Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Hvor fedt!

Toiletter er altså også bare go'e, det vil Møffe gerne give Louie medhold i! :5up: Dejligt kølige!

Og ja, super, at min mor lige gad være med til den sidste 1½ time alene hjemme! Ellers havde jeg måttet vente til på mandag, temmelig øv... Så det bare så glad for det :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå, nu har han sat sig ud i gangen. Men han lå (og sov nok?) i de første 50-55 minutter på toilettet, så det må da siges at være noget af et fremskridt!

Om lidt tager jeg hjem og henter ham, og så skal vi på stranden og bade - nok mest mig, Louie gider ikke rigtig...

Ok, lidt øv, at han flyttede sig!

God tur på stranden! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard

Hvorfor er det lige et problem at hunden flytter sig? :hmm: Sålænge den holder sig ro, og slapper af med at være alene hjemme...

Jeg skal lige påpege at jeg selvfølgelig ikke læst de ca. 350 sider optil denne.... men min hund må altså gerne bevæge sig roligt rundt mens jeg ikke er hjemme (ville selv være ret træt af at blive sat af, og så skulle blive dér, præcis der, i 6 timer... Og han må selv bestemme hvor han vil ligge når jeg går, men vi har heller aldrig haft problemer med dette... han kommer altid hen til mig når jeg komme hjem, med missende øjne (lige vågnet):lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal lige høre om det er mine indlæg du refererer til?

Men hvis de sidste par indlæg og så Bernerazuros svar dertil, så kan jeg da lige forklare, at det lige i det tilfælde handler om, at min hund har en tendens til at sidde op, når han er alene hjemme (eller i bedste tilfælde ligge med hovedet rejst). Men i går lå han og sov, men den sidste halve time rejste han sig og sad foran hoveddøren (altså han flyttede sig) - og det er jo ikke så godt som at ligge og sove. Naturligvis må han selv bestemme hvor han vil være - i de rum han er afgrænset til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er det lige et problem at hunden flytter sig? :hmm: Sålænge den holder sig ro, og slapper af med at være alene hjemme...

Jeg skal lige påpege at jeg selvfølgelig ikke læst de ca. 350 sider optil denne.... men min hund må altså gerne bevæge sig roligt rundt mens jeg ikke er hjemme (ville selv være ret træt af at blive sat af, og så skulle blive dér, præcis der, i 6 timer... Og han må selv bestemme hvor han vil ligge når jeg går, men vi har heller aldrig haft problemer med dette... han kommer altid hen til mig når jeg komme hjem, med missende øjne (lige vågnet):lun:

Går ud fra, at du mener Louie. :-) Som Lille Louie selv skriver, er der tale om en adfærdsbehandlingsplan specifikt lavet til Louie med hans helt særlige problemer i forhold til at være alene hjemme. Så det kan ikke sammenlignes med, hvordan andre hunde er, når de er alene. Og han må jo også gerne bevæge sig rundt efter et stykke tid. :-) Men man skal nok have læst hele tråden (eller i hvert fald den del, der omhandler Louie) for at det giver mening. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Irriterende, når folk stiller spørgsmål og så ikke kommenterer på svaret..

Nå, lille update herfra.

I går gik det ikke så godt med at være alene (1 time 20 min.) :???:. Det skyldtes at Louie ikke fik så lang en tur, som han plejer - jeg kunne godt mærke, at han var lidt touchy, så burde nok ikke have øvet, men synes det var åndssvagt, når nu kæresten havde gået tur og sådan.. Nå, men det gik egentlig okay, men ikke perfekt, som jeg ligesom er blevet vant til :genert: Han gøede à tre omgange, sådan lidt for meget, synes jeg.

Nå, men i dag fik han så verdens længste tur! Og klarede 1 time 20 min. stort set perfekt. Efter 1 time 7 minutter, var der en dør der smækkede meget højt i opgangen (så højt at jeg kunne høre det på optagelsen!), og Louie gøede tre gange. Men ellers var der ingen lyd :-D

Så nu mangler vi kun et enkelt kryds på 1time20 før vi kan gå op på 1,5 time, for øvegangen i går tæller ikke med i regnskabet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Irriterende, når folk stiller spørgsmål og så ikke kommenterer på svaret..

Nå, lille update herfra.

I går gik det ikke så godt med at være alene (1 time 20 min.) :???:. Det skyldtes at Louie ikke fik så lang en tur, som han plejer - jeg kunne godt mærke, at han var lidt touchy, så burde nok ikke have øvet, men synes det var åndssvagt, når nu kæresten havde gået tur og sådan.. Nå, men det gik egentlig okay, men ikke perfekt, som jeg ligesom er blevet vant til :genert: Han gøede à tre omgange, sådan lidt for meget, synes jeg.

Nå, men i dag fik han så verdens længste tur! Og klarede 1 time 20 min. stort set perfekt. Efter 1 time 7 minutter, var der en dør der smækkede meget højt i opgange (så højt at jeg kunne høre det på optagelsen), og han gøede tre gange. Men ellers var der ingen lyd :-D

Så nu mangler vi kun et enkelt kryds på 1time20 før vi kan gå op på 1,5 time, for øvegangen i går tæller ikke med i regnskabet.

Flot, hvor går det godt fremad. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Irriterende, når folk stiller spørgsmål og så ikke kommenterer på svaret.

Sådan har jeg det, når der indimellem er én, der tydeligvis ikke har fulgt med i tråden endsige bare læst de sidste sider, der skriver et indlæg a la "prøv at tænde radioen, det gjorde jeg, og nu har min hund aldrig problemer med at være alene". :mrgreen: Altså, jeg ved godt, at det bare er et forsøg på at hjælpe, men det kan virkelig irritere mig, når jeg nu ved, i hvor lang tid folk i tråden (inkl. mig selv) har kæmpet med problemet, hvor mange ting vi har prøvet, og at flere af os har fået professionel hjælp. Jeg bliver sådan lidt "nåhhh, skal jeg bare tænde radioen, så er problemet løst :roll:". Men altså, jeg ved godt, at det er lidt strengt at tænke sådan, når folk bare prøver at hjælpe, og man kan jo ikke forvente, at de giver sig i kast med at læse hele den kæmpelange tråd. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan har jeg det, når der indimellem er én, der tydeligvis ikke har fulgt med i tråden endsige bare læst de sidste sider, der skriver et indlæg a la "prøv at tænde radioen, det gjorde jeg, og nu har min hund aldrig problemer med at være alene". :mrgreen: Altså, jeg ved godt, at det bare er et forsøg på at hjælpe, men det kan virkelig irritere mig, når jeg nu ved, i hvor lang tid folk i tråden (inkl. mig selv) har kæmpet med problemet, hvor mange ting vi har prøvet, og at flere af os har fået professionel hjælp. Jeg bliver sådan lidt "nåhhh, skal jeg bare tænde radioen, så er problemet løst :roll:". Men altså, jeg ved godt, at det er lidt strengt at tænke sådan, når folk bare prøver at hjælpe, og man kan jo ikke forvente, at de giver sig i kast med at læse hele den kæmpelange tråd. :oops:

Så er det her jeg klapper mig selv på skulderen, for rent faktisk at have læst heeeeele den lange tråd :engel::mrgreen:

At jeg så ikke har nogle råd at komme med, det er jo så en anden sag :genert: Men det er spændene at følge med i :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det her jeg klapper mig selv på skulderen, for rent faktisk at have læst heeeeele den lange tråd :engel::mrgreen:

At jeg så ikke har nogle råd at komme med, det er jo så en anden sag :genert: Men det er spændene at følge med i :5up:

He he, det er sgu også rimelig imponerende. :lol: Jeg tror ikke, at jeg havde orket at følge med hele vejen, hvis jeg ikke selv var aktiv deltager. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, har det altid på præcis samme måde.. Men folk tror jo bare, at de kommer med nogle rigtig gode råd.... Det er næsten lige så irriterende som når folk siger noget à la: "Det er fordi I pylrer for meget omkring det. Da jeg fik min hund gik jeg fra den 2 timer den første dag, og så lærte den, at jeg altså kom tilbage og det var ikke noget at være bange for. Det skulle I da bare have gjort. Ellers bare lige gå ud med skraldet, ud til postkassen, ned med vasketøj. Så finder hunden hurtigt ud af, at det er fint at man går fra den..." Mmm :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok imponerende! :shock: JEG har ikke engang læst tråden, eftersom den allerede var flere hundrede sider lang, da jeg startede her på HF. Har dog skimmet lidt hist og her af det der står inden jeg selv kommer ind i den..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok imponerende! :shock: JEG har ikke engang læst tråden, eftersom den allerede var flere hundrede sider lang, da jeg startede her på HF. Har dog skimmet lidt hist og her af det der står inden jeg selv kommer ind i den..

Den var også begyndte længe før jeg kom her ind :mrgreen: Men så lige i en periode dukkede den konstant op i "nye indlæg", og så læste jeg lidt af det, og ja, så blev jeg jo nød til at have det hele med hvis det skulle give mening :engel:

Det tog også en dags tid eller to at få læste den igennem og nogle steder har jeg altså kun skimmet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, det er sgu også rimelig imponerende. :lol: Jeg tror ikke, at jeg havde orket at følge med hele vejen, hvis jeg ikke selv var aktiv deltager. :genert:

Jeg forsøgte at følge med lidt i starten - men opgav hurtigt, for jeg fik jo aaaaaldrig en hund med seperationsangst, basta - *host*

Den var også begyndte længe før jeg kom her ind :mrgreen: Men så lige i en periode dukkede den konstant op i "nye indlæg", og så læste jeg lidt af det, og ja, så blev jeg jo nød til at have det hele med hvis det skulle give mening :engel:

Det tog også en dags tid eller to at få læste den igennem og nogle steder har jeg altså kun skimmet :blink:

Trods at du har skimmet, så synes jeg, at det er mere end imponerende! Især hvis du siger, at du gjorde det på to hverdage og ikke to feriedage :lol:

Jeg tror som MINIMUM at jeg ville være en uge om det :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøgte at følge med lidt i starten - men opgav hurtigt, for jeg fik jo aaaaaldrig en hund med seperationsangst, basta - *host*

Trods at du har skimmet, så synes jeg, at det er mere end imponerende! Især hvis du siger, at du gjorde det på to hverdage og ikke to feriedage :lol:

Jeg tror som MINIMUM at jeg ville være en uge om det :genert:

Nu har jeg "ferie" hver dag, så om det er tirsdag eller lørdag, gør ikke den store forskel for mig :blink:

Faktisk har jeg næsten mere tid i hverdagene, hvor der ikke er nogen hjemme til at forstyrre mig :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg "ferie" hver dag, så om det er tirsdag eller lørdag, gør ikke den store forskel for mig :blink:

Faktisk har jeg næsten mere tid i hverdagene, hvor der ikke er nogen hjemme til at forstyrre mig :engel::mrgreen:

Hmmm, skulle ellers mene at tre hunde er rigeligt forstyrrelse :mrgreen: Går lige ud fra, at du læste den inden du fik Joya :mrgreen:

Men, imponeret anyways! Jeg villeh have fået 10 tons hovedpine og opgivet på side 3 :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, skulle ellers mene at tre hunde er rigeligt forstyrrelse :mrgreen: Går lige ud fra, at du læste den inden du fik Joya :mrgreen:

Men, imponeret anyways! Jeg villeh have fået 10 tons hovedpine og opgivet på side 3 :mrgreen:

Jo, det var inden Joya :lol: Og nu sad jeg jo ikke 8 timer i træk og læste, og hundene skal jo også sove en gang i mellem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Så er der bestilt Zylkene og DAP-halsbånd. Så håber jeg på, at det vil hjælpe os lidt på vej.

I går skulle jeg til dyrlægen med en af kaninerne, og Laki gøede inden jeg tog afsted, og han gøede stadig, da jeg kom tilbage. Og så fortsatte han ellers resten af dagen. Vi er ellers nået op på 1,5 time, og det er gået rigtig godt. I dag så det også ud til at fungere. Der var ingen lyd overhovedet, da jeg smuttede. Jeg var i super godt humør, da jeg kom hjem for der var ingen lyde, da jeg stod i opgangen og lyttede, men så snart jeg kom ind af døren blev jeg mødt af en gøende hund, som havde præsteret at ødelægge et par ting i soveværelset.

Jeg fatter ikke, hvordan I andre har kunne arbejde med det så længe?

Hvordan er jeres hunde, når I så er hjemme? Laki vil allerhelst bare gerne være limet fast til mit ben og han følger mig rundt fra rum til rum, så om dagen er han i soveværelset med babygitter for i håb om, at han lærer, at han skal slappe af i soveværelset og hvile sig om dagen. Hvis han gik frit, ville han ikke få hvilet sig, da han jo følger efter mig. Jeg ved ikke om det er en fejl, at vi oveni alene-hjemme-træningen også tvinger ham til at være inde i soveværelset? Jeg synes bare, at det hænger sammen, at han skal lære at slappe af om dagen. Han kan stadig høre mig og jeg kommer jo forbi soveværelset i ny og næ, når jeg skal på toilettet eller ud i køkkenet.

Link til indlæg
Del på andre sites