Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Øv, det er ikke en tråd, det er sjovt at være medlem af :ae:

Men Findus er også en meget nervøs hund, er hun ikke? Jeg synes at kunne erindre noget med, at hun var nervøs ved andre hunde, da du fik hende?

Gør I noget anderledes den første gang, I øver om morgenen? Er det fordi, at hun måske er oppe og køre over gåtur eller andet?

Jo men det var kun lige i den første uges tid indtil hun blev tryg ved os, nu er hun mere end tryg ved andre hunde og har masser af god på mod og slet ikke nervøs ved nye ting :mrgreen:

Jamen det synes jeg netop ikke at vi gør, vi øver først når hun er faldet til ro og har været det i ca 20 minutters tid... Måske hun glemmer natten over :roll: Ej ved det ikke, men jeg føler nærmest at vi skal starte forfra hver dag...

Før det her tilbagefald var det slet ikk så svært at komme op på f.eks. 2 minutter som det er nu... Sommetider går hun også fra sit ben og går ud og venter ved døren -betyder det at hun er meget obs på tidsintervallet eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har du forsøgt med sådan en stor legekasse, som bliver taget frem når hun skal være alene? Det betyder jo så, at hun ikke kommer til at lægge sig til ro måske, når I går, men til gengæld er hun jo beskæftiget og har det sjovt.

Jeg tænker bare, at det er en idé? Jeg har nemlig Laki under mistanke for nogle gange at gø, når han bare keder sig. Det gør han i hvert fald tydeligvis omkring 14-tiden, når jeg er hjemme, og han er inde i soveværelset for at lære at falde til ro og være alene.

Jeg ved ikke om det er fordi, hun er obs på tidsintervallet, men måske bare mere står og venter lidt og lytter. Der er jo nok også andre lyde i opgangen, hun måske lytter til.

Jeg har det sådan lidt, at jeg sidder jo heller ikke bomstille, når jeg er alene. Jeg går også rundt og kigger ud af vinduet og laver en masse ting og holder mig beskæftiget, så for mig sker der ikke noget ved, at hunden også engang imellem lige går rundt og snuser og kigger og laver noget.

Hvordan er hun, når I kommer tilbage?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du forsøgt med sådan en stor legekasse, som bliver taget frem når hun skal være alene? Det betyder jo så, at hun ikke kommer til at lægge sig til ro måske, når I går, men til gengæld er hun jo beskæftiget og har det sjovt.

Jeg tænker bare, at det er en idé? Jeg har nemlig Laki under mistanke for nogle gange at gø, når han bare keder sig. Det gør han i hvert fald tydeligvis omkring 14-tiden, når jeg er hjemme, og han er inde i soveværelset for at lære at falde til ro og være alene.

Jeg ved ikke om det er fordi, hun er obs på tidsintervallet, men måske bare mere står og venter lidt og lytter. Der er jo nok også andre lyde i opgangen, hun måske lytter til.

Jeg har det sådan lidt, at jeg sidder jo heller ikke bomstille, når jeg er alene. Jeg går også rundt og kigger ud af vinduet og laver en masse ting og holder mig beskæftiget, så for mig sker der ikke noget ved, at hunden også engang imellem lige går rundt og snuser og kigger og laver noget.

Hvordan er hun, når I kommer tilbage?

Tak for svar :mrgreen: Altså i starten da vi øvede lavede jeg netop en kasse til hende med forskellige tygge sager, legetøj osv... Men tænker at det måske kan stresse hende at have så meget, så nu får hun kun ét ben og når hun er gået i gang med det, sir jeg bliv hjemme og går ud..

Jeg er næsten sikker på at det er fordi hun sidder og venter på at vi kommer ind igen, nogle gange når hun nemlig lige at give et piv før vi når at komme ind... (Kan ikke høre gennem døren om hun piver) Jeg vil også have det fint nok med hvis hun bare går lidt rundt, men enten bider hun ben eller også går hun ud til døren og sætter sig...

Jeg er også i tvivl om, hvor tit vi skal øve om dagen? Altså jeg må sige at vi øver rimelig meget -også gange hvor vi bare går ud, låser døren, for at låse op og komme ind igen efter 5-10 sek, for at vænne hende til at vi kommer lige straks og at det er helt naturligt at vi lige går ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også i tvivl om, hvor tit vi skal øve om dagen? Altså jeg må sige at vi øver rimelig meget -også gange hvor vi bare går ud, låser døren, for at låse op og komme ind igen efter 5-10 sek, for at vænne hende til at vi kommer lige straks og at det er helt naturligt at vi lige går ud...

Her har det ikke fungeret at øve flere gange om dagen. Laki kan kun håndtere, at jeg går én gang - og det kan så nu være 3 timer (om morgenen...ikke på andre tidspunkter). Men så kan jeg ikke gå igen senere bare 3 sekunder ud af døren uden at han bliver helt hysterisk.

Hvis I synes, at det fungerer at øve flere gange, så kan man jo sige, at det er den træningsmetode, der går hurtigst, og klart den jeg også selv ville anvende. Jeg vil tro, at der bare skal gå en time imellem? Men hold øje med om det stresser hende mere, at I hele tiden går.

Vi gjorde det i starten, da vi selv havde umanerlig svært ved bare at gå 1 sekund, det var at hænge en seddel på toiletdøren og på hoveddøren. På hoveddøren stod der, at man skulle åbne og lukke døren hver gang man går forbi, og på badeværelsesdøren stod der en reminder om, at INGEN gik på toilettet uden først at have taget jakke på og raslet med nøglerne.

Det virkede faktisk. Så gik vi op til at hver gang vi gik forbi hoveddøren, så skulle vi også lige gå ud på den anden side, lukke døren, og gå ind igen med det samme.

Jeg håber det kan hjælpe. Jeg ved hvor frustrerende det er. Hvor længe har du fri/ferie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har det ikke fungeret at øve flere gange om dagen. Laki kan kun håndtere, at jeg går én gang - og det kan så nu være 3 timer (om morgenen...ikke på andre tidspunkter). Men så kan jeg ikke gå igen senere bare 3 sekunder ud af døren uden at han bliver helt hysterisk.

Hvis I synes, at det fungerer at øve flere gange, så kan man jo sige, at det er den træningsmetode, der går hurtigst, og klart den jeg også selv ville anvende. Jeg vil tro, at der bare skal gå en time imellem? Men hold øje med om det stresser hende mere, at I hele tiden går.

Vi gjorde det i starten, da vi selv havde umanerlig svært ved bare at gå 1 sekund, det var at hænge en seddel på toiletdøren og på hoveddøren. På hoveddøren stod der, at man skulle åbne og lukke døren hver gang man går forbi, og på badeværelsesdøren stod der en reminder om, at INGEN gik på toilettet uden først at have taget jakke på og raslet med nøglerne.

Det virkede faktisk. Så gik vi op til at hver gang vi gik forbi hoveddøren, så skulle vi også lige gå ud på den anden side, lukke døren, og gå ind igen med det samme.

Jeg håber det kan hjælpe. Jeg ved hvor frustrerende det er. Hvor længe har du fri/ferie?

Endnu engang tak for svar, det er altid rart ikke at føle at man er den eneste som står/har stået med det her problem...

Vil prøve det med nøglerne og dørene og prøve at øve max en gang om timen :5up:

Jamen det ved jeg nemlig ikk helt, for lige nu er jeg arbejdssøgende og det er jo ikke til at sige, hvornår jeg får et job.. Min kæreste har ferie indtil 25 august... Men hvis det tager en hel uge at komme op på 1½ minut, så har det lange udsigter :cry:

Det skal lige siges, at hun i starten var utrolig klistrende og rendte os i røven hele tiden og ville sove lige ved siden af os.. Det gør hun ikke mere, nu foretrækker hun faktisk at ligge under sofaen og lign, og vi kan godt gå op på 1. sal og f.eks. gå i bad uden at hun piver... Her går hun bare ind og sover i sin transportkasse.. Hvor kunne det være dejligt, hvis hun kunne overføre det til når vi går ud af døren...

Det er da super at I er nået op på 3 timer :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu engang tak for svar, det er altid rart ikke at føle at man er den eneste som står/har stået med det her problem...

Vil prøve det med nøglerne og dørene og prøve at øve max en gang om timen :5up:

Jamen det ved jeg nemlig ikk helt, for lige nu er jeg arbejdssøgende og det er jo ikke til at sige, hvornår jeg får et job.. Min kæreste har ferie indtil 25 august... Men hvis det tager en hel uge at komme op på 1½ minut, så har det lange udsigter :cry:

Det skal lige siges, at hun i starten var utrolig klistrende og rendte os i røven hele tiden og ville sove lige ved siden af os.. Det gør hun ikke mere, nu foretrækker hun faktisk at ligge under sofaen og lign, og vi kan godt gå op på 1. sal og f.eks. gå i bad uden at hun piver... Her går hun bare ind og sover i sin transportkasse.. Hvor kunne det være dejligt, hvis hun kunne overføre det til når vi går ud af døren...

Det er da super at I er nået op på 3 timer :5up:

Hvis det er nogen trøst, så var det min erfaring, at den første halve time var den største udfordring. Derefter går det hurtigere.

Og I lyder da til at være på vej, når hun nu er ved at vise lidt mere selvstændig adfærd på andre tidspunkter.

Jeg er også arbejdsløs pt. og derfor fungerer det. Men jeg aner virkelig ikke, hvad vi gør, den dag, jeg får et job og han stadig ikke kan være alene. Jeg må indrømme, at jeg er begyndt at overveje muligheder, der ikke indebærer os, men der kan jo gå lang tid endnu inden der dukker et job op, så måske er problemet løst til den tid.

Jeg håber på en positiv opdatering fra dig snart :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er nogen trøst, så var det min erfaring, at den første halve time var den største udfordring. Derefter går det hurtigere.

Og I lyder da til at være på vej, når hun nu er ved at vise lidt mere selvstændig adfærd på andre tidspunkter.

Jeg er også arbejdsløs pt. og derfor fungerer det. Men jeg aner virkelig ikke, hvad vi gør, den dag, jeg får et job og han stadig ikke kan være alene. Jeg må indrømme, at jeg er begyndt at overveje muligheder, der ikke indebærer os, men der kan jo gå lang tid endnu inden der dukker et job op, så måske er problemet løst til den tid.

Jeg håber på en positiv opdatering fra dig snart :5up:

Tak for opbakningen, det hjælper altså lidt på det.. Duffy har lige klaret 1 minut, hvor hun bare blev liggende og havde gang i sit ben :5up: Ligesom dig bekymrer jeg dig også om, hvad vi skal gøre, hvis Duffy ikke får det lært inden jeg kommer i job :vedikke: Men ja, må prøve at ligge min bekymring væk og håbe på det bedste...

Tak, håber også at det fortsat går fremad med Laki :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går øvede vi 1 time 45 min. igen, mens vi var ude at spise (hyggeligt). Kom dog hjem til en mindre god optagelse. Louie har gøet lidt og pebet en del mellem 1,15-1,30. Men det sjove var, at man virkelig kunne høre på optagelsen, at han forsøgte at holde igen. Han ville rigtig gerne gø, men jeg tror (ja, nu tolker jeg helt vildt) at han godt ved, at det ikke er okay, så han forsøgte virkelig at begrænse sig.

Kan se på videoen at han har siddet og hængt med hovedet :cry: I går troede jeg det var fordi allergien måske var på vej tilbage (vi forsøger jo at trappe ned på de slemme slemme piller), men i dag fandt jeg så et stort sår imellem hans skulderblade. Så nu har han fået en t-shirt på, og i dag bliver der ikke øvet. Lille pusling... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går øvede vi 1 time 45 min. igen, mens vi var ude at spise (hyggeligt). Kom dog hjem til en mindre god optagelse. Louie har gøet lidt og pebet en del mellem 1,15-1,30. Men det sjove var, at man virkelig kunne høre på optagelsen, at han forsøgte at holde igen. Han ville rigtig gerne gø, men jeg tror (ja, nu tolker jeg helt vildt) at han godt ved, at det ikke er okay, så han forsøgte virkelig at begrænse sig.

Kan se på videoen at han har siddet og hængt med hovedet :cry: I går troede jeg det var fordi allergien måske var på vej tilbage (vi forsøger jo at trappe ned på de slemme slemme piller), men i dag fandt jeg så et stort sår imellem hans skulderblade. Så nu har han fået en t-shirt på, og i dag bliver der ikke øvet. Lille pusling... :???:

Øv altså, lille mand :ae:

Ja, så er der jo ikke noget at sige til, at han har været lidt urolig! Når det nu påvirker ham sådan at have det skidt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må erkende, at jeg ikke har nærlæst hele tråden, kun skimmet den.;-)

Jeg har i en anden tråd nævnt lidt om Bach's blomstermedicin i forb. med hunds alene-hjemme-problem.

For år tilbage rystede jeg på hovedet af alt hvad der var homøopatisk, for "det var da det rene hokus-pokus".

Men på et tidspunkt købte jeg et produkt, og først da jeg kom hjem opdagede jeg, at det var homøopatisk.

Nu var det købt og betalt, så kunne jeg jo lige så godt afprøve det, og det var ihvertfald ikke troen der fik det til at virke, for det virkede sørme.

Senere har jeg gjort mig flere erfaringer med Bach's Blomstermedicin, og har efterhånden måttet overgive mig, det virker altså.

Og hvis man har en hund med alene-hjemme-problemer, og intet ser ud til at virke, og man når dertil hvor man begynder at overveje beroligende medicin, så vil jeg helt klart anbefale, at man som hundeejer studerer lidt om Bach's Blomstermedicin.

Man kan f.eks. starte her (den virker bedst i internet explorer):

Ok, jeg har ikke skrevet nok herinde til at jeg må linke til andre sider, men hvis i googler på webwitch, så kommer der bl.a. en side der hedder webwith.info, eller lige deromkring.

Og der klikker man på behandling af dyr (eller noget i den stil), og så behandling af hunde (eller noget der ligner), og ender forhåbentlig med at komme frem til en side der handler om Blomstermedicin til hunde.

Man skal læse om de enkelte remedier, så man finder frem til dem der passer på den enkelte hund.

Jeg kan ikke huske, om der på Webwitch er en opskrift på hvordan man laver sin egen blomstermedicin, jeg vil næsten tro det, men ellers kommer jeg gerne med en forklaring.

Til min egen hund brugte jeg Cikorie (Cikory), Sol-øje (Rock Rose) og Rød hestekastanie (Red Chestnut), og efter ca. 3 år har jeg kunnet stoppe med at bruge det, og har endnu ikke oplevet nogen tilbagefald.

Hvert remedie koster ca. 100 kr., så det har kostet mig ca. 300 kr..

Og der vel at mærke ingen negative bivirkninger ved blomstermedicin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Bach's Rescue Remedy når jeg har haft dyr, der skulle aflives hos dyrlægen, så de ikke var alt for bange, og jeg bruger det også i ny og næ, men jeg synes ikke, jeg kan mærke nogen forskel.

Pt. har Laki DAP-halsbånd på, og jeg kan heller ikke mærke nogen forskel på ham overhovedet. Han skulle være alene her til aften, men han gøede så meget, at jeg gik tilbage til ham og tog ham med os.

Men det er da et godt tip for det kan da måske hjælpe nogen. Jeg læste godt din tråd tidligere med at give det til din hund, og jeg har da også overvejet at hælde det i vandskålen. I disse dage får mine kaniner det, så det gør jo ingen skade også at give det til Laki, men jeg må nok indrømme, at jeg ikke tror så meget på det.

Hvor lang tids virkning vil du skyde på at det har?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay det er da værd at overveje lidt alternativt, hvis der ikke snart kommer større fremskridt...

Vi har haft tilbagegang igen i morges, forstår virkelig ikke hvorfor det er første gang vi øver? :vedikke: Igår kunne hun klare 1 minut de fire gange vi øvede og prøvede derfor med 1 minut igen i morges, men her begyndte hun at pive efter 30 sek...

Hmm, så vi må nok hellere prøve at halvere tiden den første gang om morgenen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil blir nødt til at få enten min mor eller svigermor til at passe. Havde bildt mig selv ind man godt kunne lære en hund at være hjemme bare et par timer på 2 uger. Det ku min fars hund fra start så havde ik rigtig overvejet hvor stort et problem det ku være at være alene hjemme for en hvalp. Så håber da på familien har lyst til at hjælpe til hun lærer at være alene. Det går da fremad, i dag var hun alene ca 45 min inden min svigermor ku hente hende og der var ingen hyl. Dog piver hun lige når vi går fra hende, men så falder hun til ro. Om det så er rigtig eller forkert at lade hende være alene når hun gir lyd ved jeg ikke, men det er en nødvendighed engang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft tilbagegang igen i morges, forstår virkelig ikke hvorfor det er første gang vi øver? :vedikke: Igår kunne hun klare 1 minut de fire gange vi øvede og prøvede derfor med 1 minut igen i morges, men her begyndte hun at pive efter 30 sek...

Hmm, så vi må nok hellere prøve at halvere tiden den første gang om morgenen...

Ninjamor kommer måske forbi snart og kommer med nogle gode råd. Hun er jo den store hjælp herinde.

Det er rigtig træls for jer. Og der er slet ingen forskel på, hvordan I griber det an?

Vil blir nødt til at få enten min mor eller svigermor til at passe. Havde bildt mig selv ind man godt kunne lære en hund at være hjemme bare et par timer på 2 uger. Det ku min fars hund fra start så havde ik rigtig overvejet hvor stort et problem det ku være at være alene hjemme for en hvalp. Så håber da på familien har lyst til at hjælpe til hun lærer at være alene. Det går da fremad, i dag var hun alene ca 45 min inden min svigermor ku hente hende og der var ingen hyl. Dog piver hun lige når vi går fra hende, men så falder hun til ro. Om det så er rigtig eller forkert at lade hende være alene når hun gir lyd ved jeg ikke, men det er en nødvendighed engang imellem.

Hvis hun falder til ro efterfølgende, ville det i min bog være okay, at der lige blev pevet kort over, at I går fra hende. Jeg ved godt, at det ikke er fantastisk, at hun gør det, men at det kun lige er afskedsseancen, der gør hende trykket og ikke det, at være alene, er da en rigtig god begyndelse og vil vel kun være i en overgang.

Ja, seneste nyt her, er at vi i starten af september får en adfærdskonsulent på, som må hjælpe os. Det nytter ikke, at vi afventer i sidste øjeblik til jeg skal begynde i job, for så er det jo for sent at komme i gang med hjælpe udefra.

Man forstår slet ikke, at det skal være så svært at have hund, vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

1 HEL time var hun alene i dag, og der var ingenting da min kæreste gik eller da svigermor kom og reddede hende. Om der så har været ballade i mellem tiden ved jeg selvfølgelig ikke da jeg ikke er en af dem der filmer.

Håber også det lykkes for jer andre, føler mig ret heldig nu over hvor hurtigt det alligevel er gået (nej ved godt 1 time ikk er alverden, men det er en start)

Pøj pøj med adfærdsterapeuten, håber det gir pote :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor kommer måske forbi snart og kommer med nogle gode råd. Hun er jo den store hjælp herinde.

Det er rigtig træls for jer. Og der er slet ingen forskel på, hvordan I griber det an?

Hvis hun falder til ro efterfølgende, ville det i min bog være okay, at der lige blev pevet kort over, at I går fra hende. Jeg ved godt, at det ikke er fantastisk, at hun gør det, men at det kun lige er afskedsseancen, der gør hende trykket og ikke det, at være alene, er da en rigtig god begyndelse og vil vel kun være i en overgang.

Ja, seneste nyt her, er at vi i starten af september får en adfærdskonsulent på, som må hjælpe os. Det nytter ikke, at vi afventer i sidste øjeblik til jeg skal begynde i job, for så er det jo for sent at komme i gang med hjælpe udefra.

Man forstår slet ikke, at det skal være så svært at have hund, vel?

Vi har gransket vores hjerne kan jeg sige dig, om der er noget vi gør anderledes første gang og kan simpelthen ikke komme på det :confused:

Efterfølgende har vi trænet to gange og der klarer hun fint 1½ minut og kigger bare lige op når vi kommer ind for at bide videre i sit ben...

Nej, jeg synes desværre at det tager en del af glæden at hun har så svært ved det alenetræning, -også fordi jeg bekymrer mig over hvor lang tid hun mon er om at lære det og om hun når det inden jeg får job igen osv... Jeg ville 10 gange hellere have at hun overpissede gulvet og var urenlig end at stå med det her problem :cry:

Det med en adfærdskonsulent har jeg også overvejet, men vi har simpelthen ikke råd til det nu her, når jeg går arbejdsløs, så jeg krydser virkelig fingre for at vi selv kan klare det -og med hjælp her fra HF selvfølgelig :blink: Jeg håber virkelig for Jer at det blir godt at få adfærdskonsulent på Laki, for det lyder til at I har knoklet med det rigtig længe og jeg forstår sagtens hvis I snart er ved at være rigtig udmattede...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Hvis hun falder til ro efterfølgende, ville det i min bog være okay, at der lige blev pevet kort over, at I går fra hende.

Sådan var Pero i starten - han pev kort når vi gik og lagde sig derefter til at sove/hvile. Men han startede igen når han så vågnede - og så gik det vildt for sig! Og efterfølgende udviklede det sig til, at hans piveri når vi gik blev afløst af hylen og gøen i stedet for at lægge sig til at sove :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan var Pero i starten - han pev kort når vi gik og lagde sig derefter til at sove/hvile. Men han startede igen når han så vågnede - og så gik det vildt for sig! Og efterfølgende udviklede det sig til, at hans piveri når vi gik blev afløst af hylen og gøen i stedet for at lægge sig til at sove :???:

Og nu har I problemer med ham? Åha, håber da ikke det bliver sådan her :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber jeg ikke, men det var sådan lidt det at der skete her tror jeg... Vi var jo nået op på en halv time, hvor hun havde sagt nogle småpiv for herefter at ligge sig ind i sin kasse og sove.. Men efter lidt tid, så både hylede og pev hun og nu står vi jo så i den situation at vi er startet helt forfra og arbejder hårdt for bare at komme op på et par minutter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Vi havde problemer - i meget lang tid!! Han har lært at være alene nu, men skal stadig trænes op efter hver ferie (f.eks. nu hvor han nærmest ikke har været alene i tre måneder grundet eksamensperiode og ferie).

Det kan sagtens være, at det virker for Jer. Vil bare lige gøre opmærksom på, at det kan gå den anden vej :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så så man lige Duffy klare alenehjemme i morges UDEN at få tilbagefald for første gang :mrgreen: Det blev faktisk til 1½ minut, havde glemt at få mit ur på og er åbenbart ikke så præcis til at tælle sekunder :engel:

Igår klarede hun henholdsvis 1½ minut eller 2 minutter alle de gange vi øvede (ja altså pånær om morgenen) UDEN at pive...

Hun går hellere ikke længere i venteposition ved døren :5up:

Håber virkelig at det går fremad nu, selvom jeg næsten ikk rigtig tør håbe for meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Bach's Rescue Remedy når jeg har haft dyr, der skulle aflives hos dyrlægen, så de ikke var alt for bange, og jeg bruger det også i ny og næ, men jeg synes ikke, jeg kan mærke nogen forskel.

Pt. har Laki DAP-halsbånd på, og jeg kan heller ikke mærke nogen forskel på ham overhovedet. Han skulle være alene her til aften, men han gøede så meget, at jeg gik tilbage til ham og tog ham med os.

Men det er da et godt tip for det kan da måske hjælpe nogen. Jeg læste godt din tråd tidligere med at give det til din hund, og jeg har da også overvejet at hælde det i vandskålen. I disse dage får mine kaniner det, så det gør jo ingen skade også at give det til Laki, men jeg må nok indrømme, at jeg ikke tror så meget på det.

Hvor lang tids virkning vil du skyde på at det har?

Bach's Blomstermedicin er meget mere end Rescue remedy (nødhjælps-medicin), jeg mener der er næsten 40 forskellige remedier, og her handler det om, at finde lige netop de remedier der passer til den enkelt hun og dens problemer, derfor er man nødt til at bruge noget tid på at sætte sig ind i tingene, medmindre man kan finde en Bach-terapeut, som også har kendskab til hunde-problemer.

Til min egen hund lavede jeg en blanding af Cikory (cikorie), Rock Rose (sol-øje) og Red Chestnut (rød hestekastanie), og det var altså lige det der skulle til, som supplement til alene-hjemme-træningen.

Jeg har et par gange prøvet at stoppe med dråberne, men har hurtigt kunnet mærke på min hund, at det ikke gik, men nu (efter knap 3 år med dråberne) har han ikke fået dem i nogle måneder, og det går helt fint.

På et tidspunkt havde en af mine net-venner overtaget en mishandlet hund, og oplevede ind i mellem at hunden lå og rystede, som om den var skrækslagen.

Vi mailede lidt omkring problemet, og studerede begge to lidt på Webwitch.info (siden hedder noget i den stil) og blev enige om hvad der kunne hjælpe denne hund.

Jeg miksede en flaske sammen og sendte den afsted.

Efter et stykke tid fik jeg den tilbagemelding, at det var som at se et ADHD-barn få Ritalin.

Så hvis Laki har alene-hjemme-problemer så er det ikke nødhjælps-medicinen han/hun skal have.

Nødhjælps-medicinen er mest beregnet til mennesker der på en eller anden måde har fået et chok, eller er blevet "hylet ud af den".

Du kan læse om det her: http://www.webwitch.info/Dyr/bach_blomster_remedier_til_hunde.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er SÅ stolt af min dejlige hund lige nu!

Gider ikke skrive så meget da jeg skriver fra min mobil. Men vi har ikke fået øvet siden den der sidste gang hvor det gik knap så godt og jeg efterfølgende fandt et sår på hans ryg (han reagerer jo meget på smerter ved at gø når han er alene).

I dag var vi ude og besøge Louies tipoldemor. Det trætter jo meget sådan et forkælelsesbesøg. Da vi kom hjem gik vi hen til en lille løbegård ved stationen hvor vi mødte en hvalp. De legede vildt i tre kvarters tid og louie var helt bombet bagefter. Det skulle selv sagt udnyttes også selvom klokken var blevet aften.

Louie har ikke rigtig prøvet at være alene om aftenen, så det vat lidt spændende. Jeg har ham i ørene via Skype. Men efter 6 min gik hans forbindelse ud. Så gik op til ham og fixede det. Han var helt forvirret over hvorfor jeg kom allerede mså sødt.

Så prøvede vi endnu en ny ting. Jeg gik igen kort tid efter jeg var kommet op. Og indtil videre er det gået super godt. Han har snart været alene i en time.

Personalet på McDonalds kigger dog efterhånden lidt underligt på mig. Men der er jo ikke rigtig andre steder der har åbent så sent på en søndag.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag tror jeg, at jeg har oplevet "live", hvordan Tyson er, når han er alene hjemme. :hmm:

Tyson og jeg er jo i sommerhus med min mor, og Tyson vil helst have, at vi alle tre er sammen hele tiden. I dag tog min mor så på tur for sig selv hele eftermiddagen. Og hele eftermiddagen var det helt tydeligt, at Tyson ventede på hende og holdt øje med, hvornår hun mon kom hjem. Han kunne sagtens ligge ved siden af mig og slappe af, men han sov ikke, og ved den mindste lyd rejste han hovedet og spidsede ørerne og kiggede hen mod døren. Når han hørte noget, han troede kunne være min mor der kom, løb han ud til døren og kiggede. Jeg tror, det er på samme måde han har det, når han er alene hjemme. Ikke nervøs eller anspændt, men han venter og holder øje konstant og synes, at det er lidt dumt.

Link til indlæg
Del på andre sites