Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Øv også. Gøede han meget eller bare fordi et eller andet forstyrrede ham? Hvor lang tid har I øvet?

Han gøede i ca 30 sekunder. Naboens hunde begyndte også at gø efter at Anton startede, så ved ikke om det har gjort at han har gøet i længere tid...

Vi er startet forfra, så tror vi har øvet på ny i en uge nu. Han klarede 3 minutter rigtig flot i sidste uge, så det er bare så frustrende at det nu går tilbage igen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Han gøede i ca 30 sekunder. Naboens hunde begyndte også at gø efter at Anton startede, så ved ikke om det har gjort at han har gøet i længere tid...

Vi er startet forfra, så tror vi har øvet på ny i en uge nu. Han klarede 3 minutter rigtig flot i sidste uge, så det er bare så frustrende at det nu går tilbage igen :cry:

Øv, det forstår jeg godt.

Har du prøvet kallun-tricket? Det ser i hvert fald ud til at være det, der gjorde den helt store forskel her for så er han optaget af noget sjovt, når jeg går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, det forstår jeg godt.

Har du prøvet kallun-tricket? Det ser i hvert fald ud til at være det, der gjorde den helt store forskel her for så er han optaget af noget sjovt, når jeg går.

Han får en aktivitetsbold med tørkost og pølsestykker i, hvor enderne (hullerne) er dækket med leverpostej. Det virker også, bare ikke længe nok desværre :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Jeg har forsøgt at kigge tilbage i dine tråde, men jeg kan ikke lige se det. Hvorfor er det, at I pludselig har måtte starte forfra, hvis det ellers gik fint med 30 minutter? Hvad er der sket?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forsøgt at kigge tilbage i dine tråde, men jeg kan ikke lige se det. Hvorfor er det, at I pludselig har måtte starte forfra, hvis det ellers gik fint med 30 minutter? Hvad er der sket?

De 30 minutter var i starten, da vi gik i gang med alene hjemme træningen igen. Vi optog ham på webcam for at se, hvor hurtigt det gik galt. Og det viste, at det gjorde det efter 5 minutter, men han klarede de første 20 minutter nogenlunde, dog med pauser hvor han gøede. Så de 30 minutter var kun en test.

Fordi det gik fint de første 5 minutter ved testen, gik vi frem til 3 minutter i træningen og det gik også fint, indtil i dag... Tror måske, det er fordi jeg har været for meget sammen med ham i de sidste par dage, hvor vi ikke har trænet fordi jeg har haft ondt i mit knæ = ingen lange gåture.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men...

Så var min hund igen lige alene i 55 minutter efter en øvepause på 8 dage :banan:

Efter to minutter lagde han sig ud på det kølige gulv på toilettet. Efter nogle minutter gik han ud i entréen, gøede lavt én gang, og lagde sig så ned og sov.

Så var han stille indtil 50 min. inde i øvningen, hvor jeg tror han troede at jeg kom hjem. Jeg tror naboen kom hjem, for Louie stod og logrede voldsomt foran døren, men da der så ikke kom nogen ind, gøede han fem gange og lagde sig ned igen (SÅ sejt synes jeg!). 5 minutter efter kom jeg hjem til en lille glad vufli.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, hvor er det typisk... Så har vi begge fået vores skemaer for næste semester, og så er der selvfølgelig INGEN overlapninger, INGEN! Nu er han ellers lige ved at lære det, og så er det slet ikke rigtig nødvendigt....

Jeg har udelukkende timer hele onsdagen.

Kæresten har timer mandag og fredag.

:genert:

Det er da perfekt, så behøver I i hvert fald ikke stresse over dét. :5up:

Hvor er Louie for øvrigt en sød og kær hund. Nu har jeg jo lært ham lidt at kende de sidste par dage, og han er da bare skøn. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da perfekt, så behøver I i hvert fald ikke stresse over dét. :5up:

Hvor er Louie for øvrigt en sød og kær hund. Nu har jeg jo lært ham lidt at kende de sidste par dage, og han er da bare skøn. :lun:

Ja, det er rigtig godt :klap: Men jeg grinede en hel del da jeg fandt ud af det. Tænkte på alle de gange vi i det forgangne år har misset timer, forsøgt at overlappe hinanden ("når min far kommer hjem, så er min mor lige gået"), sørge for pasning osv., og så får vi endelig et skema hvor det ikke er nødvendigt :lol:

Men måske betyder det, at jeg sådan helt for alvor kan begynde at lede efter et mere studierelevant job - wuuhuuu, glæder mig meget til den virkelige verden.

Oooohr, tusind tak :kys:

Louie = :ivrig::nar::hundifart::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, hvor er det typisk... Så har vi begge fået vores skemaer for næste semester, og så er der selvfølgelig INGEN overlapninger, INGEN! Nu er han ellers lige ved at lære det, og så er det slet ikke rigtig nødvendigt....

Jeg har udelukkende timer hele onsdagen.

Kæresten har timer mandag og fredag.

:genert:

Ai, hvor er det bare fedt! :banan:

Blev sq da helt glad på jeres vejne, da jeg læste det! Nuj, masser af tid og ingen grund til stress eller noget og nu ved I, at det nok skal gå :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal forresten træne 3 timer imor.... Nå nej, det er sq i dag! :banan:

Og han har bare klaret 2 timer og 45min. super og i dag tog han 2½time i superb stil :lun: Ok, han havde så også været i bad og det er maaaajet hårdt :mrgreen: Nåede desværre ikke mere, da min mor kom hjem, men sådan er det :-D

Burde måske se at gå i seng, hvis jeg ikke vil være sådan aaaalt for træt i morgen, når jeg står op :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og han har bare klaret 2 timer og 45min. super og i dag tog han 2½time i superb stil :lun: Ok, han havde så også været i bad og det er maaaajet hårdt :mrgreen: Nåede desværre ikke mere, da min mor kom hjem, men sådan er det :-D

Burde måske se at gå i seng, hvis jeg ikke vil være sådan aaaalt for træt i morgen, når jeg står op :genert:

Flot at i er kommet så langt :5up:

Bliver "man" ved at træne ved at øge 15 minutter pr gang eller kommer der et tidspunkt hvor man måske kan putte en time eller noget ekstra på?

Det er ren nysgerrighed. tacco startede med 4 timer de første 14 dage og så var det hele dage derfra, vi var vist temmelig heldige at vi ikke ødelagde noget for ham på den måde :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag er dagen, hvor vi skal op på en time :mrsgreen:

Har lige lavet en aftale med en veninde om at jeg tager ud til hende, dvs. at jeg jo faktisk kan gå en time før min kæreste kommer hjem fra arbejde (sindssygt :shock:). Det føles lidt gruopvækkende, at jeg ikke kan holde øje med Louie som jeg plejer... Men jeg bliver nok lige lidt nede i opgangen i de første ti minutter, så jeg er sikker på, at han klarer det okay.

Det er totalt åndssvagt - jeg ved jo at han sagtens kan! Det er bare lidt svært for mig at slippe 'kontrollen' - især når det nu er en time for første gang :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Ej, hvor er det fedt! Tillykke med 3 timer! Skøøønt.

De 30 minutter var i starten, da vi gik i gang med alene hjemme træningen igen. Vi optog ham på webcam for at se, hvor hurtigt det gik galt. Og det viste, at det gjorde det efter 5 minutter, men han klarede de første 20 minutter nogenlunde, dog med pauser hvor han gøede. Så de 30 minutter var kun en test.

Fordi det gik fint de første 5 minutter ved testen, gik vi frem til 3 minutter i træningen og det gik også fint, indtil i dag... Tror måske, det er fordi jeg har været for meget sammen med ham i de sidste par dage, hvor vi ikke har trænet fordi jeg har haft ondt i mit knæ = ingen lange gåture.

Går det bedre nu? Det er træls, hvis man er kommet langt op og pludselig skal starte forfra. Det må være dødfrustrerende :cry:

Vi kom op på 30 min. i dag :banan:Og han sov i sin kurv, da jeg kom tilbage. Han gøede 3 gange, da der var gået 4 min. og det var det.

Jeg havde ellers ikke troet at det ville gå godt, for det var en meget kort tur, fordi herren nægtede at gå nogle steder, og derudover havde min kæreste en kammerat til overnatning og det var først da kl. blev 11.30 at de tog sig sammen til at tage på arbejde og komme ud af lejligheden. Så vi kunne først øve træningen flere timer efter hans morgentur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver "man" ved at træne ved at øge 15 minutter pr gang eller kommer der et tidspunkt hvor man måske kan putte en time eller noget ekstra på?

Det er ren nysgerrighed. tacco startede med 4 timer de første 14 dage og så var det hele dage derfra, vi var vist temmelig heldige at vi ikke ødelagde noget for ham på den måde :shock:

For de fleste hunde vil der ikke være nogle problemer ved at trappe op i den tid, man lægger på, så man efterhånden begynder at lægge 20 eller 30 minutter på, når man er på nogle timers alenetid. Og for mange hunde vil det også være ok at lægge en time på, når man er kommet op på flere timers alenetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Går det bedre nu? Det er træls, hvis man er kommet langt op og pludselig skal starte forfra. Det må være dødfrustrerende :cry:

Vi kom op på 30 min. i dag :banan:Og han sov i sin kurv, da jeg kom tilbage. Han gøede 3 gange, da der var gået 4 min. og det var det.

Jeg havde ellers ikke troet at det ville gå godt, for det var en meget kort tur, fordi herren nægtede at gå nogle steder, og derudover havde min kæreste en kammerat til overnatning og det var først da kl. blev 11.30 at de tog sig sammen til at tage på arbejde og komme ud af lejligheden. Så vi kunne først øve træningen flere timer efter hans morgentur.

Rigtig frustrerende ja :cry:

Men det går heldigvis den rigtig vej igen nu. Vi er oppe på 2 minutter :klap:

Jeg har også modtaget hunde cdén som vi skal høre sammen i afslappede situationer mindst 4 gange inden den kan bruges i alene hjemme situationer. Vi er nu i gang med at høre den for 3. gang og han har ligget og slappet fint af hver gang, så jeg er spændt på hvordan han reagere når den skal bruges i alene hjemme træningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også lige sige tillykke med de 30 minutter :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhr, 30minutter! Hvor fedt, Frigga! Det er sq hurtigt, I er kommet så langt! Og han sover bare, dygtig Laki :hjerte:

Jeg tør bare ikke gå hurtigere op i tid endnu, for jeg orker ikke en fiasko igen igen igen igen :???:

Men når jeg er oppe på 4 timer, så hæver jeg med 20min. :banan: Og når jeg er oppe på 5 timer, regner jeg med at hæve med en hel halv time :cool: Og så er jeg faktisk nærmest færdig, for kan ikke kommer meget højere op end 6-7timer, da de gamle jo kommer hjem fra arbejde :lol:

I dag er dagen, hvor vi skal op på en time :mrsgreen:

Har lige lavet en aftale med en veninde om at jeg tager ud til hende, dvs. at jeg jo faktisk kan gå en time før min kæreste kommer hjem fra arbejde (sindssygt :shock:). Det føles lidt gruopvækkende, at jeg ikke kan holde øje med Louie som jeg plejer... Men jeg bliver nok lige lidt nede i opgangen i de første ti minutter, så jeg er sikker på, at han klarer det okay.

Det er totalt åndssvagt - jeg ved jo at han sagtens kan! Det er bare lidt svært for mig at slippe 'kontrollen' - især når det nu er en time for første gang :-D

Det skal nok gå godt! Er gået godt, tror jeg på, nu så jeg ikke hvad tid det var skrevet, men alligevel :blink: Det er nok gjort nu :mrgreen:

Og vi fik succes med 3 timer! :banan: Og jeg er BOOSTED nu :mrgreen: 1 times morgentur, 40minutters cykling, on/off svømning i havet og 50minutters cykling tilbage (skulle lige forbi en kiosk og købe noget at drikke) :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik godt.. Han har gøet efter 10min., men kun i 1/2-1 minut. Derudover er der stille :genert: Selvfølgelig er det ikke okay at han gør, men jeg kan høre på optagelsen at det ikke er stressgøen, men måske nærmere nogen i opgangen, der kommer hjem (det reagerer han en gang imellem på, enten når han er alene eller når vi er hjemme).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik godt.. Han har gøet efter 10min., men kun i 1/2-1 minut. Derudover er der stille :genert: Selvfølgelig er det ikke okay at han gør, men jeg kan høre på optagelsen at det ikke er stressgøen, men måske nærmere nogen i opgangen, der kommer hjem (det reagerer han en gang imellem på, enten når han er alene eller når vi er hjemme).

Yes, hvor dejligt! :-D

Gøen går nok, så længe det ikke bliver for meget. Og mon ikke det kommer med alderen, at det forsvinder stille og roligt? :hmm: :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes, hvor dejligt! :-D

Gøen går nok, så længe det ikke bliver for meget. Og mon ikke det kommer med alderen, at det forsvinder stille og roligt? :hmm: :vedikke:

Jo, og det er langt fra hver øvegang at han lige skal gø. Og i går lagde han sig ned og sov efter sit lille gøminut.. Så det er jo bestemt ikke fordi han er panisk, men nok bare fordi han har hørt noget, og det er jeg helt okay med.

Jeg var ellers parat til at vende om og gå op og fortælle ham, at det måtte han altså ikke (for det lød som noget, der godt kunne eskalere). Men idet jeg vendte om, holdt han op. Så ventede jeg ti minutter, og kunne se han havde lagt sig ned, og så cyklede jeg videre ud til min veninde.

Nu har vi lige været ude og spise en kæmpe brunchbuffet - SÅ lækker! Der var alt hvad hjertet kunne begære - og tilmed et chokoladespringvand med en masse frugt, marshmallows og marengs, som man kunne dyppe. Derefter tog kæresten og Louie direkte ud på en lang tur, så Louie bliver nok godt træt efter først at have været på café og alt muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites