sonja77 Besvaret Juli 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Jo, og det er langt fra hver øvegang at han lige skal gø. Og i går lagde han sig ned og sov efter sit lille gøminut.. Så det er jo bestemt ikke fordi han er panisk, men nok bare fordi han har hørt noget, og det er jeg helt okay med. Jeg var ellers parat til at vende om og gå op og fortælle ham, at det måtte han altså ikke (for det lød som noget, der godt kunne eskalere). Men idet jeg vendte om, holdt han op. Så ventede jeg ti minutter, og kunne se han havde lagt sig ned, og så cyklede jeg videre ud til min veninde. Nu har vi lige været ude og spise en kæmpe brunchbuffet - SÅ lækker! Der var alt hvad hjertet kunne begære - og tilmed et chokoladespringvand med en masse frugt, marshmallows og marengs, som man kunne dyppe. Derefter tog kæresten og Louie direkte ud på en lang tur, så Louie bliver nok godt træt efter først at have været på café og alt muligt. Det lyder godt nok lækkert, hvor var det henne? :mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Det er en café, der netop er åbnet lige rundt om hjørnet fra hvor vi bor. Den ligger på hjørnet af Classensgade og Strandboulevarden (den hedder Café Merci). Og så er der åbningstilbud i øjeblikket - 130kr. for weekendbuffet. Skal klart udnyttes med forskellige folk - kan sagtens nå at fylde en hel del tallerkener inden for den times tid, mens Louie er alene fx :mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Baresso tjener så fedt på mig i øjeblikket... Her er til gengæld en dejlig temperatur - ville gerne blive her lidt længere, men nu har min dygtige vuf snart været alene i 1 time (endnu ingen lyd), og jeg har fået drukket min blåbær-tranebær Smootea (seriøst, prøv den! :mums:) og fået mit vampyrfix, så må hellere tage hjem til Elskemy Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Prøv at spørge Tyson om det er tilfældet. Haha, ja, okay Tænkte bare, at det nok kom med erfaringen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 1 time uden en eneste lyd igen i dag :banan::banan::banan: :klap::klap::klap: Så er vi klar til næste skridt. Fra nu af må vi gå 10 minutter op i tid hver gang vi øger... 3 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariel-j Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 1 time uden en eneste lyd igen i dag :banan::banan::banan: :klap::klap::klap: Så er vi klar til næsten skridt. Fra nu af må vi gå 10 minutter op i tid hver gang vi øger... Hvor dejligt.... :banan: Det er da super klaret af den lille Louie, og dig også for den sags skyld Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Gøen går nok, så længe det ikke bliver for meget. Og mon ikke det kommer med alderen, at det forsvinder stille og roligt? :hmm: Det er bestemt ikke min erfaring at "lidt gøen" er ok. Eller at det forsvinder med tiden. Tværtimod plejer det at eskalere fordi hundens gøen er et udtryk for hundens tilstand. Man træner på en "fejl" ved at træne på lidt gøen. Det vil man typisk ikke acceptere at gøre, når det drejer sig om en øvelse :hmm: Den lader jeg lige stå et øjeblik NATURLIGVIS findes der hunde, som bare protesterer/brokker sig lidt og som med tiden finder ud af, at det fik de intet ud af, men hvis det er en reel uvilje/utryghed ifm. separation bliver det som regel kun værre. Mønstret er at hunden gøer lidt, så følger et stykke tid, dage, uger eller endda måneder med tavshed, men en dag begynder hunden at gø for alvor længe og højt. Og så sidder man for alvor med fletningerne i postkassen for nu er der også problemet med eventuelle naboer - og så kommer der stress på. Så: Undlad at træne på uhensigtsmæssig adfærd, ikke kun når det gælder øvelser, men i endnu højere grad når det gælder adfærd og stemninger. En øvelse kan være hamrende svær at rette op på hvis den er forkert indlært, men at nulstille hundens negative stemning er langt mere ressourcekrævende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 (rettet) Det er bestemt ikke min erfaring at "lidt gøen" er ok. Eller at det forsvinder med tiden. Tværtimod plejer det at eskalere fordi hundens gøen er et udtryk for hundens tilstand.Man træner på en "fejl" ved at træne på lidt gøen. Det vil man typisk ikke acceptere at gøre, når det drejer sig om en øvelse :hmm: Den lader jeg lige stå et øjeblik NATURLIGVIS findes der hunde, som bare protesterer/brokker sig lidt og som med tiden finder ud af, at det fik de intet ud af, men hvis det er en reel uvilje/utryghed ifm. separation bliver det som regel kun værre. Mønstret er at hunden gøer lidt, så følger et stykke tid, dage, uger eller endda måneder med tavshed, men en dag begynder hunden at gø for alvor længe og højt. Og så sidder man for alvor med fletningerne i postkassen for nu er der også problemet med eventuelle naboer - og så kommer der stress på. Så: Undlad at træne på uhensigtsmæssig adfærd, ikke kun når det gælder øvelser, men i endnu højere grad når det gælder adfærd og stemninger. En øvelse kan være hamrende svær at rette op på hvis den er forkert indlært, men at nulstille hundens negative stemning er langt mere ressourcekrævende. Ved godt alt det der, du misforstod vist hvad jeg mente. Tænkte bare, at Louie gør også i dagligdagen, af folk i opgangen, selvom ejere er hjemme. Og med tiden, som han lærer der, at det ikke er nødvendigt, så gør han det nok også, når han er alene. For det er jo i de samme situationer, vi snakker om, altså at han gør Så tænker, at det følges lidt ad. Ved godt, at det ikke gør helt Men Møffe bliver også bedre og bedre til at lade en lækker sko blive liggende, selvom vi ikke er hjemme Ikke at vi ofte glemmer at fjerne skoene, meeeen, det sker Redigeret Juli 19, 2010 af bernerazuro Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Vil bare kort sige, at jeg er enig med jer begge, men det afhænger af situationen (jeg ved godt at Louie bare var et eksempel, men vil alligevel lige give mit besyv med, sådan som jeg ser det). Hvis Louie gør på sin 'der er en mærkelig lyd/der går nogen i opgangen'-måde mens han er alene hjemme, og selvsagt selv er i stand til at stoppe inden for rimelig tid (her synes jeg personligt max 1 minut), så er det helt i orden. Hvis han derimod gør på sin 'AHR, min mor eller far er gået fra mig og jeg er helt alene hjemme og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre af mig selv, så jeg går lidt rastløst rundt og kalder på dem'-måde, så synes jeg bestemt ikke det er i orden (ligegyldigt hvor længe det drejer sig om), og så ville jeg også tage konsekvensen af det og sænke kriterierne (altså tiden), så han udelukkende får succes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Vi kom op på 40 minutter i dag :banan:I 2. forsøg vel at mærke. Første forsøg begyndte han at gø, da der var gået 6 minutter. Da der var gået i alt 22 min. og han stadig gøede, gik jeg op til ham. Han lå bare på sengen, og han var ikke synderlig ivrig over, at jeg var kommet hjem :hmm:Jeg ved ikke, hvad der gik galt denne gang. Eneste forskel var, at han fik 2 styk kallun i modsætning til 1, som han plejer. Men det var fordi, at han skulle være alene så længe jo. Så jeg kælede med ham, foretog et opkald og så sagde jeg farvel igen og gik. Denne gang var der ingen lyd fra ham, og han løftede knap hovedet, da jeg kom ind. Jeg lægger 10 min. på hver gang. Jeg kan se, at Louie først gør det, når der er gået en time...så jeg håber, at det går. Jeg glæder mig så sindssyg meget til at jeg kan tage på cafe med kæresten, eller at vi kan gå over og handle ind sammen. Eller jeg rent faktisk kan bevæge mig væk fra hjemmet i løbet af dagen! Det bliver skønt! :klap: Vi snakkede i går om hvorvidt man skulle øve, at han skal passes i pension på et tidspunkt. Men vi er enige om, at man ikke kan øve pensionspasning før han kan være alene i flere timer, ikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Vil bare kort sige, at jeg er enig med jer begge, men det afhænger af situationen (jeg ved godt at Louie bare var et eksempel, men vil alligevel lige give mit besyv med, sådan som jeg ser det). Hvis Louie gør på sin 'der er en mærkelig lyd/der går nogen i opgangen'-måde mens han er alene hjemme, og selvsagt selv er i stand til at stoppe inden for rimelig tid (her synes jeg personligt max 1 minut), så er det helt i orden. Hvis han derimod gør på sin 'AHR, min mor eller far er gået fra mig og jeg er helt alene hjemme og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre af mig selv, så jeg går lidt rastløst rundt og kalder på dem'-måde, så synes jeg bestemt ikke det er i orden (ligegyldigt hvor længe det drejer sig om), og så ville jeg også tage konsekvensen af det og sænke kriterierne (altså tiden), så han udelukkende får succes. Fint forklaret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Hold kæft, jeg dummede mig i dag og løb en kæmpe kæmpe risiko! Men det hele endte heldigvis godt Sagen er, at Møffe skulle til dr. dyr i dag med øjenbetændelse. Men mine forældre havde glemt at lægge et kreditkort... Min mor kunne intet gøre og min far, som har adgang til computer og netbank, sad til møde og kunne derfor ikke tage telefonen :damn: Sendte en sms og gik i bad. Intet var sket, da jeg kom ud af badet, så sele på Møffe og så gik vi en tur og ville træne alene hjemme i stedet. Men vel hjemme igen, har jeg fået en sms fra far, pengene var overført. Pis i den forstand, at det var jeg ikke forberedt på... Nå, men ringe til dr. dyr og får tid kl. 15:40. Det tager 10minutter at køre derop og kl. var 12:13 - så jeg kunne lige akkurat næsten nå at træne 3 timer og 15 min., hvis det hele gik 100% glat! Ned og kalde Møffe indenfor og pakke taske. Møffe lagde sig på badeværelsegulvet, den forkerte ende af huset, hvor han ellers ikke er, når han er alene Nå, men arrangerer så lynløsning, med vasketøjskurv for vores sko og lukker døren ind til det forbudte værelse (og kom til at åbne den igen, da jeg skulle hente min pung og glemte så at lukke den igen). Ud af døren, kl. var så 12:21, Møffe har hele huset, er forladt af en små-stresset mor, har ikke nået at falde rigtig-rigtig til ro Så jeg var MEGET spændt på, hvordan han havde taget det og forbandede faktisk mig selv flere gange, mens jeg var væk Men ve' I hvad? Han har bare gjort det til UG og kryds og slange :5up: Og lå på badeværelset og var helt rolig, da jeg kom hjem og hilste helt roligt :hjerte: Man må sige, at han har bestået sin ilddåb :banan: Og jeg er glad og lettet og ikke længere sur på mig selv - selvom det stadig var enormt dumdristigt af mig at gøre Og absolut ikke anbefaldelsesværdigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Jeg lægger 10 min. på hver gang. Jeg kan se, at Louie først gør det, når der er gået en time...så jeg håber, at det går. Høhø, ja og i starten var det altså kun 5 sekunder... Og en maaaaaasse gentagelser før vi måtte gå op i tid. Jeg håber virkelig ikke du skyder dig selv i foden ved at gå så relativt hurtigt frem.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Puha, Bernerzaurus (:blink:), du lever godt nok livet farligt! Er glad for at høre, at det gik godt.. Tænk hvis du havde ødelagt det hele.. Hvorfor lod I ikke bare være med at øve den ene dag? I går var Louie alene i 1 time 10 minutter - det gik rigtig godt, han gøede én gang efter en times tid (og en lille smule piv bagefter )... Fandt dog senere ud af, at kæresten havde stået ude på gaden og talt i telefon lige dér (:stupid:), og kunne se på videoen, at Louie gik hen til vinduet ud mod gaden og gøede - så han har helt sikkert kunnet høre sin farmand. I dag var han igen alene i 1 time 10 minutter - denne gang helt perfekt :banan: Ikke en eneste lille bitte lyd. Nu glæder jeg mig til at skimme videoen igennem.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Puha, Bernerzaurus (:blink:), du lever godt nok livet farligt! Er glad for at høre, at det gik godt.. Tænk hvis du havde ødelagt det hele.. Hvorfor lod I ikke bare være med at øve den ene dag? Jamen, jeg fortrød også tusind gange efter jeg var gået Men nåede ikke at tænke så meget over det inden, udover over hvor ærgelig jeg var over eventuelt at blive forsinket yderligere i træningen, det var bare "aaaai, jeg kan liiiige nå det!" og så skyndte jeg mig uden at tænke særlig meget mere :stupid: Men det gik heldigvis godt! Og synes godt nok, at det beviser, at Møffe ikke har et problem med at være alene mere, så jeg er jo glad for at jeg gjorde det :banan: Selvom jeg aldrig vil gentage det! I går var Louie alene i 1 time 10 minutter - det gik rigtig godt, han gøede én gang efter en times tid (og en lille smule piv bagefter )... Fandt dog senere ud af, at kæresten havde stået ude på gaden og talt i telefon lige dér (:stupid:), og kunne se på videoen, at Louie gik hen til vinduet ud mod gaden og gøede - så han har helt sikkert kunnet høre sin farmand. I dag var han igen alene i 1 time 10 minutter - denne gang helt perfekt :banan: Ikke en eneste lille bitte lyd. Nu glæder jeg mig til at skimme videoen igennem.. Åååh, hvor fint og flot at lille Louie! Tillykke med det, hvor mange gange skal I træne, før I må hæve tiden igen nu? Altså, til 1 time og 20 minutter Er det bare lige 1 x til eller er 2 successer fint eller hvordan? Og så må du lige give kæresten en skideballe for det nummer der! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Ninjamor har sagt, at to gange er nok, men jeg tror vi har besluttet os for 3 x hvert interval, når nu vi har tiden til det. Det skader jo ikke, kan man sige. Har lige set videoen. Han sover desværre ikke så meget i dag, men her er også så skide varmt, altså! Men han virker afslappet, ligger også meget ned (men med hovedet rejst), og hans reaktion da jeg kom hjem var også fin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Ninjamor har sagt, at to gange er nok, men jeg tror vi har besluttet os for 3 x hvert interval, når nu vi har tiden til det. Det skader jo ikke, kan man sige. Har lige set videoen. Han sover desværre ikke så meget i dag, men her er også så skide varmt, altså! Men han virker afslappet, ligger også meget ned (men med hovedet rejst), og hans reaktion da jeg kom hjem var også fin. Ok, fedt at I kan nøjes med 2 gange nu! Men ja, kan godt forstå, I vil være sikre og tager 3! Jeg kunne nok uden problemer også bare ligge 30min. på ad gangen nu, men tør sq ikke tage satsen Ærgeligt med videoen - men ja, mon ikke det er varmen, der gør det? Selvom det godt nok sædvanligvis for Møffe til at gå helt død i hvert fald... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 Jeg skylder vist en opdatering. I søndags var Tyson alene for første gang i 14 dage. Jeg gik i ca. 3 timer om eftermiddagen. Han var desuden alene i mandags i 4 timer og 20 minutter og i dag i 5 timer (jeg gik tidligt fra arbejde og arbejdede hjemme resten af dagen). Meget af tiden kan jeg ikke se ham, fordi han er udenfor det område, som webcamet fanger. Når han er på webcamet ligger han i sofaen. En del af tiden ligger han med hovedet på poterne og hviler, men han sover ikke. Han løfter jævnligt hovedet og kigger hen mod døren, hver gang han hører en lyd. En enkelt gang i søndags så han ud til at sove et kort stykke tid, men jeg kunne ikke se hans øjne, så det er ikke til at vide. Søndag sagde han på et tidspunkt nogle lave strubelyde, men de udviklede sig ikke til rigtig tuden, og ellers har han ikke sagt noget (udover kortvarig gøen når posten kommer). Jeg synes, at han virker til at falde hurtigere ned, når jeg kommer hjem, end han gjorde før de 14 dages pause. Jeg vælger at sige, at det er ok. Jeg er ked af, at han ikke sover. Men jeg tvivler stærkt på, at han nogensinde har sovet, når han har været alene - og måske kommer han aldrig til det. Hvis jeg på et tidspunkt skifter arbejde og ikke kan have ham med nogle dage + arbejde hjemme, bliver det måske problematisk. Så vil det jo være fem dage om ugen, hvor han ikke får den søvn, han har brug for. Men lige nu er det jo heldigvis ikke så mange dage om ugen, han behøver at være alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 Sikke en god update, Sonja. Har godt gået og tænkt på, hvornår det nu var I ville forsøge igen. Vi fik ikke øvet i går, da jeg var skidtmads og kæresten var på arbejde. I dag gør det samme sig gældende, bortset fra at jeg prøver at tage mig sammen og øve om lidt. Vi var åbenbart løbet tør for foder, så måtte til dyrlægen og hente mere. På vej hjem stoppede vi på svanemøllestranden, hvor Louie fik krudtet lidt af, mens jeg sad og prøvede ikke at kaste op (fun stuff :syg:). Nu er vi hjemme og Louie har fået morgenmad (ja, kl. fem) ud over hele lejligheden, og så har han fået sin legekasse og lede efter godbider i - det er ellers længe siden vi har brugt den, må hellere får den introduceret igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 1 time 10 min. - perfekt igen :klap: Altså perfekt på den måde, at han ikke siger en lyd. Han sov desværre ikke på noget tidspunkt i dag, og det irriterer mig altså ret meget, at han er stoppet med at ligge med hovedet helt nede her på det sidste. Jeg håber det bare er pga. varmen - han er nemlig også rigtig dårlig til at lægge sig til at sove om natten i øjeblikket. Ligger længe og gisper inden han giver efter.. Men når han så endelig får lagt sig, er han da også helt væk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 Hvor er det her bizart...! :banan: Sidder og udfylder ansøgningsskemaer og skriver CV'er! Jeg søger sq arbejde! Om 2½ timer har Møffe nået maxen.. 6 timer kommer han max. til at være alene hjemme, da det er min mors længste vagt... Og det kun, hvis jeg arbejde i alle de 6 timer den ene dag! Og i morgen træner vi 3½ time. "Gider" ikke træne 3 timer og 25minutter for at være præcis-præcis Vi har trænet lidt over 3 timer 2 gange nu uden det mindste problem overhovedet. Hvor er det viiiiiildt det her! :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 1 time 10 min. - perfekt igen :klap: Altså perfekt på den måde, at han ikke siger en lyd. Han sov desværre ikke på noget tidspunkt i dag, og det irriterer mig altså ret meget, at han er stoppet med at ligge med hovedet helt nede her på det sidste. Jeg håber det bare er pga. varmen - han er nemlig også rigtig dårlig til at lægge sig til at sove om natten i øjeblikket. Ligger længe og gisper inden han giver efter.. Men når han så endelig får lagt sig, er han da også helt væk. Jeg satser på, at det er varmen! Vildt, at Louie lyder til, at lide mere end Møffe! :ae: Men det er nok fordi I bor i en lejlighed... Og vi har altid kæmpe udluftning fra begge store vinduer, gerne med gennemtræk, på mit værelse, inden vi går i seng. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Hvor er det her bizart...! :banan: Sidder og udfylder ansøgningsskemaer og skriver CV'er! Jeg søger sq arbejde! Om 2½ timer har Møffe nået maxen.. 6 timer kommer han max. til at være alene hjemme, da det er min mors længste vagt... Og det kun, hvis jeg arbejde i alle de 6 timer den ene dag! Og i morgen træner vi 3½ time. "Gider" ikke træne 3 timer og 25minutter for at være præcis-præcis Vi har trænet lidt over 3 timer 2 gange nu uden det mindste problem overhovedet. Hvor er det viiiiiildt det her! :klap: Det er jeg heller ikke i tvivl om, at I sagtens kan. Jeg tror altså også godt, at du kan lægge en halv time på ad gangen derfra uden problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Det er jeg heller ikke i tvivl om, at I sagtens kan. Jeg tror altså også godt, at du kan lægge en halv time på ad gangen derfra uden problemer. Jeg går i hvert fald op på 20min fra nu af i stedet for først når vi er på 4 timer! Men har lige en weekend til at tænke over det Totalt succes i dag, man kan vist nærmest kalde 3½ time for dobbelttjek Møffe har vist uden tvivl bare SOVET! Han lå hvor jeg forlod ham og har måske/måske ikke rykket sig lidt rundt og tilbage. Men han gad sq knap nok hilse...! Min mor kom ind bag ved mig (vi brugte lige 1½ time på at lave ingenting, fordi jeg ikke kan regne og dermed satte vækkeuret til for sent, tak mor :kys:) og jeg gik altså tilbage i gangen, efter at have set Møffe og kunne nøgternt konstatere (ganske højlydt, faktisk!) over for min mor, at selv om han havde set mig, gad han sq ikke engang hilse! Gik så tilbage og sagde "Hej Møffe". Jo da, der var liv, pupillerne kiggede på mig. "Skal du slet ikke hilse?" Aaargh, ok! Vi rejser os op! Og så syntes han alligevel at vi skulle have en ordentligt velkomst og væltede både plastikskål og aloe vera cream på gulvet med sin hale 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Hvor lyder det bare fantastisk godt Og fedt at din mor gad at dalre lidt rundt med dig Jeg sidder og hygger mig på Baresso - (det er så dyrt at træne alene-hjemme.. Altså, hvad skal jeg snart finde på at lave. Har jo ferie, så kan ikke rigtig bruge tiden på andet end shopping og cafébesøg... ). Har fundet de vise alenehjemme-sten - IGEN! Nu følger en (meget) lang forklaring. Siden vi fik Ninjamor til at hjælpe os i januar har en del af ritualet bestået af, at Louie lagde sig op på en stor rund pude, når vi gik, og så skulle han så vidt muligt blive på den mens han var alene - eller i hvert fald være rolig og så 'glemme' at han var alene og gå hen og lægge sig et andet sted, hvis han havde lyst. Den pude har vi brugt siden januar, men her den sidste måneds tid (faktisk lige præcis siden han begyndte at være totalt stabil, når jeg nu tænker over det) har han ikke rigtig gidet lægge sig på puden. Vi har nærmest skulle skubbe ham derop. Han ville hellere ligge inde under sofabordet, når vi gik. Så efter en del kampe, hvor jeg kunne se på videoerne, at han alligevel lagde sig ned under sofabordet sekundet døren smækkede, fik han selvfølgelig lov til bare at blive liggende dernede, når jeg gik. Her i øjeblikket når det er så varmt, elsker han så at ligge ude på gulvet på toilettet. Så det samme mønster var begyndt at gentage sig. Han ligger derude, jeg henter ham ind i stuen, fordi jeg skal til at gå, får ham ind under sofabordet, og kan så se på videoen, at sekundet jeg lukker døren, skynder han sig tilbage på toilettet (eller de fleste dage han lige været ude på toilettet et par minutter, men sætter sig så ud og afventer ude i gangen ). Så i dag besluttede jeg mig for, at han skulle have lov til bare at blive liggende i sin afslappethed ude på toilettet, hvis han ikke så ud til at reagere på at jeg begyndte at tage sko og taske på (toilettet vender ud til entréen). Og han bevægede sig ikke en millimeter, selvom han kunne se jeg var ved at gå. Jeg tjekkede lige at han var klar over det, og det var han - han kiggede op på mig med vågne øjne. Nu sidder jeg så og kigger på en tom entré på Skype.... Louie har altså ligget på toilettet fra jeg gik og indtil nu (dvs. indtil videre 40 minutter :klap:). Det betyder altså helt sikkert at han sover! Det er for fedt det her! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts