger) og så må vi ellers bare starte forfra I dag går jeg ud med skrald et par gange og ser, hvordan han reagere på det. Går det godt, så forlader jeg ham i 30 sekunder et par gange i morgen og så må vi tage det derfra.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Vi har fået at vide af naboen, at Anton igen er blevet ked af at være alene hjemme. Nu troede jeg ellers lige, at det gik så godt Jeg har bestilt en cd med noget beroligende musik (den som Lonny også bruger) og så må vi ellers bare starte forfra I dag går jeg ud med skrald et par gange og ser, hvordan han reagere på det. Går det godt, så forlader jeg ham i 30 sekunder et par gange i morgen og så må vi tage det derfra.... Øv, hvor er det bar unfair, altså Er der sket nogle ændringer i rutinen eller andet som kan have gjort ham ustabil igen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Nej, men hun mente, at hvis hans krop kom i balance (hvis den altså er i ubalance) ville det kunne hjælpe ham til at finde et nyt mønster i alene hjemme-situationen (sådan forstod jeg det i hvert fald). Ja, det er ærgerligt, især fordi Tyson var så glad for Shabi. Men jeg tvivler egentlig på, at han sov særlig meget dengang heller - det tror jeg aldrig, at han har gjort, men jeg kan jo ikke vide det. Ja det har han jo nok ikke:cry: Det gjorde Cleo jo heller ikke. Hun ventede:megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Øv, hvor er det bar unfair, altså Er der sket nogle ændringer i rutinen eller andet som kan have gjort ham ustabil igen? Jeg kan ikke komme i tanke om noget der er anderledes end før. Men det er et stykke tid siden, at vi har optaget ham på webcam, så jeg ved ikke hvor længe han har været utilfreds Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Øv, vi skulle have trænet 2 timer og 30 minutter i dag, men efter 20 minutter kom jeg pludselig til at tænke på, om jeg havde husket at sætte vandskålen indenfor.. Så listede om til hegnet ved baghaven og kiggede igennem - og ganske rigtig, der stod vandskålen - p*s, p*s, p*s...! Så måtte jo gå ind igen og så ville jeg ikke træne igen... Ville alligevel heller ikke kunne nå det længe, æv æv æv... Vi har fået at vide af naboen, at Anton igen er blevet ked af at være alene hjemme. Nu troede jeg ellers lige, at det gik så godt Jeg har bestilt en cd med noget beroligende musik (den som Lonny også bruger) og så må vi ellers bare starte forfra I dag går jeg ud med skrald et par gange og ser, hvordan han reagere på det. Går det godt, så forlader jeg ham i 30 sekunder et par gange i morgen og så må vi tage det derfra.... Åh, det er jeg ked af at høre :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Øv, vi skulle have trænet 2 timer og 30 minutter i dag, men efter 20 minutter kom jeg pludselig til at tænke på, om jeg havde husket at sætte vandskålen indenfor.. Så listede om til hegnet ved baghaven og kiggede igennem - og ganske rigtig, der stod vandskålen - p*s, p*s, p*s...! Så måtte jo gå ind igen og så ville jeg ikke træne igen... Ville alligevel heller ikke kunne nå det længe, æv æv æv... Åh, det er jeg ked af at høre :ae: Mange tak. Træls for dig at det blev afbrudt pga. vandskålen, men det er da flot at i er kommet op på 2 timer og 30 minutter :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Jeg overvejer også at melde mig ind i den her tråd og skrive om Laki. På en god dag er vi oppe på 20 sekunder. Men det kan vi kun nå op på 1-2 gange i løbet af en dag. For har jeg været ude bare én gang for meget i hans hoved, så sover han foran hoveddøren resten af dagen og piver så snart jeg har været ude bare 3 sekunder. Han er på præcis samme måde, selv hvis min kæreste er hjemme. Han tæller åbenbart ikke. Det åndssvage er, at han i går selv gik ned i haven og lagde sig (vi bor på 2. etage), mens vi var oppe i lejligheden. Dér generede det ham tydeligvis ikke at være alene :stupid: Så forstår jeg simpelthen ikke det hylekor, så snart jeg forlader lejligheden! Jeg går en kort tur med ham om morgenen (ca. 20-30 min), præcis den samme hver evig eneste morgen. Han får ikke lov til noget som helst sjovt på den tur, andet end at markere og snuse, så han ikke bliver alt for ophidset. Og så bliver han lagt i seng, så han kun har adgang til soveværelse og entre.Han får sit foder pakket ind i et viskestykke, som han kan arbejde med, mens jeg går i bad og tager tøj på og gør mig klar til at være inde i resten af lejligheden. Han sover i sengen indtil den første eller anden gang, jeg går udenfor, og derefter så holder han sig ved hoveddøren og babygitteret til resten af lejligheden. Der er flere, der siger, at jeg bare skal gå en time og så se hvordan han opfører sig, når jeg kommer tilbage. Jeg ved ikke om jeg tør, men det ville da være skønt at opdage, at han bare sov Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst minmilo Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 jeg trænede og trænede med min hund.. og han hylede som en ulv hver gang jeg gik bare han hørte døren lukke, dengang havde han adgang til gang ogkøkken... så læste jeg en bog om at hunde ikke kan styre store rum og kan blive utrykke når der er helt ro. så jeg prøvede at sætte ham ind i stuen og tænde radioen. og siden har der ikke været så meget som et kvæk fra ham. så det vil jeg helt sikkert anbefale at prøve, især hvis man som mig bor i lejligheed, da det kan være meget forstyrrende for hunden at kunne høre folk på opgangen, og ude foran døren og ikke vide hvad der sker. derudover kan man også have alene hjemme problemer fordi hunden føler at den er flok leder, hvis man generelt ikke er god nok til og sige fra osv, for så bliver hunden efterladt helt alene, uden sin flok og passe på, og uden at vide hvor den er henne, det kan være ekstremt stressende for en hund. der er også nogen tegn mennesker gør der kan stresse hunden, som f.eks. at sige hej hej, farvel osv. det kan også være bare man tager jakke og sko på forbinder hunden det med noget dårligt, nemmelig at blive forladt alene, reagere din hund på at du tager tøj på eller lign kan dette trænes væk ved at tage tøj på og så sætte dig og lege med hunden så den forbinder det med noget godt og ikke kun den følelse at blive forladt:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 :hmm: Jeg kan godt forstå at du er lidt i tvivl omkring Gudrun - især når du har været der én gang før, hvor han ikke var i ubalance. Hvis Louies allergi blusser op, når vi trapper ud af de der forfærdelige piller, som han lige er begyndt på (hvilket forhåbentlig kan ske hurtigt), tager vi i hvert fald en tur hen til Gudrun for at få lidt urtekræmmeri og "gøjl". Jeg håber på at vi på den lange bane blot kan nøjes med at give ham allergifoderet og ingen medicin.. Men hvis det ikke er tilfældet vil jeg i hvert fald opsøge Gudrun. Kristine fra Artemis kender Gudrun og gør sig også lidt i alternative ting - så du kunne evt. snakke med hende først, der er ikke så langt som til Gudrun. Og det var Gudrun der anbefalede Kristine til os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Kristine fra Artemis kender Gudrun og gør sig også lidt i alternative ting - så du kunne evt. snakke med hende først, der er ikke så langt som til Gudrun. Og det var Gudrun der anbefalede Kristine til os. God plan - nu tager jeg måske også sorgerne på forskud.. Selvfølgelig virker det her. Basta. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Jeg overvejer også at melde mig ind i den her tråd og skrive om Laki. På en god dag er vi oppe på 20 sekunder. Men det kan vi kun nå op på 1-2 gange i løbet af en dag. For har jeg været ude bare én gang for meget i hans hoved, så sover han foran hoveddøren resten af dagen og piver så snart jeg har været ude bare 3 sekunder. Han er på præcis samme måde, selv hvis min kæreste er hjemme. Han tæller åbenbart ikke. Det åndssvage er, at han i går selv gik ned i haven og lagde sig (vi bor på 2. etage), mens vi var oppe i lejligheden. Dér generede det ham tydeligvis ikke at være alene :stupid: Så forstår jeg simpelthen ikke det hylekor, så snart jeg forlader lejligheden! Jeg går en kort tur med ham om morgenen (ca. 20-30 min), præcis den samme hver evig eneste morgen. Han får ikke lov til noget som helst sjovt på den tur, andet end at markere og snuse, så han ikke bliver alt for ophidset. Og så bliver han lagt i seng, så han kun har adgang til soveværelse og entre.Han får sit foder pakket ind i et viskestykke, som han kan arbejde med, mens jeg går i bad og tager tøj på og gør mig klar til at være inde i resten af lejligheden. Han sover i sengen indtil den første eller anden gang, jeg går udenfor, og derefter så holder han sig ved hoveddøren og babygitteret til resten af lejligheden. Der er flere, der siger, at jeg bare skal gå en time og så se hvordan han opfører sig, når jeg kommer tilbage. Jeg ved ikke om jeg tør, men det ville da være skønt at opdage, at han bare sov Har du overvejet at prøve at køre ham mere træt om morgenen med en længere tur og noget mere mental aktivering? Selvfølgelig rolige aktiviteter og med ro på bagefter før I går. Måske skal I også nøjes med at træne en enkelt gang om dagen, så han ikke når at stresse over, at I forlader ham flere gange? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Jeg overvejer også at melde mig ind i den her tråd og skrive om Laki. På en god dag er vi oppe på 20 sekunder. Men det kan vi kun nå op på 1-2 gange i løbet af en dag. For har jeg været ude bare én gang for meget i hans hoved, så sover han foran hoveddøren resten af dagen og piver så snart jeg har været ude bare 3 sekunder. Han er på præcis samme måde, selv hvis min kæreste er hjemme. Han tæller åbenbart ikke. Det åndssvage er, at han i går selv gik ned i haven og lagde sig (vi bor på 2. etage), mens vi var oppe i lejligheden. Dér generede det ham tydeligvis ikke at være alene :stupid: Så forstår jeg simpelthen ikke det hylekor, så snart jeg forlader lejligheden! Jeg går en kort tur med ham om morgenen (ca. 20-30 min), præcis den samme hver evig eneste morgen. Han får ikke lov til noget som helst sjovt på den tur, andet end at markere og snuse, så han ikke bliver alt for ophidset. Og så bliver han lagt i seng, så han kun har adgang til soveværelse og entre.Han får sit foder pakket ind i et viskestykke, som han kan arbejde med, mens jeg går i bad og tager tøj på og gør mig klar til at være inde i resten af lejligheden. Han sover i sengen indtil den første eller anden gang, jeg går udenfor, og derefter så holder han sig ved hoveddøren og babygitteret til resten af lejligheden. Der er flere, der siger, at jeg bare skal gå en time og så se hvordan han opfører sig, når jeg kommer tilbage. Jeg ved ikke om jeg tør, men det ville da være skønt at opdage, at han bare sov Glemte lige den her: :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Jeg overvejer også at melde mig ind i den her tråd og skrive om Laki. På en god dag er vi oppe på 20 sekunder. Men det kan vi kun nå op på 1-2 gange i løbet af en dag. For har jeg været ude bare én gang for meget i hans hoved, så sover han foran hoveddøren resten af dagen og piver så snart jeg har været ude bare 3 sekunder. Han er på præcis samme måde, selv hvis min kæreste er hjemme. Han tæller åbenbart ikke. Det åndssvage er, at han i går selv gik ned i haven og lagde sig (vi bor på 2. etage), mens vi var oppe i lejligheden. Dér generede det ham tydeligvis ikke at være alene :stupid: Så forstår jeg simpelthen ikke det hylekor, så snart jeg forlader lejligheden! Jeg går en kort tur med ham om morgenen (ca. 20-30 min), præcis den samme hver evig eneste morgen. Han får ikke lov til noget som helst sjovt på den tur, andet end at markere og snuse, så han ikke bliver alt for ophidset. Og så bliver han lagt i seng, så han kun har adgang til soveværelse og entre.Han får sit foder pakket ind i et viskestykke, som han kan arbejde med, mens jeg går i bad og tager tøj på og gør mig klar til at være inde i resten af lejligheden. Han sover i sengen indtil den første eller anden gang, jeg går udenfor, og derefter så holder han sig ved hoveddøren og babygitteret til resten af lejligheden. Der er flere, der siger, at jeg bare skal gå en time og så se hvordan han opfører sig, når jeg kommer tilbage. Jeg ved ikke om jeg tør, men det ville da være skønt at opdage, at han bare sov Øv altså, Frigga, det gør mig ondt at høre :ae: Det er sq ikke muntert, den dag, man finder ud af, at man "hører til" i denne tråd :ae: Har du prøvet at give ham tyggeben eller andet, han synes er lækkert, lige inden/når du går? Og så komme hurtigt tilbage? Det hjalp Møffe lidt på vej Ellers så, virker han rastløs inden du går eller lign., for så skal du måske længere ned i tid? Jeg ved det jo ikke, men du kunne jo være :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Øv Frigga :ae: Vil du ikke skrive lidt mere om, hvordan I har grebet øvningen (og det I laver inden) an? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Har du overvejet at prøve at køre ham mere træt om morgenen med en længere tur og noget mere mental aktivering? Selvfølgelig rolige aktiviteter og med ro på bagefter før I går. Måske skal I også nøjes med at træne en enkelt gang om dagen, så han ikke når at stresse over, at I forlader ham flere gange? Jeg kan da prøve. Det var bare fordi, jeg havde læst, at turen skulle være kort og kedelig, når man øvede alene hjemme. Jeg synes bare det er helt vildt, hvis jeg kun kan træne én gang om dagen For hvis jeg kun lægger 5 sekunder på, så går der godt nok lang tid før jeg kan komme på arbejde. Nå ja det behøver jeg vist ikke sige herinde, men arg, you know what I mean. Men jeg kan da prøve en uges tid og se om det går hurtigere så. Det er bare fordi, jeg bliver så begejstret, når vi har haft den første træningssession hvor det er gået godt Glemte lige den her: :ae: Tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Øv altså, Frigga, det gør mig ondt at høre :ae: Det er sq ikke muntert, den dag, man finder ud af, at man "hører til" i denne tråd :ae: Har du prøvet at give ham tyggeben eller andet, han synes er lækkert, lige inden/når du går? Og så komme hurtigt tilbage? Det hjalp Møffe lidt på vej Ellers så, virker han rastløs inden du går eller lign., for så skal du måske længere ned i tid? Jeg ved det jo ikke, men du kunne jo være :ae: Problemet er lidt, at Laki ikke er særlig madglad, men han har skam okselår, marvben osv. Men er det nok, at han bare er optaget af det LIGE når jeg går, for så kan jeg give ham et styk kallun, som han elsker? Han opdager slet ikke, at jeg går den første gang. Der sover han i sengen. Så han er heldigvis faldet til ro. Det gør han faktisk også tit nr. 2 gang, men derefter så gider han ikke mere. Øv Frigga :ae: Vil du ikke skrive lidt mere om, hvordan I har grebet øvningen (og det I laver inden) an? Jo, altså, sådan helt basalt set, så står vi op omkring kl. 6 og så går jeg en kort tur på en halv time med ham ned til det samme sted, hvor han lige kan få tisset af og snuset. Når vi kommer hjem, smutter min kæreste og så samler jeg Laki's morgenmad i hans viskestykke og giver ham det inde i soveværelset. Imellemtiden går jeg så i bad og spiser morgenmad. Dér plejer han at lægge sig til ro. Så går jeg så ind i resten af lejligheden og sidder. Ca. omkring kl. 9 går jeg så i gang med første træningssession - pt. ned i stueetagen, hvor jeg så tæller til 15 sekunder ca. og så går op igen. Første gang reagerer han sjældent på, at jeg er kommer tilbage. Dér sover han. Anden gang lykkedes det måske også, men i hvert fald ikke tredje. Jeg går så løbende igennem dagen, nogle gange kun 2 sekunder, andre gange 10 og andre gange lidt mere. Og alle gangene står han foran døren og venter på mig. Og jeg kan høre ham gå og hyle. Undtagen selvføgelig på de helt korte ture hvor han kan høre at jeg stadig er lige i nærheden af hoveddøren. Vi har øvet det med, at jeg i starten bare gik på toilettet uden han måtte komme med (han har været meget klæbende) og så til at jeg stod lige udenfor hoveddøren. Og så lagt flere og flere sekunder på i takt med at jeg kunne nå længere væk uden han pev. Men giver det mening at han selv gik ned i haven og var alene i 20 minutter? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Problemet er lidt, at Laki ikke er særlig madglad, men han har skam okselår, marvben osv. Men er det nok, at han bare er optaget af det LIGE når jeg går, for så kan jeg give ham et styk kallun, som han elsker? Han opdager slet ikke, at jeg går den første gang. Der sover han i sengen. Så han er heldigvis faldet til ro. Det gør han faktisk også tit nr. 2 gang, men derefter så gider han ikke mere. Jo, altså, sådan helt basalt set, så står vi op omkring kl. 6 og så går jeg en kort tur på en halv time med ham ned til det samme sted, hvor han lige kan få tisset af og snuset. Når vi kommer hjem, smutter min kæreste og så samler jeg Laki's morgenmad i hans viskestykke og giver ham det inde i soveværelset. Imellemtiden går jeg så i bad og spiser morgenmad. Dér plejer han at lægge sig til ro. Så går jeg så ind i resten af lejligheden og sidder. Ca. omkring kl. 9 går jeg så i gang med første træningssession - pt. ned i stueetagen, hvor jeg så tæller til 15 sekunder ca. og så går op igen. Første gang reagerer han sjældent på, at jeg er kommer tilbage. Dér sover han. Anden gang lykkedes det måske også, men i hvert fald ikke tredje. Jeg går så løbende igennem dagen, nogle gange kun 2 sekunder, andre gange 10 og andre gange lidt mere. Og alle gangene står han foran døren og venter på mig. Og jeg kan høre ham gå og hyle. Undtagen selvføgelig på de helt korte ture hvor han kan høre at jeg stadig er lige i nærheden af hoveddøren. Vi har øvet det med, at jeg i starten bare gik på toilettet uden han måtte komme med (han har været meget klæbende) og så til at jeg stod lige udenfor hoveddøren. Og så lagt flere og flere sekunder på i takt med at jeg kunne nå længere væk uden han pev. Men giver det mening at han selv gik ned i haven og var alene i 20 minutter? Jeg tænker at forskellen er at her vælger han selv at gå, de andre gange er det jo dig/jer der forlader ham... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Problemet er lidt, at Laki ikke er særlig madglad, men han har skam okselår, marvben osv. Men er det nok, at han bare er optaget af det LIGE når jeg går, for så kan jeg give ham et styk kallun, som han elsker? Han opdager slet ikke, at jeg går den første gang. Der sover han i sengen. Så han er heldigvis faldet til ro. Det gør han faktisk også tit nr. 2 gang, men derefter så gider han ikke mere. Jo, altså, sådan helt basalt set, så står vi op omkring kl. 6 og så går jeg en kort tur på en halv time med ham ned til det samme sted, hvor han lige kan få tisset af og snuset. Når vi kommer hjem, smutter min kæreste og så samler jeg Laki's morgenmad i hans viskestykke og giver ham det inde i soveværelset. Imellemtiden går jeg så i bad og spiser morgenmad. Dér plejer han at lægge sig til ro. Så går jeg så ind i resten af lejligheden og sidder. Ca. omkring kl. 9 går jeg så i gang med første træningssession - pt. ned i stueetagen, hvor jeg så tæller til 15 sekunder ca. og så går op igen. Første gang reagerer han sjældent på, at jeg er kommer tilbage. Dér sover han. Anden gang lykkedes det måske også, men i hvert fald ikke tredje. Jeg går så løbende igennem dagen, nogle gange kun 2 sekunder, andre gange 10 og andre gange lidt mere. Og alle gangene står han foran døren og venter på mig. Og jeg kan høre ham gå og hyle. Undtagen selvføgelig på de helt korte ture hvor han kan høre at jeg stadig er lige i nærheden af hoveddøren. Vi har øvet det med, at jeg i starten bare gik på toilettet uden han måtte komme med (han har været meget klæbende) og så til at jeg stod lige udenfor hoveddøren. Og så lagt flere og flere sekunder på i takt med at jeg kunne nå længere væk uden han pev. Men giver det mening at han selv gik ned i haven og var alene i 20 minutter? Du går vel ikke, mens han sover, så han ikke opdager, at han går? Det er en dårlig i dag, for hvis han bare sover gennem det, uden at have opdaget, at du gik, lærer han intet af det. Hvis han derimod vågner, og du er væk, kan det gøre ham endnu mere usikker på at du går. Jeg mener, at hunden bør være fysisk og mentalt træt, når du træner alene hjemme, så en lille tur på 20-30 minutter 2-3 timer, før du går, synes jeg slet ikke er nok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Du går vel ikke, mens han sover, så han ikke opdager, at han går? Det er en dårlig i dag, for hvis han bare sover gennem det, uden at have opdaget, at du gik, lærer han intet af det. Hvis han derimod vågner, og du er væk, kan det gøre ham endnu mere usikker på at du går. Jeg mener, at hunden bør være fysisk og mentalt træt, når du træner alene hjemme, så en lille tur på 20-30 minutter 2-3 timer, før du går, synes jeg slet ikke er nok. Nja, han kigger på mig, når jeg går, så jeg vil kalde det halvsove. Så må vi ud på en lang tur i stedet. Jeg fulgte den her beskrivelse Træning i at være alene i seks trin "lufteturen skal være kort, og det skal være den samme tur hver morgen. Leg med hunden er formålsløs, da leg kun trætter hunden i kort tid eller ligefrem hidser hunden op, inden den skal efterlades. Skal hunden køres træt, skal den lave søge-øvelser." Men jeg prøver en længere tur så og ser om det hjælper. Det ville jo være skønt hvis det bare var det, der kunne gøre det lettere. Hvad laver I på jeres gåture om morgenen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Nej, nu bliver jeg da helt i tvivl om han virkelig sover eller ej. Jeg plejer at skæve ind i et billede, hvor jeg kan se ham på sengen i reflektionen. Jeg må vist til at gå ind til ham helt og tjekke inden jeg går. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Nja, han kigger på mig, når jeg går, så jeg vil kalde det halvsove. Så må vi ud på en lang tur i stedet. Jeg fulgte den her beskrivelse Træning i at være alene i seks trin "lufteturen skal være kort, og det skal være den samme tur hver morgen. Leg med hunden er formålsløs, da leg kun trætter hunden i kort tid eller ligefrem hidser hunden op, inden den skal efterlades. Skal hunden køres træt, skal den lave søge-øvelser." Men jeg prøver en længere tur så og ser om det hjælper. Det ville jo være skønt hvis det bare var det, der kunne gøre det lettere. Hvad laver I på jeres gåture om morgenen? Det betød faktisk rigtig meget, om jeg gik 45 min med Cleo eller rundede en time:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Har du overvejet at prøve at køre ham mere træt om morgenen med en længere tur og noget mere mental aktivering? Selvfølgelig rolige aktiviteter og med ro på bagefter før I går. Måske skal I også nøjes med at træne en enkelt gang om dagen, så han ikke når at stresse over, at I forlader ham flere gange? Det råd tager jeg også lige imod. Vi har altid taget den lange tur om eftermiddagen, men det kunne godt være vi skulle prøve at gå lidt længere om morgenen istedet :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Det er bare fordi, jeg bliver så begejstret, når vi har haft den første træningssession hvor det er gået godt Tak Det gør han faktisk også tit nr. 2 gang, men derefter så gider han ikke mere. Første gang reagerer han sjældent på, at jeg er kommer tilbage. Dér sover han. Anden gang lykkedes det måske også, men i hvert fald ikke tredje. Jeg går så løbende igennem dagen, For alene hjemme træning, gælder samme regel som ved alt anden træning; Altid stoppe mens legen er god :blink: Jeg ved godt det er svært, man bliver så glad og begjestret når det går godt, så man har sådan en lyst til at se/opleve det bare én gang til, og så måske liiige én gang mere, og så da også lige en trejde gang, og så står man der med en øvelse (i dette tilfælde alene hjemmetræningen), der før var så smuk og gik så godt og som så lige pludselig bare er total ødelagt Tro mig, jeg kender fænomenet fra lydighedstræningen, og selv om jeg 7-9-13 aldrig har haft de store problemer med alene hjemme træningen med nogle af mine hunde, vil jeg vædde med at nøjagtig det samme gør sig gældende der: Stop for guds skyld dagens træning mens det går godt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Enig med Aussiepower, stoppe mens legen er god. Så kan man også hæve tiden lidt, når man træner næste dag (dvs. 1 sekund med Laki nok?). Sørg altid for, at han registrerer, at du går. Smæk lidt (ikke voldsomt) med døren, så du ved, at han hører det og lign. Ikke være overforsigtig, selvom du selvfølgelig heller ikke bare skal trampe derudaf i starten, da du så fanger hans interesse og han derfor er alt for bevidst om, at du forlader ham (aka. har rejst sig op). Det er min tanke Derudover nogle længere morgenture og så noget træning og/eller godbidssøg. Herefter ro på. Min morgenrutine så sådan her ud, da han ikke havde hjerte lunge orm): Står op og gør mig i stand, hvorefter Møffe får sele og line på. Masser af godbidder i lommen og så går vi tur. Ned i parken, hvor han er fri, hvis det er muligt og evt. leger med en hund eller to, hvis vi møder nogen. Kan jeg, får jeg indlagt lidt desideret træning, men ikke voldsomt meget, om noget, hvis vi møder en anden hund. Hjemme igen efter 3 kvarter til 1 time, træner jeg måske lidt med ham (hvis vi ikke har fået trænet på turen) og kaster et søg til ham (altid). Det tager ham 5 til 10minutter at søge godbidder, skal vist have hævet kriteriet lidt der efterhånden :hmm: Imens han søger, laver jeg så morgenmad til mig selv, spiser og pakker alene-hjemme-trænings-udflugtstasken osv.. I mellemtiden er han for det meste altid nået ind og har lagt sig til ro (det er blevet en vane), så i dag kan jeg ofte gå lige efter. Jeg sørger altid for, at han har ligget i ro i nogle minutter nu, men før i tiden gav jeg op til 30minutter til dette nogle gange. Den værste var vidst 3 kvarter, det var så fordi han ikke rigtig kunne falde til ro. Men har sikkert glemt nogle af de grelle tilfælde, for i dag er han heldigvis blevet rigtig go' jo Problemet er lidt, at Laki ikke er særlig madglad, men han har skam okselår, marvben osv. Men er det nok, at han bare er optaget af det LIGE når jeg går, for så kan jeg give ham et styk kallun, som han elsker? Nu træner I jo endnu MEGET korte intervaller, så han når vel ikke at spise et stykke kallun på 20-30 sekunder? :hmm: Eller er det bare Møffe, der altid bruger et par minutter på sådan noget? For så: Hurra! Endelig noget, Møffe er længere tid om at spise end andre hunde Jeg brugte den med tyggebenet 2 gange og det gjorde, at han gik fra let stress ved alene-hjemme-træning på 5min. (han kunne kun tre minutter, men det kunne jeg ikke overskue at starte fra på daværende tidspunkt), til absolut total afslappethed (gad ikke engang hilse, når jeg kom tilbage ). Men det er jo ikke alle hunde, der tager det sådan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2010 Lige en lille sidebemærkning... Puh, jeg synes du går (lidt for) hurtigt hjemmefra, Bernerazuro. Hvis jeg var dig ville jeg give ham lidt mere tid til at falde til ro. Selvom han lægger sig ned, når han kommer ind fra søget er det jo ikke ensbetydende at han er helt i ro indvendig, hvis du forstår. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts