Gæst Frigga Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Jeg købte det her: Pet Vet Care Online Calming & Stress Der kan du også se de forskellige typer beroligende, de i hvert fald fører. Altså, DAP giver jeg ikke meget for. Jeg ved, at mine forældre også har forsøgt det med deres katte, og det havde heller ingen effekt, så det vil jeg ikke anbefale dig i hvert fald. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 ja, det er helt gakkelak. næsten 6000kr om måneden for 4 dage ugentligt. og 1500,- for en weekend. jeg har desværre også stadig til gode at finde det helt rigtige tilbud til halfdan. gad endda godt give "almindelig" kennelpris, for at han kunne være i trygge hænder, når vi en gang imellem kommer til at have en rigtig lang dag eller skulle noget en weekend. hvis nu i alle sammen flytter til københavn, kan vi lave sådan et slags hundepasserfællesskab, hvor vi tager en ugentlig fridag hver (ej, mega meget held og lykke med træningen. jeg følger med herinde hver dag, og håber virkelig det bedste for jer alle) Ok syge priser Anders sagde jeg godt måtte blive hundepasser, hvis det var til de priser - tror bare ikke jeg ville få de fedeste kunder. Det med pasning, kan varmt anbefale at få en bedste hundeven. Vi bytter pasning med Buju og Samson, det er virkelig en rar ordning, for nogle gange skal man nemlig bare noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Ok syge priser Anders sagde jeg godt måtte blive hundepasser, hvis det var til de priser - tror bare ikke jeg ville få de fedeste kunder. Det med pasning, kan varmt anbefale at få en bedste hundeven. Vi bytter pasning med Buju og Samson, det er virkelig en rar ordning, for nogle gange skal man nemlig bare noget. vi forsøger og forsøger at finde en bedste hundeven feltet blir bare frygteligt snævert, når min kæreste er sådan en allergisk fætter. men øhm, hvis nogen kender nogen med en puddel eller sådan noget, som mangler en fin ven. siger i bare til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Hvor er det ærgeligt at der er kommet så godt gang i denne tråd igen, det er jo aldrig fedt at finde ud af, at 'hey, nu må jeg nok hellere begynde at deltage i forums længste og samtidig en af de mest irriterende tråde':blink: Men hæng i, det tog os kun ca. 1/2 år at komme ud af denne tråd - og jeg er heldigvis forholdsvis sikker på, at vi aldrig vender tilbage:blink: Og som Buddha siger, få nogle hundepasservenner (eller stik mig 400 kr. for at passe fredag aften, det er billigt i forhold til visse andre steder:mrgreen:), vi udnytter det på det groveste - og Samson elsker det jo:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 æv... her til morgen ville kalani bare slet ikke være med... i samme øjeblik jeg lukkede døren begyndte hun at pive ihhh! Jeg valgte så at gå ind, ignore hende og gå ind i stuen hvor hun ikke kan se mig... nu ligger hun ude i køkkenet og siger ingenting (tør ikke gå derind, hvis hun nu sover og jeg så vækker hende...) bag et lukket børnegitter.... er spændt på om vi kan tage hele formiddagen sådan - i går sov hun jo faktisk formiddagen væk alene ude i køkkenet, dog med åben børnegitter.... så måske hun ganske enkelt skal lære at være i køkkenet bag gitteret først, og så må jeg øve ud af døren bagefter? indtil nu har hun pebet en enkelt gang, men katten gik derud og så stoppede det... (de har kattebakke lige foran indgangen til køkkenet) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Det lyder da i det mindste som om, at katten måske er en hjælp for hende? Hvis hun har problemer med bare at være i et andet rum end dig, så ville jeg nok starte dér først. Jeg synes, at det har hjulpet os meget at han er bag babygitter om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 hun vil MEGET gerne være sammen med kattene - kattene kan bare ikke med hende endnu, fordi hun tumler dem... men hun ser dem jo så, når de ska på bakken eller spise... det er begge dele stillet det bevist så de skal kigge på hinanden en gang i mellem ja de næste dage bliver så bare køkken-træning, til det er helt på plads. håber det kan hjælpe og at det sker hurtigt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Jeg afprøvede en ny teknik i dag. Han gør utrolig meget ved selv de mindste lyde og virker til at være meget "på" hele tiden, særligt når vi sover. Jeg tænkte derfor, at han måske føler, at han skal passe på lejligheden, når vi ikke er der, og det er med til at gøre ham nervøs ved at være alene. Så i stedet for bare at lukke ham inde med babygitter, ville jeg prøve at lukke soveværelsesdøren i stedet, så alle lyde var lukket ude. Derudover satte jeg mig ind ved ham i 20 min, så han kunne falde til ro, i stedet for at gå rundt og gøre mig klar som normalt. Og i stedet for at give ham en kallun som normalt når jeg går, lod jeg ham ligge og halvdøse og satte meget stille i stedet en bold med frolic, pølsestykker og hans mad lige foran døren, hvis han ville stå op og gå hen til døren. Jeg har optaget ham og han ligger og laver små lyde engang imellem. Ca. 12 min. inde begynder han at pive og hyle, men jeg tror at det er fordi jeg er kommet tilbage fra apotekekt og er gået ned i kælderen for at sidde og vente. Derefter gør han lige lidt engang imellem, men kun en enkelt gang hver gang. 20 min. inde ringer dørtelefonen og det går helt galt, og jeg er nødt til at opgive. Det kommer bag på mig, at han ligger og halvpiver lidt engang imellem. Nu har jeg købt baldrianpiller, så må vi se om det kan hjælpe. Der er også en, der har foreslået lykkepiller... Og ellers vil Græske Hunde gerne hjælpe med en omplacering. Vi overvejer også at få en gammel dame til at passe ham om dagen. I, der også har overvejet at finde en "bedstemor", hvor meget havde I tænkt jer at ville betale? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 hun vil MEGET gerne være sammen med kattene - kattene kan bare ikke med hende endnu, fordi hun tumler dem... men hun ser dem jo så, når de ska på bakken eller spise... det er begge dele stillet det bevist så de skal kigge på hinanden en gang i mellem ja de næste dage bliver så bare køkken-træning, til det er helt på plads. håber det kan hjælpe og at det sker hurtigt... Ah, okay, for ellers var problemet hurtigt løst, hvis hun bare måtte være sammen med kattene. Måske du skal bruge en masse tid på også at lære hende at være rolig omkring kattene, hvis det kan sætte godt skub i alene-træningen? Jeg synes allerede, at det lyder positivt, at hun reagerer på deres selskab i hvert fald, så jeg tror nok det skal gå Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 jeg bruger rigtig meget "krudt" på at introducere kattene for hende, når hun har luftet og krudtet lidt af, så hun er "naturligt" rolig omkring dem... men der har været et par tilbagefald, hvor hun er tonset ind af døren og lige i hovedet på en kattene - så snart de løber væk, så løber hun efter før jeg kan nå at få fat i hende igen :stupid: dumt... men hun fik en lussing eller 7 i går med bløde poter af min hankat - tror det satte lidt respekt i hende, for nu er det kun hunkatten hun direkte prøver at lege hvalpelege med:lol: men ja - ville ønske jeg ku få dem til at lide hinanden med et trylleslag - det ville uden tvivl gøre "alene hjemme" meget mindre stressende for hene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Jeg afprøvede en ny teknik i dag. Han gør utrolig meget ved selv de mindste lyde og virker til at være meget "på" hele tiden, særligt når vi sover. Jeg tænkte derfor, at han måske føler, at han skal passe på lejligheden, når vi ikke er der, og det er med til at gøre ham nervøs ved at være alene. Så i stedet for bare at lukke ham inde med babygitter, ville jeg prøve at lukke soveværelsesdøren i stedet, så alle lyde var lukket ude. Derudover satte jeg mig ind ved ham i 20 min, så han kunne falde til ro, i stedet for at gå rundt og gøre mig klar som normalt. Og i stedet for at give ham en kallun som normalt når jeg går, lod jeg ham ligge og halvdøse og satte meget stille i stedet en bold med frolic, pølsestykker og hans mad lige foran døren, hvis han ville stå op og gå hen til døren. Jeg har optaget ham og han ligger og laver små lyde engang imellem. Ca. 12 min. inde begynder han at pive og hyle, men jeg tror at det er fordi jeg er kommet tilbage fra apotekekt og er gået ned i kælderen for at sidde og vente. Derefter gør han lige lidt engang imellem, men kun en enkelt gang hver gang. 20 min. inde ringer dørtelefonen og det går helt galt, og jeg er nødt til at opgive. Det kommer bag på mig, at han ligger og halvpiver lidt engang imellem. Nu har jeg købt baldrianpiller, så må vi se om det kan hjælpe. Der er også en, der har foreslået lykkepiller... Og ellers vil Græske Hunde gerne hjælpe med en omplacering. Vi overvejer også at få en gammel dame til at passe ham om dagen. I, der også har overvejet at finde en "bedstemor", hvor meget havde I tænkt jer at ville betale? Jeg er også lidt nervøs for Molly piver indimellem mens hun er alene.. Jeg har slet ingen idé om hvad man skal gi hvis man kan finde en der vil passe dyret :hmm:Lige nu er jeg så heldig min mor har ferie, efter denne uge har min kæreste en uge hvor han heldigvis ikke skal arbejde så meget og så starter han i skole, der passer det med hun bare skal kunne klare et par timer alene hver dag, så det håber jeg hun kan.. Hvor meget kan man forvente af en hvalp? Jeg mener 4 timer er max for hun stadig skal kunne få en god oplevelse.. Nu skal vi selvfølgelig lige op på 4 timer først.. Den første dag vi tog 3½ time var god, men dagen efter var dårlig SKAL man træne hver dag? Hvis nu vi siger hun kan klare 1 time, må jeg så fx godt lade vær at træne i dag eller går man så tilbage igen? Beroligende mifler, har man så en døsig hund hele tiden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 SKAL man træne hver dag? Hvis nu vi siger hun kan klare 1 time, må jeg så fx godt lade vær at træne i dag eller går man så tilbage igen?Beroligende mifler, har man så en døsig hund hele tiden? Min anbefaling ville være, at hvis det ikke passer dig at træne så lang tid en dag, at du så nøjes med at træne lidt mindre tid, men at du altså stadig lige træner for ikke at risikere tilbagefald. Så hvis man f.eks er oppe på 3 timer, at man træner en 1 time, eller hvis man er på 20 min. at man lige træner 10 min. Det er i hvert fald den lektie, jeg har lært nu. Mht. beroligende...:vedikke:Aner det ikke. Det er ikke søvndyssende midler, men midler, der skal dæmpe nervøsitet, så de burde ikke påvirke i den grad (Baldrian er vist søvndyssende dog og vi vil bare bruge det om aftenen - til os og til ham). Jeg har det sådan, at hvis Laki er sløv i en periode, så må det være prisen, vi betaler for at han kan komme sig over alene-problemet. Du kan prøve at bruge lydoptageren på din pc. Det var det, jeg gjorde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 jeg bruger rigtig meget "krudt" på at introducere kattene for hende, når hun har luftet og krudtet lidt af, så hun er "naturligt" rolig omkring dem... men der har været et par tilbagefald, hvor hun er tonset ind af døren og lige i hovedet på en kattene - så snart de løber væk, så løber hun efter før jeg kan nå at få fat i hende igen :stupid: dumt... men hun fik en lussing eller 7 i går med bløde poter af min hankat - tror det satte lidt respekt i hende, for nu er det kun hunkatten hun direkte prøver at lege hvalpelege med:lol: men ja - ville ønske jeg ku få dem til at lide hinanden med et trylleslag - det ville uden tvivl gøre "alene hjemme" meget mindre stressende for hene Jeg er lidt i samme situation, jeg har bare kaniner i stedet for katte. Jeg gør det, at når Laki er rolig, så kommer han i sele og snor og så går vi ind i stuen,hvor han kommer i dæk og så sidder vi bare der og kigger på kaninerne, der hopper rundt, mens han får kæl og godbidder. Og så får de mad ved siden af hinanden. Jeg har endnu ikke turde lade ham være fri med dem, for lige som dig har jeg også oplevet, at han ved et uheld er løbet lige ind til dem for at lege - og så løber de, og legen er i gang. Jeg havde faktisk troet, at det ville være lettere med en hvalp og at de hurtigt ville vænne sig til ikke at løbe efter husets øvrige dyr, men det er det så måske ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Og jeg har fri hele Oktober så hvis nogen af jer fra Odense får brug for en passer en gang imellem siger i bare til, så har jeg noget at tage mig til Og nej jeg skal ikke ha noget for det :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Jeg er lidt i samme situation, jeg har bare kaniner i stedet for katte. Jeg gør det, at når Laki er rolig, så kommer han i sele og snor og så går vi ind i stuen,hvor han kommer i dæk og så sidder vi bare der og kigger på kaninerne, der hopper rundt, mens han får kæl og godbidder. Og så får de mad ved siden af hinanden. Jeg har endnu ikke turde lade ham være fri med dem, for lige som dig har jeg også oplevet, at han ved et uheld er løbet lige ind til dem for at lege - og så løber de, og legen er i gang. Jeg havde faktisk troet, at det ville være lettere med en hvalp og at de hurtigt ville vænne sig til ikke at løbe efter husets øvrige dyr, men det er det så måske ikke. Tror det kommer meget an på hvilke andre dyr man har og hvordan de opfører sig...- Vi kæmper stadig med at få vores kat og Duffy til at kunne være sammen... Men det er så også fordi at Kenzo katten er en meget forsigtig af sig og det tog ham laang tid bare selv at komme ned ad trappen og ind i stuen... Han er lidt for god af sig, for jeg tror det ville gå meget hurtigere, hvis nu han bare langede hende én, men næh nej han hvæser kun og løber sin vej... Og så er det dælme svært at få en hvalp til at lade være med at løbe efter Men det går trods alt fremad og de kan nu være i samme stue og hr. kat tør godt komme herned nu, nu er det bare mere træningen med at Duffy ikke skal spurte hen til ham... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Jeg afprøvede en ny teknik i dag. Han gør utrolig meget ved selv de mindste lyde og virker til at være meget "på" hele tiden, særligt når vi sover. Jeg tænkte derfor, at han måske føler, at han skal passe på lejligheden, når vi ikke er der, og det er med til at gøre ham nervøs ved at være alene. Så i stedet for bare at lukke ham inde med babygitter, ville jeg prøve at lukke soveværelsesdøren i stedet, så alle lyde var lukket ude. Derudover satte jeg mig ind ved ham i 20 min, så han kunne falde til ro, i stedet for at gå rundt og gøre mig klar som normalt. Og i stedet for at give ham en kallun som normalt når jeg går, lod jeg ham ligge og halvdøse og satte meget stille i stedet en bold med frolic, pølsestykker og hans mad lige foran døren, hvis han ville stå op og gå hen til døren. Jeg har optaget ham og han ligger og laver små lyde engang imellem. Ca. 12 min. inde begynder han at pive og hyle, men jeg tror at det er fordi jeg er kommet tilbage fra apotekekt og er gået ned i kælderen for at sidde og vente. Derefter gør han lige lidt engang imellem, men kun en enkelt gang hver gang. 20 min. inde ringer dørtelefonen og det går helt galt, og jeg er nødt til at opgive. Det kommer bag på mig, at han ligger og halvpiver lidt engang imellem. Nu har jeg købt baldrianpiller, så må vi se om det kan hjælpe. Der er også en, der har foreslået lykkepiller... Og ellers vil Græske Hunde gerne hjælpe med en omplacering. Vi overvejer også at få en gammel dame til at passe ham om dagen. I, der også har overvejet at finde en "bedstemor", hvor meget havde I tænkt jer at ville betale? Men det er da altid positivt at han stopper med at pive/hyle igen, ærgeligt at dørtelefonen lige skulle komme i vejen! Uh, jeg synes det er svært hvad man skal give for pasningen og aner det faktisk ikke De sidste par gange har vi trænet 5 minutter og det er gået godt, hvis man ser bort fra lidt piveri mens hun bider i ben.. Jeg er begyndt at smide kyllingestykker rundt i stuen som hun så kan gå rundt og søge efter og det gør hun UDEN at pive... Ellers træner vi også stadig det med at vi går ud i køkkenet og lukker døren uden at hun kommer med -hun er desværre stadig meget klistrende... Jeg overvejer lidt sådan et børnegitter, men min kæreste synes vist at det er liige rigeligt... Ih, synes nærmest at hele dagen går med at planlægge alenehjemme, udføre det eller åbne/lukke døren, gå på toliet med nøgler og sko osv osv... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Men det er da altid positivt at han stopper med at pive/hyle igen, ærgeligt at dørtelefonen lige skulle komme i vejen! Uh, jeg synes det er svært hvad man skal give for pasningen og aner det faktisk ikke De sidste par gange har vi trænet 5 minutter og det er gået godt, hvis man ser bort fra lidt piveri mens hun bider i ben.. Jeg er begyndt at smide kyllingestykker rundt i stuen som hun så kan gå rundt og søge efter og det gør hun UDEN at pive... Ellers træner vi også stadig det med at vi går ud i køkkenet og lukker døren uden at hun kommer med -hun er desværre stadig meget klistrende... Jeg overvejer lidt sådan et børnegitter, men min kæreste synes vist at det er liige rigeligt... Ih, synes nærmest at hele dagen går med at planlægge alenehjemme, udføre det eller åbne/lukke døren, gå på toliet med nøgler og sko osv osv... Det klistrende kan altså forsvinde af sig selv med alderen... jeg har åbenbart fået en teenager der synes det er pinligt at være sammen med mor hele dagen for han går helt af sig selv ned i soveværelset nu han har ellers også rendt mig meget i hælene i løbet af dagen, men det er stoppet her i løbet af de sidste par dage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Ih, synes nærmest at hele dagen går med at planlægge alenehjemme, udføre det eller åbne/lukke døren, gå på toliet med nøgler og sko osv osv...Ja, det fylder hele dagen og ens tanker. Vi skal ud i aften til et informationsmøde, og allerede nu bekymrer jeg mig om, hvor meget han mon vil hyle. Vi har tidligere sat sedler op til de øvrige beboere i ejendommen og undskyldt. Jeg tror vi skal være lykkelige for, at vi bor i en ejendom med total anarki, så vi ikke får klager. Men det skrider da fremad med jer nu. Øver I det flere gange i dag med at gå ud i 5 min? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Ja, det fylder hele dagen og ens tanker. Vi skal ud i aften til et informationsmøde, og allerede nu bekymrer jeg mig om, hvor meget han mon vil hyle. Vi har tidligere sat sedler op til de øvrige beboere i ejendommen og undskyldt. Jeg tror vi skal være lykkelige for, at vi bor i en ejendom med total anarki, så vi ikke får klager. Men det skrider da fremad med jer nu. Øver I det flere gange i dag med at gå ud i 5 min? Ja det fylder altså rigtig meget -heldigvis skal jeg ud idag UDEN Duffy, det er altså tiltrængt bare at komme lidt ud selv... Ja vi øver 3-4 gange om dagen med samme tidsinterval sådan cirka og så sætter vi det op dagen efter... Jeg håber det går fremad, men tør ikke håbe for meget, så er lige lidt forsigtig med at sige at det går godt... Krydser fingre for at Laki klarer den uden hyl i aften Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 hmm :hmm: nu sku jeg lige ned og have fat i postbudet jeg hørte komme ind i opgangen... jeg glemte alt om Kalani - pinligt nok - men tog bare lige nøglerne i hånden og gik ned... først bagefter stod jeg udenfor døren og opdagede - ikke en lyd havde hun givet jeg havde snakket med postbudet i to minutter nok, og da jeg kom ind lå hun pænt i kurven foran sovesofaen i stuen hmmm nu overvejer jeg KRAFTIGT at fjerne tæppet under spisebordet og måske bare sige "ok - så får hun både stue og køkken", for hvis hun er tryg nok i stuen til at være alene, er det jo at modarbejde sig selv ved at tvinge hende til at være i køkkenet? eller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Min anbefaling ville være, at hvis det ikke passer dig at træne så lang tid en dag, at du så nøjes med at træne lidt mindre tid, men at du altså stadig lige træner for ikke at risikere tilbagefald. Så hvis man f.eks er oppe på 3 timer, at man træner en 1 time, eller hvis man er på 20 min. at man lige træner 10 min. Det er i hvert fald den lektie, jeg har lært nu. Mht. beroligende...:vedikke:Aner det ikke. Det er ikke søvndyssende midler, men midler, der skal dæmpe nervøsitet, så de burde ikke påvirke i den grad (Baldrian er vist søvndyssende dog og vi vil bare bruge det om aftenen - til os og til ham). Jeg har det sådan, at hvis Laki er sløv i en periode, så må det være prisen, vi betaler for at han kan komme sig over alene-problemet. Du kan prøve at bruge lydoptageren på din pc. Det var det, jeg gjorde. I aften skal vi på travbanen med Molly, så vil jeg prøve at lade hende være alene måske en lille time når vi kommer hjem og så optage lyden.. Min kæreste siger "Det er jo ligemeget om hun piver hun skal jo lære det, og hun hverken tisser eller ødelægger jo noget.." Det var lige ved at koste en skilsmisse, haha, ej men det kan jeg slet ikke bære hvis hun stresser over at være alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 I aften skal vi på travbanen med Molly, så vil jeg prøve at lade hende være alene måske en lille time når vi kommer hjem og så optage lyden.. Min kæreste siger "Det er jo ligemeget om hun piver hun skal jo lære det, og hun hverken tisser eller ødelægger jo noget.."Det var lige ved at koste en skilsmisse, haha, ej men det kan jeg slet ikke bære hvis hun stresser over at være alene. Jeg tror, det var Findus, der lige pludselig oplevede et tilbagefald efter hvad der vist bare var nogle få piv. Jeg synes også jeg har læst flere steder, at hvis det ikke er ordentlig indlært, så risikerer man, at det bliver rigtig slemt lige pludselig omkring 7-måneders-alderen, så det er godt at du træner det nu i stedet for at skulle starte fuldstændig forfra igen om et par måneder. Jeg tror det er en mandeting. De sidder heller ikke herinde og oplever hvor omfattende problemet er og så tænker de, at lidt piv eller gøen i ny og næ jo ikke er så slemt. Jeg kunne godt bruge at tage en uge væk og så komme tilbage med fornyet energi og starte fuldstændig forfra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Jeg tror, det var Findus, der lige pludselig oplevede et tilbagefald efter hvad der vist bare var nogle få piv. Jeg synes også jeg har læst flere steder, at hvis det ikke er ordentlig indlært, så risikerer man, at det bliver rigtig slemt lige pludselig omkring 7-måneders-alderen, så det er godt at du træner det nu i stedet for at skulle starte fuldstændig forfra igen om et par måneder. Jeg tror det er en mandeting. De sidder heller ikke herinde og oplever hvor omfattende problemet er og så tænker de, at lidt piv eller gøen i ny og næ jo ikke er så slemt. Jeg kunne godt bruge at tage en uge væk og så komme tilbage med fornyet energi og starte fuldstændig forfra. Hvor længe har i været i gang nu?? Min kollega fortalte lige hendes hund lærte at være alene hjemme på en uge, en hel arbejdsdag. Der er godt nok forskel på hunde! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Hvor længe har i været i gang nu??Min kollega fortalte lige hendes hund lærte at være alene hjemme på en uge, en hel arbejdsdag. Der er godt nok forskel på hunde! ku hun ikke lige smide nogle guldkorn denne vej? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 11, 2010 Rapporter Share Besvaret August 11, 2010 Hold da op! Hvor må det have været skønt. Ja, jeg har en hundebog, hvor der står, at det er bedst at hente sin hund om fredagen, så den kan nå at have lært at være alene, når man starter op på arbejde om mandagen Hos os må det så være mandagen 6 måneder efter eller noget. Vi har været i gang 2½ måned...og jeg føler egentlig slet ikke at vi har rykket os. Eller det gjorde vi jo, for så bare at ryge fuldstændig tilbage til udgangspunktet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts